Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei uskalla vastata puhelimeen jos ei tiedä kuka soittaa?

Vierailija
24.05.2013 |

Siis ihan normaalit ihmiset, ei sellaset jotka pakoilee jotain hullua exää henkensä hädässä.

Mitä pelkäämistä siinä on vaikka kuka soittaisi, ainahan saa puhelimen kiinni jos jotain epämiellyttävää joku sanoo. Vai voiko jäädä ikuinen trauma jos joku tuntematon soittaa ja sanoo jotain ikävää? En kyllä tiedä ketään kenelle olis joku tuntematon soittanut jotain "haukkumapuheluita".

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:37"]No mitäs te teette jos sattuisi vaikka seuraavaa:puoliso tai lapsi tai muu omainen joutuisi onnettomuuten ja vieras henkilö ennättäisi ensimmäisenä auttamaan.Läheisenne joutuisi sairaalaan,olisi tajuissaan,ja pyytäisi auttajaansa soittamaan ensikäden tietoja.Kohdallani on näin kerran käynyt,tilanne ei onnenksi ollut vakava.Ja te höhlät ette vastaa puhelimeen.Yhtä typerää kuin olla päiväsaikaan avaamatta ovikellon soidessa.VOI AIKOJA VOI TAPOJA.
[/quote]
Lisäksi poliisit soittavat hätätilanteissa tuntemattomasta, ainakin kun itse olin kolarissa. Varmaan siksi ettei joku saa päähänsä ruveta soittelemaan poliisien työpuhelimiin piloillaan

Vierailija
2/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuntematon numero vainoaa päivästä toiseen useita kertoja. En takuulla näille huijareille vastaa. Rehelliset soittajat näyttävät numeronsa tai jos se tulee esimerkiksi terveyskeskuksesta siinä lukee ajanvaraus, tms.

LOPETTAKAA HUIJAUSSOITOT!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinhäirintää kokeneena en välty ahdistuksen tunteelta vielä nytkään jos puh soi.  Joskus vahingossa nukuin puhelin auki - nauratti että melkein sain sätkyn näinkin pitkän ajan jälkeen.

Vierailija
4/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 18:46"]

Puhelinmyyjien puheluihin en vastaa kovin mielellään, usein siis jätän vastaamatta tuntemattomiin puheluihin ja tsekkaan fonectalta kuka numeron takana on. Puhelinmyyntikiellot eivät toimi kun puhelin yrityksen luuri. Viimeksi puhelinmyyjä soitti eilen, näytti olevan Enian tyyppi.

[/quote]

Puhelinmyyjien "terrori" on ihmeesti vähentynyt, kun olen jättänyt vastaamatta tuntemattomista numeroista tulleisiin soittoihin. Minulla on vastaajapalvelu, joten muutkin soittajat saavat minuun aina yhteyden.

Vierailija
5/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin, enkä myöskään avaa ovea vaikka ovikello soisi, jos en tiedä kuka siellä on.

Vierailija
6/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herravarjele, miten nämä pelkurit oikein pärjäsivät sitten lankapuhelinaikaan. Eipä silloinkaan tiedetty kuka soittaa, vai eivätkö nämä ihmiset sitten koskaan vastanneet puhelimeen. Järjetöntä. Jos numerossa on jotain epäilyttävää, en välttämättä vastaa, mutta muuten vastaan aina. Ainahan voi sitten katkaista puhelun, jos soitto on asiaton. Minulla on salainen numero, joka ei näy vastaajalla. On jäänyt muutaman kerran tärkeä asia hoitamatta, kun ei ole vaivauduttu vastaamaan. Miltä tuntuisi, jos joku, jolla on salainen numero, yrittäisi soittaa teille ja ilmoittaa, että kotinne palaa.

Vierailija
7/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensäkään puhu mielelläni puhelimessa, varsinkaan tuntemattomien kanssa. Puhelinmyyjiähän ne lähes aina  ovat enkä mitään menetä, kun en vastaa. Tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin vastaan omalla ajallani vain kun osaan odottaa soittoa oudosta numerosta.

Vierailija
8/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:17"]

Herravarjele, miten nämä pelkurit oikein pärjäsivät sitten lankapuhelinaikaan. Eipä silloinkaan tiedetty kuka soittaa, vai eivätkö nämä ihmiset sitten koskaan vastanneet puhelimeen.

[/quote]

Jos ei soittajan numeron perusteella voisi nähdä kuka soittaa, vastaisin kaikkiin puheluihin. Samoin töissä vastaan kaikkiin puheluihin. Kotona on vapaus valita, joten käytän sen.

Vierailija
9/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua puhua puhelinmyyjien kanssa ja muutenkin on kivempi vastata, kun tietää kuka soittaa.

Mä en todellakaan pärjännyt lankapuhelinaikana! Silloin oli vielä hirveämpää vastata, kun kännykästä sentään näkee suoraan, että onko tuttu vai ei ja soittaessa tietää, että puhelu menee just sille oikealle ihmiselle eikä perheenjäsenelle.

Vierailija
10/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. En todellakaan vastaa numeroihin joita en tunne.Inhottavaa puhua vieraalle hlölle puhelimessa kun ei näe häntä.

Vierailija
11/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Ja minä kun Aspergerina luulin olevani neuroottinen, puhelinkammoinen ja sairaalloisen ujo... ilmeisesti olenkin normaalimpi kuin monet muut :D

Vierailija
12/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten asioista voi soittaa ihan kuka vaan ja mistä vaan. Jollen vastaisi numeroon mitä en tunne jäis moni asia hoitamatta :D

Vierailija
13/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:17"]

Herravarjele, miten nämä pelkurit oikein pärjäsivät sitten lankapuhelinaikaan. Eipä silloinkaan tiedetty kuka soittaa, vai eivätkö nämä ihmiset sitten koskaan vastanneet puhelimeen. Järjetöntä. Jos numerossa on jotain epäilyttävää, en välttämättä vastaa, mutta muuten vastaan aina. Ainahan voi sitten katkaista puhelun, jos soitto on asiaton. Minulla on salainen numero, joka ei näy vastaajalla. On jäänyt muutaman kerran tärkeä asia hoitamatta, kun ei ole vaivauduttu vastaamaan. Miltä tuntuisi, jos joku, jolla on salainen numero, yrittäisi soittaa teille ja ilmoittaa, että kotinne palaa.

[/quote]

puhelinmyyntiä ei ollut ennen näin paljon ja jos siltä olisi ollut mahdollisuus välttyä silloinkin olisin tietenkin tehnyt niin. Minulle on turha soitella tuntemattomista numeroista. En vainoa ketään joten laita numero näkyviin tai kirjoita vaikka kirje. Jos talo palaa soita palokunta.

Vierailija
14/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen uusi opettaja soitti juuri. Sillä on näköjään salainen numero.Pakko vastata salaisiin. Se voi olla vaikka lääkärikinvtms viranomainen.

Vierailija
15/90 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:45"]

Mun lapsen uusi opettaja soitti juuri. Sillä on näköjään salainen numero.Pakko vastata salaisiin. Se voi olla vaikka lääkärikinvtms viranomainen.

[/quote]

lääkärit ja virastot ei koskaan ole tuntemattomia numeroita. Tyhmä opettaja teillä.

Vierailija
16/90 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, jos et ole joutunut puhelinhäirikön kohteeksi. Tai kun et ole, muuten saattaisit ymmärtää. En pelkää tuntemattomia soittoja, mutta en niistä pidä ja harvemmin vastaan.

Numeroni on salainen ja jokainen, jolle olen sen antanut tietää ettei sitä saa levittää edelleen. Numeroni omaavat ihmiset soittavat tunnistettavasta numerosta. Olen joutunut karsimaan vuosien mittaan tätä joukkoa rankalla kädellä, koska hyvin pian puhelinnumeron vaihdon jälkeen häiriköinti jatkui.

Vakuutusyhtiöstä, pankista jne saavat ottaa yhteyttä sähköpostitse tai normipostilla jos asiaa. Soitan sitten heille päin jos tarvetta.

Vierailija
17/90 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, jos et ole joutunut puhelinhäirikön kohteeksi. Tai kun et ole, muuten saattaisit ymmärtää. En pelkää tuntemattomia soittoja, mutta en niistä pidä ja harvemmin vastaan.

Numeroni on salainen ja jokainen, jolle olen sen antanut tietää ettei sitä saa levittää edelleen. Numeroni omaavat ihmiset soittavat tunnistettavasta numerosta. Olen joutunut karsimaan vuosien mittaan tätä joukkoa rankalla kädellä, koska hyvin pian puhelinnumeron vaihdon jälkeen häiriköinti jatkui.

Vakuutusyhtiöstä, pankista jne saavat ottaa yhteyttä sähköpostitse tai normipostilla jos asiaa. Soitan sitten heille päin jos tarvetta.

Vierailija
18/90 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ahdistavaa. En tykkää puhua vieraiden ihmisten kanssa kun ei nää kasvoja/ei kuule välttämättä kunnolla tai muuta. (tutut ku harvemmin soittaa tuntemattomalla).
Eri asia jos odotan puhelua (esim. sairaalasta) mutta silloinkin yleensä näkyy numero josta arvaa mistä puhelu tulee eikä ahista niin paljon.

Vierailija
19/90 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut niistä huijaussoitoista joissa vastaat puhelimeen ja sieltä kuuluu jokin nauhoite englanniksi ja saat muhkea puhelinlaskun, eli oikeasti ei kannata vastata jos ei odota esinm lääkärin soittoa.. säästyy monelta vaivalta ja ne joilla on oikeaa asiaa voivat laittaa viestin :-)

Vierailija
20/90 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjien puheluihin en vastaa kovin mielellään, usein siis jätän vastaamatta tuntemattomiin puheluihin ja tsekkaan fonectalta kuka numeron takana on. Puhelinmyyntikiellot eivät toimi kun puhelin yrityksen luuri. Viimeksi puhelinmyyjä soitti eilen, näytti olevan Enian tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi