Suuri pinnausketju: Oletko koskaan tekeytynyt sairaaksi ja jäänyt kotiin nauttimaan sairiksesta?
Minä ajattelin tehdä niin nyt maanantaina. Marraskuu masentaa.
Kommentit (40)
Tunnustivat kerran firman bileissä. Sen jälkeen olen ollut rauhassa " poskiontelon tulehduksessa" ja " vatsataudissa" . Lapsetkin saavat lomaa päiväkodista.
Mä olen ollut aina sellaisissa töissä, että olen nauttinut työstäni ja mennyt sinne mielelläni. Ennemminkin on tullut mentyä puolikuntoisena töihin, vaikka olisi ollut viisaampaa jäädä kotiin.
Sehän olisi ihan sama kuin varastaisi rahaa työnantajalta. En tee sitäkään.
Joskus kun on käynyt niin, että olen siis oikeasti ollutkin sairas, mutta en ole siltikään saanut saikkua!
Millä verukkeilla olette sairasloman saaneet? Flunssassa lääkäri ainakin katsoo kurkun, nenän ja korvat, kokeilee kaulan, mittaa mahdollisen kuumeen eli tässä minusta on aika vaikea näytellä. Selkäkivuista ei välttämättä edes saikkua anneta, ei ainakaan minulle. Käsketään vaan liikkua enemmän ja venytellä.
heti parannuin kun oli lappu kourassa , mutta sitä ennen oli kyl vatsan väänteitä . nyt oli lapsi sairaana ja haettiin saikkua 3pvä , mutta tauti menikin ohi samana iltana joten kaks päivää lorvailtiin . meinasin palata kesken töihin takasin mutta kun päälliköllä oli niin penseä asenne kun soitin sairaslomasta niin ajattelin et perkele maksakoon kahdelle työntekijälle sitten . . .
Mulle iskee joskus huono omatunto, jos olen syystäkin sairaslomalla lääkärintodistuksella. Että onkohan tässä oikeesti niin kipeä, että kotona pitää olla.
Porukka on niin kunnianhimoista ja töihinsä sitoutunutta, ettei kukaan uskalla päästää sijaista sotkemaan opetustyötä. Sitäpaitsi erityisopettajana täytyy sanoa, että kyllä siitä saa kärsiä monta päivää takaisin tulon jälkeen, ettei tule oltua yhtään ylimääräistä koulutuksissa tai vastaavissa.
Mä sitäpaitsi tykkään työstäni niin paljon, että ei tulis mieleenkään olla poissa ilman erittäin hyvää syytä.
Paska työ,huono palkka ja ilkeä pomo. Saikkua vaan!
Mulla 2200 ja olen oikeutettu mielestäni sairikseen muutaman kerran vuodessa.
Vierailija:
Sitä käytetään kyllä hyväksi
Mutta kyllä ainakin meidänkin työpaikalla moni tekeytyy sairaaksi aina välillä, ainakin silloin jos sattuu paska vuoro eikä saa vaihdettua sitä millään ja itsellä on joku meno. Mä oonkin sitten ainut joka tekee ne paskavuorotkin ja omat menot sitten jää.
Ja työpaikkana on siis puhelinyhtiö.
t. 14
Kun lapset on pieniä ja päiväkodissa, niitä kotihoitopäiviä tulee ilman lintsaustakin ihan liian kanssa.
Miksi mä haluaisin olla poissa töistä? Kyllä työ on mulle niin tärkeä juttu elämässä, että en todella halua olla sieltä poissa ellei ole pakko.
Oletteko lintsarit ajatelleet, että taidatte olla väärässä hommassa?
Itse en edes oikeasti sairaana osaa olla saikulla, vaan mietin koko ajan, että olisi sittenkin vaan pitänyt mennä töihin. Miten te saatte edes ajan kulumaan sillä " feikkisaikulla" ? Eihän sitä voi kylille mennä " sairaana" pyörimään. Moraalitonta touhua, sanon minä! Muut joutuu sitten työpaikalla tekemään teidänkin hommat tai pähkäilemään sijaisten saamisten kanssa.
joudun terveyteni takia sairaslomalle joka tapauksessa vähän väliä muutenki.. =(
ja tulla kipeänä töihin. Levitätte vaan kaikki pöpöt, ja luulette olevanne parempia ihmisiä,korvaamattomia. Typerää!!!
en siis sairastele, enkä kipeydy juurikaan. työterveyshoitajan lomakkeeseen piti juuri merkata vuoden aikana sairaspoissaolot ja lääkärissäkäynnit. tuli kumpaankin nolla kertaa. en edes varmaan osaisi näytellä mahatautista tai flunssaista=).
En koskaan sairastu oikeasti, joten otan omaa lomaa noin kymmenen päivää vuodessa.