Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri pinnausketju: Oletko koskaan tekeytynyt sairaaksi ja jäänyt kotiin nauttimaan sairiksesta?

Vierailija
03.11.2007 |

Minä ajattelin tehdä niin nyt maanantaina. Marraskuu masentaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


En koskaan sairastu oikeasti, joten otan omaa lomaa noin kymmenen päivää vuodessa.

Meillä on esimiehellä ohjeena, että pitää keskustella alaisen kanssa, jos sairaspoissaoloja on vuodessa yli 5 päivää (jotka eivät johdu jostain leikkauksesta tms. vaan noita " omalla ilmoituksella 3pv" -tapauksia).

Vierailija
22/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla työnantajan luvalla pois 3 päivää töistä, mutta aina olen vielyt lääkärintodistuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittooni eli Suoraan yhteyttä samointein.

Vierailija
24/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen 100 %.sti töitä muutoin, joten olen oikeutettu välillä vähän pitämään vapaatakin. muut lintsaa työpäivän aikanakin.

Vierailija
25/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen ja sairiksellakaan. Joskus on nuha vähän vaivannut, mutta mielestäni se ei ole syy olla kotona.

Vierailija
26/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin naisvaltaisilla aloilla tämän tyyppinen marttyrismi on kovasti in. Mitä sairaampana tullaan töihin, sen parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseria.

Vierailija
28/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa niiskuttaa töissä. Lepäilen kotona ja parantelen oloani, samalla tulee kaapit siivottua :). Nyt on ollut sitkeä flunssa, jos kolmatta viikkoa. Välillä olen ollut töissä, koska näin pitkää sairista ei valitettavasti saa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommat on siellä oottamsaa ja aikataulut vaan kiristyy, joten oman loman ottamisesta ei hyötyisi kukaan.

Vierailija
30/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse kun on puhelintyöstä niin eipä kovin kivalle kuulosta tukkoinen ääni puhelimessa (eikä meillä pysty muita töitä tekemään, jos ei puhelimeen kykene). Ja monestihan taustalla on sitten flunssaa, joten ei kovin järkevää sitten lähteä tartuttamaan muita töihin.



Meidänkin työpaikalla löytyy pari sellaista, jotka tulevat kipeänä töihin. Ja muut on ihan raivona, kun tulevat tartuttamaan muihin tautinsa! Kehtaavat vielä koko päivän hokea sitä, miten on vähän heikko olo, mutta kyllä minä jaksan. Ja muut hokee vieressä, että lähdepäs nyt kotiin, oikeasti! Mutta kun ei tajua niin ei.. Monesti kannattaisi jäädä kotiin vaikka vain yhdeksi päiväksi lepäämään kunnolla, tauti vain pitkittyy kun puolikuntoisena on töissä.



Meillä muuten työnmäärä ei sinällään lisäänny, vaikka osa lintsaisikin. Puheluita kun kuitenkin jokainen ottaa omiin tahtiinsa, oli siellä sitten minkälaiset jonot tahansa. Eli sillä meillä ei kukaan stressaannu toisten poissaoloista, muuta kuin pomot sitten.



t. 14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä olen ollut työkyvytön, kun lääkäri on minulle sairauslomaa myöntänyt, mutta olen kyllä tervehtynyt joskus päivää tai kahta aikaisemmin ja silti ollut kotona sairasloman loppuun.



Mun työpaikalla saa siis myös olla kolme ekaa päivää omalla ilmoituksellea pois ja meillä on muutama ärsyttävä lintsari, joka on ensin omalla luvalla pois ja koska on vielä vähän nuhaa tai yskää menee sitten kolmantena päivänä lääkäriin ja saa lisää s-lomaa. Niin tulee oltua tavallisen flunssan takia viikko pois!

Vierailija
32/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nautin sairaslomista. Ajattelen jo kesällä, että lokakuussa pidän muutaman sairispäivän ja joulun alla muutaman lisää. Helmikuussa on talviloma ja maalis-huhtikuussa taas vähän sairista.



Ainoa keino jaksaa, olisin niin paljon mieluummin kotirouvana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime aikoina tehnyt niin paljon ylitöitä, että kaikki kotityöt ja muut velvollisuudet ovat kasaantuneet. Lisäksi minulla on jatkuva selkä- ja päänsärky. En kuitenkaan jää, koska kantti ei anna periksi. Onneksi kohta varmaan saan reilun burn out -loman, sitten tällainen ylivastuullinenkin antaa periksi.

Vierailija
34/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin viettää lapseni kanssa aikaa, koska hän oli lähdössä isälleen viikonlopun viettoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ulkomailla ja meidän oli pakko tulla viikoks Suomeen. Mies tuskin ois saanut vapaata jos ois sanonut että pitää päästä viikoks Suomeen joten se soitti töihin ja sanoi että on kipeenä.



Seuraavalla viikolla ku meni töihin niin häneltä kysyttii että miten sä voit ja mies sanoi että paremmin mut ei ole toipunut täysin (valehteli). No torstaina hän alkoi tuntemaan ittensä oikeesti kipeeksi ja joutui lähtemään kesken päivän töistä. Perjantaina hän yritti jaksaa olla töissä mut hänelle sanottii kesken päivän että mene kotiin.



Seuraavana maanantaina hän meni lääkäriin hankkiakseen lääkärintodistuksen ja lääkäri sanoi että ei voi kirjoittaa todistusta edellisistä päivistä koska hän ei voi tietää onko ollut oikeesti kipeenä. No lääkäri määräs sit sille sairaslomaa 10 päiväksi ja se sairasloma on parhaillaan menossa.



Toivotaan että ku menee taas töihin että ei sille tule ongelmia.

Vierailija
36/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava olo kun yskittää. Mahtaako asiakkaatkaan tykätä siitä.

Vierailija
37/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ennen samoin kun sinä. Miksi ihmeessä olla töistä pois jos nenä vähän vuotaa ja kurkku tuntuu ehkä hiukan karhealta?

No tulipahan kokeiltua ja menin päiväksi töihin. Yllättävän nopeasti ääni loppui luokassa kesken ja kurkusta tuli pelkkää pihinää.

Vierailija
38/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ne kovimman työn tekee. Perseellään istujat saa kovaa palkkaa,eipä siinä saikkua tarvitse. Kesken työpäivän käydään mm. gynellä,firma maksaa.

Duunareille kunnia ja kiitos!

Vierailija
39/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka työpaikka ei niin mahtava olekaan. On sen verran moraalia jäljellä.

Vierailija
40/40 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Nehän ne kovimman työn tekee. Perseellään istujat saa kovaa palkkaa,eipä siinä saikkua tarvitse. Kesken työpäivän käydään mm. gynellä,firma maksaa.

Duunareille kunnia ja kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän