Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole pitkään aikaan lukenut näin fiksua tekstiä:

Vierailija
02.11.2007 |

" Olen maisteri koulutukseltani ja tienaan 2100¿/kk.

Työtunteja 35-55/vk. Ylitöitä on kertynyt tämän vuoden puolella lähes 100h sellaista, joista en koskaan tule saamaan korvausta, enkä luultavasti pysty koskaan pitämään vapaanakaan.

Alkupalkkani ekassa oman alan työpaikassani oli 1500¿/kk. Sitten 1700¿ ja tässä työssä 2000¿. (3v ekasta paikasta)

Kun muut nauttivat joulun välipäivistä, olen minä töissä. Kun muut viettävät joulua/pääsiäistä tms juhlapyhää, on minulla lähes aina töitä mukana kotona. Ne työt kun eivät katoa ja työpaikalla en ehtisi lomien jälkeen kiriä takaisin normaalitahtiin millään.

Minulla on paljon vastuuta.

Perustele minulle hoitsu miksi sinun kuuluu saada suurempi alkupalkka kuin minun SINUN KOULUTUKSELLASI? Perustele myös miksi sinun työstäsi kuuluisi saada yli 2600¿ samoilla työtunneilla ja juhlapyhien menetyksillä ja minun 2100¿?

Te ette pääsääntöisesti vastaa ihmishengistä, teidän koulutuksenne on puolet lyhyempi kuin minulla ja te tienaatte koulutukseen ja työmäärään suhteutettuna keskitasoisesti, jopa paikoin erittäin hyvin. 1800¿/kk alku/peruspalkaksi on hyvä. Te olette koulutusalanne valinneet, te olette tienneet vuorotyön haittapuolista ennen kuin olette työnne vastaanottaneet. Teillä olisi myös ollut vaihtoehtona kouluttaa itsenne lääkäreiksi, jos lääkärien palkat haluatte.

Irtisanomisenne ovat aitoja ja aidon tyhmiä. Menetätte irtisanomalla itsenne vuosilisät, virkanne, ensi kesän lomat (laiha lohtu saada nyt rahana). Toki teillä on hyvät mahdollisuudet päästä takaisin, mutta uskoisin että kaikkia ei enää takaisin haluta ja samaa pallia ei välttämättä enää ole tarjolla. Valtio ei myöskään voi tulla palkoissa vastaan, eikä Kunnat. Rahaa lisäpalkkaan ei ole. Jos Tehyn haluama korotus maksettaisiin, se menisi suoraan meidän muiden palkoista veroina. Veroja olisi pakko nostaa. Koska rahaa palkankorotuksiin ei olisi, hoitsuja olisi pakko vähentää ja työmääränne lisääntyisivät."

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

i]

Miksi Tehy toitottaa, että irtisanoutuneilla ei ole mitään vastuuta työnantajaa kohtaan, mutta yllättäen työnantajalla onkin vastuuta tehyläisiä hoitajia kohtaan, kun pitäisi kaikki irtisanoutuneet ottaa takaisin vanhoilla ehdoilla töihin?

Ja jos kerran niitä uusia työntekijöitä ei ole, niin miksi Tehy on haastanut kuntatyönantajan oikeuteen siitä, että se laittoi irtisanoutuneiden paikat hakuun? Jos niitä tulijoita ei ole, niin mikäs hätä Tehyllä on..? Vai onko niitä sittenkin?

Vierailija
82/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rehellisyyden nimessä se ei ole hirveän vaativaa eikä edes vastuullista työtä muussa kuin siinä mielessä että jonkun se on tehtävä. Jos 13000 ihmistä jättää hommansa tekemättä, vaikka se olisi miten helppo, niin kyllä se tuntuu. Ei se, että työ on tarpeellista, tee siitä vielä mitenkään erityistä muihin töihin verrattuna - harvapa meistä ihan turhia töitä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tekee täysin turhaa työtä verrattuna niihin ihmisiin, jotka on vastuussa sairaiden ihmisten toipumisesta. Todennäköisesti juuri sinä kuulut näihin turhien töiden tekijöihin.

Vierailija
84/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa vaan tänne hoitoalalle töihin, näet sitten itsekin, mistä on kysymys.

