Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤ LA huhtikuussa -08 ¤ nro II

25.10.2007 |

Nostellaan taas, kun aletaan putoomaan.

Meillä nukutaan vieläkin lyhyitä pätkiä. Parhaillaan nukutaan vaunuissa pihalla ja kohta melkeen pari tuntia unta pallossa. Kerrankin vähän omaa aikaa! Meillä on lauantaina ristiäiset.

Yksis, teillähän tuntuu sujuvan hyvin!

Linnea & pojat 5 vk

Äh, pitikin sanoo. Nyt siellä sit heräillään!

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi jo tuon edellisen pinon kahlaaminen tuntua niin työläältä että päätin laittaa uuden!

Onkos muilla maha vielä kasvanut? Mun piti oikein ruveta netistä kaivamaan " baby belly" -kuvia, kun tuntuu niin uskomattomalta että ois jo tällanen maha kun mulla on. Kyllä se näköjään vaihtelee hirveästi missä vaiheessa maha kenelläkin näkyy. Kai siihen vaikuttaa se montako raskautta on jo ollut ja se onko kohtu eteen- vai taaksepäinkallistunut. Ja tietysti se kuinka timmissä kunnossa on vatsalihakset...

Mä en nimittäin ole moneen viikkoon voinut enää käyttää tavallisia alushousuja tai housuja, painavat kaikki pahasti mahaa. Ja vatsallaan nukkuminen alkaa olla hankalaa, jos erehtyy mahalleen nukkumaan niin herää yöllä siihen kun vatsaan sattuu. Painoa ei ole tullut lisää kun 800g, joten läskiäkään en voi syyttä :D

E. 15+0

Vierailija
2/112 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki on ihan ennallaan. Liikkeitäkään ei ole tuntunut. Kateellisena luinkin Linnean molskahduksista =)

Eudokialla oli ollut rytmihäiriöitä. Ne on tosi inhottavia. Mulla tuli viime raskaudessa työrasituksesta myöskin sellaisia. Tai en tiedä miksi sitä kutsutaan, mutta syke hakkasi sadan pintaan vaikka istuin paikallaan tai makailin. Siitä tuli aika epämiellyttävä olo. Inhottavinta oli se, että illalla ei pystynyt käymään nukkumaan, koska makuuasento oli pahin mahdollinen sykkeen hakatessa ylikierroksilla. Mutta sain ne loppumaan ihan vaan töitä keventämällä. Silloin oli sellainen työ, että pystyi hyvin itse säätelemään.

Ethän sinä Eudokia ole vanha, etkä mikään! Tietysti ei ole itsellä kokemusta kolmannesta raskaudesta, ja kehokin toimii aina vähän eri tavalla eri raskauksissa, mutta kyllähän sinä vielä nuori synnyttäjä olet ja tuskin mitään pahempia vaivoja saat harmiksesi. Toivotaan ainakin kovasti niin.

Minäkin sain vihdoin töissä kerrottua ja nyt on kiva olo. Ei tule kukaan enää selittämään turhaan ensi kevään töistä mulle =). Se alkoi jo käymään kiusalliseksi loppumetreillä. Äitiysloma alkaa ilmeisesti 4.3., mutta lomia täytyy pitää pois ennen sitä.

Alona 16+0 alkaa kait viides kuukausi jo :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on maha kasvanut, todellakin :D. Lääkäri totes eilen, että kohdun ylin kohta on reilusti yli navan jo. Miulla ainakin napa (tai se, mitä siitä on jäljellä) tavallisissa paidoissa alkanut pilkottamaan jo muutama viikko sitten. Kohta ois tarpeen käydä ostamassa taas lisää mammavaatteita.

Miusta tuntuu, et päivä päivältä tuntuu enemmän eloa tuolla masussa muutenkin, välillä " koputtelee" ja välillä " molskahtaa" :). Mie en pysty tuohon mahallaan nukkumiseen kommentoimaan, kun en oo muutenkaan oppinut mahallaan nukkumaan koskaan.

Miulla on kans ollut tuota kovaa pulssia. Ihan vaikka sängyssä maatessa yhtäkkiä toteaa, et nythän se sydän hakkaa ku viimestä päivää. Miulla työ tosin istumatyötä, joten ei pitäis työn raskauden ainakaan vaivata.

Alona, miten siellä työpaikalla suhtauduttiin?

Mie löysin iGoogleen semmosen " palikan" (pregnancy countdown), johon voi määritellä oman lasketun ajan ja sit menossa oleva raskausviikko+päivä näkyy aina Googlen sivuilla käydessä. Sieltä on aina helppo tarkistaa, et missäs vaiheessa oltiinkaan menossa.

Linnea & tyypit rv 15 + 2

Vierailija
4/112 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Eudokia uudesta pinosta! Eihän tuo ole ikä eikä mikään, kun täällä vasta ensimmäistä odotellaan ja vuosia tulee vielä ennen joulua täyteen 36.

Alonakin oli töissä saanut kerrottua ja äitiysloman alkukin on jo sovittuna ¿ hienoa!

Linneankin masu siellä kasvaa jo kovaa vauhtia ja asukit muistuttelevat olemassa olostaan... kunpa täälläkin pian jo tuntuisi liikkeitä :)

Huiskutukset myös muille huhtikuisille!

Tänään käytiin sitten siellä perinnöllisyysneuvojalla ja saatiin tyhjentävät vastaukset np-ultrasta ja veriseulasta. Loppujen lopuksi lapsivesitutkimusta ei kannata tehdä koska riski sen epäonnistumiseen on suurempi (1:200), kuin riski saada downlapsi (1:4500) tai lapsi jolla on trisomia (1:8100). Seuraava etappi on siis rakenneultra rv18 ja siellä ehkä myös selviää lapsen sukupuoli. Vatsa se kasvaa täälläkin kovaa vauhtia ja on ollut pakko siirtyä äitiysfarkkuihin ja paitoihin... kyllähän ne vanhat farkut masutuubin kanssa menevät, mutta eivät vaan ole kovin mukavia...

T.Yksis ja papu rv13+3

Vierailija
5/112 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla,että useammalla on masu alkanut kasvaa!Ja kyllähän se näillä viikoilla jo pitääkin.Itsellä ei kyllä mahaa vielä kovinkaan näy,mutta nyt viime päivinä kun oon sitä tunnustellu niin omaankin käteen alkaa jo tuntumaan että kyllä se taitaa normia enempi pömpöttää...että eiköhän se siitä ala kasvamaan.

Linnea kerto tuolla aiemmin että pahoivointi vaan jatkuu...koitahan jaksaa sen kanssa,jospa se piakkoin alkais helpottamaan!Kiva kuulla että ultrassa pikkuisilla oli kaikki hyvin.Sä ootkin jo niin onnellisessa asemassa että tunnet liikkeitäkin,jospa itelläkin pian!

Toivottavasti Eudokian rytmihäiriöt on hellittäneet.Ne on varmasti tosi keljun tuntoisia... =( Mukavaa,kun sullakin jo maha näkyy!Mun vastauksen masun kasvusta kirjotinkin jo alkuun...

Alona taas mainitsi myös tuolla aikasemmassa pinossa menevänsä 4d:hen.Mites te muut??Me ei olla vielä päätetty,mutta mitä oon kertomuksia niistä lukenu,niin kaikki ovat suositelleet..näkeehän siinä sen vauvan sit ihan eri tavalla,kun tavan ultrassa.

Tuntuu,että vielä toistaiseksi eletään aika hiljaista vaihetta,kun ei oo enään yökkäilyä,mutta sit ei viel tunnu liikkeitäkään..Että vähän tämmöstä odottelua.Mutta joka hetkestä on silti nautittu!

Kukahan meistä menee muutes rakenneultraan ekana?Sekin alkaa kohta olla ajankohtainen..meillä se on 27.11.

Hymynaamoja vaan teille kaikille!

Terkuin; Catz 16+2

Ps.Laitetaanko seuraavan pinon otsikoksi se HuhtiHipat...??!!

Vierailija
6/112 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli toinen neuvolakäynti, siellä kaikki hyvin :) Sydänäänetkin saatiin hyvin kuuluviin, tosi liikkuvainen oli muksu. Mites teillä muilla muuten, ootteko käyny jo neuvolalääkärillä? Multa jäi eka neuvolalääkäri väliin kun olin käynyt vasta gynen polilla lääkärillä ja nyt lääkäri onkin sitten vasta 26-28 raskausviikolla. Olin yllättynyt, että menee niin pitkälle.

Hulda kyseli kierrätyksestä. Minä kun olin ekaa odottaessa " köyhä" melkein-minimiäitiyispäivärahalainen (siitä sitten jatkoin huippumahtavalla kotihoidontuella nelisen vuotta...), niin kaikki isommat hankinnat oli käytettyjä, enkä osannut oikein muuta ajatellakaan. Vaunut, sitteri, turvakaukalo, pinnis ja hoitopöytä joko saatiin, lainattiin tai ostettiin käytettynä ja hyvin pärjättiin. Vauvan vaatteita (varsinkin niitä kaikista pienimpiä juhlavaatteita/ -mekkoja...) tuli sukulaisilta ja tuttavilta ihan hirveästi. Harmittaa hirveästi kun nyt kun lapset on remuiässä ja niiitä vaatteita oikein kulumalla kuluu, niin niitä saa pyytämällä pyytää lapsille lahjaksi.

Alle 80cm vaatteita, melkein käyttämättömiä sellaisia, olen säästänyt pari äitiyspakkauslaatikollista ja kierrättänyt niitä ystavillä ja sukulaisilla. Kyllähän ne vaatteet vähän kuluu mutta hyvin vähän kuitenkin ja tulevat sitten puhtaina ja viikattuina takaisin. Just eilen pakkailin pieniä pojanvaatteita kaverille lähetettäväksi kun sai toissapäivänä pojan ja kaks tyttöä on ennestään :). Ehtii ne sitten saada ens kevääksi takaisin jos itse tarvii. Ja äitiyspakkauksessahan on aivan mahtavasti hyvälaatuista perusvaatetta vauvalle.

Suosittelen käymään esim. MLLn kirppareilla ja koulujen järjestämillä lastenvaate/-tarvikekirppareilla, niiltä olen parhaimmat löydöt tehny.

E. 15+4

Vierailija
7/112 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei mitään sen erityisempää rakenneultraa tehdäkään, kun tuo seuranta on kuitenkin kahden viikon välein, niin lääkäri tutkii sitä mukaa kun edistytään. Tähän mennessä siellä on kaikki löytynyt, mitä pitääkin, kummaltakin. Sukupuolta (siis nuohan on molemmat samaa sukupuolta) oon koittanu udella, mut ei oo vielä saanu selvää. Seuraavan kerran mennään ultraan perjantaina 9.11. 4-d-ultraa ei olla kamalasti pohdittu. Luulen, että myö pärjätään ilmankin sitä. Neuvolalääkärillä myö käytiin seuraavana päivänä siitä, kun saatiin tietää kaksosista, tais olla 11+0. Sen lisäks meillä on vain yks käynti neuvolalääkärillä, kun ravataan siellä ä-polilla jatkuvasti erikoislääkärillä (minkä takia muuten jännittää kovasti tuo tehyn työtaistelu).

Myö ollaan ainakin kierretty kirppareita ja löydetty sieltä aika paljon vaatteita ja tavaraa. Kotona sit pesty kuumassa hajusteettomalla pesuaineella. Pinnasängyt löydettiin Helsingin monikkoperheyhdistyksen kirpputorilta. Työpaikan kirpputoriltakin oon löytänyt jotain. Sit tietysti joskus tullut vastaan jotain ihan uuttakin ja jokuset uudet vaatteet ja lakanatkin ollaan ostettu. Avomiehen äiti on ostanut vaatteita kirpparilta vaikka millä mitalla ja miun äiti puolestaan on neulonut vaikka mitä ja nyt on siirtynyt kestovaippojen ompelupuuhiin. Itelläkin jokunen lankakerä varattuna sairasloman ajalle. Vaunut/rattaat on meille luvannut tuleva isoisä ostaa uusina. Ihan pienille vauvoille (alle 3 kk) tarkoitetut turvakaukalot saadaan lainaksi ja isommat varmaan ostetaan kuitenkin talven aikana.

Mie otin jo aiemmin ostamani tukivyön käyttöön ja kyllä tuo vähän tuntuu selkäkipuihin auttavan. Niitäkin ollut jo toista kuukautta, mutta vatsa oli silloin liian pieni siihen tukivyöhön. Nyt on oikein sopiva ja pelottaa jo, että pitää yhtä kokoa suurempi tukivyö vielä hommata jossain vaiheessa.

Ihanaa alkavaa viikkoa!

Linnea & co 15 + 6

Vierailija
8/112 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas ollut kiirettä ja vähän kyllä dramatiikkaakin elämässä... meidän hauvalla oli viime viikolla vatsa sekaisin ja ajattelin alkuun sen olevan ihan tavallinen vatsapöpö, mutta kun ei koiran kunto ottanut parantuakseen oli poika pakko kärrätä eläinlääkäriin. Siellä meidän poitsu iskettiin alkuun tippaan ja sitten meidät siirrettin eläinsairaalanpuolelle ympärivuorokautiseen seurantaan... varjoainekuvista sitten selvisi, että pojalla oli perna kiertynyt ja sitten jännitettiin että leikataanko vaiko eikö. Onneksi selvittiin säikähdyksellä ja ilman leikkausta ja koirakin on jo saatu kotiin eli loppu hyvin, kaikki hyvin :)

Pitkäänpä Hulda on malttanut pitää yllätystä salassa... meidän tuli kyllä kerrottua jo paljon aikaisemmin... Hankintojahan te olette tehneet jo ihan huikeasti, toisaalta onhan meilläkin jo pinnis ja syöttötuoli odottamassa. Vaatteita en halua ostaa käytettyinä, kavereilta kyllä kierrätystavaraa voin ottaa... syöttötuolihan meillä on käytettynä, mutta sänky on uusi. Toisaalta vaatteet on täällä vauvalle niin halpoja, ettei niiden ostaminen uutene ole mikään kynnyskysymys.

Catzinkin masu alkaa kasvamaan... kyselit rakenneultrasta ja 4-d:stä. Meillä on 3-d rakenneultra 26.11 (rv18) ja eiköhän meille tuo 3-d saa riittää... mitä eroa muuten on 3-d ja 4-d ultralla?

Eudokia oli käynyt neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä... meillä täällä käydään vaan lääkärillä eli homma on vähän erilaista. Alkuun käyn lääkärissä joka neljäs viikko ja sitten rv24 alkaen joka toinen viikko...

Linneakin on ehtinyt jo tekemään hankintoja. Tukivyön hankkimista olen miettinyt itsekin ja saatanpa sinun kannustamana sellaisen mennä ostamaankin :)

ON: Tänne ei mitään kummempaa... masu kasvaa ja komistuu ja onhan tuota odotettukin... Seuraava etappi on sitten AFP-verikoe parinviikon kuluttua (tutkitaan jotain selkärankajuttua). Liikkeiden tuntumista odottelen jo innolla vaikka tuota joutuneekin vielä jonkin aikaa odottelemaan.

T. Yksis ja papu rv14+0

Vierailija
9/112 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YksityinenAsia:

...

Catzinkin masu alkaa kasvamaan... kyselit rakenneultrasta ja 4-d:stä. Meillä on 3-d rakenneultra 26.11 (rv18) ja eiköhän meille tuo 3-d saa riittää... mitä eroa muuten on 3-d ja 4-d ultralla?

...

T. Yksis ja papu rv14+0

3-d -ultra on mielestäni tämä ihan " tavallinen" ultra. 4-d -ultrassa taas näkee lapsen hieman kolmiuloitteisemmin. Netistä löytyy esimerkkejä kyllä, eikun googlettamaan!

Eilen just juttelin yhden tutun kanssa (jolla on kolme poikaa) ja se kertoi, että oli nuorimman lapsen kohdalla halunnut tietää sukupuolen ultrassa ja harmitteli sitä sitten kertoen että se oli jotenkin vienyt " terän" lapsen syntymähetkeltä kun tiesi jo kumpi tulee. Samaisen asian takia en itsekään halua 4-d -ultran välityksellä kohtuun kurkkia, haluan että syntymän hetki on kaikella tavalla uusi ja ihmeellinen.

Mutta jos olisi kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta jo niin ehkä sitten kiinnostaisi enemmän kolmannen sukupuoli... Voi olla kyllä että siinä vaiheessa ukkokulta palauttaisi minut maan pinnalle tokaisemalla suoraan tyyliinsä: " kyllä sinäkin voit sen tiedon kanssa odottaa siihen asti kun lapsi syntyy, niin kuin suurin osa maailman ihmisistä" . :D

E. 15+5

Vierailija
10/112 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olikin ahkerasti käyty kirjoittelemassa. En valitettavasti enää muista kuka mistäkin aiheesta kirjoitteli, mutta yritän osallistua keskusteluun muistini mukaan.

Töissä suhtauduttiin vauva-uutisiin oikein hyvin ja positiivisesti. En sitä epäillytkään, lähinnä siksi asiaa venytin pidemmälle, että saisin jonkun selvyyden töiden jatkumiseen ennen kuin uutisen paljastan.

Käytetyistä vaatteista ja tavaroista oli paljon juteltu. Meillä oli ensimmäisen kanssa paljon lainassa tavaraa. Uutena oli ostettu lähinnä vaunut ja myöhemmin sitten syöttötuoli ja auton isompi istuin. Kaikki muu oli lainassa. Vaatteitakin oli paljon lainassa ja kirpputoreilta hankittuna. Huomasin sen käytännössäkin aika mukavaksi, kun pienet vaatteet jää muutamassa kuukaudessa aina pieniksi siinä alkuvaiheessa, niin oli helpottavaa kun sai aina kassin palauttaa kaverille ja sai isompia tilalle mukaan. Vaikka paljon olikin lainassa ja käytettyjä, niin vuoden jälkeen se vaatemäärä oli jo melkoinen mitä piti johonkin varastoida. Lopulta laitoin paljon kirppikselle kiertoon ja päätin, että jos joskus toisen lapsen saamme, niin ostan sitten taas uusia kirpparilta ja kaupasta.

Kavereilla on paljon pienia lapsia ja vauvoja ollut tässä viime vuosina, joten monenlaista tavaraa ollaan kierrätetty. Sänky on sovittu jo yhden kaverin kanssa, että saadaan se lainaksi. Se oli heille juuri palautunut jostain, ja varattiin se meille. Sitterikin varmaan löytyy jonkun nurkista lainaan tai sitten kirppikseltä. Kun tässä pitää alkaa lomia pitämään pois, niin sitten aktivoidun varmasti tuon kirppiskiertelyn suhteen ja lähden keräilemään löytöjä sieltä.

3d ja 4d ultran eroja pohdittiin. Ymmärrykseni mukaan normaali ultra on 2d ja sitten kun näkyy kolmiulotteisena, niin se on 3 tai 4d ultra. Kolmosen ja nelosen ero ei kait juurikaan näy tavalliselle katsojalle, lähinnä ammattilaisille se tarjoaa jotain lisäaspekteja sikiön tutkimiseen kun on 4d. Itse ajattelen sukupuolen selvittämisen olevan hyvä etukäteen, koska siinä synnytyksessä on niin paljon muutakin jännittävää. On sitten yksi asia edes selvä. Ja jotenkin vääjäämättä sitä alkaa ajattelemaan vauvaa jompana kumpana (minä siis) ja sitten jos tuleekin eri sukupuolta jota on alitajuisesti odottanut, niin onhan siinä hetki sulattelemista. Toki moni haluaa jannityksen säilyttää loppuun asti ja sekin on hyvä vaihtoehto. Mulle vaan sopii paremmin tämä toinen vaihtoehto. Viimeksi olisin halunnut kovasti jo tuohon 4d:hen mennä, mutta mies oli vastaan ja sanoi, että kyllähän se sukupuoli siinä tavallisessakin selviää. Kun ei sitten selvinnytkään, niin nyt on sitten aivan pakko hänenkin mielestään mennä sellaiseen ultraan jossa se sitten varmuudella näkyy.

