~*~*~ TONSKAT MARRASKUULLE ~*~*~
NIMIMERKKI: Larsku85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Laventeli
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32
ASUINPAIKKA: Renko
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005
TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Leenis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31
ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: l.iiris
OMA & MIEHEN IKÄ: 28 ja 28
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Elli 11.01.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 1.5.
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: maikiss
IÄT: 22 ja 22
ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)
ESIKOINEN: Aatu 170506
TONSKAN LA: 010209
SYNNÄRI: KHKS
NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30
ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto
NIMIMERKKI: MiaMik
OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat
ASUINPAIKKA: Ylöjärvi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06
TONSKAN LA 20.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Mörötin-81
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan
SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS
NIMIMERKKI: napero79
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31
ASUINPAIKKA: RENKO
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206
TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Niamey_85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31
ASUINPAIKKA: Lempäälä
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: Ninca
OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 31
ASUINPAIKKA: Pohjois-Savo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Joona 4.5.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.5.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Kys
NIMIMERKKI: osborne
OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: pesukarhu83
OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32
ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL
NIMIMERKKI: Pi-Ki
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29
ASUINPAIKKA: Järvenpää
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää
NIMIMERKKI pikku-milli
OMA & MIEHEN IKÄ 26v ja 31v
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poitsu 28.4.06
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.4.09
SYNNYTYSSAIRAALA TAYS
NIMIMERKKI: QueenBzZ
OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24
ASUINPAIKKA: hollola
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06
TONSKAN LA: 10.07.08
SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS
NIMIMERKKI: quiero3
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: sapa-82
OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25
ASUINPAIKKA: Alajärvi
ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
NIMIMERKKI: Sonteri
OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37
ASUINPAIKKA: Liperi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS
NIMIMERKKI: Viipero
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28
ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
Kommentit (157)
Toivottavasti kaikki päivitettävät tuli otettua huomioon, huikkikaa jos jotain puuttuu tai olen laittanut väärin.
Täällä sitä vielä ollaan ja ihmetellään. Yön saldo yks tosi tuju suppari, samoin tässä päivällä supisti 10min ajan tosi kipeästi, mutta se loppui taas sitten siihen.
Pahoitteluni kun en ehdi nyt kommentoida, oon anoppilan koneella käymässä kun meillä oli puhelinlinja katkennut ilmeisesti lumen painosta, ja sitä tullaan korjaamaan vasta maanantaina, joten nettipimentoa luvassa siihen saakka :/
Mikäs Ossen tilanne? Suppareita sinnekin päin!
Viipero rv 40+2
Edelliset löytyy tuolta: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
ei mitään uutta auringon alla. Rupeen kohta tuunaan itselleni Halloween-pukua. Vielä kun sais punkkua juoda, niin olishan ilta kohdillaan.
-Osse rv 1000
Kiva V kun avasit uuden pinon, edellinen olikin jo kovasti muhkea :)
Ja kiva kun isomahaisimmat ilmoittautuivat :) Kivaa loppuodotusta molemmille! :)
Mä oon koittanut ahkerasti lukea tätä odotuspinoa, kun jotenkin en vielä ole päässyt yhtään odotusfiilikseen...
Kun ei ole mitään raskausoireita (kiva juttu siis) eikä vielä tunnu liikkeitäkään niin ei oikein osaa vielä ajatella koko asiaa.
Tilasin kyllä eilen muutamat pikkuruiset vauvanvaatteet nettikaupasta jos vaikka niiden tultua pääsis taas vauvafiilikseen :)
Noin muuten ajatuksen tasolla oon tällähetkellä ihan innoissani tulevasta vauvasta! Varmaan siksi kun esikoisen kanssa on ollut niin mukavaa ja helppoa vaihteeksi. (edellinen viikko olisik ihan päinvastainen).
