Miksi jotkut ei uskalla vastata puhelimeen jos ei tiedä kuka soittaa?
Siis ihan normaalit ihmiset, ei sellaset jotka pakoilee jotain hullua exää henkensä hädässä.
Mitä pelkäämistä siinä on vaikka kuka soittaisi, ainahan saa puhelimen kiinni jos jotain epämiellyttävää joku sanoo. Vai voiko jäädä ikuinen trauma jos joku tuntematon soittaa ja sanoo jotain ikävää? En kyllä tiedä ketään kenelle olis joku tuntematon soittanut jotain "haukkumapuheluita".
Kommentit (90)
Minulle ei oudoista / tuntemattomista numeroista soita muut kuin puhelinmyyjät ja niille en viitsi vastata, on ne niin rasittavia. Yhtään eivät kuuntele kun sanoo että nyt ei sovi tai että en tilaa, kiitos. Paapattavat vain menemään. Ei tunnu kivalta lyödä luuriakaan korvaan, joten en enää vastaa. Kaverit ja tutut on puhelimen muistissa. Jos jollain muulla on oikeaa asiaa, laittakoon tekstarin ja kertokoon asiansa.
Enkä ymmärrä näitä joilla on salainen numero, ihan turhaan, vainoharhaisia jotka kuvittelee että heitä salakuunnellaan...
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 18:47"]
Enkä ymmärrä näitä joilla on salainen numero, ihan turhaan, vainoharhaisia jotka kuvittelee että heitä salakuunnellaan...
[/quote] Milläs planeetalla sä asut? Miten salainen numero ja salakuuntelu liittyvät toisiinsa?
Mulla on puhelimessa fonectan callerID app enkä vastaa jos kyseessä on puhelinmyyjä tai jos fonecta ei löydä yhteystietoa. Jos sama tunnistamaton numero yrittää soittaa useamman kerran vastaan, koska sitten voin melkein olettaa, että joku yrittää oikeasti tavoittaa mua.
En vastaa siksi, että pelottaisi vaan siksi ettei yksinkertaisesti kiinnosta mitkään puhelinmyyjät ja markinnointitutkimukset.
Minä en HALUA keskustella niiden puhelinmyyjien kanssa. En pelkää, mutta ei huvita haaskata aikaansa täysin turhaan löpinään.
Jättäköön viestin vastaajaan tai tekstarin, jos on oikeeta asiaa.
Näin minäkin. Ei ole kyse uskaltamisesta vaan halusta päättää siitä, mitä omalla ajallaan tekee. Puhelinmyyjille vastaaminen ja heidän kanssaan keskustelu ei tuo elämääni minkäänlaista positiivista lisävirettä. Se ei edusta tavoitteitani ja haaveitani siitä miten lyhyen elämäni kalliit hetket haluan kuluttaa.
Paljon parempaa tekemistä on piipahtaa arjen lomassa av:lle ja naurahtaa muutamalle keskustelulle.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 18:46"]
Puhelinmyyjien puheluihin en vastaa kovin mielellään, usein siis jätän vastaamatta tuntemattomiin puheluihin ja tsekkaan fonectalta kuka numeron takana on. Puhelinmyyntikiellot eivät toimi kun puhelin yrityksen luuri. Viimeksi puhelinmyyjä soitti eilen, näytti olevan Enian tyyppi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 18:49"]
[/quote] Milläs planeetalla sä asut? Miten salainen numero ja salakuuntelu liittyvät toisiinsa?
[/quote]
Tädillä on salainen numero, ei ole edes mulle sitä kertonut, vaikka aina joskus soittelee. Ex mies kuulemma vainoaa, vaikka ovat eronneet jo yli 20 vuotta sitten, hakkeroi kaikki ja salakuuntelee sen puheluja. :D Epäilen että ei sen henkinen puoli ole ihan tällä planeetalla. Toinen täti on myös vähän vainoharhainen, on myös salainen numero, jota mun ei saa antaa sen tälle pöhlölle kaksossiskolle, eikä hänen alkoholistiveljelleen (eli isälleni) Isä teki pahan teon 30 vuotta sitten, ja siskonsa on edelleen katkera, ja pelkää että veljensä soittaa hänelle. Pelkää täysin turhaan, mutta ei usko vaikka miten sanon. Molemmat siis pelkäävät että joku mieshenkilö soittaa, pelkäävät varmasti täysin turhaan, harva jaksaa vainota kymmeniä vuosia ketään, ja kuitenkin osoite on ollut sama, joten jos joku pahaa haluaisi voisi tulla käymään, eikä vaan soitella.
Tuntemattomasta numerosta soittava on yleensä puhelinmyyjä, ei kannata soittaa.
Pelkään puhelinmyyjiä, koska heidän kanssaan ei pärjää noudattamalla normaaleja kohteliaita käytössääntöjä.
Kaverini ei koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, koska siellä voi olla velkojat. On siis saanut ulosottoon aika läjän laskuja...
[/quote]
Komppi tälle! :)
Hahahaha nro 16 meni nyt lainaus vähän mönkään, syytän puhelimen nettiselainta :D piti siis kompata sitä, että laittakoon viestin jos on oikeaa asiaa :)
Nro 16
Minulla on se onni, ettei puhelinmyyjät koskaan soita minulle! :) Jos joku tuntematon numero soittaa, niin vastaan joskus, joskus en. Kerran, kun vastasin, sain elämäni hauskimman puhelun :D Joku mies soitti väärään numeroon, tavoitteli jotain Miraa. Alkoi heti selittää sitten, kuinka rakastaa minua, haluaa olla kanssani yms. Kun vihdoin sain puheenvuoron, sain sanottua, että vitsi, tais tulla väärään numeroon, mutta kannattaa soittaa sille Miralle, kauniisti puhuit :D Se mies sitten vielä, oli umpihumalassa, kysyi multa, että kannattaako hänen sanoa näin ja näin, kysyi neuvoa, että saa tämän Miran itselleen, jota oli rakastanut palavasti jo muutaman vuoden :D Toivottavasti pari sai toisensa :)
[/quote]
en kuvittele, että mua salakuunnellaan, vaan työni vuoksi en halua, että kuka tahansa saa selville mun puhelinnumeron. se ei liity mitenkään salakuunteluun. taitaa vainoharhaisuus vaivata sua, kun kuvittelet tuollaista ;)
Puhelinmyyjien puheluihin en vastaa kovin mielellään, usein siis jätän vastaamatta tuntemattomiin puheluihin ja tsekkaan fonectalta kuka numeron takana on. Puhelinmyyntikiellot eivät toimi kun puhelin yrityksen luuri. Viimeksi puhelinmyyjä soitti eilen, näytti olevan Enian tyyppi.
[/quote]
Olen ilmoittanut työpuhelinnumeroni kieltolistalle ja hyvin on toiminut. Täytyy vaan muistaa aina uusia muutaman vuoden välein. En tarvitse onneksi puhelinmyyjien palveluita työssäni.
Minulla ei todellakaan ole kiinni uskalluksesta vaan halusta. Jos on asiaa, voi jättää viestin ja soitan takaisin. Muuten deletoin.
Muakin ahdistaa puhelinmyyjät, koska suurimmalle osalle ei riitä se normaali ein sanominen. Ja jotta saa edes sen ein sanottua väliin, saattaa joutua keskeyttämään toisen pitkän puheen, koska muuten ei vaan saa suunvuoroa. Ja sitten tulee huono omatunto kun alkaa ajatella, että mitä jos se puhelinmyyntityö onkin sen ihmisen viimeinen oljenkorsi ja se ei ole saanut myytyä mitään koko päivänä jne. Mulla on kyllä myyntikielto, mutta joskus olen tilannut (mutta en todellakaan puhelinmyyjältä) jotain lehtiä ym, ja siitä numero on joillekin firmoille jäänyt muistiin.
Joo en minäkän pidä puhelinmyyjistä vaikka mielestäni niistä on helppo päästä eroon, samalla niiden aikaa säästyy kun en kuitenkaan osta mitään. Lyhyesti vain saanoo kiitos en osta mitään ja sulkee puhelun. Ei kannat olla liian kohtelias.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 09:29"]
Minulla ei todellakaan ole kiinni uskalluksesta vaan halusta. Jos on asiaa, voi jättää viestin ja soitan takaisin. Muuten deletoin.
[/quote]
Sama lisää. Työpuhelimeen toki vastaan aina, siis työaikana.
No mitäs te teette jos sattuisi vaikka seuraavaa:puoliso tai lapsi tai muu omainen joutuisi onnettomuuten ja vieras henkilö ennättäisi ensimmäisenä auttamaan.Läheisenne joutuisi sairaalaan,olisi tajuissaan,ja pyytäisi auttajaansa soittamaan ensikäden tietoja.Kohdallani on näin kerran käynyt,tilanne ei onnenksi ollut vakava.Ja te höhlät ette vastaa puhelimeen.Yhtä typerää kuin olla päiväsaikaan avaamatta ovikellon soidessa.VOI AIKOJA VOI TAPOJA.
Kaverini ei koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, koska siellä voi olla velkojat. On siis saanut ulosottoon aika läjän laskuja...