Mies haukkui minut viikonloppuna tosi pahasti
En ole mikään missin mitoissa oleva nainen ja olen monasti koittanut tehdä asialle jotakin.
Mies sai jostakin lauantaina hirveän kimmokkeen, yht´äkkiä alkoi raivoamaan ja haukkumaan läskiksi, ryhävalaaksi, siaksi ja vaikka miksi... Huusi silmät päästään miksi mun pitää olla se kaikista isoin ja käski vaa´ alle. Painan 91,3 kg.
Olen syönyt nyt kaksi päivää vain hieman salaattia ja itkin lauantaina lohduttomasti. Olen kaikista eniten järkyttynyt mieheni reaktiosta, kyllä minä ihan tasan vähemmälläkin olisin uskonut. En vain uskonut sitä että hän todellakin häpeää minua näin paljon. Oma painoni vaivaa itseänikin joka päivä, mutta arvatkaa kuinka paljon se vaivaa nyt.. Mies yritti lauantai-illalla olla normaalisti, selvästi poti huonoa omaatuntoa siitä mitä huusi. Mutta tehty mikä tehty, eikä tekemättömäksi saa.
Tää oli vähän liiankin pahasti mieheltä. En ikinä, vaikka kuinka suutuspäissäni olisin, haukkuisi ketään ja varsinkaan omaa miestä hänen heikkouksillaan. Laihduttaa tosiaan voin mutta kuinka pääsen ikinä yli tästä?
Kommentit (96)
Ei tuu toimimaan toi "Laihu ja vaihda parempaa". Ihan jo siksi, et haluut kuitenkin kunnon aisaa ja oma ukkos on paras siihen. Lähet hilluu kylille, niin narukullit kyllä tarrautuu kiinni ja ne on heti vaan laukeamassa reisille.
Parrua ei ole joka kulmalla...
Pakko olla provoja nuo, joiden mielestä miehesi teki oikein.
Mutta tosissaan, harkitsisin eroa. Jos alkaa pilkkaamaan ja haukkumaan jostain arasta asiasta, niin ei taida susta ihan tosissaan välittää. Rakastamaansa ihmistä ei ikinä halua loukata. Jos näkee, että puolison olisi hyvä laihduttaa, niin siitä voi sanoa kauniista vaikka ehdottamalla yhteistä liikuntaharrastusta ja lupautumalla itsekkin terveellisemmälle ruokavaliolle. Sitä sanotaan tsemppaamiseksi ja yhdessä taivoitteen saavuttamiseksi.
Kiitos teille kaikille asiallisesti vastanneille. Kyllä tämä on nyt niin kova miettimisen paikka minulla ettei enne ole ollutkaan. Sain tässä hyvin ajattelemisen aihetta, kiitos.
Ap
Mies oli varmaan väsynyt tilanteeseen... Ei varmaan tarkoittanut loukata noin pahasti, jos ei aiemmin pahaa ole sanonut painosta, on hautonut tunteita sisällä ettei loukkaisi sinua, mutta nyt ratkesi...
Osaan samaistua mieheesi koska minun miehelle on kertynyt painoa, ja se todella stressaa, koittan olla ystävällinen ja kannustaa aina kun se laihdutus alkaa, ja sitten koitan ymmärtää kun laihduttaja purkaa omaa huonoa oloaan minuun, jne.. ja aina sama uusiksi.
Niin ja se tuntuu pahalta joka päivä katsoa kuinka toinen voi huonosti, puoliso jota rakastaa, sitä pelkää koska toinen saa jonkun sairauden... Eikä itse voi sille mitään ja vaikka kuinka itse näkisi vaivaa toisen laihdutuksen eteen, koittaa innostaa liikumaan, tehdä terveellistä ruokaa jne.. Ei auta, se on vain niin turhauttavaa..
Ja sitä koittaa olla niin ettei ulkonäkö merkkaa, sisäinen kauneus, mutta ylipaino vaikuttaa niin moneen muuhunkin asiaan. toinen ei jaksa mitään, ei halua lähteä rannalle, kun häpeää itseään, tuntuu että kaikki aina pyörii ylipainon ympärillä..
Tsemppiä Ap, tuli tosi paha mieli puolestasi. Itse aikoinani kuuntelin melkein samanlaista puhetta ollessani raskaana(n 65kg! ), se loukkasi ja jätti niin syvät jäljet, että raskauden jälkeen olin nopeasti kunnossa ja otin eron. Vaikka mies pyysi anteeksi ja yritti vaikka mitä niin tunteet olivat täysin pois sen menneen käytöksen takia, jopa toivoin lastenkin takia että pystyisin jatkamaan, mutta en voinut. Toivottavsti pystyt kuitenkin antamaan anteeksi, mutta älä jatka suhdetta jos et pääse asian yli.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:19"]Odottaisin kyllä anteeksipyyntöä. Järkyttävää. [/quote]
Samoin minä, odottaisin anteeksipyyntöä..mutta epäilisin kyllä, että voisinko itse enää kunnioittaa mokomaa miestä..tuskinpa. Tolleen ei mun mielestä huudeta kenellekään.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:37"]
"Jo pelkästään erektiota varten mies tarvitsee riittävän kauniin ja naisellisen naisen."