Ollaan tavattu kaverin pariviikkoista vauvaa jo useaan kertaan ja Elli haluaa aina pitää sylissä ja halia ja tulee ihan liikuttuut olo, kun ajattelee että kohta sekin pieni on jo isosisko :)
Täällä oli muitakin joiden tonska saa aika samanikäisen serkun :)
Meillekin tulee, on veljen vaimon kanssa vaan pari viikkoa eroa lasketuissa ajoissa ja heidä la on meidän jälkeen. Kälyn molemmat lapset ovat syntyneet ajoissa (vviikoilla 32 ja 37) niin ei ole yhtään varmaan kumman vauva ekaksi syntyy. Kivaa kyllä! Mietittiin vähän jo yhteisiä ristiäisiä. :)
Elli nukkuu, mä söin ison kulhon jätskiä alan lakkaamaan kynsiä yms... koska meilläkin on tänään halloweenpippalot kaverin luona. Ihana lapsenvahti tulee Ellille kaveriksi. :)
Mukavaa masunkasvatusta ja kivaa marraskuuta kaikille :)
t. liikkeiden tuntemista jo innolla odottava iiris ja vappupallo 14+1
nostellaas vähän. Toivotaan et Viipero ois jo päässyt hakureissulle. Mä jaksoin bileissä 3,5h ja sit oli pakko päästä kotiin lepäämään.
Mut nyt tytön ruokintaan ja kohti pajutilaa.
-Osse rv 39+4
Ja että VIIPERO + OSSE ois päässeet jo tositoimiin..
NAPERO - toisaalta varmasti sinänsä kiva tietää nyt se käynnistyspäivä, ettei tarvi sitten "kärvistellä" loppuaikana ja odottaa hullun lailla..
IIRIS oli jo päässyt nettishoppaileen vauvalle.. ;)
Mä en ole vielä ostanut kun sen yhden "karvasöpöstelyhaalarin" vauvalle..
Tänään itse asiassa saatiin vihdoin ja viimein sitten hankittua Oonalle ihan isojen tyttöjen sänky ja olen TOSI tyytyväinen päätökseen + hankintaan (sattui vielä olemaan +20% ale). Tulee 2 viikon sisään, sitten aletaan harjoittelemaan siinä sängyssä unia, saas nähdä millanen hirmu rumba siitä tulee.. Phuh..
Nyt on tosi väsy, joten jospa sitä söis nopsaa jotain, pakkaisi neidin hoitokassin aamua varten valmiiksi niin pääsisi unten maille.
Mammis + O + Oona zzz
Tällainen eriskummallinen huomio tähän alkuun, olen pariin kertaan "erehtynyt" lueskelemaan näiden Vauva-sivujen etusivun keskusteluita, jonne voi kirjoittaa nimettömänä. Voi olla parasta, ettei niitä juttuja lue jatkossa, tulee ihmisten puolesta paha mieli kun ainakin osa vastauksista on niin asiatonta juttua, että tulee ihan suomi24:n keskustelut mieleen... Oletteko huomanneet samaa? Täällä odotuspuolella on niin kiva jutustella, kun täältä puuttuu sellainen ojentamis/moralisoimisaspekti kokonaan, voi huoletta jakaa toisten kanssa odotuksen ilot ja huolenaiheet. Kiitoksia teille siitä!
Napero, kuulin sellaista, että MLL:n perhekahvilaa ei tänään olisi. Ajattelin, että tulemme pojan kanssa joka tapauksessa klo 16 sinne Savannin ovelle raapimaan jos vaikka tekin saapuisitte sinne. Jos tieto pitää paikkansa ja kahvilaa ei ole, voitaisi vaikka mennä Kirkonseudun koulun pihaan leikittämään poikia? Jos jaksat? Sinulla alkaa varmaan jo olla melko tukalat paikat, joten ymmärrän hyvin jos kahvila jää teiltä jo väliin. Jos teitä ei näy, niin piipahdamme vaikka kaupassa niin tulee reissu hyödynnettyä. Tsemppiä joka tapauksessa käynnistysuutisen sulatteluun.
Viiperolle ja Osselle peukkuja loppumetreille!
Laventeli 30+3 ja Nasu 2v. 11,5kk.
kohta lähden vyöhyketerapiaan ja sen jälkeen äitiyspolille kontrolliin. en oikein tiedä, mitä siellä tehdään, ei varmaan ihmeitä. Mies patisti pakkaamaan synnärikassinkin, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi, kun tuntuu, et ei sitä kuitenkaan vielä tänään tarvita. No, oon mä lehdet pinonnut tohon sohvalle valmiiksi... en siis odota mitään kiihkeätempoista synnytystä tai lapsivuodeaikaa. :)
Mutta Viipero taitaa olla saanut jo Santerin syliin, voi hitsi kun odotan innolla uutisia!
-Osse rv 34+5
Heipparallaa kaikille!
Osselle onnistunutta äpolikäyntiä. Ja pakkailehan vaan se kassi valmiiksi niin ei tule kiirus. =)
Viiperon kuulumisia minäkin tulin kurkkimaan, joten innolla odottelen josko uusi tonskavauva olisi jo tullut maailmaan.
Me oltiin viikonloppu minun vanhempien luona ja "klasu" piti kyllä aikamoista möykkää mahassa automatkojen ajan. Liikkeet tuntuu taas niin voimakkailta, että on tainnut pikkuinen kääntyä jälleen poikittain. Tai sitten ei...
Minun sisko oli lähettänyt Usasta äidin matkassa tosi ihania juttuja vauvalle. Ja mummi oli myös törsännyt ja toi vauvalle mm. kivan bodyn ja fleece-kankaisen unipussin. Tyttönen sai myös jos jonkinmoisia tuomisia niin siskon perheeltä kuin hänen miehensä sisaruksilta. Ihan kiva kyllä saada sellaisia vaatteita, joita ei ihan jokaisella vastaantulijalla ole päällä.
Juteltiin myös vanhempieni kanssa vauvan syntymästä ja tyttösen hoidosta. Äitini ehdotti, että mikäli la tulee ja vauva ei ole syntynyt, niin hän voisi tulla meille. Mieheni voi olla levollisemmalla mielellä töissä, kun tietää että mummi on täällä leikittämässä tyttöstä jos minulla on kovin tukala olo ison mahan kanssa. Ihanaa kun tietää, että apuja on tulossa. Anoppi lupasi tulla auttamaan joulusiivouksen kanssa, joten ehkäpä saamme kodin järjestykseen ja puhtaaksi ennen vauvan syntymää...
Tyttösen flunssa (kuten myös miehen ja minun) jatkuu. Viime yönä neiti yski ihan kaameasti ja unet oli kaikilla mitä sattuu. Äh ja puh kun harmittaa. No, toivotaan että putket korvissa auttaisi ja korvat saisivat olla terveenä.
Reipasta alkanutta marraskuuta kaikille!
T. iida-linnea, "klasu" 32+1 ja tyttönen zzzz
Heipparallaa kaikille!
Osselle onnistunutta äpolikäyntiä. Ja pakkailehan vaan se kassi valmiiksi niin ei tule kiirus. =)
Viiperon kuulumisia minäkin tulin kurkkimaan, joten innolla odottelen josko uusi tonskavauva olisi jo tullut maailmaan.
Me oltiin viikonloppu minun vanhempien luona ja "klasu" piti kyllä aikamoista möykkää mahassa automatkojen ajan. Liikkeet tuntuu taas niin voimakkailta, että on tainnut pikkuinen kääntyä jälleen poikittain. Tai sitten ei...
Minun sisko oli lähettänyt Usasta äidin matkassa tosi ihania juttuja vauvalle. Ja mummi oli myös törsännyt ja toi vauvalle mm. kivan bodyn ja fleece-kankaisen unipussin. Tyttönen sai myös jos jonkinmoisia tuomisia niin siskon perheeltä kuin hänen miehensä sisaruksilta. Ihan kiva kyllä saada sellaisia vaatteita, joita ei ihan jokaisella vastaantulijalla ole päällä.
Juteltiin myös vanhempieni kanssa vauvan syntymästä ja tyttösen hoidosta. Äitini ehdotti, että mikäli la tulee ja vauva ei ole syntynyt, niin hän voisi tulla meille. Mieheni voi olla levollisemmalla mielellä töissä, kun tietää että mummi on täällä leikittämässä tyttöstä jos minulla on kovin tukala olo ison mahan kanssa. Ihanaa kun tietää, että apuja on tulossa. Anoppi lupasi tulla auttamaan joulusiivouksen kanssa, joten ehkäpä saamme kodin järjestykseen ja puhtaaksi ennen vauvan syntymää...
Tyttösen flunssa (kuten myös miehen ja minun) jatkuu. Viime yönä neiti yski ihan kaameasti ja unet oli kaikilla mitä sattuu. Äh ja puh kun harmittaa. No, toivotaan että putket korvissa auttaisi ja korvat saisivat olla terveenä.
Reipasta alkanutta marraskuuta kaikille!
T. iida-linnea, "klasu" 32+1 ja tyttönen zzzz
Jälleen kerran...
Laventelille, Eetu meillä vielä nukkuu, mutta meen sen kohta herättään ja sitten lähetään kattoon onko sitä perhekahvilaa tänään vai ei! Toi on kyllä niin tyypillistä toimintaa täällä, että kahvilaa ei olis, oon käynyt pari kertaa siellä oven takana kun on ollutkin kiinni... Mutta eipä sinänsä, kun ei täällä kerta oo sitä työntekijää, vaan hallituksen jäsenet käyvät ite "pitämässä" (= avaamassa oven ja keittämässä kahvit) kahvilaa, niin ei voikaan olettaa että joka kerta joku kerkeis... Mutta käy ihan hyvin, että jos kahvila on kiinni, niin mennään hetkeksi koulun pihaan, vaikkei siellä nyt varmaan kovin kauaa jakseta ollakaan... Me ollaan käyty siellä muutaman kerran iltaisin/viikonloppuisin leikkimässä, mutta kun ne telineet/keinut yms on mitä on niin ei Eetu jaksa siellä kovin kauan olla. Mutta vielä tuohon aikatauluun, voipi olla ettei ihan neljältä olla siellä Savannissa, mutta yritetään kuitenkaan... Älkää lähtekö ennen meitä!!!
Omaan napaan ei sen kummempaa, hommailtiin viikonlopun aikana miehen kanssa, ja kyllä sen huomaa! Supistelee kovasti ja välillä kipeesti, mutta eipähän tartte sitten viikon päästä, TOIVOTTAVASTI, kauan kärvistellä! Josta tulikin mieleen, että onko täällä monta, joilla käynnistetty synnytys? Kuin se meni? Siis kauanko kesti ja kaikkee muuta mahollista tietoa otan vastaan! Mua on alkanut pelottaan ja jännittään ihan hirveesti! Mä oon aivan varma, että mun tuurillani tuolla alapäässä ei oo tapahtunu mitään, ja kypsyttely kestää useemmaan päivän... Ja muutenkin menee monenmonta päivää tuolla sairaalassa! No, onneksi Eetu saa olla mun isän kanssa, niin on ainakin tuttu ja turvallinen hoitaja/hoitopaikka.
Mutta joo, ei nyt tän enempää!
napero ja eemeli 36+6 sekä sikeitä vetelevä Eetu 2v9kk
On kyllä ollut kiva ilma tänään. Huonosti vaan itse päässyt ulos, kun on tuo jalka niin kipee taas kun kävelee. No onneks Helmi on päässyt mamman ja pappan kanssa ulos. Ovat siellä jo toistamiseen tänään.
Osselle ja Viiperolle paljon suppareita! Vai näinköhän Viipero niitä enää tarvitseekaan ;) ?!
Mä oon tosiaan saikulla tuon lonkkakivun takia. Torstaina oli niin paha, ettei päässyt liikkeelle yhtään. Neuvolalääkäri piti olla torstaina, mutta lääkäri olikin sairastunut. No, ei auttanut sitten kuin mennä tuonne omaan tk:een. Sain lomaa ens keskiviikkoon asti, jolloin nyt sitten pitäis olla tuo peruttu neuvolalääkäri. Nyt lonkka on jo selkeesti parempi, mutta tänään ostoksilla pyöriessä huomas, ettei ihan kunnossa kuitenkaan. No, toivottavsti kuitenkin pääsisin vielä töihin. Eikä mulla enää muuta oiskaan kuin kaks viikkoa.
Muuten ei kummempaa. Vauva liikkuu tosi paljon ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin poikittain siellä oltaisiin. Potkuja tulee meinaan molemmille sivuille ihan mahdottomasti.
Napero: Mun synnytys käynnistettiin lapsiveden menon takia. Eli la - aamuna sain ekan pillerin ja siitä sitten kuuden tunnin välein niin kauan että käynnistyi. Mun laiska kohtu vaati 3 pilleriä eli illalla sitten vasta käynnistyi siinä yhdentoista aikoihin. Ja Helmihän syntyi sitten su-illalla viiden aikaan. Eli pitkäänhän siinä meni, mutta oon kyllä kuullut nopeampiakin tapauksia. Oon kuullut että käynnistetty synnytys saattaa olla rajumpi kuin spontaanisti alkanut eli kaikki tapahtuis nopsaan, mutta ei mulla ainakaan ;-) Eikä muuten mullakaan tainnut olla käynnistyksen alkaessa kohdunsuu auki yhtään. Pehmennyt toki oli.
Meillä on kans hiukan ongelmia tuon suhteen, että kuka tulee Helmiä hoitaan, kun synnytys alkaa. Ja mua kauhistuttaa, jos tää toinenkin on samanlainen hidas tapaus, niin hoitaja pitäis olla moneksi päiväksi. No ei kai sitten auta kuin kärvistellä yksinään sairaalassa. Mutta siis olen ajatellut että anoppi tulis, hän kun on melkeinpä ainoo vaihtoehto. Hän on tosin opettaja ja käy töissä, mutta kaippa hän sitten pitää jonkun saikkupäivän tms. Meikäläiset kun on täällä kolmen tunnin ajomatkan päässä.
Mukavaa viikkoa kaikille!
Jepsis 29+3
äippäpolilla käyty. Alapaineet oli rutkasti koholla ja otettiin uudet toksemiakokeet, soittelevat svo:lta, jos jotain häikkää on arvoissa. Lääkäri kyseli, jäisinkö osastolle, mutta sanoin että menen mieluummin kotiin, jos ei ole pakko jäädä osastolle. Päästivät, mutta huomenna pitää mennä neuvolaan paineidenmittaukseen, samoin pissatikkuja pitää joka päivä tehdä ja heti svo:lle, jos proteiinia tulee. Pää on nyt aika kipeä, mutta luulen et osittain johtuu huonounisesta viime yöstä, painun kohta pitkäkseni. Onneksi on tuo mumma täällä, niin voin oikeasti levätä kotosalla. Tänään on taas pitkästä aikaa ollut melkoisesti turvotustakin.
Ultrassa nähtiin vihdoin sukupuoli, eli tänään varmistui, että meille tulee poika! Ja kokoarvio oli nyt vain 3,7kg, lisäksi lääkäri sanoi, että käsin tunnustellen olisi kyllä alle 4kg, joten ei hätää siitä jättiläisestä. no, katsotaan.
Olin ennen polikäyntiä siellä vyöhyketerapiassa ja se sai pitkästä aikaan muutaman supistuksen aikaiseksi. Yksi oli jopa aika kipeä, mutta eihän siitä mitään jatkuvaa kuitenkaan tullut. Sisätutkimuksessa lääkäri totesi, että kaulaa on 1cm jäljellä ja pää ja kalvot tuntuu jo.
Viikon päästä on kontrolliaika polille, jos mitään häikkää ei sitä ennen ole ja synnytys ei käynnisty. Toivotaan nyt, että käynnistyis itsestään...
Naperolle vastailinkin tänään jo tuosta käynnistyksestä, Jepsikselle vaan ,että ei tuo mikään pitkä ollut teillä, meillä typy syntyi to aamuyöllä klo 1 kun käynnistyslääke laitettiin ti-iltapäivällä klo 16 tienoilla... :) Mutta ei siis minullakaan ole mitään järkyttävän rajua synnytyskokemusta käynnistettynä.
Typy reppana yrittää tuolla saada kakkaa tulemaan, on jo kolmatta päivää sitä tehnyt, muttei vaan tule... :( Mä menen nyt pitkäkseni.
-Osse taas
Kuulumisia tulin kurkkimaan, Viipero taitaa tosiaan olla jo treffaamasa uutta tulokasta. No, johan sillä viikot paukkuivatkin :)
Kaverillani on laskettu aika isänpäivänä, kovasti hänkin jo odottelee. Itseäkin oikein jännittää, kun kuuntelee niitä loppuhetkien fiiliksiä...
Kävin tänään äitiyspolilla ultrassa, siellähän se Sofia nätisti raivotarjonnassa vilkutteli. Painoarvio oli 1600g, eli ei mikään jättiläinen. Mitat vastasivat 30+1 - 30+4, eli tällä kertaa neuvolan viikot eivät ole jäljessä, niinkuin Noelia odottaessa. (En siis todellakaan oleta, että Noel syntyi "oikeasti" 38+4, koska kaikkien ultrien mukaan oli välille 38+6 - 39+1.) Sofia saattaa siis hyvinkin mennä tammikuulle saakka, jopa sinne puoliväliinkin... *huoh*
Tärkein asia omalta kannaltani oli se, että kohdunsuu oli napakasti kiinni, ja kaulaa vielä jäljellä ultrattuna 32mm. Ei mitään stressiä siis! Jatkan Noelin perässä juoksemista ;)
Sofia on nyt hermona kun olen istunut koko päivän (=lukenut tenttiin), joten pitää nousta puuhailemaan jotain seisaaltaan...
Kandi 30+4
Viiperolla taitaa tosiaan olla jo nyytti kainalossa!
Toivottavasti Ossekin pääsisi pian synnyttämään, ei kuulosta kivalta tuo sinun olotila. Kiva kuitenkin että saat olla kotona, ettei tarvitse olla typystä erossa niin kauan.
Iida-Linnea saa äidin avuksi la:n tienoilla, tosi mukavaa ottaen huomioon, että olo voi tosiaan olla tukala loppuaikoina. Meille on myös tulossa apulaisia, ihan liiaksi asti itse asiassa. Mun äiti tulee ennen joulua, anoppi viettää meillä joulun, sitten isäni on tulossa joulun jälkeen ja äitini heti tammikuun alussa. Oikeesti, ei sais valittaa, mutta millon me ehditään olla vaan perheen kesken? Mua vähän ahdistaa koko ajatus!
Kiva että Kandilla oli noin hyvät kuulumiset lekurista! Olisi kyllä voinut luulla, että niinkin kovat supistukset mitä sulla on ollut, olisivat tehneet jotain alakerrassa. Mutta tosi hyvä siis ettei tarvitse jännittää ennenaikaista synnytystä, vaikkakaan sinne tammikuulle meneminenkään ei varmasti innosta. Asiasta kolmanteen, meidän auto on edelleen siellä korjaamolla, mutta heti kunhan saadaan se sieltä - whenever that will be - voitais hurauttaa teille kylään. Taitaa nyt kävelyt riittää vähäksi aikaa... :)
Sitten vähän omaa napaa, tai siis paljon valitusta, pahoittelen. Olotilasta on vaan tullut kerta kaikkiaan kaamea sen jälkeen kun alkoi tämä viimeinen kolmannes. Miten voikin näin yhtäkkiä helppo raskaus muuttua ihan kamalaksi. Selkä ja liitoskivut vaivaa, tulee kipeitä supistuksia, mielialat vaihtelee hurjasti, nukkumisesta ei tule mitään näin niin kuin jotain mainitakseni... Raskauteen liittyvien vaivojen lisäksi mulle on tullut jalkasieni, ja sitä kun ei nyt voi hoitaa millään pikakuurilla, niin voitte kuvitella miten helppo on tän mahan kanssa hoitaa jalkoja aamuin illoin...
Mahdoton alakulokin on iskenyt, en ole koko ajan raskauden aikana ollut mitenkään erityisen räjähdysaltis, mutta nyt pari viikkoa oon ollut ihan pinnassa koko ajan ja pillahtelen itkuun vähän väliä. No, onhan olo tosiaan ei niin kovin mahtava, rahahuolet painaa urakalla ja sitten tämä kaamea kaamos, niin ei kai se liene ihme että masentaa. Mutta eiköhän se tästä! Onneksi edes päivällä nukuttaa, on niin ihana käpertyä aamupäivän ulkoilun ja ruoan jälkeen Ainon viereen peiton alle - Aino höpöttelee ja Onni/Sanni potkiskelee masussa. Yöt menee pyöriessä ja murehtiessa, joten jää kivasti univelkaa päiviä varten. Heh!
Niin, nimestä ollaan nyt sitten päästy yhteisymmärrykseen, nyt vain odotellaan tuleeko sieltä Onni vai Sanni...?
Karssuli, Aino ja pikkuinen rv 32+4
Napero, lähdettiin eilen kuitenkin ennen kuin olitte tulleet, kun en ollut ehtinyt lukea viestiäsi tulostanne... Ajattelin, että olet jo lähtenyt vauvelia hakemaan :). Laittaisitko minulle suoraan viestiä osoitteeseen laventeli79@luukku.com? (kirjoitelkaahan toiset myös!) Jos ei ehditä tapaamaan ennen käynnistystäsi, niin olisipa ainakin puhelinnumero tulevan varalle! Tänään olen illan kaksin pojan kanssa kun mies on tiistai-iltaisin harrastamassa, meille voisi ihan hyvin tulla tänään leikkimään kun ollaan molemmat seurankipeitä.
