Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

...oO Helmet ' 06 marraskuuhun Oo...

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätkän paino on laskenut viime punnituksesta ja pituuttakaan ei oo tullut riittävästi. kiinteät aloitettava asap. lisämaitoo ei voi antaa... kele soikoon, vielä 2 viikkoo sinne altistukseen...kele kele. dunia sai kans influenssa rokotteen, oli niin reipas et heitti housut ite pois ja sano terkalle et istu tähän ja ojensi jalkansa ;)))

Maltsussahan me asutaan, muutettiin vaan tien toiselle puolelle ;)))

nyt heräs tyttö päiväunilta ihan nälkäsenä, äkkiä äiti hätiin

Vierailija
22/66 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kirjoittelen sittenn pätkän...

Onnea vauvatuneille! Ja kumpparille peukutukset, upeaa kun oli vauva matkassa!

Meillä menee oikein kivasti tyttöjen kans. Elsa on upea isossisko, auttaa ja huomaa hyvin. Tosin liiankin innokas halija on. Ja kun ei ymmärrä, ett sisko ei osaA pitää lelusta kii, niin voi oksat pois.

Meillä Elsa siis luopui maitopullosta vasta tällä viikolla. Sitä ennen joi pullosta 2dl maitoa aamulla, päiväunille mennessä ja illalla. Nyt sit vaan päätin että nyt siitä eroon hinnalla millä hyvänsä, enkä aio pyörtää päätöstä. Nyt on siskonkin syntymästä jo se aika, etei sitä pidetä enää tekosyynä kuten kesällä kun oli vauvan tulo lähellä...

Mutt siis meillä pullot oli yöllä tullut hakemaan orava vauvoilleen ja Elsa sai isojen tyttöjen korvallisen mukin tilalle. Vaikeimmiksi ovat muodostuneet aamut. Eli silloin kaivataan pulloa eniten. Ja tietenkin maidonjuonti on vähentynyt roimasti. Mutta pitää taata kalsiumin saanti sit jugurtilla ja muulla ruualla. kyllä se pullo pian unohtuu.

Tuplista puhkesieilen kumi ja tänään kun olisin ostanut uuden sisäkumin, niin totesin etteti niitä myydä! Tai siis myydään, mut erilaisilla venttiileillä, eli vaan pyöränpumpulla pumpattavia. NÄä nykyiset sii soli uudet ja kaksi kuukautta vajaa jaetut, että otti pannuun. Näissä siis autonventtiili.. No paikkaushommiin sitten vaan ja nyt varmaan sit taas hetken toimii.

No niin eipä nyt kommentteja tai muuta sitten nytkään tuu mieleen. Hyvät syksyn jatkot ja joulunodotukset!

Minna, Elsa 1v 9kk ja Helmi 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttää lapselleen, sille vanhemmalle tuunattua pakastepizzaa, kun ei just nyt saanut muuta aikaiseksi. Surffailuun kyllä liikenee aikaa, kröhöm...

kumppari, relaa, ei ne villakoirat räksytä.

Pääkaupunkiseutulaiset ne nääs vaan brassailee slangillaan ;P!

Pullottelusta -Silpulta jätin maitopullon pois aika lailla yksivuotiaana, velliä sai vielä jonkun aikaa pullosta. Maitomäärä laski hetkeksi, mutta minäkin annoin viiliä, jugurttia, maitoon tehtyä puuroa jne. sen verran että suositusten tms. mukainen maitomäärä tuli täyteen. Silva oppi aika nopeasti taikamukiin, laitoin vettä mukiin ja siitä sai käydä päivän mittaan hörppimässä. Ja riemu repesi sen jälkeen kun piimää pistin nokkikseen, sen jälkeen meni maitokin heittämällä.

Kävin toissapäivänä lääkärissä näyttämässä kurkkua, on ollut kipeä jo yli viikon. Viljelyssä ei mitään, on joku virus, no voi voi. Sen verran tuntuu paremmalta että tänään raaski jo syödä.

