Mieheni ei lopeta parvekkeella tupakointia!
Vuokrasopimuksessa lukee että ei parvekkeella tupakointia. Emme asu virallisesti yhdessä, joten asunto on minun nimissäni. Mieheni on kuitenkin luonani lähes joka päivä, ja tupakoi parvekkeella monta kertaa päivässä. Olen tästä vaikka kuinka monta kertaa sanonut. On todella koukussa tupakkaan eikä jaksa mennä joka kerta pihalle tupakkapaikalle polttamaan. Ei kai tästä voi tulla häätöä ilman varoitusta, jos joku käräyttää? Ja voinko joutua itse vastuuseen, vaikka en ole itse koskaan polttanut yhtäkään savuketta? Mitä ihmettä tässä voi tehdä?
Kommentit (48)
Sinä vuokralaisena olet vastuussa. Kasvata selkäranka ja äijä ruotuun.
Mies on empatiataidoton tyranni. Hänessäon varmasti muitakin puutteita. Mieti. Jos ei tottele ohjeitasi, se on ero edessä. Oletko liian ihastunut kun aiheutat ongelmia myös itsellesi. Käske. Lähteä.
Tuollainen äijä lentäis hevon kuuseen.
Vierailija kirjoitti:
sano että polttaa sisälle
Siitä tulee kallis remontti
Nyt laitat ukon ruotuun. Sanot ettei asunnollesi ole asiaa ennen kuin sitoutuu noudattamaan sääntöjä. Sinä olet vuokralaisena vastuussa vieraistasi. Älä koskaan ota asuntoosi henkilöä joka ei noudata asettamiasi sääntöjä. Ehkä ei kannata alkaa kasvattamaan aikuista(?) ihmistä ja asettaa hänet pysyvästi ulkoruokintaan.
Olen itse entinen tupakoitsija. Silloin kun poltin niin osasin kyllä aina hakeutua asianmukaiseen paikkaan. Asuin esimerkiksi vuosia hissittömän talon kolmannessa kerroksessa(maasta laskettuna 4) parvekeettomassa asunnossa eikä koskaan tullut mieleenikään polttaa esimerkiksi ikkunasta tai liesituulettimen alla. Koska tupakointipaikalle menoon meni paljon aikaa ja vaivaa, niin totta kai se vähensi tupakalla ravaamista. Ei tullut tavanmukaan poltettua vaan meni vasta kun oikeasti teki mieli. En ole koskaan ymmärtänyt näitä lentokoneen vessassa yms polttavia. Jos on niin kovat nikkikset ettei selviä niin ei muutakuin nikotiinilaastari käteen ja/tai mälli huuleen.
Mitä ihmettä? Mieshän ei kunnioita sinua yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralainen on vastuussa vieraidensa aiheuttamasta häiriöstä. Lue vuokrasopimus ja järjestyssäännöt. Tuskin nyt ihan häätöä ilman varoitusta tapahtuu, mutta jokin varoituksen tyyppinen todennäköisesti pian tulee. Ei kannata puhua käräyttämisestä, kun miesystäväsi se käryttää. Hänen on ruvettava viitsimään käydä ulkona tupakoimassa, tai sinä menetät asuntosi. Siitä oletuksesta on realistista lähteä.
Ymmärrän, mutta miten ihmeessä saan hänet käymään ulkona tupakalla? Monet kerrat olen asiasta sanonut, ei kuuntele. Käy tupakalla usein nukkuessani tai poissaollessani. Silloin kun olen hänen kanssaan, yritän kyllä kaikin keinoin estää.
Ap
Vuokralainen vastaa myös vieraistaan. Varoitus tulee ensin
Vierailija kirjoitti:
Jääkö varoituksesta joku tieto johonkin näkyviin? Kun hakee uutta vuokra-asuntoa. Samalta tai eri yritykseltä?
Ap
Syy miksi en tahdo suhteeseen tupakoitsijan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkö varoituksesta joku tieto johonkin näkyviin? Kun hakee uutta vuokra-asuntoa. Samalta tai eri yritykseltä?
Ap
Varoitus on voimassa puoli vuotta, se näkyy ainakin nykyiselle vuokranantajalle, mutta vain puoli vuotta. Toinen varoitus johtaa sitten häätöön ja se näkyy myös muille
Ap, saat kohta varoituksia ja parin sellaisen jälkeen häädön. Ihan sama, kuka polttaa mutta asunto on sinun.
Ilmoita miehekk, että vittusaatana soikoon menee pihalle tai sinä soitat poliisit poistamaan hänet asunnostasi. Ja jos kerrankin polttaa parvekkeellasi vielä, soitat ne poliisit heittämään miehen ulos.
Aseta ne rajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralainen on vastuussa vieraidensa aiheuttamasta häiriöstä. Lue vuokrasopimus ja järjestyssäännöt. Tuskin nyt ihan häätöä ilman varoitusta tapahtuu, mutta jokin varoituksen tyyppinen todennäköisesti pian tulee. Ei kannata puhua käräyttämisestä, kun miesystäväsi se käryttää. Hänen on ruvettava viitsimään käydä ulkona tupakoimassa, tai sinä menetät asuntosi. Siitä oletuksesta on realistista lähteä.
Ymmärrän, mutta miten ihmeessä saan hänet käymään ulkona tupakalla? Monet kerrat olen asiasta sanonut, ei kuuntele. Käy tupakalla usein nukkuessani tai poissaollessani. Silloin kun olen hänen kanssaan, yritän kyllä kaikin keinoin estää.
Ap
Jätät sen. Hän ei selkeästi välitä sinusta pätkääkään. Voit saada paremmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä kysymyksesi kertoo, ettet aio tehdä mitään asialle/ukolle.
Tapailin kerran miestä ja yhtenä iltana sovittiin illanvietosta mun luona. Sanoin, että meillä ei sitten sisällä polteta, vaan parvekkeella. Jätkä uhos, että hän ei ulos mene. Kyllä se lopulta ulos lähti, eikä tullut takaisin :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Ap, saat kohta varoituksia ja parin sellaisen jälkeen häädön. Ihan sama, kuka polttaa mutta asunto on sinun.
Ilmoita miehekk, että vittusaatana soikoon menee pihalle tai sinä soitat poliisit poistamaan hänet asunnostasi. Ja jos kerrankin polttaa parvekkeellasi vielä, soitat ne poliisit heittämään miehen ulos.
Aseta ne rajat.
Tämä! Tämä tarvitsee tehdä vain kerran, niin oppii ukko kunnioittamaan rajojasi ap.