Vierailija:

mutta rehellisyyden nimessä se ei ole hirveän vaativaa eikä edes vastuullista työtä muussa kuin siinä mielessä että jonkun se on tehtävä. Jos 13000 ihmistä jättää hommansa tekemättä, vaikka se olisi miten helppo, niin kyllä se tuntuu. Ei se, että työ on tarpeellista, tee siitä vielä mitenkään erityistä muihin töihin verrattuna - harvapa meistä ihan turhia töitä tekee.

Vierailija
85/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aika moni tekee täysin turhaa työtä verrattuna niihin ihmisiin, jotka on vastuussa sairaiden ihmisten toipumisesta. Todennäköisesti juuri sinä kuulut näihin turhien töiden tekijöihin.

Mikään työ ei ole turhaa!

Vierailija
86/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en koskaan joudu sairaalaan. Hoitajat tuntuvat sittenkin olevan katkeraa, kylmää ja empatiakyvytöntä porukkaa.

Vierailija
87/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mikään työ ei ole turhaa!

Ja yhtä törkeää on väittää vastoin parempaa tietoa, että oma työ on vaativampaa kuin toisen. Todennäköisesti sinäkin olen pelkkä paperinpyörittäjä, jonka ammatin katoaminen ei paljon maailman menoa heiluttais.

Vierailija
88/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivottavasti en koskaan joudu sairaalaan. Hoitajat tuntuvat sittenkin olevan katkeraa, kylmää ja empatiakyvytöntä porukkaa.

Vierailija
89/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä huudellaan että vaihtakoot alaa.

Entäpäs jos kaikki irtisanoutuneet vaihtaakin alaa =D

Miten jotkut voi ollakkaan niin tyhmiä...

Hiukan on mielipiteet siis ristiriitaisia, tehyläiset haukutaan pystyyn ja käsketään vaihtaa alaa ja samalla kuitenkin huudetaan kuinka vastuuntunnotonta touhu on. Ota näistä sitten selvää.

Vierailija
90/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkujohtajia joiden työn tulos on mitätöntä tai siitä on suorastaan haittaa koko organisaatiolle. Heillä on muka hirveesti hommaa vaikka tosiasiassa istuvat vain huonosti vedetyissä kokouksissa tunnista toiseen. Voisin kuvitella että juuri tämä porukka kuvittelee työnsä olevan tärkeämpää ja vastuullisempaa kuin sairaanhoitajan.

Vierailija
91/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylityötunnit on täysin oma valinta. Ei niitä ole mikään pakko tehdä. Aika tymä maisteriksi, jos tekee opettajan ylitöitä. Ehkä ensimmäisen vuoden opettaja joutuu suunnittelemaan tavallista enemmän, mutta sen jälkeen ei tarvitse enää tehdä kovin kummoista suunnittelua, vaan paikkailee entisiä.

Luultavasti tämä maisteri käyttää paljon aikaa muiden opettajien kanssa juoruiluun ja tehokasta työaikaa on loppujen lopuksi aika vähän. Varsinaiset koulutunnit tietty ovat tehokasta työaikaa ja siitä suunnittelustakin vain pieni osa.

Vierailija
92/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja yhtä törkeää on väittää vastoin parempaa tietoa, että oma työ on vaativampaa kuin toisen. Todennäköisesti sinäkin olen pelkkä paperinpyörittäjä, jonka ammatin katoaminen ei paljon maailman menoa heiluttais.

Sanot että on törkeää väittää että toisen työ on vaativampaa kuin toisen. Silti sanot vastoin parempaa tietoa, että olen pelkkä paperinpyörittäjäpaska. Kuulkaahan te hoitajat, eiköhän meitä kaikkia tarvita tässä maassa. Paperinpyörittämisellä tuskin tapetaan ketään mutta sekö on kaiken mitta? Maisteri on palkkansa ansainnut, se on fakta. Muita haukkumalla ja vähättelemällä viette loputkin sympatiat asialtanne. Vauhtisokeus taitaa olla pahasti päällä.

Ja sinä joka kyselit empatiaa hoitajia kohtaan. Vaikea tuntea empatiaa sellaisia kiihkoilijoita kohtaan, jotka täällä mollaavat muita ja selittävät suu vaahdossa, että vain sellainen työ on tärkeää ja haasteellista, jossa on kyse ihmishengistä. By the way, jos siivooja jättää vahaamansa lattian liukkaaksi ja merkitsemättä, sehän on hengenvaarallista. Siinä voi joku liukastua ja kuolla, jos siivooja ei hoida vastuullista työtään kunnolla.

Vierailija
93/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti virallisesti se on normaalien viikkotuntien mukainen työ. Mutta työhaastattelussa kysyin tavallista lyhyempää työaikaa, koska lasten päivähoitoon kuljettaminen vie niin paljon aikaa. Sen sijaan minulle ehdotettiin työtä, missä teen työn kotona ja kellokorttia ei ole. Siis käytännössä tulosta on tehtävä, teinpä sen tuloksen mihin aikaan vain.

Itse nautin tilanteesta, että saan tehdä töitäni mihin aikaan vain. Työtä vastaanottaessani tiesin, mihin ryhdyin. Toistaiseksi vielä on koko ajan hätä kädessä, teenkö tarpeeksi töitä, koska työaikaa ei lueta sen mukaan, mitä istun toimistossa työpöydän ääressä. Työntekoni näkyy siinä, mitä saan aikaiseksi ja jos en saa tulosta, niin sitten tulee potkut.

Tätä ajatellessani en ymmärrä valitusta työajasta. Miksi ihmeellä sen työajan pitäisi olla säännöllistä, jos kerran työ, jota tekee on mielekästä ja siitä itse tykkää?

Vierailija
94/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täysin objektiivisia ollaan niin ihmishenki on tärkeämpää kuin paperikoneet tai paperihommat. Mihin muuten perustuu väitteesi että maisteri olisi aina palkkansa ansainnut? Diipadaapa. Mitä näillä kaikilla maistereilla ja tohtoreilla on oikeasti annettavaa, jos heistä moni ei saa edes töitä?!

Oletko muuten siivooja ammatiltasi? =D

Vierailija:

Vierailija:

Sanot että on törkeää väittää että toisen työ on vaativampaa kuin toisen. Silti sanot vastoin parempaa tietoa, että olen pelkkä paperinpyörittäjäpaska. Kuulkaahan te hoitajat, eiköhän meitä kaikkia tarvita tässä maassa. Paperinpyörittämisellä tuskin tapetaan ketään mutta sekö on kaiken mitta? Maisteri on palkkansa ansainnut, se on fakta. Muita haukkumalla ja vähättelemällä viette loputkin sympatiat asialtanne. Vauhtisokeus taitaa olla pahasti päällä.

Ja sinä joka kyselit empatiaa hoitajia kohtaan. Vaikea tuntea empatiaa sellaisia kiihkoilijoita kohtaan, jotka täällä mollaavat muita ja selittävät suu vaahdossa, että vain sellainen työ on tärkeää ja haasteellista, jossa on kyse ihmishengistä. By the way, jos siivooja jättää vahaamansa lattian liukkaaksi ja merkitsemättä, sehän on hengenvaarallista. Siinä voi joku liukastua ja kuolla, jos siivooja ei hoida vastuullista työtään kunnolla.

Vierailija
95/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta keksi sanoa kuin että toivon sydämeni pohjasta että kaikki tämän palstan kirjoittelut ovat lähtöisin yhden sairaanhoitajan näppäimistä ja että se saadaan selville jossain vaiheessa.

Muuten terveydenhuolto on paljon suuremmassa kriisissä kuin kukaan uskokaan ja syy on enimmäkseen ihmisten joiden mielentila on pahasti järkkynyt. Joukkopsykoosi?

Työläisiä tarvitaan tekemään käsityö ja välinehuoltaja vasta vastuulista työtä tekeekin. Mitä jos leikkaussali välineistö ei olekaan desinfioitua kun otetaan seuraavan kerran käyttöön?

Vierailija
96/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka kirjoitit, ettei sairaanhoitaja tee muita itsenäisiä päätöksiä, kuin että mitä lääkärin määräämää lääkettä annan. Menepäs kasvamaan aikuiseksi ja hanki tietoa asioista, joiden tilasta et ymmärrä yhtään mitään. Sairaanhoitaja tekee itsenäisiä päätöksiä potilaan hoitoon liittyen. Lääkärit kysyvät usein hoitolinjauksista ja sairaanhoitajat jopa ehdottavat omia mielipiteitään potilaan hoitoon liittyen. Joita lääkärit arvostavat. Jos hb on 33 ja potilaan tila kriittinen, tekisin kyllä yövuorossa paljon muutakin kuin antaisin kipulääkettä ja vaihtelisin tippapulloja. Ja nekin ovat vastuullisia työtehtäviä, vaikka ovat osa ammattitaitoa. Tyhmin perustelu asialle, jonka olen ikinä kuullut. Sairaanhoitajat ja kätilöt voivat kotiuttaa itsenäisesti potilaita, jos ette ole sitä tienneet. Suurin ongelma tällaisten ihmisten kohdalla taitaa olla se, etteivät he ymmärrä tästä työstä mitään ja tulevat arvostelemaan silti. En minäkään arvostele opettajia tai lääkäreitän, miten heidän tulisi tehdä työnsä. Minä olen sairaanhoitaja ja pyrin aina tekemään parhaani, että potilaan vointi olisi parempi. sh

