Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole pitkään aikaan lukenut näin fiksua tekstiä:

Vierailija
02.11.2007 |

" Olen maisteri koulutukseltani ja tienaan 2100¿/kk.

Työtunteja 35-55/vk. Ylitöitä on kertynyt tämän vuoden puolella lähes 100h sellaista, joista en koskaan tule saamaan korvausta, enkä luultavasti pysty koskaan pitämään vapaanakaan.

Alkupalkkani ekassa oman alan työpaikassani oli 1500¿/kk. Sitten 1700¿ ja tässä työssä 2000¿. (3v ekasta paikasta)

Kun muut nauttivat joulun välipäivistä, olen minä töissä. Kun muut viettävät joulua/pääsiäistä tms juhlapyhää, on minulla lähes aina töitä mukana kotona. Ne työt kun eivät katoa ja työpaikalla en ehtisi lomien jälkeen kiriä takaisin normaalitahtiin millään.

Minulla on paljon vastuuta.

Perustele minulle hoitsu miksi sinun kuuluu saada suurempi alkupalkka kuin minun SINUN KOULUTUKSELLASI? Perustele myös miksi sinun työstäsi kuuluisi saada yli 2600¿ samoilla työtunneilla ja juhlapyhien menetyksillä ja minun 2100¿?

Te ette pääsääntöisesti vastaa ihmishengistä, teidän koulutuksenne on puolet lyhyempi kuin minulla ja te tienaatte koulutukseen ja työmäärään suhteutettuna keskitasoisesti, jopa paikoin erittäin hyvin. 1800¿/kk alku/peruspalkaksi on hyvä. Te olette koulutusalanne valinneet, te olette tienneet vuorotyön haittapuolista ennen kuin olette työnne vastaanottaneet. Teillä olisi myös ollut vaihtoehtona kouluttaa itsenne lääkäreiksi, jos lääkärien palkat haluatte.

Irtisanomisenne ovat aitoja ja aidon tyhmiä. Menetätte irtisanomalla itsenne vuosilisät, virkanne, ensi kesän lomat (laiha lohtu saada nyt rahana). Toki teillä on hyvät mahdollisuudet päästä takaisin, mutta uskoisin että kaikkia ei enää takaisin haluta ja samaa pallia ei välttämättä enää ole tarjolla. Valtio ei myöskään voi tulla palkoissa vastaan, eikä Kunnat. Rahaa lisäpalkkaan ei ole. Jos Tehyn haluama korotus maksettaisiin, se menisi suoraan meidän muiden palkoista veroina. Veroja olisi pakko nostaa. Koska rahaa palkankorotuksiin ei olisi, hoitsuja olisi pakko vähentää ja työmääränne lisääntyisivät."

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikkapa sitten luet itsesi sairaahoitajaksi, ei tarvitse sitten loppuikää maisterina katkeroitua.

Vierailija
22/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei niitä lääkäreitä ihan kamalasti edes kiinnosta leikkauksen jälkeen, miten potilas voi. Lääkärit leikkaa ja hoitajat hoitaa. Käyvät pikaisesti katsomassa potilaansa osastolla ja sh kertoo, jos on mitä erityistä. Lääkäri antaa luvan kotiuttaa ja sh antaa ohjeet siitä potilaalle, kysyy tarvitseeko mitä lääkkeitä jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottais noin tyhmää kuin tuon tekstin kirjoittaja töihin millään palkalla... nolottaa ihan hänen puolestaan.

Vierailija
24/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lääkärithän hoitaa kaiken. Nehän niitä ylijumalia on.

Vierailija
25/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään vaan kaikki 40% HUS:sin hoitohenkilökunnasta lätkimään. Tylsän rutiinityön lääkäreiden ohjeiden mukaan nyt osaa tehdä kuka tahansa, joten ei huolta huomisesta.

Vierailija
26/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en ottais noin tyhmää kuin tuon tekstin kirjoittaja töihin millään palkalla... nolottaa ihan hänen puolestaan.

Joku on nyt kuitenkin säälistä ottanut hänet töihin. Palkankorotuksista tuskin tarvitsee unelmoida. :)

Vierailija
27/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mä arvostan rankkaa työtä tekevää s. hoitajaa enemmän kun jotain pilipali maisteria!

Vierailija
28/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lähdetään vaan kaikki 40% HUS:sin hoitohenkilökunnasta lätkimään. Tylsän rutiinityön lääkäreiden ohjeiden mukaan nyt osaa tehdä kuka tahansa, joten ei huolta huomisesta.

Miksi sinun on niin vaikea hyväksyä omaa työtäsi? Jokainenhan meistä tekee itse oman ammatinvalintansa. Sairaanhoitajan palkka on ihan kohtuullinen jo nykyisellään verrattuna ammatin vaatimuksiin ja koulutustasoon.

Muista, että vastaat itse valinnoistasi.

Vierailija
29/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen kans kirugisella osastolla. Lääkärit käy kääntymässä siellä nopeasi aamulla kierrolla. Eivät mitenkään ole osastolla neuvomassa hoitajia tai opastamassa. Monet asiat pitää tivata potilaan edun takia lääkäriltä.

Monet potilaat sanovat ennen kiertoa hoitajille: voitko kysyä sitä ja tätä asiaa. Itse eivät kehtaa.

Vierailija
30/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toimittajana 3 pv/vko tienaan yhtä paljon kuin hoitsu täysistä työviikoista.

Mulle riittää perusteluksi se, että haluan tulla hoidetuksi hyvin motivoituneen henkilökunnan toimesta. Toivon myös että hoitajiksi hakeutuu ns. parempaa ainesta, eikä vain niitä, jotka eivät muuta keksi.

Vierailija
31/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran hoitsut on ihan tyhjänpäiväisiä, niin miksei sinne sairaaloihin vaan palkata kortistosta liutaa pitkäaikaistyöttömiä, kait nekin osaa tehdä just sen mitä Suuret ja MAhtavat lääkärit käskee?

Vierailija
32/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä, että ei ole kyse mistään oman työn hyväksymisestä. Hoitajia ei vain enää ole. Mikä lääke sinulla olisi hoitajapulaan?

Vierailija
33/103 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon myös että hoitajiksi hakeutuu ns. parempaa ainesta, eikä vain niitä, jotka eivät muuta keksi.

[/quote]

alalle.

Vierailija
34/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeasti, miksei niiden hoitsujen voi vaan antaa lähteä, kun kerran työ on suht turhaa, eikä ollenkaan vaativaa? Kuten todettu, eiköhän kortistosta löytyisi liuta työttömiä sitten hoitamaan sitä, kun kerran duunarihommista on kyse. Kyllähän raksallakin pärjää kuka vaan.

Vierailija:

Vierailija:

Miksi sinun on niin vaikea hyväksyä omaa työtäsi? Jokainenhan meistä tekee itse oman ammatinvalintansa. Sairaanhoitajan palkka on ihan kohtuullinen jo nykyisellään verrattuna ammatin vaatimuksiin ja koulutustasoon.

Muista, että vastaat itse valinnoistasi.

Vierailija
35/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivon myös että hoitajiksi hakeutuu ns. parempaa ainesta, eikä vain niitä, jotka eivät muuta keksi.

alalle.

No, mikset sitten olisi valmis maksamaan kunnon palkkaa edes niille nykyisille? Luuletko, että niillä vaatimuksilla sinne ketään saadaan tuolla palkalla?

Vierailija
36/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eivät tahdo tehdä raskasta työtä huonolla palkalla. Kyllä se on niin, ettei kutsumuksella elä, vaikka haluaisikin.

Vierailija
37/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei " huonompaa" eikä " parempaa" ainesta. Jos joku erehtyy alalle menemään, hänkin poistuu sieltä parin vuoden sisällä. Ei siihen minkään maailman soveltuvuustestit auta. Minun kuudesta sh kaverista enää YKSI tekee sairaanhoitajan hommia. Valmistuimme 2000.

Vierailija
38/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sh ja olen ylpeä itsestäni ja ammattiosaamisestani ja hoitajaksi lähdin, koska halusin. Jokaisella alalla on niitä, jotka eivät ammattiinsa sovi, mutta myös me ihmiset olemme erilaisia joten on hyvä, että on erilaisia hoitajia. Hoitajien alalla pysyminen on ongelma, ei se etteivät he olisi soveltuvia. Miksi vuodesta toiseen pitäisi nöyrtyä? Hyväksyn ammattini ja olen siitä ylpeä, mutta minä teen päivittäin itsenäisiä päätöksiä ja toimin itsenäisesti, en ainoastaan lääkärin alaisena. sh

Vierailija
39/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ihan samaa.

t.psykiatriseen hoitoon erikoistunut sh.

Vierailija
40/103 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim yövuorossa mulla on yleensä yli 20 potilasta josta yksin hulehdin ja yleensä yön aikan tulee vielä muutama lisää..

Ja huonokuntoisia on mukana, potilas jolla on hb33, epäselvä verenvuoto tms. Eli ihan vitaalit elintoiminnot vaarassa ja hengenlähtö lähellä. Melkein kaikilla potilailla on tiputukset, toisilla insuliinitippaa, nitrotippaa, verisiirtoja, antibioottia. Useimmat tarvitsevat säännöllisesti kipulääkkeitä im tai iv.

Aamussa usein hoidat 4-8 potilasta, illassa 6-12. Rankkaa sekä henkisesti että fyysisesti.

Työpaikalla melkein kaikki on mukana irtisanoutumassa. Ihmettelen että kuka ja ketä nämä potilaat hoitaisi. Jos lähdemme pois ihmishenkiä menetetään.

Olemme kuitenkin niin kyllästyneitä työoloihimme ja palkkaamme että muuta vaihtoehtoa ei ole.

Ja sitten joku ekonoki pillittä kuinka saa pientä palkkaa. Opiskele sairaanhoitajaksi niin sitten pääset rahoihin kiinni ja helppoon elämään. Kirjoituksesi perusteella et ikinä pärjäisi työpaikallamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan