...oO Helmet ' 06 marraskuuhun Oo...
Kommentit (66)
Kiva kun täällä oikein kaivataan :) Ihan ekaksi aivan älyttömästi onnea kaikille nyytin saaneille!!!! Meidän tuttavapiiriin on 4kk aikana syntynyt 5 POIKAA, viimeisin sunnuntaina ja yksi poika olisi vielä tulossa parin viikon päästä :)
Meillä on ollut niin kirjavaa elämää (ainakin omasta mielestä), että juuri ja juuri olen pinot käynyt lukemassa. Töissä kiire ja se sitten tietty vie mehut koko loppu päiväksi, vielä kun pojan kanssa häärää illan niin on aika ventti.
Sairasteltukin ollaan, mäkin sain antibioottikuurin kun ei poskiontelontulehdus meinannut millään lähteä. Nyt on vielä mukava yskä päällä. Eetukin on ollut vähän räkäinen ja yskäinen, mutta eiköhän siitä olla jo voiton puolella. Tosin päiväkodissa on liikkeellä vesirokkoa joten saapa nähdä...
Viime viikolla käytiin ottamassa pojalle influessapiikki, toinen sitten noin kolmen viikon kuluttua. Eilen käytiin jumpparilla tsekkaamassa pojan motoriikkaa. Nääs kun päiväkodissa huomasivat, että Eetu on tosi veltto nostettaessa ja muksahtelee aika lailla. Saatiin sitten aika fysioterapeutille joka meinasi, että kyseessä ei mitään normaalista poikkeavaa. Homma on kyllä jo alkanut korjaantua itsestään, Eetu jo jännittää itseään enemmän kun sen nostaa syliin eikä muksahtelekaan enää niin paljoa. Kaiketi vain vähän hitaammin kehittynyt motoriikka tuon suhteen. Muuten kyllä kaikki ok, syö hyvin itse, kasaa legoja ja muuta tuollaista piperrystä...oliskin hetken joskus paikoillaan :)
Poika puhuu kuin papupata (mistä lie perinyt...), kaikki sanat pitää toistaa ja arvatkaas onko ollut vaikeaa välillä olla kiroamatta kun yksi sitten matkii kuin apina...iiks. Jonkinlaisia lauseitakin alkaa tulla, esimerkkinä se kun mieheni oli kaivelemassa mun käsilaukkuani niin Eetu huuteli sille, että titi tuu poit!
Nyt ovat alkaneet piirretyt ja pikku kakkoset kiinnostaa, välillä karmea huuto kun joku ohjelma loppuu. Olenkin ihan kiitettävästi tallentanut pikku kakkosia sun muita digiboksille, että saa herra katsoa jos hepuli iskee.
Ärsyttävänä piirteenä (lievä ilmaisu) on se, että poika heittelee tavaroita, siis yleensä mua tai isäänsä kohti...tai sitten heittää pikkuauton sohvan alle ja huutaa kuin syötävä, niinkuin minä olisin sen sinne viskannut. Osaa kyllä kiukutella, heittäytyy välillä mahalleen ja raivoaa niin maan perusteellisesti. Toinen on ihan käsittämätön innostus poliisiautoihin! Eetulla on niitä varmaan viisi, on Saabia ja Fordia ja poliisimoottoripyörää...Päiväkotiin on aina pakko ottaa yks pirssi mukaan ja siellä se kyllä unohtaa sen heti, mutta kun menen hakemaan poikaa niin autoa aletaa heti kaivata...Mietin jo, että pitäiskö ne piipaa-autot pistää hetkeks jäähylle...
Jaa, ei kai tässä ihmeempiä, toivotaan että lunta tulis, on melkoisen synkkää!
terkuin Sasuliini ja Eetu (tänään 1v 9kk)
Ostin semmoisen paketin missä oli siis se talo ja kalusteet + nuket samassa, maksoi reilun satasen, pelkkä talo oli muistaakseni 70 euroa. Muumitalojahan on se joku pienempien malli, siis simppelimpi jossa ei ole niin pieniä osia. Sellainen varmaan olisi ihan kiva tämänikäisille. Meillä on tosin se isompien muumitalo ja Eveliina leikkii silläkin ihan täysillä (olen kyllä ottanut sieltä astiat ym. pikkuroinat pois).
ni sit ne menee ja kovaa, kiva kiva, nyt mun äp-rahasta menee veroja 30%, ei jää käteen mitään. mä en käsitä, vastahan mä kävin verotoimistossa ja kelan mukaan tuloraja ei riitä.
Eipä tuu meille sitten joululahjoja, tai siis minä en osta kenellekkään mitään kun joulukuussa on lainanlyhennys ja veromätkyt...vitun ketkulat. Pakko rueta ettimään duunipaikkaa, jos menis jo duuniin tammikuussa...ei näillä tuloilla pärjää ei sitten mitenkään. Vaikka mies saakin hyvää palkkaa niin silti ikinä ei jää mitään käteen, nyt mulla menee miinuksen puolelle joka kk, siis mun pitää jättää laskuja maksamatta, en viitti maksattaa ukolla kun sillä on ne verot maksussa....
Kyllä suomi kannustaa lasten tekoon ja varsinkin hoitamaan niitä.
Tarik on huutanut koko päivän suoraa huutoa, mä oon syönyt jotain jossa on maitoa...kökkö, pikkusen väsyttää toi huuto, ei edes ulkona nukkunut. Mutta on mulla saatanan hyvä pesukone ;))))
mukavaa viikonloppuja kaikille,
kuumetta
Sähän voit nostaa veroprosenttia loppuvuodeksi enemmän? Vai joko nostit, ja nyt sit menee tuo 30%? Toivottavasti ehdit vielä nostamaan sen eikä menisi ihan noin paljoa.
miehelle kun itkin asiasta niin tänään oli ennen töihin menoa laittanut mun tilille 100 egee ;)))) ettei tarvi itkee enää... kiva kun ei miestä nää ku huomenna vasta..tytön oli ottanut viereensä nukkumaan et edes toista lasta näkee.
Tyttö oli ihan ihmeissään lumisateesta, ulkona halus ottaa hanskat pois ja koettaa paljaalla kädellä lunta, vielä enemmän kummastutti kun se olikin kylmää.
Vauvalla oli tänään ihan oikea vauvankakka eka kerran kuukauteen, voi että äiti voi pienestä olla onnellinen.
mukavaa vkl kaikille
Eino nukkuu nyt vasta päikkyjä, ja siellä vähän itkusti ja kääntyili, unia ilmeisesti näkee... Viime yönä ei myöskään oikein nukkunut, itki ja ei nukahtanut millään uudestaan. Ja kun aamulla herättiin ja katsoin kloa meinasin sängystä tipahtaa... Klo oli 10.30!!!? No hyvä että nukkui kun yö meni valvoessa(ja mama sai nukkua;)!
Niisku kyseli Talk muruista. Olen löytänyt niitä Prismasta, täällä ainakin on samassa hyllyssä kuin muutkin murot. Ja valmistaja on Taivalkosken Mylly... Toivott löydät!!!
Mann@: Saako udella paljonko Plan Toys:n nukkekoti maksoi? Katsoin täällä lelukaupasta ja se oli 90¿... Einohan nyt on ihan innoissaan muumeista, mutta kun olen ihmisiltä kysellyt Muumi talosta, ovat olleet sitä mieltä ettei talolla oikein pysty leikkimään, kun on niin pieni se talo (ja heppu ei varmaan osaisi varoen vielä sillä leikkiä)... Mistä PT:n nukkekodin mahdollisesti löytäisi edullisemmin, vai löytyykö? Saisi siitä muumeille talon:)
Ihanaa että Ennillä menee ihanasti!
Mutta menen nyt keittämään kahvit, ennen kuin alan herättelemään tuota heppua, että illalla saan myös nukkumaan ja " vanhan kunnon" rytmin takaisin!