ON: eilen oli neuvola ja sydänäänet kuului hyvin. Vähän rauhoitti mieltä kun ei liikkeitäkään ole vielä tuntunut. Muuten kaikki oli kunnossa. Painoa on tullut alusta laskien 1,3kg ja hemoglobiini oli jo vähän laskusuunnassa. Rautaa ei tarvinnut kuitenkaan vielä aloittaa. Hyvä niin. Seuraavaksi onkin sitten rakenneultra 26.11. ja sen jälkeen seuraavalla viikolla neuvola.

Alona 16+5

Vierailija
11/112 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiin viimeksi olla Huld@n kanssa niin yhtäaikaa koneella,että vastailen sit nyt tuohon kierrätysasiaan... Eli mäkin ensin aattelin, että ostasin kaikki vaatteet uusina,mutta nyt vähän toisiin aatoksiin oon tullu,elikkä meinaan käydä myös kirppiksellä katteleen josko sieltä jotain kivaa löytyis.Isommista hankinnoista ei oo vielä mitään tietoa että ostetaanko uusina vai " vanhoina" ,mutta periaatteessa varmaan sama,ainakin jos joltain tutulta sais ostettua.Turvakaukalo luultavasti ostetaankin kaverilta.Tottahan se on että ne vaatteet käy niin äkkiä pieniksi,että miksei niitä kierrättäis!Kaverini sisko oli mulle jo lupaillu heidän vauvansa vaatteita antaa.Ja nehän on monesti (esim vaatteetkin) niin hyväkuntosia,että melkein kuin uutena ostais!

Tosta 3d ja 4d-ultrista...niinkun Alona sanoikin,niin tämä tavan ultra missä käydään,on se 2d ja sit näissä kahessa muussa voidaan tutkia hieman tarkemmin vielä rakenteita ja esim raajojen virheasennot näkyy näissä. Samoin huuli- ja kitalakihalkiot. Googleen hakusanaksi 4d ultra ja sit esim suomen terveystalon sivuilla on aika kattava selostus näistä ultrista. Me tehdään varmaan silleen,että käydään ensin se rakenneultra ja jos siinä ei vaikka se sukupuoli selkeesti erotu,niin sit vois harkita tuota 4d:tä...Pitänee vähän jututtaa kavereita,joilla on kokemusta tuosta 4d:stä,että kannattaako käydä.Kyllä me taidetaan kuitenkin sillä kannalla olla,että halutaan sukupuoli saada selville etukäteen.

Ei muuta kuin syksyistä (ja sateista...) jatkoa teille!

Catz

Vierailija
12/112 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oo tarvinnu viikkoon oksentaa ja pahoinvointia ei tunnu enää tulevan muulloin kuin autossa pidempään istuttaessa (koputan puuta varmuuden vuoksi). No, johan sen on aikakin helpottaa, kun tässä kuitenkin on neljä kuukautta takana.

Yksis: Joko hauva on kunnossa? Millainen koira teillä on? Meillä on koiria (hovawartteja) kaksin kappalein ja vapaa-ajan harrastuksetkin löytyy koirien parista.

Onko muilla tuntemuksia siitä, kumpaa sukupuolta vauva on? Miulla on ihan semmonen tunne, että meille on tulossa poikia. Mut suvussa jo muutkin on saanut tuntemuksia meiän vauvojen sukupuolista ja avomiehen tädin mukaan ne ovat myös poikia ja miun isän mukaan tyttöjä. Avomies itse on sitä mieltä, että vauvoja sieltä tulee :).

Mie jotenkin ajattelin, et sit kun alkaa liikkeitä tuntumaan, niin se helpottais siihen ainaiseen huoleen siitä, onko vauvat kunnossa. Mut eipä se tuntunut apua tuovan, nyt sitten kun ei muutamaan tuntiin tunnu mitään, niin iskee paniikki, et onko ne kunnossa lainkaan... Miusta etenkin tuntu viime viikolla, että pienempi vauva oli aktiivisempi ja nyt tällä viikolla taas isompi on meuhkannut enemmän. Vauvojen sijainnit pystyy jo tuntemaan vatsan päältä! :)

Linnea & co 16 + 1

Vierailija
13/112 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eudokia, kuten jo joku muukin oli todennut niin mun mielestä se ns. normaali ultra on 2-d ja 3- ja 4-d sitten niitä tarkempia... Minä taidan kyllä olla uuden kulttuurini uhri ja sukupuolen selvittäminen tuntuu itsestään selvyydeltä, en jotenkin vaan osaa ajatella että miksi ei kun se kuitenkin on mahdollista tietää ja sitä kautta sitten taas valmistautua uuteen tulokkaaseen ehkä jopa paremmin... Täällähän monesti jo lapsen nimikin ilmoitetaan jo kauan ennen syntymää.

Hih, meillä on Alonan kanssa sama päivä rakenneultralle... Kiitos kohtuullisen tyhjentävästä vastuksesta noitten erilaisten ultrien suhteen!

Catzille myös huiskutuksia ja kiitokset ultravastauksesta...

Hienoa, että Linnean pahoinvointi alkaa helpottaa... toivottavasti on ja pysyy poissa! Haukku voi jo huomattavasti paremmin ja nyt onkin ongelmana saada pidettyä poikaa paikoillaan, kun on kuitenkin kohtuullisen eläväinen luonne ja lenkkikielto saa pojan energian pakkautumaan... Meillä on siis Parsonrussellin Terrieri. Mulla on vahva tunne siitä, että poika tulee... miehellä ei ole mitään näkemystä asiasta ja mummi on vahvasti sitä mieltä, että tyttöhän se on eli eipä sitä taida osata veikata...

Huldallekin huiskutukset... mitenkäs se teidän kätilö täällä jenkkilässä tuollainen tumpelo oli... no onhan niitä joka lähtöön täälläkin. Meillä on toistaiseksi ollut loistava vakuutus, mutta vuoden vaihteessa on miehen työpaikanvaihdon myötä edessä taas uusi vakuutus ja saa nähdä mitä se tuo tullessaan... Oikeassa olet, että lapsettomuus kyllä pistää melko nöyräksi tämän raskauden kanssa ja tärkeimmältä tuntuu ihan oikeasti se, että saisi terveen lapsen... eipä muilla asioilla niin väliä.

Huiskutukset myös kaikille muille Huhtikuisille!

ON: Täällä ei siis mitään sen kummempia... liikkeiden tuntumista odotellaan kovasti. Seuraavaan lääkäriin tuntuu olevan vielä ikuisuus (3 viikkoa). Kai tämä on sellainen välivaihe raskaudessa, kun alkuraskauden pahimmat jännitykset on jo takana, mutta liikkeitä ei vielä tunnu... eli ei auta muu kuin odottaa...

T.Yksis ja papu rv14+2

Vierailija
14/112 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittelen viestiä, jotta ei aivan hautauduttaisi tuonne ketjun pohjalle.

Linnea kyseli onko poika tai tyttöfiilistä. Mulla ei ole kyllä suuntaan eikä toiseen. Jotenkin odottelen vaan sitä 4d -ultraa. Siinähän sukupuoli sitten selviää. Kukaan ei ole mitään arvauksia kyllä esittänyt. Raskaus on ollut aika lailla samanlainen kuin ekakin, joten en sitten tiedä voiko siitä päätellä yhtään mitään sukupuolen suhteen.

Hulda kertoili jo kasvatusnäkemyksistään. Niitä on ihan hyvä miettiä etukäteen, ettei sitten ole miehen kanssa aivan eriävät käsitykset asiasta. Itsekin karsastan muovilelukrääsää, erityisesti niitä joista lähtee ääntä ja jotka ovat paljon tilaa vieviä. Aluksi tuntui, että lapsellamme olikin paljon vähemmän leluja kuin tuttujen lapsilla. Meillä kun ei ollut ketään keneltä olisimme vanhoja leluja saaneet, niin ei sitten itsekään tullut niitä osteltua. Tietysti leluja alkaa vuosien myötä kerääntymään kun joulu- ja synttärilahjoja kuitenkin saa sukulaisilta ja kummeilta. Mutta aika hyvin on niissäkin vielä lahjatoiveita kyselty äidiltä :) Meillä tyttö on alle 2 vuotiaasta asti tykännyt piirtelystä, muovailusta ja kaikenlaisesta leikkaamisesta, liimaamisesta ym. Sellaisia tarvikkeita onkin jotenkin mukavampi ostella. Toinen suosikkileikki on sitten kodin leikkiminen nukkien ja nallejen kanssa. En tiedä johtuuko lelujen puutteesta vai mistä, mutta alusta asti meillä on leluiksi lähteneet myös kaikki normaalit kodin tavarat (astiat, käsipyyhkeet, kassit ym.). Niitä saa sitten etsiä ympäri huushollia.

ON: Liikkeitä on viikon ajan tuntunut hyvin vaimeina ja etäisinä. Iltaisin lähinnä kun oikein keskittyy. Mutta eiköhän ne liikkeet kohta voimistu kun kokoa alkaa tulla vauvalle lisää. Huomasin juuri, että kohtahan tässä tullaan puoliväliin!! Niin se aika rientää. Kevät on kuulkaa ihan kohta käsillä ;)

Alona 17+5

Vierailija
15/112 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alonallakin liikkeet jo tuntuivat. Täälläkin tuntuu koko ajan vaan voimistuvan ja välillä epäilyttää, et nukkuukohan ne missään vaiheessa :).

Meillä oli tänään ultra ja se sukupuoli sitten varmistui. Meille tulee keväällä kaksi poikaa :)! Lääkäri vielä totesi, ettei edes kerro sukupuolta, jollei ole täysin varma asiasta ja oman tuntemukseni kerrottuani ja lääkärin hetken asiaa tutkittuaan totesi, et oikeessa taisit olla ja näytti meille toisen vauvan pienen pientä pippeliä :). Meillä painoarviot oli tällä hetkellä 160 ja 200 g ja kaikki tuntui olevan kunnossa muutenkin. Meidän helpotukseksi lääkäri vielä totesi, että näyttää siltä, ettei meidän vauvoille ole fetofetaalitransfuusiota tulossa. Toivotaan, että näin on! Kohdun koko kuulemma vastasi yksösraskauden viikkoa 24. Parin viikon päästä taas uusi ultra ja seuraavalla viikolla neuvola.

Hauskaa viikonloppua ja laitelkaahan kuulumisia!

Linnea & co rv 17+3

Vierailija
16/112 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meidän pino ollut hiljaisena... no en kyllä ole itsekään ollut yhtään sen parempi...

Linnealle onnittelut kahdesta pojasta! Meidän anoppi olis ainakin moisesta uutisesta ihan innoissaan... se kun avoimesti kahden pojan äitinä on sitä mieltä, että vaan poikalapset lasketaan... ¿tai onhan ne tytötkin kai ihan kivoja...¿ Pisti kyllä hermostumaan... Hienoa, että masuasukeilla oli muutenkin kaikki hyvin :)

Alona, ihanaa kun sielläkin jo tuntuu liikkeet... toivottavasti täälläkin jo pian!

Huiskutkset myös kaikille muille Huhtikuisille!

ON: Aurinko paistaa niin pihalla kuin mielessäkin... on se kummaa miten ne sydänäänet saavat mielen niin, niin iloiseksi ja rauhalliseksi... nyt sitten vaan odottelemaan liikeiden tuntumista ja ultraa (kahden viikon kuluttua)... Täällä kuljetaan pääsääntöisesti jo äitiysvaatteissa, yhdet tai kahdet farkut menee masutuubin kanssa, mutta siinä se sitten onkin ja t-paidat alkavat jäädä masun kohdalta lyhkäsiksi... Mun lääkäri oli sitä mieltä etten tarvitse sitä toksokoetta ¿ tai siis toki olisin siihen päässyt, mutta hänen mielestään ei ollut tarpeellista ja totesi ettei hänellä ole koskaan yli kahdenkymmenen vuoden aikana ole ollut yhtään toksotapausta ja mukana ties vaikka mitä syöneitä... ;) Viikonloppuna kierreltiin lastenvaunu ostoksilla ja Killen juttujen innostamana tyhdyin ihan kaivamaan yhdistelmävaunuja täältäkin ja löytyihän niitä... olishan se mukavaa lähteä lenkille, kun pieni nukkuu kopassa vaikkei pihalla täällä voikaan toista nukuttaa... vahvimmaksi ehdokkaaksi nousi UppaBaby Vista (Googlatkaa jos haluutte).

T.Yksi ja papu rv16+1

Vierailija
17/112 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljasta on, niin nostellaan taas.

Yksis, aika kivan näköset nuo Uppababyt, kävin googlettamassa! Mie ehin - sillon, kun luulin vielä, et meille tulee yks vauva - rakastua Brion ihanan herkullisen värisiin Happy-yhdistelmiin. Nyt sit onkin tosi paljon vähemmän noita vaihtoehtoja, kun tulee kaks vauvaa. Käytännössä tällä hetkellä pohditaan Emmaljungan Twin City Crossin, Oran Landin ja Brion Doublewaven välillä.

Meillä oli eilen ensimmäinen perhevalmennuskerta ja kuunneltiin suuhygienistin ja fysioterapeutin tarinoita. Laskeskelin, et tästä ei oo enää pitkä matka siihen, kun voi hakea äitiys-/vanhempainrahaa ja äitiysavustusta. Meillä tuo maaginen päivä on 11.12. Niin se aika menee...

Laitelkaahan muutkin taas kuulumisia!

Linnea & pojat rv 18 + 2

Vierailija
18/112 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista pitelee. Ensimmäiset sukupuolet huhtikuisista on nyt sitten tiedossa kun Linnealle tulee pojat! En tiedä kerrotaanko me sukupuolta vaikka se kuukauden päästä selviääkin. Jotenkin olisi kiva pitää se ehkä salassa.

Kivannäköiset vaunut ne Yksiksen suosikit. Olen joskus miettinyt, kun tuon tapaisia vaunuja olen täällä nähnyt liikenteessä, että kuinka ne pienet etupyörät toimivat lumikeleillä. Yksiksellä niitä huolia ei tietysti olekaan. Olisikin ihanaa jos voisi hankkia uudet vaunut. Mutta täytyy nyt tyytyä noihin vanhoihin. Ihan kivat nekin ovat, Teutonian Y2K:t muistaakseni. Mutta kun kuosit ja mallit uudistuu niin kaikkea ihanaa olen kaupoissa nähnyt. Ajattelin tänään vähän penkoa laatikoita ja katsoa millaista vaatetta sieltä löytyy. Voisi sitten jotain pientä vaikka ostaakin, mitä puuttuu :)

Ostin viikko sitten yhdet äitiysfarkut kun löysin kivat. Omatkin mahtuu ihan hyvin vielä päälle. Ehkä vielä joudun ostoksille menemään lisää kun maha tästä kasvaa. Vanhat paidat on ihan hyviä vielä, kun muoti suosii nyt näitä vähän pidempihelmaisia malleja ja kaikenlaisia tunikoita.

Yksi työreissu olisi vielä jäljellä. Lento ei kyllä kestä kuin reilut 3h, joten ihan hyvin se varmaan menee. Viimeksi lensin muistaakseni jollain 28 viikolla vielä 6h siivut, eikä tuottanut ongelmia.

Liikkeet tuntuu nyt jo paremmin ja selvemmin. Ei niitä kuitenkaan vielä kädellä mahan päältä tunne, mutta kivalta tuntuu nuo

pienemmätkin melskaamiset.

Kuulumisia odotellen!

Alona 19+2

Vierailija
19/112 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nyt ollut hiljaista. Nostellaan siis...

Alona, meinasit uskaltaa lähteä vielä lentelemäänkin? Miut tiputettiin töissä ihan suosiolla jo työmatkalentelijöiden listoilta, tosin enpä tästä juuri mihinkään pääsiskään, kun on noi seurannat niin usein.

Eiks ookin ihanaa, miten mieli rauhoittuu, kun liikkeet tuntuu? Miulla meni täs kaks päivää, et en tuntenut toisen vauvan liikkeitä lainkaan ja olin jo huolissani, mut viime yönä sekin sit alkoi taas potkimaan ja tänä aamuna taas. Käytiin tänään taas seurannassakin ja tehtiin sit vähän rakenneultran tapasta, eli vähän pidempään tutkittiin. Kaikki oli taas kunnossa ja päästiin laskemaan sormiakin :). Molemmat olivat tällä hetkellä raivotarjonnassa, toinen alempana vasemmalla ja toinen ylempänä oikeella. Painoarviot oli 230 ja 275 g.

Onko muilla vielä tietoa synnytystavasta? Mie oon toivonu siitä ekasta ultrasta asti, et voisin synnyttää alakautta ja mahdollisimman luomusti. Tänään sit kuitenkin keskusteltiin asiasta lääkärin kanssa ja hän totesi, että hyvin todennäköisesti meiän vauvat syntyvät maailmaan sektiolla ja ilmeisesti vielä viimeistään viikolla 38 (ei kuulemma tahdota pitää näitä yksi-istukkaisia sen pidempään), jollei luonnon voimat toisin määrää. Kuulemma alatiesynnytys on aika riskaabelia sille B-vauvalle ja ymmärrän kyllä, jos päädytään sektioon. En tiiä, et oonko outo, kun yleensä ihmiset potee synnytyspelkoa ja miusta tuntuu, et miulla on enemmänkin sektiopelko...

Eikös muillakin pitänyt näihin aikoihin olla rakenneultria?

Linnea & pojat, rv 19+1

Vierailija
20/112 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit,viime kerrasta,kun täällä kirjottelin onkin vierähtäny roimasti aikaa!! Toki oon käyny juttuja lukemassa,mutta ei vaan ole ollu tarpeeksi aikaa,että jotain olis kirjottanu.Niin,sitä eletään sit marraskuun loppua ja taas yks kuukausi alkaa olla takanapäin... kauheeta miten äkkiä aika loppujen lopuksi menee,vaikka ei siltä todellakaan tunnu!!

Kiva kuulla,että kaikille kuuluu hyvää!Linnea ja Alona on jo siinä onnellisessa asemassa,että tuntevat liikkeitä. Onks muut tunteneet? Mie tossa sunnuntaina,kun makailin sängyssä mahallani,niin kuulostelin että jotain lepatusta sieltä tuntu..että taisivat sitten olla niitä ekoja liikkeitä!Sen jälkeen ei ole kyllä mitään tuntunu..että ootellessa vielä!! Niin ja tähän samaan hengenvetoon,niin onnittelut Linnealle kaksospojista!

Tosiaan,meillähän alkaa rakenneultrat olla ihan kohta käsillä... Meillä on ensi viikon tiistaina...Välillä kyllä on iskeny itelle kamala paniikki ja pelko ettei siellä masussa ole kaikki hyvin tai että onko siellä ylipäätään edes ketään,kun ei tunnu miltään..ja sitten siitä ajatuksesta ei pääse eroon,ennenkun tarkistuttaa asian.Niimpä oon joutunu pariin otteeseen töissä itseäni ultraamaan...ja sydän siellä on sykkiny entiseen tapaan!Viimeksi kun ultrasin (mies oli mukana!) niin vauva liikutteli aika hurjasti jo käsiään ja jalkojaan,että eiköhän se ole vain ajan kysymys millon ne alkaa tuntumaan!

Linnea kyseli synnytystavoista...mä itse en ole vielä niin pitkälle edes uskaltanut aatella!!Tai tuleehan sitä aina jonkinlaisia mietteitä mieleen, tähän asti ainakin olisin sitä mieltä että normi alatiesynnytys,vaikka se jonkun verran pelottaakin...mutta ehtiihän noita asioita sitten miettimään! Ekat vauvanvaatteet kävin sentään ostamassa ja vaunuja on alettu tutkailemaan.Tuntuu vaan että pää ihan pyörryksissä,kun eipä niistä oo tähän mennessä ollu mitään käsitystä.Kovasti koittanu miettiä,että mitä kaikkee se vauva sit tarvitseekaan...Mutta ihanaahan tämä vain on!!

Tässäpä tältä erää...lisää sit ens viikon ultran jälkeen! Heilutuksia vaan kaikille Huhtiksille!

T:Catz 19+4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme