Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole pitkään aikaan lukenut näin fiksua tekstiä:

Vierailija
02.11.2007 |

" Olen maisteri koulutukseltani ja tienaan 2100¿/kk.

Työtunteja 35-55/vk. Ylitöitä on kertynyt tämän vuoden puolella lähes 100h sellaista, joista en koskaan tule saamaan korvausta, enkä luultavasti pysty koskaan pitämään vapaanakaan.

Alkupalkkani ekassa oman alan työpaikassani oli 1500¿/kk. Sitten 1700¿ ja tässä työssä 2000¿. (3v ekasta paikasta)

Kun muut nauttivat joulun välipäivistä, olen minä töissä. Kun muut viettävät joulua/pääsiäistä tms juhlapyhää, on minulla lähes aina töitä mukana kotona. Ne työt kun eivät katoa ja työpaikalla en ehtisi lomien jälkeen kiriä takaisin normaalitahtiin millään.

Minulla on paljon vastuuta.

Perustele minulle hoitsu miksi sinun kuuluu saada suurempi alkupalkka kuin minun SINUN KOULUTUKSELLASI? Perustele myös miksi sinun työstäsi kuuluisi saada yli 2600¿ samoilla työtunneilla ja juhlapyhien menetyksillä ja minun 2100¿?

Te ette pääsääntöisesti vastaa ihmishengistä, teidän koulutuksenne on puolet lyhyempi kuin minulla ja te tienaatte koulutukseen ja työmäärään suhteutettuna keskitasoisesti, jopa paikoin erittäin hyvin. 1800¿/kk alku/peruspalkaksi on hyvä. Te olette koulutusalanne valinneet, te olette tienneet vuorotyön haittapuolista ennen kuin olette työnne vastaanottaneet. Teillä olisi myös ollut vaihtoehtona kouluttaa itsenne lääkäreiksi, jos lääkärien palkat haluatte.

Irtisanomisenne ovat aitoja ja aidon tyhmiä. Menetätte irtisanomalla itsenne vuosilisät, virkanne, ensi kesän lomat (laiha lohtu saada nyt rahana). Toki teillä on hyvät mahdollisuudet päästä takaisin, mutta uskoisin että kaikkia ei enää takaisin haluta ja samaa pallia ei välttämättä enää ole tarjolla. Valtio ei myöskään voi tulla palkoissa vastaan, eikä Kunnat. Rahaa lisäpalkkaan ei ole. Jos Tehyn haluama korotus maksettaisiin, se menisi suoraan meidän muiden palkoista veroina. Veroja olisi pakko nostaa. Koska rahaa palkankorotuksiin ei olisi, hoitsuja olisi pakko vähentää ja työmääränne lisääntyisivät."

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Tehy haluaa uuteen sopimukseen sellaisen pykälän, jonka mukaan irtisanoutuneet hoitajat pitää ottaa takaisin vanhoina työntekijöinä, eli edut säilyvät. Ja luultavasti myöskin tulee sellainen sopimuksen kohta, että kukaan ei palaa töihin jos kaikki eivät pääse takaisin entiseen työhönsä.

Vierailija
2/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne ovat hieman tärkeämpiä kuin sinun tärkeinkään työsi.

t.ei hoitsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oliko aivan viisasta. Todellisuudessa varmasti aika pieni osa sanoo itsensä irti. Pelkkää pimppajengin löysää lätinää.

Vierailija
4/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään vastuullisuuden mittari, että hoitaako ihmisiä vai asioita. Ne asiat, joita joku KORKEASTI koulutettu hoitaa, voivat vaikuttaa lukemattomien ihmisten elämään. Ei se paskavaipan vaihto ole niin kovin vastuullista sitä paitsi. Lääkäri on vastuussa ihmishengistä, hoitaja tekee vain sen mitä lääkäri määrää.

Vierailija
5/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuin väittäisi, että tehdastyöläinen on vastuussa koko tehtaan toiminnasta. Kun viikonloppuvuorossa ei ole esimiestä, on tehdastyöläinen tehtaanjohtaja.

Vierailija
6/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerranki joku puhuu asiaa..

Vierailija
7/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollaseen palkkaan , niin ei muiden tarvii olla. varsinkaan hoitajien.

t. ei hoitsu

Vierailija
8/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUo loppu lause oli sitä vanhaa juubaa että oikein oksetti.

Hoitotyötä ei voi tehdä nykyistä pienemmillä resuirsseilla. Vaikka palkat nousivatkin niin silti hoitajia ollisi jopa paikoin enemmän kun nyt. Nythän monessa paikassa on vakanssit auki, kun hakioita ei huonosta palkkauksesta johtuen ole.

Mitähä tämä ap tekee?? vaikkaan, että olen lto joille on noussut huppuun se että ospetus siirtyi yliopistoille.

Ap horisee omasta palkastaan ja pyhä töistään, myös hän on itse alansa valinnut. Lukekoon lisää ja vaihtakoon sitten hoitajaksi jos heidän palkoilleen / työeduilleen on kateellinen.

Lääkärit saivat euromääräisesti ison palkan korotuksen. Miksen kukaan inise, etteä nyt sitten lääkäreitä palkataan vähemmän kun kunnilla ei ole varaa maksaa noin isoja korotuksia ?

Miksi ei itketä sen perään, että nyt veroprosentti kaikilla nousee kun lääkäerit saivat korotuksensa.

En ole hoitsu, mutta en ole myöskään niin TYHMÄ, että tuollaista roskaa lähtisin ylistämään.

Vierailija
9/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin, ja sinne soisinkin paremmat palkat JOS VERRATAAN TYÖN VAATIVUUTEEN JA KOULUTUKSEEN. Siellä on oltava taidot tiedollisesti hyvin hallinnassa. Siellä ei myöskään aikaa tuhlata kahvitaukoihin ja kuppikuntien juorujen pyörittämiseen.

Raskaita töitä on muuallakin, kuin hoitoalalla. En mäkään haluaisi maksaa vanhainkodin sairaanhoitajalle vain siksi että sen työ on fyysisesti raskasta. Hän voi vaihtaa työpaikkaa, jos liian raskaaksi käy. Jos taidot ei riitä tietojen osalta, niin sitten täytyy vaan tyytyä siihen vanhainkodin paikkaan.

On sitä muuallakin epätasa-arvoa palkkojen suhteen esim, insinöörien joukossa. Saat sen mitä ansaitset. Jotkut osaavat ja ovat innostuneita, jotkut ei vaan pärjää ja tyytyvät vähempään.

Paremmat palkat keskussairaalan hoitajille, muille vähemmän.

Vierailija
10/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lukee matalapalkka-alalle?

Vai eikö ehkä käynyt mielessä, että Suomessa on ylitarjontaa hänenlaisistaan ja kannattaisi lukea kunnon ammatti eikä nysvätä koulussa vuosikausia.

Vierailija
11/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viettää lomansa tehden työtä kotona. Tuo on typerintämitä olen kuullut. Työnantaja voi vaatia vaikka mitä, mutta ihmisen kuuluu puolustaa oikeuksiaan ihan jo oman itsensä ja varsinkin läheistensä vuoksi.

Sääliksi käy moinen harha omasta korvaamattomuudesta ja elämän elämättä jättämisestä.

Vierailija
12/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Olen maisteri koulutukseltani ja tienaan 2100¿/kk.

Työtunteja 35-55/vk. Ylitöitä on kertynyt tämän vuoden puolella lähes 100h sellaista, joista en koskaan tule saamaan korvausta, enkä luultavasti pysty koskaan pitämään vapaanakaan.

*No kannattaa varmasti hankkia uusi työpaikka, jos on noin vaikeat olosuhteet!

Alkupalkkani ekassa oman alan työpaikassani oli 1500¿/kk. Sitten 1700¿ ja tässä työssä 2000¿. (3v ekasta paikasta)

Kun muut nauttivat joulun välipäivistä, olen minä töissä. Kun muut viettävät joulua/pääsiäistä tms juhlapyhää, on minulla lähes aina töitä mukana kotona. Ne työt kun eivät katoa ja työpaikalla en ehtisi lomien jälkeen kiriä takaisin normaalitahtiin millään.