Vierailija
97/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En muuta keksi sanoa kuin että toivon sydämeni pohjasta että kaikki tämän palstan kirjoittelut ovat lähtöisin yhden sairaanhoitajan näppäimistä ja että se saadaan selville jossain vaiheessa.

Muuten terveydenhuolto on paljon suuremmassa kriisissä kuin kukaan uskokaan ja syy on enimmäkseen ihmisten joiden mielentila on pahasti järkkynyt. Joukkopsykoosi?

Työläisiä tarvitaan tekemään käsityö ja välinehuoltaja vasta vastuulista työtä tekeekin. Mitä jos leikkaussali välineistö ei olekaan desinfioitua kun otetaan seuraavan kerran käyttöön?

Kukaan sairaanhoitaja ei ole vähätellyt välinehuoltajan tai laitoshuoltajan työtä kertaakaan! Ymmärtää todennäköisesti niiden merkityksen paremmin kuin rivikansalainen.

Vierailija
98/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos täysin objektiivisia ollaan niin ihmishenki on tärkeämpää kuin paperikoneet tai paperihommat. Mihin muuten perustuu väitteesi että maisteri olisi aina palkkansa ansainnut? Diipadaapa. Mitä näillä kaikilla maistereilla ja tohtoreilla on oikeasti annettavaa, jos heistä moni ei saa edes töitä?!

Oletko muuten siivooja ammatiltasi? =D

Vierailija:

Vierailija:

En ole haukkunut hoitajia. Järkytyksellä olen vain lukenut joitain heidän (jos eivät sitten ole olleet provoja) kommenttejaan täällä. En ole ammatiltani siivooja. Väheksytkö sinä siivoajan ammattia? Sehän on päivän selvä asia, että koulutuksen hankkinut ja työtätekevä ihminen on palkkansa ansainnut. Sellaisen, jolla tulee tarpeeksi hyvin toimeen. Millä perusteella sinun mielestäsi näin ei olisi? Siksi että maisteri ei ole hoitaja? Diipadaapa vaan sulle. Suomen palkkataso on ylipäätään liian alhainen aivan liian monilla aloilla. Kuka sen määrittelee kenen työ on tärkeämpää kuin toisen, ja mitä ihmeen järkeä moisessa edes olisi? Mitä sinusta pitäisi tehdä, ampua maisterit ja proffat jollekin Maan kiertoradalle siksi että he ovat sinusta turhia? Sekö olisi ratkaisu hoitajien ongelmiin?

Mistä tämä joidenkin hoitajien kauna oikein kumpuaa? Matalapalkka-aloja on vaikka kuinka paljon. Mikä tarve joillakin hoitajilla on toitottaa olevansa parempia kuin muut?

Vierailija
99/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuun taivaalta.

Tällaisen kuvan nämä kirjoitukset antavat tällä palstalla.

Olen koulutukseltani sh, terveydenhuollon maisteri ja työskentelen suuren sairaalan hallinnossa. Tehnyt sh työtä 14v.

Vierailija
100/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä joidenkin hoitajien kauna oikein kumpuaa? Matalapalkka-aloja on vaikka kuinka paljon. Mikä tarve joillakin hoitajilla on toitottaa olevansa parempia kuin muut?

Sairaanhoitajilla ei ole tarve toitottaa olevansa missään tapauksessa parempia kuin muut, vaan vaadimme työstämme sellaista korvausta, joka on suhteessa työn vaativuuteen. En ole lähtenyt alalle palkan vuoksi, tiesin sen huonouden jo tullessani työhön, mutta mielestäni nyt jos koskaan sitä olisi syytä korjata. Sitä ei ole korjattu pitkiin aikoihin, siksi vaadimme vain nyt kerralla sitä mikä meille olisi kuulunut jo kauan sitten. sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi