...oO Helmet ' 06 marraskuuhun Oo...
Kommentit (66)
Oli pakko tulla katsomaan onko vauva kuulumisia keneltäkään...(niinkuin olen tässä joka päivä käynyt kurkistelemassa:)
Jopas oli FannyK:lla lekuri... Montako ultraa siellä päin " tarjotaan" ? Vai oletko halunnut olla käymättä missään ultrissa?
Olen nyt puntaroinut: olisiko se Plantoysin nukkekoti vai muumitalo jonka pukki toisi Einolle... ? Ehdotuksia???
Nyt kahvin ja pullan pariin...
No niin, kotona ollaan ja palkinto vetelee unta pollaan sitterissä :). Kuten ultra etukäteen ennusti meille syntyi 1.11. klo 9.02 3610 g:n painoinen ja 50 cm:n pituinen poika. Sektio oli hitusen haastava kuten uumoiltiinkin, mutta hyvin siitä selvittiin. Vuosin leikkauksessa noin 3,5 litraa verta, mutta sain kyllä kuusi pussillista tilalle. Taisin peräti voittaa siinä kaupassa. Kohtu jouduttiin kuromaan kasaan " kuin joulukinkku" ja lääkäri ystävällisesti suositteli että meidän lapsiluku oli sitten tässä. " Tuli tehtyä sellaista ristipistotyötä" . Ollaan onnellisia näistä kahdesta lapsesta ja kahteen oli joka tapauksessa tarkoitus jättääkin. Jotkut muistanevat että mun mielestä yksikin oli ihan hyvä :).
Kotiuduttiin eilen ja nyt tarttee taas muistella että mitä näin pienten kanssa toimittiinkaan. Herran jestas miten ihmisen alku voi olla rääpäle.
Palailen asiaan, varmasti :), hyviä vointeja teille!
KL.
Kaalilaatikon koko perheelle!!!!! Ihanaa! :)
Kerro sitten, kun " pääsette vauhtiin" miten isosisko reagoi vauvaan... On varmaan ihmeissään pienestä nyytistä! :)
Onnittelut vielä kerran!
Toivottelee : kumppari&Onni
Kaalilaatikolle ihqusta pojasta!! Ihanaa vauva-arkea koko perheelle!
Mikaela ja plikat
Kertoile sitten lisää vauvakuulumisia kunhan ehdit!
Onnea siis koko perheelle!!!
T:Hupulinäiti
Kaalilaatikolle ja koko perheelle! Onnea muillekin vauvan jo saaneille ja raskautuneille!
Talvisin terveisin,
elmiina, Iita ja Onni (melkein 7kk!!!)
Onnea KL! Ihanaa, että saitte molempaa sorttia! Pikaista toipumista ja vauvantuoksuisia hetkiä!
Vilja & pojjaat
Voihan venäjä! Meillä on hieman rytmit ollut sekaisin tänä viikonloppuna, varsinkin tänään. Ollaan viimeiset 3 tai 4 aamua herätty vasta 9.30-10 ja sehän on sitten aiheuttanut sen, että Helmi ei ole nukahtanut päiväunille kuin vasta klo 15-15.30 aikaan. Eilen vaikka ei annettu nukkua kuin 45 min, ei meinannut illalla ollenkaan nukahtaa. Oli sängyssä 21.15 ja nukahti vasta klo 23 eli 1 h 45 min pyöri hereillä sängyssään (oli onneksi suht hiljaa, eikä itkenyt). Tänään herättiin taas vähän ennen klo 10 ja päätettiin, että tänään Helmi ei nuku ollenkaan päiväunia, jotta nukahtaisi illalla paremmin ja jaksaisi aamulla herätä klo 8 esikoisen kerhon takia. No, päivä ja ilta meni ihan hyvin ilman päiväunia, mutta nyt toi tyttö on huutanut ½ tuntia tuolla sängyssään. Ja sen takia esikoinen, jota ei meinaa millään saada kerhoaamuina ylös, ei vieläkään nuku, vaikka hänen olisi pitänyt olla jo tunti sitten unessa. Poika nukkuu vapaapäivinä n. 12 h yöunet, mutta ensi yönä ehtii nukkua vain n. 10,5 h, enkä saa sitä aamulla ilman tappelua hereille ja kerhoon. Ärsyttää!
Ruokailutkin meni tänään hieman omituisella aikataululla. Aamupala syötiin klo 10.30 ja lounaaksi klo 14 suklaapuuroa ja croisantteja (lapset söivät kyllä " oikeaa" ruokaakin). Sen jälkeen käytiin miehen isoisällä, jossa oli myös muita sukulaisia ja siellä syötiin sitten leivoksia yms. (paitsi mä, kun olin niin täynnä). Päivällinen syötiinkin sitten vasta klo 18.30 (pihviä + valkosipulikermajuustoperunoita, lapsille tosin eines-jauhelihapihvejä, kun eivät syö " oikeita" pihvejä) ja iltapalaksi klo 20 vohveleita kermavaahdolla ja hillolla. Eli tosi " oppikirjan" mukaan =)
Poika oli tehnyt kerhossa hienoja isänpäivälahjoja ja yhdessä tehtiin lasten kanssa isille kortti. Mä en tänä vuonna ostanut miehelle mitään lahjaa, kun tiesin, että poika tekee kerhossa lahjan (tekikin kaksi). Tai ostinhan mä, sipsipussin eilisillaksi =) Mies on sipsi-fani, eikä ollut moneen viikkoon " saanut" syödä sipsejä, kun oltiin syöty kaikkea muuta herkkua.
Mitenkäs muilla sujui isänpäivä???
Ei jotenkin viime päivinä ole huvittanut edes tänne kirjoittaa mitään sen Jokela-jutun takia. Olen siitä edelleen aika järkyttynyt =(
Kaalilaatikon perheelle vielä suuret onnittelut poikavauvan johdosta!!!
T:Fassiloora ja Helmi
Tulin kurkkaa teitä kun kerrankin muistin ja ehdin. Ja mukavia uutisia täällä, varmaan moni muukin jo ehtinyt raskautua sekä lisääntyä joten Onnea heille :=)
Olen ollut työelämässä parisen kuukautta ja ei sitä muistanutkaan kuinka kiireistä/väsyttävää arkea se pienten lasten kanssa on. Rättiväsyneenä tulet töistä, jaat ruokaa liukhihnalta lapsille, peset pari koneellista pyykkiä, kuuntelet miehen " päivän työt" sekä nysväät lasten kanssa kun heilläkin on omansa kerrottavanaan. illalla sitten rättiväsyneenä makaat sohvalla miettien seuraavaa päivää. Olettaen että olet viikannut pari koneellista pyykkiä kaappiin, siivonnut päivän rojut pois, tyhjentänyt tiskikoneen, suihkuttanut lapset ja huolehtinut aamuksi valmiiksi kaiken mitä kukakin seuraavana päivänä tarvitsee :=) Helppoa eikö ;=)
Meidän poikahan oli tuossa sairaalassa muutaman yön... ei allergioita mutta hillitön atooppinen iho. Täytyy siis huolehtia ihan kaikesta jopa niin ettei päiväkodissakaan voi jättää joka vaipanvaihdon jälkeen rasvausta tekemättä. jokainen uusi vaate pitää pestä ulkohaalareita myöten että voi ottaa käyttöön... Suihkun jälkeen herra " kääritään" rasvaan.. kyllä on hommaa...
Meille ei kai uutta muuta , lueskelen taas kun ehdin :=)
Minkki ja oskuboy sekä neiti koululainen
Siis meillä on nukuttu tämän sairaalareissun jälkeen hyvin eli klo. 20.30 sammuu ja vasta 06 herätään :=) Tietenkin pitää huolehtia siitä että illalla on masu täynnä ja rasvaa kilokaupalla niin että yökkärin lahkeesta pursuaa ja mikähän sen vaikeampaa kuin antaa kutinalääke . lääke maistuu ja haisee niin pahalta että joka ilta aina uusi traditio millä sen saa alas menemään . Jos jollakulla hyvää vinkkiä otetaan vastaan ? Lääke on atarax siirappi.
Niin ja poitsukin ruvennut kai jo kasvamaan kun juuri ja juuri saavuttaa 80cm pituutta -onhan se minimittainen mies ( 10 kiloa ja grammat päälle) mutta toivotaan että nyt lähtisi oikeasti kasvamaan kun alkaa kyllästyttää kun kaikki kyselee että ompas tormakka 1vee vai mites se nyt onkaan . Selitys perään että juu kohtahan tuo talvella 2 vee jo täyttää. Sitten niitä huokauksia perään, ompas pieni jne... raivostuttavaa. Meilläkin puhutaan vain yhden sanan lauseita ei muuta mutta sanoja tulee kun liukuhihnalta apinamaisesti matkien. Muutoin aika kiltti luonne kaverilla ja pinna on jokseenkin pitkä, malttaa jopa odottaa sekä lähtee hyvin yhteistyöhön mukaan. Olisiko tuo hoitopaikkakin tehnyt omansa -ikuisesta mamiksesta isoksi mieheksi :=)
Olipas tuota sanottavaa vielä
Minkki jälleen
Onnea Kaalilaatikolle ja koko perheelle=)
Joona on alkanut puhumaan nyt ihan hirveästi. Nyt on tullut jo kolmea sanaa samassa lauseessa ja poika on myös kova laulamaan. Viikonloppuna lauloi: " puuha-pete tietenkin, rolle myös, aamulla alkaa työt" ja " postin tuo, auton tuntee jokainen" . Joona ei jaksa vielä juurikaan telkkaria katsella, mutta kun Veeti katselee lastenohjelmia, niin Joona aina kuuntelee niistä just noi alkulaulut ja on alkanut rallattelemaan niitä itsekin.
Illat meillä on mennyt Joonan kanssa ihan hulinaksi. Jomppuhan on aina ollut ihan hyvä nukkumaan, mutta nyt on pari viikkoa ollut kamala vääntö nukkumaan menemisestä. Joinakin iltoina poika on valvonut toista tuntia sängyssään ennen kuin on nukahtanut. Välillä poika oikein itkee ja kirkuu sängyssään ja sitten olen vastoin periaatteitani ottanut Jompun viereeni ja nukuttanut siihen, että Veeti edes saisi nukuttua. Ja minä kun olen ajatellut, että siirtäisin Joonan lähiaikoina Veetin kanssa samaan huoneeseen nukkumaan ja pois pinnasängystä, mutta nyt tuntuu ettei taida moinen ihan lähiaikoina onnistua. Jos tuo poika olisi tällä hetkellä sellaisessa sängyssä, josta pääsisi itse pois, ei varmaankaan nukkuisi tässä talossa kukaan ennen puolta yötä. Toivottavasti tämä vaihe menee nopeasti ohi.
Kuumetta: Kirjoitin viimeksi vanhaan pinoon, joten et välttämättä nähnyt vastaustani, joten laitam sen tähän vielä uudestaan. Silloin kun imetin Joonaa, käytin sen nimistä kalsium valmistetta kuin Kalcipos-D. Joku lääkäri ainakin oli sitä mieltä, että se imeyty hyvin.
Kyllä on ihanaa, kun Joona voi nyt syödä useimmiten samaa ruokaa kuin muutkin. Nyt Joona on saanut myös broileria ja naudanlihaa, eikä mitään reaktiota ole tullut kummastakaan. Ainoa, jota ei ole koitettu on nyt se kananmuna. Influenssarokotteen pojalle otin, vaikka se on kananmunassa valmistettu, eikä siitäkään mitään reaktiota tullut.
nonnu78 ja ipanat
Kyllä lämmitti mieltä!
Pikkasen tuppaa väsyttämään näin iltaisin, pää ei ole vielä tottunut useampaan yöheräämiseen.
Isosisko otti vauvan hyvin vastaan. Halailee ja pussailee vauvaa, mutta antakaas olla kun isä ottaa pojan niin Silpulle tulee kiire päästä samaan syliin. Silvanderi on _niin_ isän perään ettei tosikaan. On jo hieman rauhoittunut ja uskoisin että tottuu pian uuteen tilanteeseen. Se hyvä puoli että yöllä ei tarvitse nousta kun Silppu huutelee " izi izi izi!" .
Fassiloora puhui asiaa, Jokelan tapaus oli kammottava -niin moni äiti menetti oman lapsensa. Ihan hirvittävää. Muistan varmasti iän kaiken kun istuin laitoksella sängyssä ja telkkarista tuli uutiset joissa ampumisesta kerrottiin -ajattelin että ei tämä voi olla totta, ei Suomessa tämmöistä tapahdu?
Niin, ja eiköhän ne olleet löytäneet johonkin ajankohtaisohjelmaan KM:n, kirjailijan, joka suureen ääneen julisti että hänpä arvasi että näin käy (ai, oisit kertonut meille muillekin) ja opettajien olisi pitänyt tilanne ennakoida (kiitti). Siis missä muussa ammattiryhmässä pissitään noin rumasti kollegoita kintuille?
Minkki75, olipa kiva kuulla teidänkin kuulumisia, jäin aikaisemmin miettimään että miten se unikoulu sujui -ilmeisen hyvin siis.
Viljaa, miten sulla menee uudessa työpaikassa?!
Poika alkaa pihistä siihen malliin että tissiä kehiin ->
KL.
PS. Kuva pikkukaverista: http://www.aijaa.com/v.php?i=1219685.jpg
Siis syötävän suloinen pikkuinen tirriäinen! Tuli ihan sellainen vauvantuoksukin nenään kun katsoin kuvan <3
Näin se aika kuluu äkkiä..
Lapsetkin on parantuneet.
Eilen oli 3kk lääkärineuvola..Annika painoi 7060g ja oli 63cm pitkä..Tarkistin Aleksin kortista niin Aleksi oli ollut tuossa iässä kilon kevyempi ja kaks senttiä lyhyempi. Näin ne erilailla nuo lapset kasvaa.
Muuten kaikki oli ok. Rokotuksen Annika sai ja se ei edes yhtään itkettänyt.Lämpöä oli hiukan viime yönä mutta pahemmin ei kuume noussut.
Niskaansa Annika on kannatellut jo aika pitkään. Istumaan on myös ängennyt kauan.
4kk neuvola on tammikuun alussa ja silloin Aleksi saa sen influenssan tehosterokotuksen samalla.
Toissa päivänä kävi yks kaveri lapsien kanssa (pojat 2,5v ja 1.5v),kun en itse jaksanut sinne lähtä ja tänään kävi myös yks kaveri 4kk vauvan kanssa.Aleksi osaa jo aika kivasti leikkiä toisten lasten kanssa. Piilosta olivat,juoksivat kilpaa,onkivat sellasta onkipalapeliä yms.Vasta viime kerralla kun kävivät tuntu,että eihän tästä tuu mitään kun vaan tönivät toisiaan mutta nyt leikkivät sitten jo aika mallikkaasti.
Leipomisesta Aleksi tykkää nykyään myös kovasti.Ollaan paljon leivottu pullaa,kakkuja ja leipääkin.Kaulitsee taikinaa mielellään ja muutenkin taputtelee. Syö leipoessa ja ruokaa laittaessa kaikkia aineksia mielellään mitä vaan voi antaa maistella :)
Tänäänkin kun leivottiin ruisleipäsiä taputteli ja teki leipiin koloja :)
Ens viikolla,itsenäisyyspäivän aikoihin lähden taas lasten kanssa mummolaan. Varmaan jotain viikko viivytään tai voi olla että pitempäänkin.Kiva sinne mennä!
Mun isällä on ollut monena iltana kuumetta. Eilen olivat käyneet lääkärissä. Antibioottikuurin oli saanut. Onneksi ei vielä kovin sairaaksi ehtinyt tulla. Jospa tuo tehoais. Isällä yrittää aina aika helposti tulla keuhkokuume,kun keuhkot on niin huonot.Sillä on keuhkoahtaumatauti ja toimii kehkoista vaan 40% Hyvä,et oli käynyt lääkärissä,kun muakin ehti taas jo ihan huolettaa.
Joulukortit kirjotin jo tuossa alkuviikosta,kun ne pitää ehtiä postittaa piakkoin (sillä aikaa kun ollaan reissussa)ja ollaan sillon mummolassa,joten piti näin hyvissä ajoin tuo asia hoitaa va eipähän tuo haittaa mitään. Myös paketit oon jo laittanut valmiiksi niille kummilapsille joille pitää lähettää..Neljä sellasta on.Meillä onkin miehen kanssa yhteensä 7 kummilasta,joten muistettavia on.
Aleksi heräs päikkäreiltä..Pitää ruveta poika ruokkimaan.
Ruokakin on kohta valmis.
-Mirjami,Aleksi ja Annika-
Ihan oman perheen kanssa vaan. Yhdet lapsiperhepikkujoulut on jo ollut ja parit on tulossa sekä muutamat aikuisten pikkujoulut, mutta tänään vietetään pikkujouluja kotona. Ruoan jälkeen haetaan kellarista joulukoristeet ja jouluvalot ja laitetaan koti joulukuntoon (joulumusiikki soi tietenkin taustalla). Sitten leivotaan pipareita (myös piparkakkutalo ois tarkoitus tehdä) ja joulutorttuja ja juodaan glögiä =)
Onko muilla ollut jo monet pikkujoulut? Entä mitä muita joulun odotus ohjelmia on suunnitteilla?
Me käydään ennen joulua mun ukilla ja miehen mummilla ja sitten on muutamat pikkujoulut. Lisäksi käydään esikoisen kanssa laulamassa lasten kauneimmat joululaulut ja itse menen laulamaan myös " oikeat" kauneimmat joululaulut. Seurasaaren joulupolulle ois menty muuten, mutta se on niin huonoon aikaan, ettei käy meille. Keskustassa käydään katsomassa joku ilta jouluvalot, kun ne on mulle jotenkin tosi tärkeät. Ne vuodet, kun asuttiin siellä, ihailin niitä ihan hirveästi ja nyt on aika haikeaa, kun ei enää asuta siellä. Ja huomenna aletaan aukaisemaan joulukalenterin luukkuja. Molemmilla lapsilla on omat kuvakalenterit. Esikoinen ei osaa vielä vaatia mitään muuta kalenteria ja mä tykkään itse eniten noista kuvakalentereista, joten siksi meillä on sellaiset.
Nyt heräs Helmi (nukahti tänään vasta klo 15 jälkeen...), joten täytyy mennä.
Kirpeää pakkasviikonloppua kaikille!
Käytiin ruoan jälkeen kellarissa hakemassa joulukoristeet ja -valot ylös ja lapset juoksivat sillä aikaa kellarin käytävää pitkin. Oltiin just lähdössä kotiin, kun poika juoksi suoraan sellaista ulkonevaa lukkojuttua päin. Huusi kamalasti ja kun painoin kädellä pojan päätä (ettei tule kuhmua), huomasin, että päästä tuli verta. Otsaan oli tullut ihan kunnon vekki! Reilun sentin pitkä ja suht syvä. Ei siis mikään pelkkä haava. Soitettiin sitten terveysneuvontaan, että pitääkö lähteä päivystykseen (kello oli jotain 19.30), mutta sieltä sanottiin, että jos haavan saa nätisti umpeen ja verenvuoto lakkaa, ei tarvitse lähteä lääkäriin. No, mies lähti sitten 5 km päähän lähimpään auki olevaan apteekkiin ostamaan perhosteippiä, mutta se apteekki olikin lakon takia mennyt tuntia aiemmin kiinni. Onneksi siellä oli lappu, että missä lähellä oli muita auki olevia apteekkeja. Niin mies sitten sai noin tunnin etsinnän jälkeen perhosteipit ostettua.
Me leivottiin sillä aikaa lasten kanssa ne piparit ja hienosti sujui. Helmikin söi van pieniä palasia taikinaa, joten ei yhteensä varmaankaan saanut liikaa syötyä. Yksi pellillinen pipareita oli " pakko" polttaa (joka vuosi sama juttu) ja joulutorttujenkin sakarat vähän kärähtivät. Kolmet jouluvalotkin ehdin laittaa esille ja huomenna laitetaan sitten loput valot ja koristeet. Olen suuri joulufani! Tosta pojasta vielä. Annoin särkylääkettä ja oli loppuillan ihan normaali. Nukkumaan pääsivät vasta klo 22, kun alettiin ton onnettomuuden takia leipomaan niin myöhään. Ensi yönä poika pitää herättää kaksi kertaa kunnolla (niin että puhuu jotain järkeviä lauseita), joten pitäis varmaan tänään mennä ajoissa nukkumaan.
Eli loppu hyvin, kaikki hyvin sittenkin =)
Varmaan on jo vaavi maailmassa!
Kiva kun olette Helmet kirjoitelleet kuulumisianne!!!
Huhuilen vielä Sasuliinia? :)
Nyt kuuluu taas kutsu, palaan pian;)
Onpa ällöttävä keli... Onneksi saa vielä kuukauden istua lämpöisessä toimistossa.
Kävin sitten heikkona hetkena ultrassa vaikka tarkoitus olikin jännätä synnytykseen asti... Eikä se sukupuoli edes selvinnyt! Oli ihan käsi lääkäri, ensin luuli että tulin johonkin klamydiatestiin, sitten kun kerroin kyllä tulevani ultraan, totesi ' jaa mutta et kuitenkaan raskaana ole' . Juuen, rantapallo vaan tuolla paidan alla. Pääasia kuitenkin, että vauvalla kaikki osat paikallaan ja ehjät, jos se nyt niitäkään osasi katsoa oikein. Jalkovälistä sanoi että turvotus ei sen mielestä ole kivekset, mutta ei ole varma.
Eilisestä lähtien jomottanut alaselkää ja mahaa siihen malliin, että taitaa ne perhanan virtsakivet uusiutua kuten Siiriä odottaessakin : (. Voi kuolema!
Esikoinen oli tosiaan vesirokossa, ja Siirikin oli muutaman päivän ihan veto pois, lähinnä makaili, vaikka lattialla paremman puutteessa. Ei oikein selvinnyt mikä oli, nyt on onneksi molemmat taas terveenä. Tänään esikoista hoitoon viedessäni sain jo mukaani isänpäivälahjan - taulu johon oli koottu lapsen ajatuksia isästä, olin ihan tippa linssissä kun oli niin liikuttava! Tosin en tiedä minkälaisia kaikkia ajatuksia siellä on tullut esiin, joista oli painokelpoiset sitten valittu :D
Toivottavasti KL ja pikkupoitsu voivat hyvin ja pian saadaan kuulumisia!
Töiden pariin!
FannyK