*Kun muut nauttivat JOULUSTA, JUHANNUKSESTA, PÄÄSIÄISESTÄ, VAPUSTA jne. sekä niiden VÄLIpäivistä, on meillä aina joku töissä. Jokainen tekee osan vuoden juhlapyhistä, mutta se ei ole meille vaikeaa. Tiesimmehän sen jo ammattiin hakiessamme. Vaikeaa tuntuu olevan enemmän muille, kun saamme pyhistä lisiä, jotka hieman noetavat pientä palkkaamme. Ihmiset tuntuvat ajattelevan, että ne ovat osa palkkaamme, vaikka niinhän ei ole. Ne ovat KORVAUS siitä, että olemme töissä, kun te muut skoolailette ja syötte kinkkua perheidenne kanssa.

Minulla on paljon vastuuta.

*Ihmisen hengestä? Terveydestä? ??

Perustele minulle hoitsu miksi sinun kuuluu saada suurempi alkupalkka kuin minun SINUN KOULUTUKSELLASI? Perustele myös miksi sinun työstäsi kuuluisi saada yli 2600¿ samoilla työtunneilla ja juhlapyhien menetyksillä ja minun 2100¿?

*Arvostan koulutustani ja ammattiani. Työni on fyysisesti ja psyykkisesti erittäin vaativaa. Jos teen hoitovirheen, se voi johtaa pahimmillaan jopa ihmisen tai useammankin kuolemaan. Työssäni ei ole hetkeäkään varaa herpaantua, se voi kostautua viattomille ihmisille.

Te ette pääsääntöisesti vastaa ihmishengistä, teidän koulutuksenne on puolet lyhyempi kuin minulla ja te tienaatte koulutukseen ja työmäärään suhteutettuna keskitasoisesti, jopa paikoin erittäin hyvin. 1800¿/kk alku/peruspalkaksi on hyvä.

*Olikohan tuossa mitään faktapohjaa?

Te olette koulutusalanne valinneet, te olette tienneet vuorotyön haittapuolista ennen kuin olette työnne vastaanottaneet. Teillä olisi myös ollut vaihtoehtona kouluttaa itsenne lääkäreiksi, jos lääkärien palkat haluatte.

*Emme tule saamaan lääkärien palkkaa, emmekä sitä halua. Lääkäreillähän nousikin juui 600e palkat, joten ei olla edes lähimaillakaan.

Vierailija
13/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihmishengistä vastuussa olemiseen vedotaan aivan liikaa, mikä on myös huolestuttavaa koska antaa kuvan ettei suurin osa sairaanhoitajista ymmärrä tehtävänkuvaansa.

Yhtälailla kuka tahansa on vastuussa ihmishengestä mikäli ei noudata ohjeita ja sääntöjä. Sairaanhoitajan ei tarvitse ottaa vastuuta hoitolinjauksista, vaan lääkäri ottaa vastuun ja ohjeistaa työläiset.

Mutta tämä nyt on ihan hukkaan heitettyä järkipuhetta tällä palstalla koska sairaanhoitaja puoli täällä on valitettavasti sitä heikompaa älyllistä ainesta.

Vierailija
14/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai vastuussa ihmishengistä ja pahimmassa tapauksessa virhe voi johtaa useamman ihmisen kuolemaan... Joo, jos annostelet tahallasi väärin lääkkeitä tms. HOITAJA EI TEE MITÄÄN PÄÄTÖKSIÄ. Ainastaan korkeintaan siitä, miten hoitaa rutiininomaisen työnsä.

Vierailija
15/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vai vastuussa ihmishengistä ja pahimmassa tapauksessa virhe voi johtaa useamman ihmisen kuolemaan... Joo, jos annostelet tahallasi väärin lääkkeitä tms. HOITAJA EI TEE MITÄÄN PÄÄTÖKSIÄ. Ainastaan korkeintaan siitä, miten hoitaa rutiininomaisen työnsä.

Vierailija
16/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärithän hoitaa kaiken. Nehän niitä ylijumalia on.

Vierailija
17/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo akateeminen on sosiaalipuolella, hän saa liian pientä palkkaa. Sosiaalipuolella on paha työvoimapula johtuen työnvaativuuden ja palkkauksen epätasapainosta. (Sama tilanne kuin hoitoalalla.)Sosiaalipuolen akateemisten pitäisi puolustaa etujaan, eikä vain mussuttaa ja olla marttyyreitä.

Jos taas tuo akateeminen on jollain muulla alalla, johtuu huono palkka hyvin todennäköisesti siitä, että hänen alan maistereista ja jopa tohtoreista on ylitarjontaa. Kun työntekijöistä on ylitarjontaa, on pakko tyytyä huonompiin palkkohin tai olla ilman töitä.

Vierailija
18/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ette ole itse olleet sairaalassa päivääkään, eikä teillä ole mitään käsitystä todellisuudesta sairaanhoitajan työstä. Sairaanhoitaja tekee päivittäin erittäin paljon itsenäisiä päätöksiä. Lääkärit vain käyvät osastoilla kääntymässä ja hoitaja on vastuussa potilaasta muun ajan. Mikäli potilaan voinnissa tapahtuu muutoksia, tulee sairaanhoitajan ymmärtää ottaa yhteys lääkäriin. Aina nämä muutokset eivät ole todellakaan sellaisia, joista jokaikinen rusina-aivo tajuaisi, miten tulee toimia. Sh tekee itsenäisiä päätöksiä potilaan kuntouttamiseen, myös lääkehoitoon liittyen. Lääkärit OLETTAVAT hoitajien kykenevän itsenäiseen toimintaan, ei heidän todellakaan tarvitse kaikkea ohjeistaa. On tiettyjä sovittuja säännöksiä, joita ei opita ulkoa vaan jotka vasta kokemuksen kautta oppii. Elvytyksen aloittaa sh, lääkärit kutsutaan paikalle tietenkin heti, mutta sh on osattava aloittaa itsenäisesti elvytys ja toimia useissa muissakin akuuteissa tilanteissa alkuun itsenäisesti ennen kuin lääkäri pääsee paikalle. Lisäksi meidän osastollamme hoitajat määräävät laboratoriokokeita, myös tiettyjä röntgentutkimuksia on lupa pyytää tietyin ehdoin omatoimisesti. Lääkärit eivät lisäksi näe kaikkea käydessään, hoitaja esittelee heille potilaat ja kertoo voinnista oleelliset asiat, mikäli potilas ei itse kykene.

Entäs sitten leikkaussairaanhoitajat? Anestesialääkäri käy nukuttamassa potilaan ja anestesiahoitaja hoitaa potilaan siihen saakka, kunnes lääkäri herättää. Akuuttihoidossa hoitajat tekevät vastuullista työtä ja itsenäisiä päätöksiä. Se on kaukana paskavaippojen vaihdosta. Sairaanhoitajan työ on kaukana rutiininomaisesta työstä, kahta samanlaista päivää ei ole. sh

Vierailija
19/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa sitten luet itsesi sairaahoitajaksi, ei tarvitse sitten loppuikää maisterina katkeroitua.

Vierailija
20/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuo ihmishengistä vastuussa olemiseen vedotaan aivan liikaa, mikä on myös huolestuttavaa koska antaa kuvan ettei suurin osa sairaanhoitajista ymmärrä tehtävänkuvaansa.

Yhtälailla kuka tahansa on vastuussa ihmishengestä mikäli ei noudata ohjeita ja sääntöjä. Sairaanhoitajan ei tarvitse ottaa vastuuta hoitolinjauksista, vaan lääkäri ottaa vastuun ja ohjeistaa työläiset.

Mutta tämä nyt on ihan hukkaan heitettyä järkipuhetta tällä palstalla koska sairaanhoitaja puoli täällä on valitettavasti sitä heikompaa älyllistä ainesta.

Minusta tuntuu, että olet itse valitettavasti sitä heikompaa älyllistä ainesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi