Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole pitkään aikaan lukenut näin fiksua tekstiä:

Vierailija
02.11.2007 |

" Olen maisteri koulutukseltani ja tienaan 2100¿/kk.

Työtunteja 35-55/vk. Ylitöitä on kertynyt tämän vuoden puolella lähes 100h sellaista, joista en koskaan tule saamaan korvausta, enkä luultavasti pysty koskaan pitämään vapaanakaan.

Alkupalkkani ekassa oman alan työpaikassani oli 1500¿/kk. Sitten 1700¿ ja tässä työssä 2000¿. (3v ekasta paikasta)

Kun muut nauttivat joulun välipäivistä, olen minä töissä. Kun muut viettävät joulua/pääsiäistä tms juhlapyhää, on minulla lähes aina töitä mukana kotona. Ne työt kun eivät katoa ja työpaikalla en ehtisi lomien jälkeen kiriä takaisin normaalitahtiin millään.

Minulla on paljon vastuuta.

Perustele minulle hoitsu miksi sinun kuuluu saada suurempi alkupalkka kuin minun SINUN KOULUTUKSELLASI? Perustele myös miksi sinun työstäsi kuuluisi saada yli 2600¿ samoilla työtunneilla ja juhlapyhien menetyksillä ja minun 2100¿?

Te ette pääsääntöisesti vastaa ihmishengistä, teidän koulutuksenne on puolet lyhyempi kuin minulla ja te tienaatte koulutukseen ja työmäärään suhteutettuna keskitasoisesti, jopa paikoin erittäin hyvin. 1800¿/kk alku/peruspalkaksi on hyvä. Te olette koulutusalanne valinneet, te olette tienneet vuorotyön haittapuolista ennen kuin olette työnne vastaanottaneet. Teillä olisi myös ollut vaihtoehtona kouluttaa itsenne lääkäreiksi, jos lääkärien palkat haluatte.

Irtisanomisenne ovat aitoja ja aidon tyhmiä. Menetätte irtisanomalla itsenne vuosilisät, virkanne, ensi kesän lomat (laiha lohtu saada nyt rahana). Toki teillä on hyvät mahdollisuudet päästä takaisin, mutta uskoisin että kaikkia ei enää takaisin haluta ja samaa pallia ei välttämättä enää ole tarjolla. Valtio ei myöskään voi tulla palkoissa vastaan, eikä Kunnat. Rahaa lisäpalkkaan ei ole. Jos Tehyn haluama korotus maksettaisiin, se menisi suoraan meidän muiden palkoista veroina. Veroja olisi pakko nostaa. Koska rahaa palkankorotuksiin ei olisi, hoitsuja olisi pakko vähentää ja työmääränne lisääntyisivät."

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuun taivaalta.

Tällaisen kuvan nämä kirjoitukset antavat tällä palstalla.

Olen koulutukseltani sh, terveydenhuollon maisteri ja työskentelen suuren sairaalan hallinnossa. Tehnyt sh työtä 14v.

Sairaanhoitajan työ on viime vuosina muuttunut kovasti siitä, mitä se on joskus ollut. Itsekin alalla kymmenen vuotta toimineena voin allekirjoittaa tämän. Onko se pahasta, jos arvostaa työtään? Perustele väitteesi skitsofreenisesta illuusiosta maailmanparantamiseen liittyen? Eihän nyt kukaan ole sellaista tässä ketjussa väittänyt. Hoitajat kertovat mitä työssään tekevät ja yrittävät kertoa ihmisille, millaista työ on ilman mitään kuvitelmia. Sinun luulisi siitä sen sijaan enemmän tietävän, mutta ehkä hallinnossa työskennellessä kentän kuulumiset unohtuvat.

Vierailija
102/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en jaksanut kaikkia kirjoituksia lukea..

Mutta eikö se nyt ole kaikille selvää, että matalapalkkaisia aloja on tosiaan muitakin kuin hoitoala?!

Ja jokainen ihminen joka arvostaa omaa työtänsä on valmis siitä paremman palkan saamaan?? Työn arvostus näkyy palkassa??

Se että joku ammattiryhmä alkaa ajamaan oman palkan nostoa saa taas jonkun toisen ammattiryhmän edustajat älähtämään että meille myös ?!

Normaalia ihmisten reakointia. Mutta eikö olisi hyvä yrittää löytää niitä keinoja joilla saadaan jatkossa nuoria ja tervejärkisiä ihmisiä hakemaan myös näille aloille.

Esim; hoitoala, päiväkodit, koulu, poliisi, palokunta ym. Näitä aloja pidetään " kutsumustyönä" ja näin se varmaan osaltaan on.

Mutta kuinka moni nuori haluaa työn jossa etenemin on suhteellista ja palkassa todella parantamisen varaa.

Mutta kuten alussa luin niin lääkärit ne hommat hoitaa siellä sairaalassa eli ei meillä mitään hätää ole?!

Eli mikähän tässä asiassa sitten niin hirveästi kuohuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ansaitsisi lisää palkkaa tai minusta yksikään kirjoitus tällä palstalla ei ole viitannut siihen, että kuvittelisi olevansa korvaamaton, ei edes joukkoirtisanoutujien joukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi