~*~*~ TONSKAT MARRASKUULLE ~*~*~
NIMIMERKKI: Larsku85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Laventeli
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32
ASUINPAIKKA: Renko
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005
TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Leenis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31
ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: l.iiris
OMA & MIEHEN IKÄ: 28 ja 28
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Elli 11.01.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 1.5.
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: maikiss
IÄT: 22 ja 22
ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)
ESIKOINEN: Aatu 170506
TONSKAN LA: 010209
SYNNÄRI: KHKS
NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30
ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto
NIMIMERKKI: MiaMik
OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat
ASUINPAIKKA: Ylöjärvi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06
TONSKAN LA 20.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Mörötin-81
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan
SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS
NIMIMERKKI: napero79
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31
ASUINPAIKKA: RENKO
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206
TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108
NIMIMERKKI: Niamey_85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31
ASUINPAIKKA: Lempäälä
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: Ninca
OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 31
ASUINPAIKKA: Pohjois-Savo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Joona 4.5.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.5.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Kys
NIMIMERKKI: osborne
OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: pesukarhu83
OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32
ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL
NIMIMERKKI: Pi-Ki
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29
ASUINPAIKKA: Järvenpää
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää
NIMIMERKKI pikku-milli
OMA & MIEHEN IKÄ 26v ja 31v
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poitsu 28.4.06
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.4.09
SYNNYTYSSAIRAALA TAYS
NIMIMERKKI: QueenBzZ
OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24
ASUINPAIKKA: hollola
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06
TONSKAN LA: 10.07.08
SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS
NIMIMERKKI: quiero3
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: sapa-82
OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25
ASUINPAIKKA: Alajärvi
ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
NIMIMERKKI: Sonteri
OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37
ASUINPAIKKA: Liperi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS
NIMIMERKKI: Viipero
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28
ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
Kommentit (157)
Lukaisin pinon läpi, mutta nyt vain pari kommenttia eli HERMIONE ja BEJPI tosi paljon onnea plussista! Toivotaan, että pikkuiset malttavat pysyä matkassa.
Tyttönen käy niin kuumana, että pakko laittaa kone kiinni.
t. iida-linnea, "klasu" 33+0 ja tyttönen 1v ja melkein 6 kk
Hurjan paljon onnea Bejpille plussasta ja tarrasukkia matkaan!
Hermionelle on peukut pystyssä, vielä en onnittele kun niin pyysit, mutta toivon kovasti että pian saan tehdä niin! Ihan tuli itku tältä hormonihuuruiselta mammalta kun luin viestisi :)
Ossella on jännät paikat, turhautumisesi on hyvin ymmärrettävää varsinkin kun suppareita tulee noinkin paljon mutta tositoimiin ei meinaa päästä millään. Olisipa jännä jos Rajulle ja Typylle tulisi sama synttäripäivä! Toivotaan näin :)
Viipero, Aleksi 2v ja "Santeri" 6vrk
Muistan Hermione sinut, ja kovasti toivottelen onnea! Toivotaan, että joulupukin on syytä tuoda se doppler...
Ossen vauva on mieltynyt asuntoonsa, mahtaa sulla tosiaan käydä jo aika pitkäksi ja tuo verinen vuotokin huolettaa... Mutta kuten tuossa Hermione tuumasi niin ehkä kuitenkin toimintaa on piakkoin luvassa! Peukut pystyssä täällä!
Meidän poika syntyi kolme vuotta sitten juuri isänpäivänä. Tämä isänpäivä on kulunut pojan kanssa kahdestaan touhuillessa, kun mies on niin "tilassa" remontista, joka on aivan loppusuoralla. Itsekin toivoisin tosi paljon, että saataisiin uusittu makkari käyttöön ennen kuin vauva tulee. Mies oli kyllä tosi onnessaan kunnon aamupalasta ja lahjoistaan. Nasu malttoi pitää salaisuuden tähän aamuun asti, vaikka muutamaan otteeseen on meinannut yllätys lipsahtaa! ;)
Laventeli 30+2 ja Nasu 13.11. 3v.
Kyllä se r-testi edelleenkin näyttää vahvasti positiivista :) Kuinkanhan monta kertaa vielä testaan ennen kuin uskon, edes vahvat oireetkaan ei näköjään auta kunnolla uskomaan :)
Toivottavasti Osse olisi jo tosi toimissa:) Tiedän kuinka tuskallista voi olla kun supistelee kipeästi monta päivää ja silti ei käynnisty :(
Viipero. Koithan siellä hormoni lamassa jaksella :) Mua kanssa on itkettänyt pari päivää ihan kaikki. Onnesta ja valmiiksi jo surustakin :( Mutta jos tämä ei nyt onnistu niin sittenhän me päästään tutkimuksiin, mutta kyllähän se aina pieni kuolema on jos paljastuu että että taas epäonnistuu. Se merkitsee sitä että jokin on ihan varmasti vialla minussa. No enköhän selviydy siitäkin jos siis niin käy, koville ottaa varmasti.
Mutta nyt yritän olla mahd. onnellisesti raskaana niin kauan kuin tätä onnea kestää :) <3
Bejpi. Kiva kun joku menee suunnilleen samoilla rv:lla :) :)
Hermione joka odottelee ultraa joka on joskus joulukuun alussa... Huoh!!
Viiperolle onnittelut prinssistä! Ihanasti on teillä alkanut arki sujumaan. :)
Hermionelle ja Bejpille onnittelut plussista! Kiva saada uusia odottajia mukaan porukkaan, ja toivottavasti pystyt kuitenkin peloista huolimatta nauttimaan raskaudesta - toivotaan että kaikki menee tällä kertaa hyvin.
Kävin tänään neuvolalääkärillä, terveydenhoitaja vähän aikaista käyntiä supistelujen ja kovasti pompsahtaneen sf-mitan vuoksi. Alakerrassa oli paikat vain hieman pehmenneet, eli ainakaan ihmeemmin eivät ole supistukset tehneet mitään. Lääkäri sanoikin, ettei kannata noista supistuksista olla huolissaan, viikkojakin alkaa olla jo melko hyvin eli puolentoista viikon päästä ei enää synnytystä estellä jos se sattuisi käynnistymään. Painoarvion mukaan vauva on nyt 2,5 kg eli olisi lasketun ajan tienoilla 4 kg suunnilleen, jos nyt arviot pitää edes paikkaansa. Ylipäätänsä toivon, ettei tarvitsisi ihan sinne jouluun saakka odotella.
Isänpäivä meni meillä vähän väsyneissä merkeissä. Mulla oli tosi huono olo koko päivän, supisteli kipeästi ja takana oli huonosti nukuttu yö, kun Aino on flunssan takia nukkunut tosi levottomasti. Isi sai nukkua aamulla pitkään, ja vietiin sitten Ainon kanssa aamiainen sänkyyn. Sitten oleiltiinkin vain koko päivä kotosalla, tehtiin isin toiveesta omatekoisia hampurilaisia ja illalla piipahtivat appiukko ja hänen vaimonsa.
MiaMik taisi kirjoitella että on heikottanut ja oksettanut - täällä on ollut samanlaista ilmassa. Ruokakaan ei oikein meinaa maistua, kun on paha olo vähän väliä. Tällaista se taisi olla viimeksikin, muistaakseni...
Jänskättää Ossen ja Naperon puolesta, kovasti odotellaan kuulumisia sitten kun aika on! :)
Karssuli, Aino 2v zzzz ja vauveli 33+4
Eli vauvauutisia ei ainakaan tällä hetkellä tule! Eetu jäi eilen illalla jo mun vanhemmille ja tänään vietiin sitten koira hoitoon, ja mentiin sairaalaan. Kätilö (joka oli aivan IHANA!) otti verenpaineet, jotka olivatkin koholla 141/81 kahteen kertaan mitattuna. Mutta ajatteli että johtuu tästä päivästä, ja kyseli kuulumisia muutenkin, että millä mielellä yms. Sanoin sitten ettei mua niinkään se käynnistys/synnytys pelota, mutta se kuinka kauan siihen menee! Sanoi vaan että useesti sellanen 2-3päivää, mutta toissynnyttäjillä menee nopeemmin. Mentiin sitten vielä ootteleen lääkärin "tuomiota" ja puhuttiin että mun tapauksessa taitaa käydä toisinpäin, eli menee useempi päivä kuitenkin... Lääkäri teki sisätutkimuksen (hän oli kanssa aivan mahtava tyyppi, tuli sellainen olo, että hän oli meitä varten, eikä me häntä!) ja kaulaa oli jäljellä 1,5-2cm ja sisäsuukin jo auki sormelle... Ultrattaessa vauva ei meinannut antaa millään mittailla "paikkojaan" ja lääkäri kyllä huolella mittas mitat ainakin viisi kertaa, ja sai joka kerralla vauvasta 3700g painoarvion!!! Joten hän soitti osastonlääkärille ja he päättivät yhdessä, että kotiutetaan mut, ja kahen viikon päähän kontrolliaika, ellei sitä ennen synnytys ala ittellään. Kyllä kuulkaa iso kivi vierähti sydämeltä!!! Eli täällä nyt on "palattu" normaali rytmiin, ja nautin nyt Eetun seurasta "viimeiset" päivät... IHANAA!!!!
Mulla ittellä on jotenkin rauhallinen mieli ja olo, ei pelota että vauva olisi liian iso.
Mutta nyt pitää mennä...
napero ja eemeli 37+6
Hermione, on tosiaan kiva et mennään samoilla rv:lla. Tuntuu että kaikki muut on suunnilleen jo menossa synnärille.. :) Mä teen varmaan vielä varmistus testin torstaina, silloin olis viime kierron mukaan täti päivän myöhässä..
Mulle tuli vaan eilen mieleen et otin torstaina influenssa rokotteen, kun en voinut tietää plussasta enkä siinä toivossa halunnut sitä olla ottamatta.. Kun sitähän ei saisi ottaa ensimmäisen kolmanneksen aikan.. Mutta jossain keskustelussa oli että niin pitkään kun ei tiedä olevansa raskaana, siitä ei pitäisi olla haittaa... Pitää soitella loppu viikosta neuvolaa ja kysyä asiasta..
G: Mitä vitamiini-yms tabletteja te käytätte?
Mun pitää varmaan hommata ainakin kalkkilisä, kun en käytä maitoa, paitsi joskus jugurttia. Samoin varmaan omegaa ja vitamiinia pitäisi ostaa. Mitkä on hyviä??
Tänään tuli viestiä että kaveri oli saanu viime yönä tytön. Täytyy sanoa ettei "harmita" niin paljoa kun itse plussasi. :)
Pää ihan tyhjä, ei osaa kommentoida muuta. Pitää yrittää päästä mukaan juttuun paremmin. :)
Bejpi rv 3+5
Bejpi. Jäädäänköhän me sitten kaksin höpisemään tänne kun kaikki muut on jo synnyttänyt ;) Ei vaan luulis että saadaan tuolta kuumeilupuolelta pian seuraa ;)
Joo mun oli kanssa pakko tänään tehdä vielä se testi.. jos nyt sitten en enää testailisi :)
Onkohan Ossella jo Raju kainalossa :) Toivottavasti.
Napero. No hyvä että olet kuitenkin hyvällä mielellä ja vauveli ei ole ihan mahdottoman iso :)
ON. Mulla on tämä iltapahoinvointi näköjään kaikista pahin. Käytiin kaupassa äsken ja kyökin melkein koko ajan ja pelkäsin että oksu tulee just. Jos vaan ajattelenkin ruokaa tulee kyökkä. Jos tämä jatkuu näin hirveänä niin pistän miehen hakemaan mulle ne Seabandit... vaikka olen kyllä silti iloinen jokaisesta pahoinvointi hetkestä... nurinkurista :)
Niin ja farkut ei sitten enää mene kiinni, joten tarvii alkaa taas miettimään mitä sitä päällensä tunkisi. Aina sama juttu...
Laskeskelin että tänään olisi ehkä rv 4+jotakin, kierron mukaan la olisi 13.7 mutta se ei voi pitää paikkaansa. Oma veikkaus olisi 21.7 :)
Hermione
Osselle ja perheelle suuret onnittelut vielä täältäkin käsin!
Tulethan pian kertomaan koko synnytyskertomuksen :)
t tässä pinossa taustaileva tinky
tein äsken uuden testin ja kyllä se plussaa näyttää. :) Evestä en tehnyt kuin yhden testin, sillloin jotenkin luotti heti siihen..
Naperolle tsemppiä loppu odotukseen! Muistan kun me kävin Evestä sokereiden takia ylimääräisessä ultrassa n.rv 38, ja silloin sanottiin että n. nelikiloinen. No, rv 41+4 neiti painoi 3,4kg.. Ei ihan pitänyt Kanta-Hämeen arvio paikkaansa.. :)
Kyllä tuo veden juominen helpottaa, eilen join töissä 2litraa vettä, ja illalla sormet tuntui jopa melkein normaaleilta, nyt ne on taas ihan turvoksissa.. Toivottavasti eivät ole koko aikaa näin turvoksissa.. :)
Nyt pitää lähtee kastelee tukka että sen saa jotenkin kuriin ja sitten tekemään yksi pesu+sisäputsi.. :)
Bejpi rv 3+6
Tänään selviää, jatkanko saikulla äitiysloman alkuun vai palaanko vielä välillä töihin. Oma veikkaus on, että jään jo kotiin vaikka olo onkin ollut hyvä viimeisen kahden kotona vietetyn viikon ajan. Työhön liittyy sen verran rasitteita, että en viitsisi ehdoin tahdoin hankkia pahaa oloa.
Bejpi, hain tuolta kaapista purkit, joista itse olen vedellyt vitamiineja naamariin odotusaikana ja noilla kahdella purkilla pitäisi pärjätä aika pitkälle. Toinen on nimeltään Multi-kalkki, siinä on lisäksi magnesiumia, C- ja D-vitamiineja. Toinen purkki on Multivita, keltavihreä purkki, jossa on kaikenlaista lukuunottamatta sitä kiellettyä A-vitamiinia. Tuosta magnesiumista luin jossain vaiheessa, että se saattaisi ehkäistä ennalta vauvan koliikkia, mutta tiedä häntä. Syön sitä kuitenkin ihan mielelläni tuon kalkkitabletin seassa jos siitä vaikka sattuisi olemaan apua masuvaivoihin.
Napero, hieno juttu, että "pattitilanne" ratkesi mukavasti!
Kysymys: Aiotteko pian liittyä kolmatta lastaan odottavien keskusteluihin, jos luoja suo? Vai onko teidän lapsiluku tässä? Itse ajattelen tällä haavaa, että jos vain kevät vauvan kanssa sujuu mallikkaasti, voisimme ehkä miettiä kolmatta aika piankin. Meille olisi toista toivottu jo aiemmin, mutta raskaus antoi odottaa itseään ja lopulta saimme vähän apuakin tilanteeseemme. Saapi nähdä, kuinka käy, mutta on se vaan vieläkin hienoa että on ainakin toinen tulossa...
Laventeli 30+4 ja Nasu 2v. 11,9kk
Olipas illalla ja yöllä myräkkä! Meillä meni moneen otteeseen sähköt poikki, ihan hetkeksi kylläkin, mutta Eetu meni ihan paniikkiin joka kerta, sama oli ollut eilen vaarin luona.
Meillä vietettiin isänpäivää käymällä pappaa kattomassa sekä vaaria, eka tietty onniteltiin kotona isiä. Eetu ei vaan oikein ymmärtänyt, että isille oli se kortti missä oli auto, ei hänelle!
Ensiksi onnittelut Hermionelle, tätäkin kautta, toivottavasti kaikki menee hyvin sinne loppuun saakka! Hienoa, että saat tuollaisen lahjan mieheltäsi, varmasti helpottaa omaa oloa! Sekä Bejbille! Hienoa, että teillä on noin lähekkäin menevät rv:t!
Niin ja Bejbille vielä tuosta painoarvista, mun kaveri, joka myöskin synnytti K-HKS:ssä sanottiin että sellainen 3,5kg tulossa, mutta heidän poikapa painoi 4300g syntyessään!!! Että taitaa mennä vähän miten sattuu noi, ja riippuu paljolti lääkäristä kuka arvion tekee! Meillä oli kyllä ihana lääkäri, joka oli myös Eetun aikana
Ossella kuulumisia kaipailen myös minä...
Karssuli ja MM ovat voineet pahoin! Onkohan sitä enemmänkin liikkeessä, sillä mäkin oon voinut muutamana iltana pahoin, siis oikein yököttänyt jotkut ruoat, mutten ole onneksi (ainakaan vielä!) joutunut oksentamaan! Toivottavasti teilläkin pian menee ohi!
Laventelille tuosta saikusta! Veikkaanpa myös minä ettet enää mene töihin, tuntien noi molemmat tän kylän lääkärit, niin eiköhän niiltä saa saikkua! Ja kuitenkin kun sun olosi on parempi ollut kun oot kotona ollut, kuin mitä töissä, ja voihan olla että supparit alkaa uudelleen JOS töihin meet! Täytyypä kattoo sitä perjantaita, josko vaikka sinne perhekerhoon päästäis... Mutta riippuu paljon mun olotilasta. Tuosta kolmosesta... Meillä olis haaveena saada kolmaskin lapsi, mutta kaikki ei oo menny tähänkään saakka helposti meillä näissä lapsiasioissa... Eetua tehtiin nelisen vuotta, joista viimenen vuosi oltiin hoidossa ja toinen sai tulla heti kun vaan oli valmis, ja kun Eetu täytti vuoden niin mentiin uudestaan hoitoihin, mutta eemeli päätti tulla hoitotauolla ollessa... joten voipi olla ettei kolmatta tule meille koskaan!
Just soitin neuvolaan, kun mulle annettiin aika 24.11 tonne polille, niin terkka luki mun tiedoista, että ens viikolla oliskin aika polille... Terkka soitti sitten ite sinne eka, ja olivat sanoneet, että ovat yrittäneet mulle soittaa, ei vaan ole saaneet kiinni (mä en oo puhunu tänään kun isäni kanssa!!!) No, soitin sitten ite sinne, ja sain ens viikon tiistaiksi ajan klo 9.30, jollon otetaan taas sydänkäyrää ja ultrataan, hohhoijaa sanon minä! Toivottavasti ei tartte mennä tonne, vaan olis jo eemeli kainalossa!!!! Ottaa niin paljon päähän tollanen! Lääkäri oli tehny jotain uusia merkintöjän sinne...
napero ja eemeli 38+0 sekä Eetu 2v9kk
Täällä kirjoittelee kiukustunut iida-linnea, joten kommentoinnit jää väliin.
Mulla ei sitten olekaan kertoa tyttösen uusia mittoja taikka "klasun" kuulumisia, koska terkkari oli sairaana. Oon edelleen tooosi ärsyyntynyt kun ensin kävelen kauheassa tuulessa ja sateessa tyttösen kanssa neuvolaan, eteisessä puhelin soi ja yksi th soittaa että ettehän ole vielä lähteneet kotoa kun teidän th on sairas.... Tokaisin vaan, että kyllä seisotaan täällä neuvolan eteisessä.
Mulla on ollut vähän huono olo pari päivää, joten oikeastaan vaadin, että kun kerran paikalle raahauduttiin niin ainakin mun RR ja pissanäyte katsottaisiin ja tyttönen saisi influenssapiikin. Näin toimittiin ja huomenna soittelen milloin saadaan uudet ajat. Neitiä itketti pistettäessä, mutta rauhoittui tosi nopsaan ja väläytteli muutamat ihanat hymyt terkalle ennen kuin lähdimme kotiin. Toivotaan, että rokotteesta ei tule mitään sivuoireita.
Mun pissanäyte oli ok mutta RR oli reilusti korkeampi kuin aikaisemmilla käynneillä. En tiedä vaikuttiko se, että viime yönä "klasu" puuhaili jotain ihan ihmeliikkeitä ja nukuin huonosti. Toivotaan, että mahdollisimman pian pääsisin kunnon käynnille. Olisi paljon juteltavaa synnytykseen, vauvan asentoon yms liittyen.
Nyt tiskaamaan ja tekemään kotihommia, jotta saan jotain aikaiseksi ennenkuin tyttönen herää unilta. Neiti oli ihan sippi kun sai lounaan massuun ja kävi aikaisin unille.
T. iida-linnea, tyttönen päivää vaille 1v 6 kk ja "klasu" 33+2
Mies lähti juuri töihin, Noel on hoidossa, ja mä aloittelen kohta taas uuteen tenttiin lukua. Lauantaina oli tentti, saa nähdä pääsinkö läpi. Koko viikonlopun oli veto ihan poissa, mutta nyt alan olla jo innokas avaamaan opiskelumateriaalit sisältävän kansion :)
Mun äiti oli hoitamassa Noelia lauantaina, ja voi kun poika oli onnellinen! Mummi ei saanut edes pöydässä istua, kun piti vaan leikkiä "majassa".
Ihanaa nähdä, miten melko vähäisestä kontaktista huolimatta isovanhemmat ovat niin tärkeitä lapselle. Noelin ollessa vauva mua ärsytti se väkisin sylittely ja vierailu, kun pojasta näki, että vain ahdisti. Nyt ne mummola- ja pappalavierailut ovat kuitenkin jo odotettuja ja tärkeitä. Uskallan siis Sofiankin kohdalla toppuutella sitä anopin ja muiden hoitointoa alussa, koska kyllä niiden isovanhempien aika koittaa sitten myöhemmin.
Mulla on kyllä niin hyvä olo, etten välttämättä kaipaa vielä 2vk välein neuvoloita, ellei muutoksia tapahdu. En myöskään usko, että Sofia syntyy yhtä aikaisilla viikoilla kuin Noel. Ihan hämmästyttävää, miten hyvä olo sitä voikaan olla näillä viikoilla! Toki vaihtelee päivittäin, ja supisteleehan mua kivuttomasti, mutta muuten on kyllä sellainen olo, että helposti jaksaa tätä raskautta sinne rv 40+ asti.
Napero pääsikin vielä kotiin, kiva ettei eemeli ole ihan hirvittävän iso. Nyt vaan kaikki viime hetken jutut valmiiksi, ennen kuin pikkuveikka syntyy!
Meillä ei ole vielä oikein mitään valmiina, paitsi vauvanvaatteet tuotuina häkkivarastosta sisälle. Täytyy sitten joulukuun alussa ruveta järjestelemään huonetta pinnistä silmällä pitäen... Eihän siihenkään ole kuin kolme viikkoa, hurjaa!
Kandi rv31+
p.s. hyvin lupaavaa hiljaiseloa Ossen puolelta... Kertokaahan sitten sisäpiiriläiset kuulumisia, kun niitä jotain kautta saatte! :)
Sellaista pientä vinkkiä sain että Raju on jo turvallisesti Ossen kainalossa.. Ajankohtaa en kyllä tiedä sen paremmin.
Poika 51 cm ja 4185g syntyi maanantai-aamuna klo 8.45. Synnytys käynnistyi su-iltana klo 22.45 vesien menolla. Pojalla ja äidillä on ollut vähän rankka alku, Osse menetti verta 1,7litraa kun istukka saatiin irroitettua vasta nukutuksessa. Pojalla taas on solisluu murtunut, kalsium-arvot matalat, tulehdusarvo koholla ja bili myös kohonnut. Kuitenkin vauva on tähän asti saanut olla äidin kainalossa :) Ehkä pääsevät huomenna kotiin?
Hermionelle ja Bejbille suuren suuret plussaonnittelut!
Omaa napaa myös vähän. Vointi mitä mahtavin, näillä näkymin taidan jaksaa töissäkin loppuun asti :)
MiaMik rv 30+0
Suuret onnittelut Ossen perheelle! Voi harmi että alku oli rankka, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin ja äiti ja poika saa toipua rauhassa rankasta synnytyksestä :) Komiat mitat Rajulla !
Hermione joka pidättelee edelleenkin oksennusta, mutta on kovin onnellinen huonosta voinnistaan
Nyt vasta hokasin että voisi laittaa myös esittely. :)
NIMIMERKKI: Bejpi
OMA & MIEHEN IKÄ: 22/23
ASUINPAIKKA: Riihimäki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eveliina 28.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: laskurin mukaan 22.7.09
Oikein paljon onnea Osselle ja Viiperolle pojista! Toivottavasti Ossen pojan arvot kohentuu ja pääsette kohta kotiin.
Ja onnea myös Bejpille plussasta! Ja Hermionelle on kyllä kaikki peukut pystyssä, että tää raskaus onnistuisi. Nyt ainakin kuulostaa hyvältä :-)
Mä lopetin nyt sitten työt, kun eihän tuo lonkkasärky lähde minnekään. Mulla ois töitä ollut vielä ens viikon keskiviikkoon asti, joten sain saikun nyt sitten sinne asti. Hiukan harmittaa, kun tosissani olisin halunnut töissä olla, mutta eipä musta siellä kauheesti hyötyä ollut, kun loppuviikosta kävin kokeilemassa. Lisäksi työpäivän jälkeen oli supistelutkin sitä luokkaa, että eipä työnteko taida vauvallekaan hyvää tehdä. Tyttö on hoidossa vielä ens viikon ja sitten jäädään kaksistaan kotiin. Toivottavasti sitten pystyisin jo juoksemaan Helmin perässä pihallakin. Lääkäri tosin varoitteli, että kun kipu ei vielä ole hellittänyt niin on todennäköistä että se ei lakkaakaan ennenkuin vauva laskeutuu tai syntyy. Kiva, kiva !!
Muuten olossa ei valittamista. Supistelee kyllä, muttei kipeesti ja vauva potkuttelee kyllä kovasti.
Meillä kolmas vauva on harkinnassa. Toisaalta kaksikin on jo riittävästi ja ikäkin alkaa kohta painaa. Mutta kattellaan...
Jepsis 30+4
ONNEA VIIPEROLLE POTRASTA POJASTA! Sekä onnea 2-vuotiaalle Aleksille :)
OSSE, tsempitykset sinne, että jaksaisit vielä vähän aikaa. Jospa nuo supparit kuitenkin availis paikkoja valmiiksi. Ja onnea 2-vuotiaalle typylle! :)
HERMIONE ja BEJPI, tervetuloa vain tänne puolelle! :)
Omaan napaan ei kummempia. Ei voi edes valittaa olosta, kun se on sen verran hyvä :D Liitoskipuja silloin tällöin ja maha ihan piukeena, ei oikein viitsi mitään syödä kun tuntuu, ettei ruoka mahdu mihinkään :p Tosin syön kyllä siitäkin huolimatta......
Joops, palaillaan taas kun on jotain asiaakin.
Han, S 1v9kk ja Basistinretku 30+1