Olen tosiaan saikulla, mutta tänään aion rypistää kaupunkikierroksen kun poika on hoidossa. Auton pesetys, remonttihankintoja ym. Vein ensimmäisen kerran pojan valokuvaajalle kun ajattelin, että ikuistetaan meidän "pieni" vielä ennen kuin hänestä tulee isoveli. Tilaan samalla kaupunkireissulla noita kuvia. Tuli hurjan suloisia, kannatti kyllä viedä kuvaajalle!
Laventeli 30+4 ja Nasu pian 3v.
Voiko nää sivut tökkii yhtään enempää!!! Mä en oo päässy eilen lukemaan ja nytkin tökkii ihan hirveesti, saa nähä onnistuuko tää...
Onhan se toisaalta kiva tietää toi käynnistyspäivä, mutta kyllä se toisaalta stressaa mua aika paljon, että onko kaikki varmasti valmista sillon (kukahan ne muukaan laittaa valmiiksi kuin minä!) Ja mäkin vaan istun tässä... Mutta todennäköisesti viikon päästä on meillä vauva, mikä tuntuu ihan käsittämättömältä! Ja mulla on sellanen paniikki päällä, kun olis vielä vaikka mitä tekemistä ennen vauvan tuloa, ja silti en osaa aloittaa mistään, vaan teen sitte kymmentä asiaa yhtä aikaa ja siitä ei seuraa hyvää. Sairaalakassin sain eilen valmiiksi (tosin miehen eväät + verkkari+t-paita puuttuu, saa ite ne laittaa tai sitten kärsikööt!) mutta kotiintulovaatteet on edelleen pinossa tuolla pinniksessä...
Laventeli laitan sulle tänään viestiä... Me lähettiin Eetun kanssa eilen aamusta mun vanhemmille, mulla oli 9.30 kampaaja Parolassa. Ja oltiin siellä iltaan saakka.
Jepsikselle ja Osselle kiitokset kertomuksista! Mielellään otan vielä lisää tietoa vastaan!!! Ja mähän oon varma että mun synnytyksen käynnistely kestää monenmonta päivää!
Jepsikselle jaksuja lonkkakivun takia! Toivottavasti hellittää!
Jokohan Osse on Rajun saanut kainaloonsa?
Kandin juoksentelut ei ole onneksi vaikuttaneet kohdunsuulle, hyvähyvä!
Karssulilla vaivaa mielialat! No, kellepä sitä muille valittelis kuin miehelle ; )!
Sitten valitusosioon... Appiukko soitteli su iltana ja kyseli josko mentäs sinne isänpäivänä syömään. Mies sitten sano, ettei uskalla luvata mitään, kun mä meen sitten maanantaina sairaalaan. Appiukko oli hämillään että miksi! Ja miksei heille ole puhuttu mitään! No, miksipä oltais, kun heitä hirveesti ole kiinnostanut tää tuleva... Varmaan nyt siirtävät etelänmatkansakin, ettei tartte tulla kattoon meitä sairaalaan... Murr!!! Mua ei todellakaan kiinnostais lähtee kuulemaan taas miten Eetu on kasvanut ja mitä oltais voitu tehä toisella tavalla, ja kuin sitten käy kun lapsia on kaksi yms. No, ei sen puoleen, en hirveesti kyllä ota sieltä suunnalta mitään vastaan, kun on yleensä vaan arvostelua... ARGH!!!
napero ja eemeli 37+1 ja Eetu-isoveli 2v9kk
ei muuta, laskettu aika tuli ja kohta se jo menee, katellaan ens viikolla uudelleen...
-Osse rv 40+0 ja sylitypy neljä päivää vajaa 2v.
Kovasti tuntuu olevan porukoilla vaivaa jos toista raskaudesta, mä en edelleenkään saa kauheesti nukuttua öisin ja päivisin ei oo ehtiny kun on niin paljon kaikkea, raksan takkaan pitää laittaa tulta, pitäis siivota pestä pyykkiä viikata, siivota ja laittaa paikkoja.....paskanmarjat sanon vaan.
muuten masussa voidaan ihan kivasti, sohvi on kova jumppaamaan ja aiheuttaa äidille kiljumis/irvistyskohtauksia venkuilullaan, oispa tää jo ohi.
Tänään sain sohvin vaatteet kaappiin ,kun eilen käytiin ostamassa elfan systeemit uuteen peiliovisysteemihässäkkään. siirsin myös Ainon vaatteet lipastosta pois, nyt kun joku vaan ostais sen pois.
Kaikki muu on hankittu pehmeää koppaa lukuunottamatta vaunuihin ja sekin maksaa 100 € jostain kun vain saisi hieman ylimääräistä rahaa.
vointeja kaikille.....kuuluispa viiperosta pian !!!
Ai juu Osselle onnittelut pojasta, tänne on tullutkin nyt niin paljon tyttöjä että hyvä kun joku tasoittaa.
aa ae ja sohvi 36+4
Ihana poika näki päivänvalon maanantaina 3.11 klo 10.57.
Synnytys oli nopea (4t50min) ja helppo, aika kipeä kylläkin kun pelkän ilokaasun avulla mentiin. Pojalla oli komiasti mittoja 4060g ja 52,5cm.
Osasi imeä jo salissa kuin vanha tekijä ja maito alkaa olla nousemaan päin.
Tänään kotiuduttiin. Isoveli paijasi kovasti heti vauvaa, mutta ei meinannut tulla aluksi äitin syliin ollenkaan :´( Taisi vähän protestoida äidin poissaoloa...
Tulen paremmalla ajalla kertomaan lisää kuulumisia, nyt pitää mennä.
Sen verran huomasin että Osse on vieläkin yhtenä kappaleena, kovasti suppareita sinne että saisit sinäkin pian Rajun kainaloon!
Pojistaan ikionnellinen Viipero, Aleksi 2pv vajaa 2v ja "Santeri" 2vrk
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
18.8.08 sapa-82
6.10.08 flipperi
30.10.08 Viipero
5.11.08 Osborne
21.11.08 Sonteri
25.11.08 napero79
29.11.08 AinoAurora
10.12.08 Niamey_85
25.12.08 Karssuli
28.12.08 Iida-Linnea
01/09 Han-han
6.1.09 kandivaihe
8.1.09 Alessandra
16.1.09 Laventeli, Jepsis
20.1.09 MiaMik
26.1.09 Mammanalku77
1.2.09 maikiss
4.2.09 bicci79
12.2.09 amanda
15.2.09 Leenaliinu
24.2.09 Kesämorsian2006
13.3.09 Pi-Ki
8.4.09 Pikku-milli
23.4.09 kissankello9
1.5.09 l.Iiris
3.5.09 Ninca
8.6.09 Fayfiorina
30.6.09 Juliaana-82
SYNNYTTÄNEET TONSKAT:
Henna, tyttö
Burde, tyttö
Queen, poika 21.6.08
Quiero, poika 30.7.08
Larsku, tyttö 3.8.08
Avecos, poika 8.8.08
Pesukarhu, tyttö 27.8.08
Kamomila, tyttö 31.8.08
Mörötin, tyttö 10.9.08
Coltsfoot, tyttö 6.10.06
Poikia yhteensä: 3
Tyttöjä yhteensä: 7
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Ainoaurora
OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38
ASUINPAIKKA: Sibbo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo
NIMIMERKKI Alessandra
OMA & MIEHEN IKÄ 30/33
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Vammala
NIMIMERKKI: -amanda-
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36
ASUINPAIKKA: Hki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka
NIMIMERKKI: bicci79
OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 32
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Nooa 05/07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 4.2.2009
NIMIMERKKI Coltsfoot
OMA & MIEHEN IKÄ 25&28
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: Fayfiorina
OMA & MIEHEN IKÄ: 32 ja 33
ASUINPAIKKA: Pohjois-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Anni 30.05.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 8.6.2009
SYNNYTYSSAIRAALA:Oys
NIMIMERKKI: flipperi
IÄT: 24/24
ESIKOINEN: Kia 21.04.2007
TONSKAN LA: 06.10.2008
SYNNÄRI: JS
NIMIMERKKI Han-han
OMA & MIEHEN IKÄ 22&26
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07
TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI iida-linnea
OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää
NIMIMERKKI: Jepsis
OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31
ASUINPAIKKA: Pirkanmaa
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala
NIMIMERKKI Juliaana-82
OMA & MIEHEN IKÄ minä 26v, mies 30v
ASUINPAIKKA Etelä-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Tyttö 14.3.2008
TONSKAN LASKETTU AIKA 30.6.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Seks
NIMIMERKKI: kamomilla06
OMA & MIEHEN IKÄ:32/42
ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: HYS
NIMIMERKKI: Karssuli
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri
NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 24.2.09
NIMIMERKKI kissankello9 (kissankello79)
OMA & MIEHEN IKÄ 29 & 36
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA M 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA 23.4.2009