Toteaa eräs tutkija.
[/quote]
No voi hyvää päivää!! Mulla ja amiehellä ollut mieletön seksielämä, kehuu mua aina ja hellii ja huo mio, enkä ole mikään laiha missi vaan tavallinen nainen , jolla kolme lasta, löysä mahamakkara, vähän ylipainoa ja silleen. Että kyllä ihania miehiäkin on olemassa. Mulla vissiin parhaimmistoa, mieletön mies!! Ja joo, ollaan rakastettu kohta 20 vuotta.
Miksi naiset saavat kiukutella, oikutella, kiristää, pihdata ja uhkailla jatkuvalla syötöllä, mutta mies jos kerran sanoo suorat sanat niin heti ollaan jättämässä se sika ja eroamassa?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:45"]
Lihava on lihava.
[/quote]
Ja silti yhtäkaikki ihminen, kuten muutkin. Jos on lihava, niin oikeuttaako se solvaamaan ?? Tää maailma on niin täynnä päästään sairaita , muita pilkkaaviahuonosti käyttäytyviä kusipäitä, että hoh hoh..
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:27"]
Tilanteeseen on vain yksi järkevä ratkaisu:
laihdutat, käyt kampaajalla ja kosmetologilla, laitat vaatekaappisi uusiksi, rakastat itseäsi, pidät itsestäsi huolta, tulet kauniimmaksi kuin koskaan.
Ja sitten jätät sen kusipään.
[/quote]
Juuri samaa meinasin ehdottaa. Ainoa ratkaisu :) Ja miehelle voi mainita sen dumpatessaan, että vaihtoi fiksumpaan...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 17:29"]
Miksi naiset saavat kiukutella, oikutella, kiristää, pihdata ja uhkailla jatkuvalla syötöllä, mutta mies jos kerran sanoo suorat sanat niin heti ollaan jättämässä se sika ja eroamassa?[/quote]
No ei se minun mielestä ole kenellekään sopivaa käytöstä...
Uskomatonta, että joku voi sanoa noin :(
Väärin tehty mieheltä. Ymmärrän kyllä myös miestäsi, ei ole kiva jos puoliso on ylipainoinen ja jota häpeää. Rumasti sanottu, tiedän, mutta myös totta.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 15:57"]
Mies oli varmaan väsynyt tilanteeseen... Ei varmaan tarkoittanut loukata noin pahasti, jos ei aiemmin pahaa ole sanonut painosta, on hautonut tunteita sisällä ettei loukkaisi sinua, mutta nyt ratkesi...
Osaan samaistua mieheesi koska minun miehelle on kertynyt painoa, ja se todella stressaa, koittan olla ystävällinen ja kannustaa aina kun se laihdutus alkaa, ja sitten koitan ymmärtää kun laihduttaja purkaa omaa huonoa oloaan minuun, jne.. ja aina sama uusiksi.
Niin ja se tuntuu pahalta joka päivä katsoa kuinka toinen voi huonosti, puoliso jota rakastaa, sitä pelkää koska toinen saa jonkun sairauden... Eikä itse voi sille mitään ja vaikka kuinka itse näkisi vaivaa toisen laihdutuksen eteen, koittaa innostaa liikumaan, tehdä terveellistä ruokaa jne.. Ei auta, se on vain niin turhauttavaa..
Ja sitä koittaa olla niin ettei ulkonäkö merkkaa, sisäinen kauneus, mutta ylipaino vaikuttaa niin moneen muuhunkin asiaan. toinen ei jaksa mitään, ei halua lähteä rannalle, kun häpeää itseään, tuntuu että kaikki aina pyörii ylipainon ympärillä..
[/quote]
Meillä melko sama tilanne. Mies lihonnut kolmessa vuodessa 18kg ja kyllä, se ärsytti minua. Tottakai sisin on tärkein ja rakastan miestäni, mutta myös lihonut ulkonäkö on ärsyttävää. Välillä myös häpesin miestäni, esim. kaupassa käydessä. Sanoin muutaman otteeseen asiasta, mutta en ilkeästi. Miestä alkoi ärsyttää kilot itseäänkin, vaatteet kävivät pieniksi ja ulkonäkö muuttui. Nyt mies on kuntoilut ja syönyt kevyemmin (koko perhe samaa ruokaa). Reilussa kuukaudessa painoa on lähtenyt 8kg.:) Itselläkin muutama kilo, tosin enempää ei ole tarve lähteä. Kaikista ihanin on huomata kun mies on ylpeä itsestään ja peilailee itseään (tosin ei tiedä että olen nähnyt :D) ja nykyiset vaatteet käy isoksi. Lisäksi on paljon pirteämpi, eikä heti töiden jälkeen rojahda sohvalle.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:33"]No sinähän voisit käydä vaikka karjumaan sille ja vaatia housut alas, mittanauha kädessäs...[/quote]
Edellinen on luonnonsuoma fyysinen ominaisuus, joka ei syömällä kasva toisinkuin ryhävalaiden paino.
