Miksi jotkut ei uskalla vastata puhelimeen jos ei tiedä kuka soittaa?
Siis ihan normaalit ihmiset, ei sellaset jotka pakoilee jotain hullua exää henkensä hädässä.
Mitä pelkäämistä siinä on vaikka kuka soittaisi, ainahan saa puhelimen kiinni jos jotain epämiellyttävää joku sanoo. Vai voiko jäädä ikuinen trauma jos joku tuntematon soittaa ja sanoo jotain ikävää? En kyllä tiedä ketään kenelle olis joku tuntematon soittanut jotain "haukkumapuheluita".
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei oudoista / tuntemattomista numeroista soita muut kuin puhelinmyyjät ja niille en viitsi vastata, on ne niin rasittavia. Yhtään eivät kuuntele kun sanoo että nyt ei sovi tai että en tilaa, kiitos. Paapattavat vain menemään. Ei tunnu kivalta lyödä luuriakaan korvaan, joten en enää vastaa. Kaverit ja tutut on puhelimen muistissa. Jos jollain muulla on oikeaa asiaa, laittakoon tekstarin ja kertokoon asiansa.
Monet sairaalat ja poliisi soittaa usein tuntemattomasta nrosta. Mitä jos läheisellesi tapahtuu jotain vakavaa ja et vastaa poliisin tai sairaalan soittoon?
Ahdistus alkoi kun oli velkoja. Ei ole moneen vuoteen mutt yliherkkänä ihmisenä en vastaa tuntemattomiin nroihin.
Lol, kuka vuonna 2025 vastaa tuntemattomiin puheluihin boomer ap?
Mun äidiltä jäi saamatta tieto ystävänsä kuolemasta, kun ei vastannut tämän tyttären puheluun. Vasta hautajaisten jälkeen mutkan kautta sai tiedon
Vastaan haloo, jos soittaja ei esittele itseään, en vastaa siihen, olenko henkilö, jota hän tavoittaa. Puhelu voi päättyä siihen, kun ei kerro kuka on. Minulla on salainen numero.
Mä vastaan, mutta jos on puhelinmyyjä, tai epäilen sellaiseksi, niin heti luuri kiinni. En kuluta aikaani markkinointilöpinöihin. Ärsyttävin on se, jossa ei sanota mistä firmasta ollaan, vieras ihminen soittaa, ja muka tuttavallisesti: "Mitenkäs se päivä on siellä Turun suunnalla lähtenyt käyntiin". Aargh. Jos ei osaa esittää suoraan asiaansa, niin se on luuri kiinni heti. En ala puhelinmyyjile vastailemaan miten mun päivä on lähtenyt käyntiin.
Tein joskus laskelman. 99,73 prosenttia soittajista kaupusteli jotain. Ei suoraan sanottuna kiinnosta paljon vastata, jos tietää että siellä 99,73 prosentin todennäköisyydellä kaupataan jotain pillereitä tai vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidiltä jäi saamatta tieto ystävänsä kuolemasta, kun ei vastannut tämän tyttären puheluun. Vasta hautajaisten jälkeen mutkan kautta sai tiedon
Eli tämä tytär ajatteli, että jääkööt sitten tulematta hautajaisiin, minähän en ala viestiä pistämään. Parempi että saa tiedon jälkikäteen kuin tekstiviestitse. No, tiedättekö mitä? Ehkä tytär oli oikeassa, se tiedon jälkikäteen saaminen ja hautajaisten missaaminen ei ole niin paha asia kuin voisi äkkiseltään luulla.
Miksi minulla olisi asiaa tuntemattomille ihmisille ketä en edes tunne? Ja suoraan sanottuna aina kun joku soittaa niin se soittaa minun kannalta pahimpaan mahdolliseen aikaan ja loukkaantuu kun ei lopeta kaikkia mikä oli kesken ja palvele hänen asiaa
Ei normaali ihminen pelkää vastata tuntemattomille. Velkaa omaavat pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Joku tuntematon numero vainoaa päivästä toiseen useita kertoja. En takuulla näille huijareille vastaa. Rehelliset soittajat näyttävät numeronsa tai jos se tulee esimerkiksi terveyskeskuksesta siinä lukee ajanvaraus, tms.
LOPETTAKAA HUIJAUSSOITOT!
Rehelliset ihmiset esittelee itsensä rehellisesti. Siittä tietää että soittaja on rehellisellä asialla jos kehtaa sen heti alkuun tehdä omalla nimellään. Ne jotka ei itseään suostu esittelemään tai esittelee itsensä keksityllä etunimellä joka kuulee jo ouheesta sinne puhelun toiseen päähän että se nimi on keksitty kertoo vain sen että soittaja ei todellakaan ole rehellinen eikä rehellisellä asialla
Vierailija kirjoitti:
x
12 vuotta vanha aloitus, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan haloo, jos soittaja ei esittele itseään, en vastaa siihen, olenko henkilö, jota hän tavoittaa. Puhelu voi päättyä siihen, kun ei kerro kuka on. Minulla on salainen numero.
Itse vastaan samalla tavalla ja jos ei itseään esittele niin kysyn että vien puhelimen omistajalle niin kuka siellä soittaa että voin sanoa ja jos siihen saa vastauksen että ei suostu esittelemään sanon vain että puhelimen omistaja ei halua puhua tuntemattomien ihmisten kanssa ja lyön luurin korvaan
Todistaa vaan, että mikään ei ole muuttunut 12 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vastaan samalla tavalla ja jos ei itseään esittele niin kysyn että vien puhelimen omistajalle niin kuka siellä soittaa että voin sanoa ja jos siihen saa vastauksen että ei suostu esittelemään sanon vain että puhelimen omistaja ei halua puhua tuntemattomien ihmisten kanssa ja lyön luurin korvaan
Onpahan harvinaisen paskamainen puhelimenomistaja.
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaan, mutta jos on puhelinmyyjä, tai epäilen sellaiseksi, niin heti luuri kiinni. En kuluta aikaani markkinointilöpinöihin. Ärsyttävin on se, jossa ei sanota mistä firmasta ollaan, vieras ihminen soittaa, ja muka tuttavallisesti: "Mitenkäs se päivä on siellä Turun suunnalla lähtenyt käyntiin". Aargh. Jos ei osaa esittää suoraan asiaansa, niin se on luuri kiinni heti. En ala puhelinmyyjile vastailemaan miten mun päivä on lähtenyt käyntiin.
Itse en tuhlaa edes niin paljoa aikaa että vastaisin tuntemattomille. Jos on tärkeätä asiaa niin soittaja on hyvä ja laittaa viesti etukäteen että tulee tuntemattomasta numerosta tärkeä puhelu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei oudoista / tuntemattomista numeroista soita muut kuin puhelinmyyjät ja niille en viitsi vastata, on ne niin rasittavia. Yhtään eivät kuuntele kun sanoo että nyt ei sovi tai että en tilaa, kiitos. Paapattavat vain menemään. Ei tunnu kivalta lyödä luuriakaan korvaan, joten en enää vastaa. Kaverit ja tutut on puhelimen muistissa. Jos jollain muulla on oikeaa asiaa, laittakoon tekstarin ja kertokoon asiansa.
Monet sairaalat ja poliisi soittaa usein tuntemattomasta nrosta. Mitä jos läheisellesi tapahtuu jotain vakavaa ja et vastaa poliisin tai sairaalan soittoon?
12 vuotta ollut aikaa pistää tämä ongelma kuntoon, mutta mitään ei ole tapahtunut. Kuinka vaikeaa voi olla saada lähettäjä kenttään "Poliisi" tai "XXYS"?
PANKIT EI OTA KENEENKÄÄN YHTEYTTÄ SÄHKÖPOSTILLA!