Vuorotyötä tekevät, miksi tuotte lastanne milloin sattuu pk:hon?
Olen oman lapseni kanssa ollut viikolla harjoittelemassa ja havainnut kuin jotkut ihmiset tuovat lapsiaan ihan miten sattuu, kenen etu tämä on?
Yksikin äiti toi lapsen lounaalle, kuulemma juuri heräsivät, joten ei varmaan sitten nuku päikkäreitä..
Miksi ette valitse vuoropäiväkotia siellä tuommoinen voi toimia (tai sitten ei). Ja lisäkysymys, miksi päiäkodin henkilökunta ei tee selväkis, että lapset pitää tuoda hoitoon niin, ettei se häiritse yhteisön toimintaa. (esim. kesken aamupiirin).
Itse vielä harkitsen otanko tätä päiväkotipaikkaa vai yksityiseltä joilla on tarkat säännöt, että esim. aamupiiriä ei keskeytetä jne.
Tietysti se on kalliimpi ja aika kaukana, mutta toiminnassa on järkeä, eikä hypitä asiakkaiden (aikuisasiakkaiden pillin mukaan) vaan ajatellaan yhteisöä ja lasta!
Kommentit (264)
Vierailija:
Joku voi tunnistaa itsensä so? Ei kukaan ulkopuolinen voi.
Se ei ole solvaamista.
ap
Helsinki ei ole niin iso kaupunki eikä varsinkaan päivähoitopaikkoja niin paljon ettei tuosta tunnista...
silloin ryhmä on täysin laillinen. Tosin haastava. En aio antaa MITÄÄN lisätietoja, koska ymmärrän vastuuni. Tälläinen ryhmä on pk- seudulla ja se siitä.
Perheitä en ole tunnistettavaan valoon asettanut, en edes päiväkotia.
Joten höpö höpö. Teitä nyt vaan itseänne vähän mietityttää oletteko te ehkä niitä joita katsotaan vähän kauemmin.
ap
(ehkä itse tunnistit itsesi)...
ap
t. vierailemasi pk:n työntekijä
Voit olla varma, ettei asia jää tähän.
itsekin juuri sanoit että jokainen sopii itse ne parhaimmat ajat jolloin tuoda-hakea lapsi. ja aina ne on sanottava ainakin päivää ennen jos se rytmi heittelee. joten se siitä.
Vierailija:
t. vierailemasi pk:n työntekijäVoit olla varma, ettei asia jää tähän.
En, en ole sitoutunut vielä lapsni päivähoidon osalta mihinkään yhtiesöön tai arvoihin. Sen takia tässä on menossa kilpailutus kun löytyy pk tai hoito jonka periaatteet tunemmeomaksi tai voimme ne mukisematta niellä, sitoudumme yhteisöön ja tuemme sitä omalta osaltamme, emmekä sooloile.
ap
Valehtelemalla saanut paikan koska menossa muka töihin.... josta ei siis ole edes päätetty vielä.
Kuumottaa täällä auktoriteettien kunnioitusta ja yhteisöllisyyttä mutta toimii kuitenkin yksilön oikeuksien periaatteella seurauksista välittämättä.
Olet vienyt hoitopaikan sitä tarvitsevalta.
Vierailija:
sitoudumme yhteisöön ja tuemme sitä omalta osaltamme, emmekä sooloile.ap
sille kävi hyvin. varmaan teidänkin perheellenne ja " yhteisöllenne" jossa ei yksilöä huomioida erilaisine tarpeineen jne. jne. puhut itsesi solmuun koko ajan... voe voe.
juuri sanoit että " kukin sopikoot ajat jotka parhaiten heidän perheelleen sopii" ja kun näin onkin niin etsitkin juuri sellaista pväkotia jossa on kellotettu kaikki teidän rytmien mukaisesti.. voi kiesus.. eli sitten pitäisi olla pväkodit kello 7-15 lapsille, 8-16 lapsille jne. itku sentään. mutta hei.. jos se punainen nyt rynnii läpi ;)
Vierailija:
En, en ole sitoutunut vielä lapsni päivähoidon osalta mihinkään yhtiesöön tai arvoihin. Sen takia tässä on menossa kilpailutus kun löytyy pk tai hoito jonka periaatteet tunemmeomaksi tai voimme ne mukisematta niellä, sitoudumme yhteisöön ja tuemme sitä omalta osaltamme, emmekä sooloile.ap
Ei tämä maailma pyöri teidän perheen halujen ja mielitekojen mukaan. Kasvahan aikuiseksi :)
Vierailija:
En, en ole sitoutunut vielä lapsni päivähoidon osalta mihinkään yhtiesöön tai arvoihin. Sen takia tässä on menossa kilpailutus kun löytyy pk tai hoito jonka periaatteet tunemmeomaksi tai voimme ne mukisematta niellä, sitoudumme yhteisöön ja tuemme sitä omalta osaltamme, emmekä sooloile.ap
En, en ole ollut viime viikolla päiväkodissa lapseni kanssa harjoittelmassa. Antamani esimerkki on tuttavaltani saatu. Olen pettnyt lapseni päiväkotiin joka todella on noin suuri ja heterogeeninen siksi vaihdan lapseni toiseen päiväkotiin täällä pk-seudulla jossa on vara valita.
Joten sinä joka luulit, että olen jotain salaista sanonut tai tunnistettavaa aineistoa antanut, haista huilu. On näköjään sulle tosi arka aihe.
Tsemppiä sulle elämään ja muillekin! Onneksi täällä oli ainakin muutama joka hyvin ymmärsi miten tärkeitä nämä aamuhetket on, ei niihin voi rynnätä kesken jatkuvasti.
ap
Vierailija:
En, en ole ollut viime viikolla päiväkodissa lapseni kanssa harjoittelmassa. Antamani esimerkki on tuttavaltani saatu. Olen pettnyt lapseni päiväkotiin joka todella on noin suuri ja heterogeeninen siksi vaihdan lapseni toiseen päiväkotiin täällä pk-seudulla jossa on vara valita.Joten sinä joka luulit, että olen jotain salaista sanonut tai tunnistettavaa aineistoa antanut, haista huilu. On näköjään sulle tosi arka aihe.
Tsemppiä sulle elämään ja muillekin! Onneksi täällä oli ainakin muutama joka hyvin ymmärsi miten tärkeitä nämä aamuhetket on, ei niihin voi rynnätä kesken jatkuvasti.
ap
Vierailija:
En, en ole ollut viime viikolla päiväkodissa lapseni kanssa harjoittelmassa. Antamani esimerkki on tuttavaltani saatu. Olen pettnyt lapseni päiväkotiin joka todella on noin suuri ja heterogeeninen siksi vaihdan lapseni toiseen päiväkotiin täällä pk-seudulla jossa on vara valita.Joten sinä joka luulit, että olen jotain salaista sanonut tai tunnistettavaa aineistoa antanut, haista huilu. On näköjään sulle tosi arka aihe.
ap
Lapset aina samaan aikaan päiväkotiin ja sieltä pois. Niin ne oppivat heti pienestä pitäen, ettei sitten töihinkään voi mennä miten sattuu. Jo on kumma kun muka pienillä lapsilla pitäisi olla jotain erivapauksia, sehän se on päiväkodin tarkoitus että siellä koulitaan lapsista yhteiskuntakelpoisia työn raskaan raatajia.
Siellä ne tekevät säännöllistä päivää päiväkodissa niin kuin pikkuaikuiset, oli vanhemmat sitten kotona tai ei, koska muuten ne vielä oppivat pahoille tavoille ja kuvittelevat, että 8-16 työpäivät otsa rypyssä eivät olekaan mikään luonnonlaki. Prioriteetit täytyy pistää kuntoon alusta alkaen, kyllä ne on ne toistuvat rutiinit ja niiden kyseenalaistamattomuus tärkeämpiä kuin joku perhe - jos ei tähän kasva pienestä pitäen, voi vielä aikuisenakin kuvitella, että oma perhe olisi etusijalla työnantajaan nähden.
Kyllä täytyy heti pienestä pitäen ruveta tähtäämään kilpailukykyyn ja huolehtia siitä, että aikuiseksi kasvettuaan lapsi on kovaa tavaraa työmarkkinoilla. Sinne ei kaivata mitään omilla teillään hortoilevia taivaanrannanmaalareita. Täytetään siis lasten päät joustamattomilla rutiineilla, askartelua ja ohjattuja luontoretkiä tahdissa mars!
Joten sinä joka luulit, että olen jotain salaista sanonut tai tunnistettavaa aineistoa antanut, haista huilu. On näköjään sulle tosi arka aihe.
Mutta, hei eihän nimittely ole solvausta! Eihän. Ap keksii säännöt ja muut taipuu niihin
Aloituksessa on kaikki totta ne on vain muokattu muotoon joka saisi kiinnostusta ja saikin.
Edelleen: kukin perhe on oikeutettu hakemaan lapselleen hoitopaikkaa (ja vaikka vaihtaakin sitä jos ei ole tyytyväisiä).
Se on hyvinvointivaltion etuja.
ap
Tämä esimerkki ei edes tapahtunut etelä suomessa tänä vuonna, mutta se on jäänyt mieleeni! Itse te tartuette epäoleellisuuksiin kun alunperin on ollut kyse jonkin asteisten aikataulujen noudattamisesta ja toisten huomioimisesta.
Rupeette tivaamaan multa mitäs tässä ja tässä tilanteessa : en minä tiedä jutelkaa hoitavan tahon kanssa, he osaa neuvoa parhaiten. Minä en ole esiintynyt asiantuntijana tässä ketjussa se oli ihan joku muu.
ap
Joku voi tunnistaa itsensä so? Ei kukaan ulkopuolinen voi.
Se ei ole solvaamista.
ap