Suosittelisin myös harkitsemaan vakavasti olisiko lähdön paikka. Ei noin saa sanoa rakkaalleen! Entä jos juttu joskus toistuu, siis tarkoitan samassa tai jossain toisessa muodossa tulee sanottua pahasti lasten kuullen, tai vaikka ei olisi lapsiakaan, sinulle tai heille, kun nyt tuo eka kerta tuollaista tekstiä on koettu toisen suusta. Millaiselta tulevaisuus näyttää tällaisen ihmisen rinnalla. Mulla oli kumppani joka haukkui, ei tosin läskiksi, kun ei sellaista "ongelmaa", mutta muista asioista. Vuosien kypsyttelyn jälkeen sitten sain sanottua, nyt tää on loppu. Ei sitä ihminen jaksa, jossain tulee piste. Nyt olen niin onnellinen kun on rinnalla kumppani, joka hyväksyy minut juuri sellaisena kuin olen, eikä tarvitse yrittää olla jotakin muuta. Se on mahdollista ja sellaisia ihmisiä on! Ole rohkea!!
No justiin. Jätin ilkeäkielisen mieheni ja sain tilalle uuden paljon paremman ja - kyllä seisoo.
t. BMI 39
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:37"]
"Jo pelkästään erektiota varten mies tarvitsee riittävän kauniin ja naisellisen naisen."
Toteaa eräs tutkija.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:33"]No sinähän voisit käydä vaikka karjumaan sille ja vaatia housut alas, mittanauha kädessäs...[/quote]
Edellinen on luonnonsuoma fyysinen ominaisuus, joka ei syömällä kasva toisinkuin ryhävalaiden paino.
[/quote]
Mutta haittaa sitäkin enemmän, jos senttejä ei löydy sieltä. Saati että iso vatsa mikropeniksen päällä vielä. Siinä ei auta edes silmiä sulkea -seksissä siis- kun valas rantatutuu päälle ja katkarapu pitää vilskettä haarovälissä kuin joku raadonsyöjä. Mikropeniksellä ei tosiaan tee mitään, läski lähtee laihduttamalla.
90kg naiselle on kyllä paljon! Painat melkein puolet enemmän kuin minä! Miksi tuollaista painomäärää pitää puolustella ja hyssytellä, nyt olisi kyllä painonpudotuksen paikka. Vai voiko kukaan tosissaan väittää muuta? Miehesi teki väärin kun noin haukkui, sitä ei väitä.
Hmm.
Onko teillä lapsia?
Jos ei, niin kuvio on sun kohdaltasi kuule aivan selvää pässinlihaa.
Nyt toimit seuraavasti:
Alat laihduttaa samalla kun alat suunnitella tulevaisuuttasi ILMAN tätä tyhmää kiviriippaa elämässäsi!
Alat säästää "sukanvarteen" niin paljon kuin pystyt, myyt vaikka huutonetissä kaikkea tarpeetonta pois, talousrahoista nipistät yms. Ihan joka paikassa mietiti: miten minä hyödyn tästä taloudellisesti.
Kun olet saanut taloutesi hyvälle tolalle (jos se jo on niin aina parempi! Mutta nyt sitä rahaa lisää säästöön. Se takaa sinulle riippumattomuutesi tulevaisuudessa.) niin alat miettiä missä haluat asua ja alat tehdä töitä sen asunnon eteen.
Nyt tästä eteenpäin käytät tätä ns miestä vain ja ainoastaan omien tarkoitusperiesi edistämiseen. Hänestä sinulle on vain harmia tulevaisuudessa, älä päästä lähellesi ketään noin negatiivista ihmistä, oli sitten nainen tai mies.
Eli tiivistettynä vielä:
Säästät rahaa uuteen elämääsi,
hankit oman asunnon,
alat harrastaa juuri sitä mitä sinä haluat,
laihdutat vain ja ainoastaan itseäsi varten.
Ja vielä tärkein:
Kun miehesi alkaa ruikuttaa perääsi (kun se on vähän pienempi kuin nyt ;)) ÄLÄ helly.
Muista tuo tunne kuinka sinua nöyryytettiin.
Älä anna hänen hallita elämääsi!