Ja se pizza, lapsi söi puolet, kas kun mamman sianlihakastike ja perunat eivät oikein kelvanneet lounaalla.

KL.

Vierailija
24/66 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillonky mää siellpäin asuin, oli maltsu mikäsenyol martsari, tot maltsuu e kyll oo kuullukkaan.

Siis voiraanhan me puhua mansen kiältä ja jos vähän piäleen männöö,

ei haittaa, ku ei sen ny nääs tarvi olla nii justiinsa Tampereella.

Suameahan ne nääs on kumpikin.

-niisku

Vierailija
25/66 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoa ei onneksi ole tullut lisää sitten sen tiistai illan! *kopkop*

Selkä on kyllä ollut kipeä. Yöunetkin jäi heikonlaisiksi.

Kuumetta, laskeskelin tosiaan sitä mun kiertoa ja tosiaankin nyt vois olla se aika, että olis normaalisti menkat!

Uskomatonta miten sulla on voineet töpeksiä tuolla tavalla sen lääkeannostuksen kanssa!! Kamalaa! Mutta kai se vauva sit tosiaan pysyy kyydissä verenvuodosta huolimatta jos on pysyäkseen!

Minä en tunne tuttavapiiristä ketään kenellä olisi ollut raskauden aikana verenvuotoa, tai ainakaan ei ikinä ole tullut kenenkään kanssa puheeksi... Niin ja piti nauraa ihan ääneen tuolle sun tekstille, että toinen sikiö pärisee lattialla ja toinen syö mandariinia! :D

Käytiin tänään koko porukalla kävelyllä. Ajattelin, että jos tuo selkäkipu johtuu osaksi ihan siitä, että olen viimeisen kuukauden makoillut vaan sohvalla! Pakko alkaa liikkumaan. Ei sillä ainakaan tänään ollut vaikutusta siihen, että olisi tullut vuotoa tms.

Onni on nyt sitten alkanut tekemään sellaistakin, että jos lähdetään kävelylle tai vedetään sitä pulkassa niin menomatkan se on ihan tyytyväinen mutta tulomatkan karjuu kuin syötävä! Se huomaa heti, kun käännytään kotiin päin ja alkaa kiukuttelemaan! Ehkäpä lenkkeilen jatkossa yksin kaikessa rauhassa... :)

Ääh, taas se tuo kello on noin paljon!

-kumppari-

Vierailija
26/66 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten pitää tehdä kotitöiden lisäksi jotain omaa kivaakin ;)

Tosin kun isosiskon äänet puuttuu, nukkuminen ei oikein onnistu kuin sylissä tai vaunulenkillä... Liian hiljaista siis. Pitänee ensi viikolla käskeä anoppi tänne Vilman kanssa leikkimään.

kuumetta: meillä on otettu pikkuveli hyvin vastaan. Kovasti silitetään, pussaillaan ja halutaan ottaa syliin, laitetaan tuttia suuhun kun huutaa jne. Me vanhemmat saamme sitten osaksemme epämääräistä kiukuttelua ja uhmaa. Hyvä näin, ettei esim. kovin kovakouraisesti kohtele vauvaa.

Meillä neiti huusi rokotuksessa kuin syötävä ja huutaa ensi kerrallakin, kun on vielä enemmän päikkäriaika ku nyt oli :( No, ajattelin lahjoa neitiä, että mennään sit operaation jälkeen ranskalaisille. Niiden dippailu ketsuppiin on meidän neidin suosikki-puuhaa syömisen saralla.

Nyt herra on nukkunut jo sen aikaa sylissä, että taidan koettaa siirtoa sitteriin ja menen itse syömään.

kirppu, vilma 1v kohta 10kk ja " einari" 1kk

Vierailija
27/66 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maltsu on pari pysäkkiä martsarin jälkeen keskustaan mennessä ;)))

martsari-louhela-myrtsi-maltsu......

meillä on kans tois ketsupin dippailu villitys, ketsuppia kutsutaan saippuaksi suhu ässällä ;))

nyt kahville

Vierailija
28/66 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Kuumetta valistit tietämätöntä Maltsu-asiassa.

Siihen aikaan kun vaikutin sielläpäin, oli Maltsussa ainoastaan jätemäki ja muutama hassu talo, joissa asui vain pienten lasten lapsiperheitä, joten sillä ei ollut silloin vielä slanginimeä, nehän tulee nuorison myötä.

Muistaako kukaan muuten enää suomen ainoaa täydellistä auringonpimennystä, joskus vuonna yks ja kaks.

Oltiin sitä just tuolla maltsun jätemäellä katselemassa muutaman tuhannen muun ihmisen kanssa joskus aamuyöstä.

Hyvä fiilis kun pimennys tuli alkoi (kymmen?)tuhatpäinen jengi taputtaa.

Olipas hauska tuo " saippuan" dippaus juttu.

Mukavaa viikonloppua kaikille, ainakin meillä on hieno ulkoilukeli tänään.

-niisku

Vierailija
29/66 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika on nukkumassa ja Aleksi leikkii tuossa itekseen ja mies meni päikkäreille,kun taitaa olla tulossa kipeäksi ressukka.Voisin nyt jonkin verran kirjotella.

Tosi hieno juttu,että Kumpparin vauvalla on kaikki kunnossa!

Onnittelut myös uusille vauvan saaneille,ketä en oo vieläonnitellut. Kirppu ainakin oli yksi.

Meillä alkaa olemaan lapset miltein terveenä. Toinen flunssa jo Annika ressukallakin tuohon pieneen ikää mennessä...Annika on vielä pikkusen nuhainen,jonkin verran rohisee.Silloin tällöin pitäää imeä.

Aleksi on jo oikeastan parantunut.

Toissa yönä ressukalle nousi 38.9 asteen kuume. Johtui influenssa rokotuksesta,kun se eilen laitettiin. Nythän tuo on ollut pari päivää ihan normaalissa voinnissa. Silloin yöllä raukka ihan houraili hiukan.

Tehoste rokote tulee 1kk päästä.

Just tässä ajattelin,että on kyllä ollu todella kiva,kun oon ite ainakin tähän asti säästynyt noilta flunssilta vaikka lapset on pari melkein putkeen sairastanut. Vissiin ei äiti jouda sairastamaan,kun pitää lapset hoitaa :)

Aleksi pulputtaa tosiaan puhua koko ajan va taisin sen jo mainita. Kaikille vieraillekin kaikki asiat selvittää. Haluaa soittaa ukille ja mummulle ja kummi-tätille tämän tästä. Tai siis mun pitää tietty soittaa ja poika haluaa puhua puhelimessa.. Välillä pitkät ajat kuuntelee mutta kertoo ihan kyllä juttuja itekin varsinkin kun toinen kyselee..

Ens viikolla on 3kk lääkäri neuvola Annikalla. Pitää sitten laittaa mitat ja kuulumisia. Hyvin tyttö kyllä kasvaa..

Se tuossa pikkuneidissä on myös erilaista,kun isossa veljessään,että nukahtaa suurimmaksi osaksi itekseen. Aleksi pitää vieläkin nukuttaa ja täytyy Annikakin välillä. Mutta ihana,kun on niin helppo nukkumaan laitettava edes toinen lapsista.

Annika kääntyi lattialla mahalleen jotain viikko sitten. Sen jälkeen ei oo kääntynyt mutta kylellään keikkuu koko ajan. Sängyssä kyllä menee mahalleen ja hinautuu ihan mun viereen nukkumaan niin että saa siirtää kauemmaksi vaikka miten monta kertaa yössä.

Leluja ottaa käteen vierestä ja heiluttelee roikkuvia leluja. Sitä on tehnyt jo muutaman viikon. Tosi reipas on kyllä.

Tosi nopeaan nuo lapset kehittyy ja kasvaa. Suunnilleen joka päivä saa huomata jotain uusia taitoja.

Aleksi osaa monista lauluista sanoja..varmaan ainakin 10 laulusta..tietää mikä lause tulee aina seuraavana ja sanoo sen jos lopettaa laulamisen kesken.Vähän itekin koittaa hyristellä.

Ykskin päivä päikkäreille laittaessa lauleskeli petissä vaan että ahaa,ahaa,ahaa...Saku Sammakkoa... :) Tosi suloinen on...

Juu va jos nyt keittäis kahvit ja antais Aleksille kohta välipalan.

Aleksi tosi reippaasti leikkii jo toisinaan itekseen pitkiäkin aikoja,samassa huoneessa mun kanssa. Saa ite sitten siinä touhuta omia juttuja aika rauhassa. Välillä tietysti on aika moinen riiviö ja koko ajan hämmentämässä...

Ihanan rauhallisia on tällä hetkellä nuo lapset... :)

Nyt Aleksi sitten kyllästy yksin leikkimään.Pitää lopettaa tältä palaa..

-Mirjami,Aleksi ja Annika-

Vierailija
30/66 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkuu, samoin pikkuveli ja Silva " lajittelee" pyykkejä, eiköhän tässä ehdi muutaman rivin kirjoitella.

Juniori on paukutellut huolella pari päivää, johtunee mun syömästä kaaliraasteesta (kebabista puhumattakaan) -on se hyvä ettei ilma jää vatsaan kiertämään. Isänsä poika...

Toi lapsi syö valtavasti verrattuna Silppuun. Silvanderi kun kotiutui saatiin hikiseen tässä vaiheessa menemään noin 40 ml maitoa kerralla parin tunnin välein. Veli kiskoo jo sellaiset 80 ml plus tietenkin tissimaidot :-o. Pari yötä on mennyt kahden tunnin syöttövälillä.

Enni80, luulen että se yksikseen nukahtamisen taito on enemmän luonnekysymys kuin oppimisen tulos. Toiset lapset osaavat sen paremmin luonnostaan kuin toiset. Ei silti, kyllä sitäkin taitoa voi (yrittää) harjoitella.

Mirjami-80, Silpun mielestä kaikki sammakot ovat a-ha :).

Jees, mutta laitan lounasta pöytään ->

KL.

PS. Toivottavasti kukaan pks-helmistä ei ottanut tosissaan sitä mun slangiheittoa...

Vierailija
31/66 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku65, juu minä muistan auringonpimennyksen, se oli vuonna 1990.

KL.

Vierailija
32/66 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä historiallisia hetkiä, kun olen pari tuntia yksin kotona. Esikoinen lähti pe-iltapäivällä mummille viikonlopuksi kyläilemään ja mies hakee pojan tänä iltana kotiin. Nyt mies on Helmin kanssa uimahallissa. Helmihän on ollut viimeksi joulukuussa 2006 uimahallissa, joten mielenkiinnolla odotan, miten on reissu mennyt. Kesällähän tyttö tykkäsi vedestä ihan hirveästi aina kun oltiin rannalla tai maauimalassa. Mun piti sinä aikana siivota, kun ei täällä ole kukaan taas moneen viikkoon siivonnut (paitsi eteisestä imuroin hiekat pari kertaa viikossa), mutta äsken juorusin ½ tuntia siskon kanssa puhelimessa, kun kerrankin saa rauhassa puhua ja sitä ennen luin Hesaria. Ja sitten piti tulla koneelle, mutta tämän jälkeen menen kyllä siivoamaan. Lasten ollessa kotona siivoaminen on niin hankalaa, ku Helmi roikkuu koko ajan jalassa.

Me oltiin eilen koko päivä (6,5 h matkoineen) Jumbossa (ja Tammistossa) shoppailemassa sen kunniaksi, kun oltiin eilen yksilapsinen perhe. Poika kun ei siedä yhtään kaupoissa kiertelyä, vaan keksii siellä aina kaikki temput. Helmi taas viihtyy yllättävän hyvin, kunhan saa välillä itse kävellä ja rattaissa istuu ihan OK niin kauan kuin rattaat on liikkeessä. Ongelma on vaan noi päiväunet, koska Helmi ei tosiaan nukahda missään kauppakeskuksessa päiväunille. Tehtiin sitten niin, että lähdettiin ulos kävelylle Helmin päiväuniaikaan (käytiin katsomassa Kartanokosken mielenkiintoisia taloja), mutta eihän Helmi halunnut sielläkään nukkua. Huusi ihan hulluna ja mies sanoi, että se kuulosti samalta kuin jos yrittää hukuttaa kissaa =( En sitten tiedä, miksi mies tietäisi, miltä kuulostaa, kun hukuttaa kissaa (ei ainakaan itse ole sitä koskaan voinut tehdä!). No, viimein tyttö sitten onneksi nukahti vajaan tunnin yrityksen jälkeen ja me päästiin miehen kanssa takaisin kauppoihin. Koska Helmi on myös erittäin herkkäuninen, otettiin kotoa Peltorin kuulosuojaimet mukaan ja laitettiin ne tytölle päähän, niin ei herännyt kaiken maailman kuulutuksiin yms.

Sain pari joululahjaa ostettua ja mies osti meille " joululahjaksi" Digiboxin ja langattomat kuulokkeet (kun entiset hajosi). Vielä pitää kuitenkin päästä jouluostoksilla käymään, mutta en tiedä, milloin ehtisin. Vitsi, kun oli helppoa silloin, kun asuttiin keskustassa... Nyt kun ei ole kauppoja lähimaillakaan (siis " kunnon" kauppoja) tai aina pitää lähteä shoppailemaan bussilla tai autolla, niin vähän on ärsyttävää.

Helmi ei saanut mitään oireita siitö influenssarokotuksesta, mutta toisaalta kun se piikki tuli toisesta kohtaa reittä ulos, niin ei ole edes varmaa, saiko tyttö tarpeeksi (tai ollenkaan) siitä rokotetta. Kiva kiduttaa toista ihan turhaan ja kuukauden päästä uudestaan.

Helmi ei edelleenkään puhu lauseita, jos ei oteta huomioon joskus kuultua " äiti...kukkuu" (=äiti nukkuu), jossa on siis jonkin verran taukoa välissä. Siksi on jotenkin hassua, kun toinen yrittää kuitenkin laulaa, kun ei tulee kun yksi sana vaan. " Ihahaa" on pelkkää " i-a-aa i-a-aa!" . " Tuiki tuiki tähtönen" (neidin suosikki) on " tätti" (mutta siinä on hieno leikki mukana). Bussilaulua ei edelleenkään lauleta (siis Helmi ei laula), mutta leikkii mukana. Illalla kun laulan " Tuu tuu tupakkirullaa" , Helmi laulaa itse yhdellä sanalla, jota en nyt edes muista. Ja lopuksi laulan aina " Pullalapsen" , jota Helmi laulaa sanalla " puupa" . Eli vähissä on vielä laulujen sanat, mutta yritys on kova =)))

Puuttuuko muiden lapsilta vielä paljon kirjaimia? Helmiltä puuttuu kokonaan vielä ainakin L, R, S ja J ja N-kirjaimen sanoo vain sanassa " anna" . Muissa sanoissa ei siis sano N-kirjaintakaan. Sen takia sanat ovat vielä aika epäselviä, esim. lisää=i-ää, juna=u-aa ja nalle=vauvi. Minä ja mies tota puhetta kyllä ymmärretään, mutta ei moni muu. Esikoinen sanoi alusta asti kaikki muut kirjaimet paitsi ärrän, joten sikäli tämä on mulle ihan uutta. Onko kellään tietoa, missä vaiheessa noi oikeat kirjaimet alkaa tulla vai puhuuko Helmi vielä 3-vuotiaanakin noin epäselvästi (niin kuin joidenkin kavereitteni lapset)?

Nyt pitää kyllä alkaa siivoamaan, kun mies ja Helmi tulevat ½ tunnin päästä kotiin. Pitäisköhän ensin pukea päivävaatteet päälle, kun olen vielä yöpuvussa...

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
33/66 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Kumppari että kaikki hyvin! Ajatuksia täältä :)

Me ollaan sairasteltu. Tai minä aloitin viikko sitten ja olinkin kipeä! En muista koska olisin ollut niin kovassa kuumeessa... Onneksi miehellä oli vapaa päiviä, sain sairastaa " rauhassa" . Ja nyt Eino raasu kipeä:( Perjantain ja lauantain välisenä yönä nousi kuume ja hengitys oli tosi tiukassa, ihan kuin olisi ollut astma kohtaus päällä, kyllä pelästyttiin miehen kanssa että mikä on. puolisen tuntia raasu yritti itkeä ja oltiin jo valmiina että lähdetään päivystykseen, mutta yhtäkkiä helpotti ja poika nukahti. Aamulla sitten mentiin lri:in. Laryngiitti, kurkunpään tulehdus. Tuntuu siltä ettei saisi hengitettyä ja öiseen aikaan varsinkin. Lähete saatiin sairaalaan jos pahenee. Nyt on ollut parempi, hieman rohistaa. Ja vallan sylkkyläinen ja vain äidin syli kelpaa. Eli toivott on voiton puolella!

Eipä meille muuta.Hupulinäiti

Vierailija
34/66 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Einohan ei turhia juttele... olisiko noin kymmenisen " oikeaa" sanaa ja enimmäkseen sanoo ns äänteillä mitä asiaa tarkoittaa. Esim auto on ön-ön, mopo pärinää, palo-auto viiuuu viiuuu, telkkari,valokatkaisimet ym " napit" mistä painetaan on: tööt, jos kaatuu tai sattuu jotain hassua sanoo o-ou jne... En tiedä pitäisikö olla huolissaan, mutta ainakin ymmärtää hirmuisesti asioita.

Ja tuttipullo edelleen käytössä iltaisin ja nyt kun sairastanut, ei ole suostunut juomaan kuin tuttipullosta maitoa... Ei edes mehu kelpaa. Ehkä se sattuu/kirvelee kurkkua...

Muistinkohan nyt kaikki asiani ;)

Vierailija
35/66 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just neuvolassa. Vauvasta ei saatu mitään uutta tietoa. Ultrata voi kuulema mahan päältä vasta parin viikon päästä. Th sanoi kyllä, että soittele jos haluat, että ultrataan jo silloin. Muuten ultra on vasta 19.12. ja sinne on aika pitkä aika... Muuten oli kaikki meikäläisen arvot kohdillaan. Paitsi painoa just sen verran liikaa, että joudun jossain vaiheessa sokerirasitukseen. Yäk. Sitten otetttiin joku viljely ettei oo mitään tulehdusta mistä se vuoto vois johtua...

Meillä Onni on alkanut puhumaan ja matkimaan tosi paljon. Sukat on össa, nukkumaan on ötna, makkaraa on akkalaa, kaakao on taatao, rekka on ekka, auto on anto jne.

Jaahas Onni heräsi päikkäreiltä. Täytyy vissiin pelastaa se tuolta pimeästä makkarista! :)

kumppari

Vierailija
36/66 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt saisi aikaiseksi kirjoittaa jotain eikä vaan lueskella muiden kuulumisia.

Taas on ollut paljon puuhaa, tukka vaan viuhuu kun suhaamme ees taas. Olimme Puolassa, Wroclawissa ja sen jälkeen tulivat appivanhemmat käymään, kohta mies lähtee työmatkalle ranskaan ja sitten tulevat minun vanhemmat tänne ja..ja... Mukavaa kun on tekemistä, mutta välillä tuntuu ettei ehdi kunnolla rauhottumaan.

Inkeristä on kovaa vauhtia tulossa kaksikielinen vaikka kotona meillä puhutaankin ihan suomea. Inkeri ymmärtää saksaa jo ihan mukavasti, hiukan englantia myös, mutta sanat tulevat vielä suurimmaksi osaksi suomeksi. Taitaa olla niin, että saksan kielisiä sanoja hän osaa sanoa n. 10. Lauseita tulee hiukan suomeksi esim. " nyt mua tattu(sattu)" , " on väty(väsy), " tuiki tuiki tähti" , " äiti, Ali(alina) kiutaa(kiusaa)" . Kaikkein paras on kun Inkeri on kakannut vaippaan ja tumaa siihet sitten tomerasti, että " HYI, tosiaan haisee" =)

Joulukin on pian. Vietämme joulun täällä vanhempieni kanssa. Minä kun en siitä lumesta välitä niin en sitä jouluksikaan tänne kaipaa. Jouluna syömme sekä suomalaisia että saksalaisia ruokia. Lahjat olen hankkinut melkein kaikki vain pari enää puuttuu. Joulusiivouksen tulee tekemään siivooja ja me olemme sillä aikaa kylpylässä nautiskelemassa :)

Meillä on au pair etsinnässä. Puolassa miehellä tulee olemaan töitä todella paljon joten ajattelimme ottaa minulle " apulaisen" arkeen. Pääsen sitten rauhassa kielitunneille ja muuta sellaista. Muutama hyvä ehdokas on jo löytynyt, suomalaisia kaikki.

Pää alkaa lydä tyhjää ja silmät lupsuu kiinni, hyvä aika mennä sänkyyn.

Birdy

Vierailija
37/66 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki pidetään kumpparille peukut pystyssä ja toivotaan hartaasti et vauva pysyy kyydissä loppuun saakka.

Eilen katottiin miehen kans se lapsettomuus leffa, unohdin jo nimen. Mies nauro välillä ihan katketakseen kun muisteli mun raskauksia, sit sano et onneks ei enää tarvii kokee sitä, ei kuulemma jaksais enää kuunnella mun piikitysjuttuja eikä ykäämistä ;)) Mä oon kyllä tasan samaa mieltä.

Sivuhuomautuksena Kaalilaatikolle, minä en ainakaan ottanut herneitä nenääni siitä pks piikittelystä, mikä minä olen savolaisena mitään sanomaan.... mä kato olen täällä alimmassa kastissa kun olen savolainen ja muslimin avovaimo.... stadilaiset inhoo savolaisia, kaikki inhoo muslimeja ja muslimit inhoo avovaimoja (niitähän ei edes oikeasti ole olemassa, mutta kerrottakoon kaikille että kyllä meidät on imaamilla vihitty, siitä vaan ei ole tiennyt muut ku minä ja mies ja nyt kaikki ketkä täällä pyörivät) että semmosessa kastissa mä olen...

Meilläpä tyttö on ilman vaippaa päivisin, nyt kolmatta päivää joka päivä on sattunut vaan yks vahinko. Vaipan laitan unille ja ulos. Itse osaa sanoo pissa pissa, juoksee potalle, nyt siis istuu potalle ei pöntölle, huutaa safi safi (arabiaksi loppu/riittää) ja oottelee pyyhkijää. Päiväuniltakin kun herää ni ei pissaa vaippaan vaan oottaa et vaippa riisutaan ja kiiruhtaa vessaan. Mä vaan päätin et kun kerran tyttö osaa itse sanoo millon pissa tulee niin ei saa kotona meillä niin kiire olla ettei kerkeis pissattamaan.

Nyt vaan pitää pysyä tässä päätöksessä ni pääsee tästä vaipparumbasta vähän vähemmälle. Jäppisellä taas takamus punottaa, mä pyysinkin kestovaippainfoo mun siskolta, lupas ommella muutaman vaipan. Mä kyl koetan noitakin jos se kerran auttaa pyllyn punotukseen.

No nyt mä rupeen pukemaan et ehditään puistoon laulamaan. Ja Fassiloora on taas saanut olla yksinään kotona, onko reilua onko??? Ja hupulin perheelle pikaista paranemista ja muillekkin räkänenille.

kuumetta

Vierailija
38/66 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes huomannut/tajunnut mitään Kaalilaatikon piikkiä! Olenko tyhmä vai sokea??? Itsekään en ole oikea stadilainen, vaan alkuperäinen (20 v) vantaalainen. Eli mun puheessa Stadi oli Hesa vielä muutama vuosi sitten. Nyt toi Hesa alkaa jo jäädä puheesta pois, kun olen asunnut Helsingissä 7,5 vuotta ja elänyt saman ajan koko ikänsä Helsingissä asuneen mieheni kanssa, joka jaksoi aina kuittailla mulle tosta " Hesasta" .

Hienoa, kun Dunia on jo osittain ilman vaippaa. Meillä oli sama juttu esikoisen kanssa. Oli tässä iässä " sisäkuiva" eli vaippa oli päiväunilla, yöunilla ja ulkona, mutta muuten kävi potalla ja oli ilman vaippaa. Tasan 2 v päivänä alettiin sitten pitää kokonaan ilman vaippaa, tosin yövaippahan on vieläkin... Helmi taas ei koskaan tee pissoja pottaan tai pönttöön, vaikka istuisi siinä kuinka kauan vaan. On viimeisen 9 kk aikana pissannut tasan kerran pottaan! Ei mua niinkään toi vaippaan pissaaminen haittaa, vaan se vaippaan kakkaaminen. Joka päivä tekee yleensä kahdet löysät ja/tai tahmeat kakat kestovaippaan, joita sitten hyvin innoissani pesen... Alkaa myös Helmin pepun peseminen rasittaa mun selkää. Mutta tyttö on vaipoissa varmaan vielä 3-vuotiaana. Ensi kesänä joutuu tosin olemaan ulkona ilman vaippaa, jos tajuaisi, miten pissahommat sujuu.

Nyt kauppaan Helmin kanssa...

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
39/66 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kuin keväällä... :)

Omaa oloakin helpottaa, kun on ulkona. Muuten on aamusta iltaan olo kuin krapulassa... Mutta siitähän minä olen vain ja ainoastaan iloinen... ;-)

Älytöntä muuten miten mun maha on jo röllähtänyt semmoiseksi, että kaikki housut alkaa kiristää! Alushousutkin... Pitää vissiin alkaa käymään lenkillä tiheämpään, muuten olen kohta ihan jättiläinen!

Meillä Onni hilluu munasillaan aina pieniä hetkiä kerrallaan pitkin päivää. Yleensä ei anna millään laittaa vaippaa ja jos se on tehnyt pissat pottaan niin saa mun puolesta " tuuletella" ... Aika hyvin se on nyt kyllä käynyt potalla. Eka se kävi pöntöllä supistajan kanssa mutta halusi itse sitten siirtyä pottailemaan. Muutaman kerran ollaan koitettu laittaa housut jalkaan ilman vaippaa mutta silloin jostain syystä Onni kusasee välittömästi housuunsa. Eikä ne märät pöksyt hidasta sen menoa yhtään... :)

Voi, että on tylsää, kun mies on töissä ilta- ja yövuoron peräkkäin. Meillä ei sit ole autoa käytössä ja joudutaan olemaan ihan vaan kotona... Ei edes kauppaan pääse. Näitä maalla asumisen " iloja" tämäkin...

kumppari

Vierailija
40/66 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

plääh... Kirjoitin äsken pitkät tarinoinnit, mutta sitten hävis... No teidän onni:)

Ihanaa kun ollut 2 päivää lunta. Heppu ihan ihmeissään moisesta... Eilen oltiin laskemassa mäkeä, liukurilla;) Harmi vain että nyt näyttää sulavan:(

Sasuliini, meillä myös pojalla " kauhea addiktio" pelastus ajoneuvoihin:) viii-uu viii-uu, alkaa hoilottamaan kun ambulanssi-/poliisi-/paloauto edes vilahtaa jossain.

Nyt en jaksa enää näpytellä jonnin joutaviani;) Lähden vähän ulkoilemaan...

Kuullaan:)