~*~*~ TONSKAT MARRASKUULLE ~*~*~
NIMIMERKKI: Larsku85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Laventeli
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32
ASUINPAIKKA: Renko
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005
TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Leenis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31
ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: l.iiris
OMA & MIEHEN IKÄ: 28 ja 28
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Elli 11.01.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 1.5.
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: maikiss
IÄT: 22 ja 22
ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)
ESIKOINEN: Aatu 170506
TONSKAN LA: 010209
SYNNÄRI: KHKS
NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30
ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto
NIMIMERKKI: MiaMik
OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat
ASUINPAIKKA: Ylöjärvi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06
TONSKAN LA 20.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Mörötin-81
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan
SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS
NIMIMERKKI: napero79
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31
ASUINPAIKKA: RENKO
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206
TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Niamey_85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31
ASUINPAIKKA: Lempäälä
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: Ninca
OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 31
ASUINPAIKKA: Pohjois-Savo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Joona 4.5.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.5.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Kys
NIMIMERKKI: osborne
OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: pesukarhu83
OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32
ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL
NIMIMERKKI: Pi-Ki
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29
ASUINPAIKKA: Järvenpää
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää
NIMIMERKKI pikku-milli
OMA & MIEHEN IKÄ 26v ja 31v
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poitsu 28.4.06
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.4.09
SYNNYTYSSAIRAALA TAYS
NIMIMERKKI: QueenBzZ
OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24
ASUINPAIKKA: hollola
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06
TONSKAN LA: 10.07.08
SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS
NIMIMERKKI: quiero3
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: sapa-82
OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25
ASUINPAIKKA: Alajärvi
ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
NIMIMERKKI: Sonteri
OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37
ASUINPAIKKA: Liperi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS
NIMIMERKKI: Viipero
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28
ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
Kommentit (157)
Onpas juu komiat mitat miehellä :) Hienoa kuulla että kaikki meni nappiin.
Osselle vielä tsempityksiä :) Eiköhän se teidänkin pikkumies sieltä pian ulos haluaisi.
T:Hermione
Ja ihan alkuun Viiperolle ja perheelle suuren-suurte onnittelut komiasta pojasta!!!
Osselle suppareita ja pitkää pinnaa!
Napero: hurjaa, että tosiaan tiedät, että ensi viikolla teilläkin jo nyytti sylissä! =) Kyllä sä ne valmistelut saat tehtyä ennen sitä. Ja jätät ne appiukon jorinat ihan omaan arvoonsa - eli mappi ö:hön!
Vilkutuksia ja hyvää vointia kaikille!
-Amy, joka ehkä sittenkin joskus vielä on tälläkin puolella...
Ihanaa kuulla uudesta tonskavauvasta! Viiperolle perheineen tosi, tosi paljon onnea pojan syntymän johdosta!
Osselle suppareita lähetellään täältäkin. =)
Napero, tässä minun kokemukseni käynnistetystä synnytyksestä:
Tyttönen olisi viihtynyt masussa varmaan miten pitkään vaan, joten perjantaina rv 42+1 synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla noin klo 12. Edellinen käynti polilla oli rv 41+5 eli tiistaina ja siitä oli tapahtunut sen verran edistystä, että kohdunkaulaa ei enää ollut jäljellä. Tästä syystä lääkäri päätti käynnistämistavaksi kalvojen puhkaisun. Omat supistukset olivat kovin laimeita eivätkä saaneet oikein mitään aikaiseksi, joten iltapäivällä laitettiin oksitosiinitippa tippumaan. Se saikin tosi nopsaan supistukset tuntumaan kipeiltä. Alkuun tuntui, että kohdunsuu ei aukene millään, mutta sitten kun alkoi tapahtumaan niin tapahtuikin paljon lyhyessä ajassa. Lääkäri tuli laittamaan epiduraalipuudutusta siinä vaiheessa, kun minua jo ponnistutti kovasti. Avauduin nimittäin viimeiset 4 cm noin 20 minuutissa. Ponnistusvaihe kesti 50 min ja tyttönen syntyi lauantain puolella rv 42+2 klo 00.35. Tikkejä ommeltiin muistaakseni 12. Silti toivuin omasta mielestäni tosi nopeasti.
Vaikea sanoa olisiko luonnollisesti käynnistynyt synnytys edennyt jotenkin toisella lailla. Mitään kammoa ei jäänyt vaikka epiduraali auttoikin vasta ponnistusvaiheessa ja supistukset olivat toooosi rajuja. Se tietysti vähän harmitti, että kalvojen puhkaisun jälkeen olin sidoksissa paikoilleni, koska vauvan päähän laitettiin scalppi jolla seurattiin hänen vointiaan. Makasin välillä sängyssä ja pyytäessäni kätilö auttoi minut keinutuoliin. Muutamaan otteeseen pääsin irti koneista ja sain onneksi kävellä. Olin haaveillut vedessä olosta mutta se haave jäi hamaan tulevaisuuteen, koska olin kiinni monitoreissa.
Jännityksellä odotan miten tämän kakkosen kanssa käy. Vaikea kuvitella, että synnytys käynnistyisi kotosalla noin vain. Toivotaan, että tajuan lähteä sairaalaan jos jotain alkaakin kotona tapahtumaan...
Nyt pitää mennä nukkumaan. Hyvää vointia kaikille!
T. iida-linnea, "klasu" 32+3 ja tyttönen zzzzz
Viiperon perheelle oikein suuret onnittelut potrasta prinssistä :)
Ossekin odottaa poikaa, niin arvelinkin :)
Naperolle tsemppiä käynnistykseen, muakin ihan jännittää sun puolesta. Toivottavasti synnytys lähtee sitten pian käyntiin ettei tarvitse montaa päivää kärvistellä laitoksella!
Karssulilla on aikasta paljon kremppaa nyt meneillään. Mullakin on nyt ollut tässä raskaudessa paljon enemmän erilaisia vaivoja, mutta jotenkin tuntuu että ne tulee ja menee yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin :)
Sitten omia neuvolalääkärikuulumisia. Kävin tosiaan "vieraalla" th:lla eilen rv 29+1, kun lääkäritarkastuksia ei meidän neuvolassa tehdä. Terkka sanoi heti kun astuin ovesta sisään että sulle ei ole tainnut ainakaan kiloja tulla juurikaan yhtään :) En tiedä mistä se sen repäisi. Mutta aloin nauramaan ja sanoin että älä anna ulkonäön hämätä ja avaappa ne mun tiedot sieltä koneelta :D Sitten nousin vaa'alle ja kas kummaa taas oli tullut melkein 500g/vko. Kyllähän se siinä ääneen totesi että onhan tuo aika paljon, mutta mutta... Lääkäri sai sf-mitaksi 26cm eli 1cm oli tullut kuukaudessa ja käyrä "tipahti" vähän siihen keskikäyrän ja yläkäyrän välille. Sydänääniä ei meinannut saada ollenkaan kuuluviin, ainakin 5min niitä metsästi vaikka tunsin koko ajan vauvan liikkuvan! Alapäätutkimus meni silleen että lääkäri hoki koko ajan että ei hän oikein ylety tuonne kun sulla on kohdunsuu niin takana. EHKÄ sulla on vielä kanavaa jäljellä, EHKÄ tuo kohdunsuu ei ole vielä pehmennyt ja EHKÄ tuo ulkosuu taitaa olla sormelle auki :D En tiennyt itkeäkö vai nauraa. En siis halunnut jäädä vielä saikulle, kun ei EHKÄ ollut tapahtunut mitään kohdunsuulla ;)
Meillä on nyt ne muuttopuuhat meneillään ja kyllä se siivoaminen vaan saa aikaan supistuksia ja menkkamaisia kipuja. Mutta ihan hyvä ettei kohdunsuulla vielä tapahdu mitään ja voin hyvillä mielin jatkaa ahertamista. Vointi on muutenkin ollut nyt hyvä. Välillä heikottaa ja oksettaa, olenkin nyt viikon verran oksennellut taas aamuisin.
Nyt herättämään Iitukkaa, jotta suostuu nukkumaan tarhassa päiväunet. Mulla taas iltavuoro tänään :)
MiaMik rv 29+2
Paljon onnea Viiperolle ja perheelle poikavauvasta! Mahtavaa, että kaikki on lähtenyt noin hyvin liikkeelle! Tuntuu varmaan jännältä kun on jo esikoisen vauva-aika takanapäin, kaikki ei ole ihan uutta ja kuitenkin on...
Itse olen voinut hyvin kun olen saanut ottaa päivät rauhassa, supistelut eivät ole jatkuneet ja mielikin on paljon virkeämpi. Tänään aion ommella vauvakoppaan reunuksen, hoitoalustalle uuden päällisen, Ikeasta 25 eurolla hankittuun hoitopöytään suojakankaan, imetystyynyyn uuden päällisen... No, kuulostaa vähän optimistiselta yhden päivän saldoksi, mutta katsotaan, mitä saan aikaiseksi...
Laventeli 30+6 ja Nasu 2v.11,7kk
Tosin olen aika vihreänä kateudesta, poika on jo sylissä ja noin ihanan nopean kuuloisen synnytyksen jälkeen! Tosin onhan se rankka kokemus ollut varmasti, noin nopeasti ja ilman mitään puudutteita. Onnea siis hirmuisesti ihanasta kääröstä! Kyllä se Aleksikin kohta taas muistaa äitin syliin tulla. Ehdittekö muuten pitää pojalle synttärit? Mä kovasti mietin, mitä tehdä typyn synttäreiden suhteen, kun ei oikein pysty etukäteen niitä järjestämään, kun ei tiedä missä itse on silloin... no, onneksi tuo mumma on meillä, niin eiköhän ne juhlat tule järjestettyä, jos olen paikalla.
Kohta on taas neuvola, eilisen mulla oli ylävatsa ja pää kipeä ja siitä soittelinkin polin ohjeiden mukaan svo:lle. Siellä vastaus oli ihan ystävällinen mutta kuitenkin vähän jäi taas kaivelemaan, kun ohjeeksi tuli "ottaa panadol ja unohtaa se itsensä jatkuva tarkkailu"... olin vähän kummissani, kun polilta olin saanut tarkat ohjeet soittaa heti svo:lle, jos oireet lisääntyy, ja yllättäen siellä taas oltiin sitä mieltä, et mitä tänne soittelet. No, panadolia otin, mutta ei ne mahakivut mihinkään hävinneet. Onneksi tosiaan on tänään neuvola, kotimittaukasessa alapaine oli äsken 100, ja päänsärky on melkoinen. Onneksi Raju kuitenkin heitteli jossain välissä äsken voltteja, niin tiedän että elossa on. Eilisestä asti kun on ollut tosi hiljaa.
Niin, ja supistuksia tuli illalla yksi kivuton ja yöllä vessassakäynnin jälkeen yksi kipeä, mut siinä ne. Mä en edes enää muista, miltä synnytyssupistukset tuntuu...
Jaahas, mulle on kuulema ruoka odottamassa, joten syömään. Olen kyllä erittäin kiitollinen tuolle äidille, kun on täällä apuna. Kämppäkin on taas siivottu ja ruoka valmiina...
-Osse ja Raju rv 40+1, typykkä liikuntahommissa
Onnea Viiperolle potrasta pojasta, hienot mitat kertakaikkisesti, täällä yksi ilman mitään kivunlievitystä synnyttänyt olihan se aikamoinen kokemus, mutta onneksi teilläkin synnytys meni nopsasti niin ei kauheesti ehdi kärsiä !
Neuvolassa käyty, painoa +-0 jee, mä olenkin syöny melkein pelkkää salaattia koko viikon noiden pukamien takia jotka ovat jo onneksi väistymässä.
Hemppa oli laskenu 133:sta 120 muuten kaikki ok, eli odotellaan vaan kovasti neitiä syntyväksi.
Karssuli: kandi oli kattonu noita z-junia ja ne kulkee niin hassusti että me joudutaan varmaan tulemaan jollain toisella junalla että ehditään ajoissa kun mun tarvii olla paikalla jo ennen seiskaa.
osselle suppareita ja neidille iloisia synttäreitä, toivottavasti saatte juhlat järjestymään tavalla tahi toisella.
aa ae ja sohvi 36+5
Onnea hirmuisesti Viiperolle ja perheelle pienestä pojasta!!
Kuulostipa "mukavalta" synnytykseltä:)
Mä tahdo koskaan enää ehtiä kirjoitella, mutta käyn silti vakoilemassa teitä melko usein.. Enkä vanttuihinkaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, mutta yritetään..
Ihan mukavasti meillä menee, tosin vauvalla vieläkin melkoisesti mahavaivoja ja menee yöunille usein vasta noin klo 2 aamuyöstä.. Onneksi sitten saattaa nukkua jopa 8-9h!
Omat unet tosin jää aika lyhyiksi kun esikko herää kuitenkin viimeistään klo8.
Onneksi taas kohta on viikonloppu niin saan tuon miehenkin apuja vauvan kanssa valvomiseen ;)
Mukavaa pikkujouluaikaa ja Osselle paljon suppareita!!
T: kamomilla ja tytöt 2v ja 2,5kk
.... poikavauvasta, joka oli ihan hyvissä mitoissa. Kivaa, että imetyskin lähti heti mukavasti käyntiin.
Osselle tsemppiä ja jaksamista olotilan kanssa ja toivottavasti Raju päästäs äipän pian pälkähästä.
Oma vointi menee koko ajan surkeemmaks kun alapää vaan kipuilee enemmän ja enemmän. Lisäks ummetus vaivaa taas erittäin pahasti ja se tietty lisää epämukavaa oloa ja painetta tuonne alas. Tänä iltana on sit tullu ihan oikeita supistuksiakin vihdoin. Toivoa on siis, et joskus sais pikkusen sykkyyn. Tiistaina oli neuvola. Hb oli 107 ja sama virsi taas niistä rautalääkkeistä, joita en vaan pysty syömään ettei tulis maha tosi kipeeks tai huono-olo. Muutenki ei ne Miskan aikaanka nostanu miun Hb mihinkään. Vikassa neuvolassa rv40 Hb oli sillon 100 ja hengissä selvittiin.
Pitää varmaan lähtee tästä nukkumaan kun meijjän pieni mies on taas heräilly öisin ja nukkunu levottomasti. Hampaat ja nuhanenä.... kiva, kiva. Lisäks ite ku ei taho hyvää asentoo enää löytyy ja sit jos löytyy niin kohta heräät vessaan tai Miska on hereillä. Onneks imies kyllä hoitaa Miskan yöheräämiset, mut herättää ne miut silti.
Kirpsakoita pakkaskelejä!!!
Sonteri, Miska kohta 1v4kk ja pikkukakkonen rv37+6
Sujuvalta synnytykseltä kuulosti kaiken kaikkiaan. :) Voimia pienokaisen hoivailuun! Nauttikaa!!!
-Q- pesueineen
Huh, kun väsyttäis, mutta mitenkäs sitä pääsee nukkumaan, kun Eetu ei nuku! Mä oon nyt sitten vuorostani aloittanut nuo yökukkumiset, viime yönä jostain syystä valvoin klo 3.30-5.30, kun taas Eetu herätti puol seiskan aikaan, joten pikkusen on väsynyt olo... No, josko sitä ottais päikkärit, sitten kun Eetu sammuu, joskus yhen jälkeen...
Mulla oli eilen "viimeinen" neuvola, ennen synnytystä, tai no terkka kyllä "pelotteli" että saattaapi olla että viime viikkonen arvio on pahasti pielessä, ja eivät kuitenkaan sitten käynnistä sitä synnytystä, mutta se selviää sitten maanantaina. Toivottavasti nyt kuitenkin käynnistäisivät, kun oon niin jo varautunut siihen! Olis tosi iso pettymys jos ei mitään tulis tapahtumaan!!! Suppareista, mulla niitä tulee toisinaan, ja ovat joskus kipeitä, niin että tekis mieli sanoa ja pahasti/irvistää, mutta eipä niitä vielä oo tullu kuin 1-5 peräkkäin ja sitten ne loppuu... Mutta toivottavasti ovat jotain saaneet aikaiseksi tonne alas... Tosin sitten terkka sano, että voi olla että vauva syntyis nyt viikonlopun aikanakin, joten ottaa nyt selvää! On kuulemma sen verran hidastunut/pysähtynyt toi sf-mitan kasvu, oli nyt 33cm, kun viimeksi 1½vkoa sitten oli 32cm, joten saattaa hyvin olla laskeutunut sen verran... Hb oli pysyny tasan samassa, verenpaine oli ok, pissa puhdas, painokin oli taas tippunut, joten nyt on sitten tullu ekan neuvolakäynnin jälkeen jopa 3kg lisää... Ja osa kun on turvotusta, niin... Tosin mulla oli kyllä ihan riittävästi tota ylipainoa ennen raskautta, nyt vaan kun pystys pitämään tän raskauden jälkeen herkut kurissa...
Ja ton eilisen neuvolakäynnin jälkeen mua alko ärsyttämään, kun mä kerroin meidän äitille sillon viime viikolla, että ma 10.11 käynnistellään, niin tottakai se on asiasta sitten kertoillu vähän sinne ja tänne, ja nyt mä oon sitte varma että kun/jos ei ne käynnistäkään niin sukulaiset alkaa kyselemään ens viikolla niitä hemmetin JOKOJOKO-puheluita, mä sanoin eilen miehellekin etten vastaa yhteenkään puheluun! Siinähän sitten miettivät!
VIIPEROLLE perheineen kovasti onnea ihanasta pikkuprinssistä! Olipa nopia synnytys sulla! Ja hienot mitat pikkumiehellä!
AA, täällä on vielä noi vauvanvaatteet tuolla pinniksessä, mutta josko ne tänään laittais tonne lipastoon, mä en vaan oo yhtään mieltänyt sitä vielä "vaatekaapiksi"... Se kun on ollu meillä jo yhdeksän vuotta sellanen romujen heittokaappi.
Ihanaa, että AMYkin tänne puolen tulee, sitten joskus...
Ihana lääkäri oli MM:llä ollut! EHKÄ!!!!
Osselle lähettelen supistuksia, oikein kipeitä ; ) olis jo aika Rajunkin tulla mahan tälle puolen!
Sonterillakaan ei kauan enää mee kun nyytti on sylissä! Paljon jaksamisia loppurutistukseen!
napero ja eemeli 37+3 sekä Eetu 2v9kk
ps. huomenna olis tarkoitus lähtee Ideaparkiin, saa nähä mitä löytyy... ja päästäänkö lähtemään!
Tuntuu ihan lomailulta tämä elo nykyään, kun mies on kotona ja touhuaa paljon Aleksin kanssa, kun minä istuskelen sohvalla imettämässä. Vauva vaikuttaa ainakin vielä rauhalliselta tapaukselta joka nukkuu paljon ja hereillä ollessaankin on tyytyväisen oloinen ja makoilee jopa yksikseen tarvittaessa, saas nähdä onko tyyntä myrskyn edelle ;) Aleksi kun oli melko vaativa tapaus vauvana, joten olen kyllä ihan varautunut samanlaiseen valvomiseen ja kitinään. Nautin siis näistä rennoista päivistä vielä kun voin.
Eka yönä vauva valvoi ja söi aamu kolmeen saakka, mutta liekö perille tulleen "maitotilauksen" ansiota, kun viime yönä nukkui ihan loistavasti iltayhdeksästä aamu seitsemään heräten vain pari kertaa syömään.
Aleksi ei ole enää niin mustasukkaisen oloinen kuin aluksi, jolloin äitin syli ei meinannut kelvata ollenkaan. Toki edelleen isi on parempi piirustuskaveri ym. mutta tulee poika jo äitiäkin halimaan :) Yritänkin mahdollisimman paljon viettää Aleksin kanssa kahdenkeskistä aikaa aina imetysten välissä.
Osse kyseli Aleksin synttäreistä. Aleksihan täyttää tosiaan tänään 2v, ja huomenna juhlitaan synttäreitä lähisuvun ja kummien kesken. Päivästä päätettiin jo pari viikkoa sitten sillä varauksella, että juhlat pidetään jos minä suinkin olen kotona. Ihan mukavaa, saa Aleksi jakamatonta huomiota osakseen, kun paljon tärkeitä ihmisiä tulee juhlistamaan synttäreitä. Mun äiti ja sisko tulee jo tänään meille, auttelevat siivouksessa ja leipomisessa, joten minkäänlaista stressiä ei kyllä itselle tarvi huomisesta ottaa.
Laitan tulemaan synnytyskertomusta kunhan saan aikaiseksi. Sen verran vielä tuosta synnytyksestä, en tainnut vielä mainita (?) mutta verta menetin melkein 700ml joten olo sairaalassa oli aika hutera, eikä vieläkään tietenkään ihan normaali. Hb oli ennen synnytystä onneksi noussut 132:een, koska sairaalasta kotiinlähtiessä se oli vain 108. Rautakuurilla siis taasen ollaan.
Loppumetriläisille suppareita, erityisesti Osselle!! Jännää kun nyt on monta jotka saattaa synnyttää ihan milloin vain.
Viipero, Aleksi 2v ja "Santeri" 4vrk
Hirmusen paljon onnea pienen pojan johdosta koko perheelle. Kiva, että teilläkin vauva-arki on lähtenyt käyntiin rauhallisissa merkeissä. Nauttikaa! :)
Jokohan Osse on nyytti kainalossa (mä oon just tällanen jokojoko-kyselijä ;))?
Naperolle tsemppiä käynnistykseen. Toivottavasti nyt sitten käynnistävät, että ei tarvii vauva mahassa tulla enään kotiin sieltä. Mua jännittää jo sun puolesta. :)
pesukarhu, Jonsku 2 1/2v ja Sonja 2kk ja jotain
Eli testissä tänään selvä haalean punainen viiva, joka tuli ihan 5 min sisällä testin teosta. Oireita vaikka muille jakaa. Tissit hirveän kipeät ja melkein kuppikokoa isommat ja saa pidätellä oksennusta.
Mutta älkäähän vielä hirveästi onnitelko, pitäkää mielummin peukut pystyssä josko tällä kertaa tämä jaksaisi loppuun asti..
Hermione rv ?
Eli tänään isänpäivälahjana tuli testiin kaksi viivaa. Rv:t pikaisella laskussa jotain tyyliin 3+4, eli mitä vain voi tapahtua, mutta todella onnellisia ollaan. :)
Bejpi
Varovasti uskaltaudun siis H:takin onnittelemaan, vaikka uskon et on pelko persiissä. Täällä on kaikki sormet ja varpaat nyt pystyssä, että tällä kertaa sujuu hyvin!!
Meille odotellaan ilmeisesti maailman ensimmäistä kohtuun jäävää vauvaa. Eilen olin megakiukkuinen ja itkuinen illalla, kun aamulla kuuden jälkeen alkoi supistukset ja jatkuivat 2-10 minuutin väleillä 8h ennen kuin loppuivat vähitellen kokonaan (välissä oli muutama 15-20 minuutin tauko, muuten n. 7 minuuttia lähes koko ajan)... oli niin pettynyt ja petetty olo, että kiukuttelin, huusin ja raivosin miehelle sen minkä ehdin, ihan kuin se hänen vikansa olis ollut. Neljältä viime yönä heräsin hirveän kovaan supistukseen, joka kesti useemman minuutin, ja oli pakko nousta kävelemään, mutta niin se taas loppui. Noita isoja on nyt sit tullut puolen - kahden tunnin välein, kestävät tosiaan pitkään ja sinä aikana ei muuta voi tehdä ku keskittyä hengittämään, mutta uudelleen ei taida käynnistyä tämän päivän aikana. Tai mistäs sitä tietää. Vertakin vuosi jo eilen kerran ja tänään on tullut verensekaista myös, et toivoisin ainakin siellä jotain edistystä tapahtuneen.
Mutta pesukarhun jokojokoon et ei tod. vielä...
Huomenna on mulla sit äitiyspolille meno, se on vasta 13.30, mutta toivon et sieltä laittavat käynnistykseen, jos ei sitä ennen lähde. Alapaineet oli taas illalla yli 100, mutta kun muita oireita ei oo, ja pääosin olo on ihan hyvä (kipeä ja väsynyt tietenkin, muttei myrkytysolo siis), en jaksa mennä kuuntelemaan synnärin "ei sulla mitään hätää ole mene kotiis siitä" -juttuja.
Typyllä on tänään 2v synttärit, joten meillä vietetään niitä ja isänpäivää. Typy sai meiltä muumitietokoneen lahjaksi ja oli niin tohkeissaan siitä. Siihen asti, kunnes sai mummalta leikkiuunin, ja nyt ei taida päiväunille menosta tulla mitään, kun ruokaa pitää niin kovasti laittaa... Ihanaa seurata toisen riemua. Muutama vieras on tulossa kolmelta, joten täytyy tästä lähteä viimeisiä tarjottavia hankkimaan ABC:ltä.
-Osse ja Raju rv 40+4 + Typykkä tasan 2v
Peukut äärimmäisen pystyssä Hermionelle ja Bejpille, ihania uutisia teiltä molemmilta! En tiedä miten sä Hermione kestät nämä ensimmäiset viikot, toivottavasti tämä tsempitys edes vähän lievittää sitä jännitystä ja hermoilua... Josko kolmas kerta toden sanoo...
Ossen typylle kovasti onnea - kiva kun olet kuitenkin nyt synttärinä kotona etkä polilla kontrolloitavana. Hurjan kuuloiset paineet, mutta ilmeisesti tuohon tilanteeseen vielä turvalliset..? Kyllähän tuo supistelu ja verensekainen vuoto satavarmasti jo tekevät tilaa synnytystä varten, en jaksa uskoa että enää noilla oireilla kohdunsuu olisi epäkypsä. Saa nähdä, saatteko peräti saman synttäripäivän siskolle ja veljelle! :)
Pesukarhulle piti ajat sitten sanoa, että ihana nimi teidän tytöllä! Samaan aikaan varsin suomalainen, mutta silti kansainvälinen (voi teininä alkaa kirjoittaa nimensä Sonya ;)). Ja Olivia on ihastuttava toinen nimi, itsekin tykkäisin siitä (mutta mies ei)...
Omaan napaan ei mitään uutta. Sofia jaksaa viihdyttää päivisin, mutta öisin se on aika hiljakseen. Uskaltaisipa tuosta vetää johtopäätöksen, että tulossa on yöt nukkumiselle pyhittävä lapsi ;) Joka tapauksessa, on ihan kiva vaihe olla raskaana, kun ei ole vielä jättimahaa eikä kovin monia tuskaisia raskausoireita.
Sofia on tosi alhaalla ja raivotarjonnassa, joten mua ei närästä, eikä maha tunnu liian pinkeältä. Ainut ikävä juttu on neidin asento, kun pieni pylly painaa mun oikeita kylkiluita tosi kovasti. Noelin kanssa oli ihan sama juttu.
Liitoskivutkaan eivät pahasti vaivaa, ja jotenkin kierolla tavalla kävely auttaakin niihin. Ihan mielelläni siis vien Noelin rattailla hoitoon tai kauppareissulle. Voi, kun tämä helpohko olo jatkuisi joululle saakka!
Kandi & Sofia 31+ (ja Noel 1v 10½kk)
Osse: Silloin kun mulla oli rv40+3 Milosta niin mulla oli ihan samanlaista supistelua ja verensekaista vuotoa ja Milon synnytys käynnistyi sitten rv 40+5 aamuyöllä, eli uskoisin että nyt sulla kyllä alkaa tapahtumaan :) Varmasti jo ens yönä, mutta jollei niin kyllä ihmettelen jolleivat sitä huomenna käynnistä. Onnea synnytkseen kovasti!
Kandi: Juu ei helppoa tule lainkaan olemaan, mutta tällä hetkellä olen ihmeen rauhallinen ja hyvällä mielellä. Johtuen ehkä ihan kauheasta pahoinvoinnista, tänä aamuna jo melkein halailin pyttyä. Milostakaan ei ollut näin kamalaa oloa, joten kyllä siellä varmaan joku kasvaa sitkeästi :)
Mies lupasi mulle doplerin joululahjaksi jos olen joulun alla vielä onnellisesti raskaana :) ja voin kertoa se tulee tarpeeseen!
Hermione ja ihana kamala pahoinvointi :)
Viiperolle perheineen suurensuuret onnittelut pikku prinssin johdosta!!!
Osselle suppareita täältä kovasti!
Täällä tahtoo iskias vaivata =/ ihan rampa välillä oon jos erehdyn esim. kävelemään kokonaisen kilometrin. Ottaa päähän...
pikku-milli, Aksu 2,5v ja Frank 18+3