Vuorotyötä tekevät, miksi tuotte lastanne milloin sattuu pk:hon?
Olen oman lapseni kanssa ollut viikolla harjoittelemassa ja havainnut kuin jotkut ihmiset tuovat lapsiaan ihan miten sattuu, kenen etu tämä on?
Yksikin äiti toi lapsen lounaalle, kuulemma juuri heräsivät, joten ei varmaan sitten nuku päikkäreitä..
Miksi ette valitse vuoropäiväkotia siellä tuommoinen voi toimia (tai sitten ei). Ja lisäkysymys, miksi päiäkodin henkilökunta ei tee selväkis, että lapset pitää tuoda hoitoon niin, ettei se häiritse yhteisön toimintaa. (esim. kesken aamupiirin).
Itse vielä harkitsen otanko tätä päiväkotipaikkaa vai yksityiseltä joilla on tarkat säännöt, että esim. aamupiiriä ei keskeytetä jne.
Tietysti se on kalliimpi ja aika kaukana, mutta toiminnassa on järkeä, eikä hypitä asiakkaiden (aikuisasiakkaiden pillin mukaan) vaan ajatellaan yhteisöä ja lasta!
Kommentit (264)
Vierailija:
Tämä esimerkki ei edes tapahtunut etelä suomessa tänä vuonna, mutta se on jäänyt mieleeni! Itse te tartuette epäoleellisuuksiin kun alunperin on ollut kyse jonkin asteisten aikataulujen noudattamisesta ja toisten huomioimisesta.Rupeette tivaamaan multa mitäs tässä ja tässä tilanteessa : en minä tiedä jutelkaa hoitavan tahon kanssa, he osaa neuvoa parhaiten. Minä en ole esiintynyt asiantuntijana tässä ketjussa se oli ihan joku muu.
ap
Vierailija:
Tämä esimerkki ei edes tapahtunut etelä suomessa tänä vuonna, mutta se on jäänyt mieleeni! Itse te tartuette epäoleellisuuksiin kun alunperin on ollut kyse jonkin asteisten aikataulujen noudattamisesta ja toisten huomioimisesta.Rupeette tivaamaan multa mitäs tässä ja tässä tilanteessa : en minä tiedä jutelkaa hoitavan tahon kanssa, he osaa neuvoa parhaiten. Minä en ole esiintynyt asiantuntijana tässä ketjussa se oli ihan joku muu.
ap
Asia on juuri noin kuten kerroin. Eli esimerkki vuosien takaa. + paljn olen kuullut, että aamupiireihin tuodaan kesken lapsia.
Mulla o 3 läheistä ystävää päiväkodissa töissä.
Joten se siitä. Mutta jos haluat mokat itsesi niin tee se toki, sanoisin että jopa nautin siitä jonkin verran. tulethan sitten kertomaan miten meni ; )
ap
Se ei toki sulje pois sitä, etteikö viime viikolla olisi voinut sattua jossain päiväkodissa näin ja nyt teillä on epäilty. Mutta miettisin kahdesti, menisinkö kysymään koska asiat on niinkuin jo kerroin.
Taidat olla aika lapsellinen ja tuskin ainakaan toivottavasti olet työssä lasten parissa, koska he tarvitsevat aikuista.
ap
jotain muuta. Olen demokraatti ja uskon yksilön vapauteen tehdä valintoja ja valita yhteisönsä mihin haluaa kuulua ja sitoutua.
ap
Vierailija:
jotain muuta. Olen demokraatti ja uskon yksilön vapauteen tehdä valintoja ja valita yhteisönsä mihin haluaa kuulua ja sitoutua.ap
Sinustahan kuoriutui ihan puhdas itsekkyyden ilmentymä
ja voin sanoa kaiken tämän omalla nimelläni. En näe siihen mitään tarvetta koska en ole tunnistettavasti puhunut kenestäkään. Voitko sinä sanoa kaiken omalla niemlläsi?
Ja sinulle toki olen itsekäs omalla tavallani ja varsinkin kun etsin lapselleni hoitajaa, suosittelen kaikille! : )
ap
Mutta omalla nimelläni tietenkin.
Joka tapauksessa sun provo kääntyi meille muille 6-0 joten nyt hyvää yötä!
Ehkä joku alkoi ajattelemaan, että siellä hoitopaikoissa on muidenkin lapsia ja hoitoihmiset on aika kovilla ilman niitä jatkuvasti myöhästelijöitäkin. Sanoihna tässä ketjussa lto myös oman kantansa näihin jotka tulee aamupiiriin kesken. Kyllä se nyt vaan häiritsee.
Ja koska ainakin yksi alkoi jo vaipua epätoivon partaalle " muka tunnistettuaan minut" voisin sanoa, että en minä 6-0 hävinnyt suinkaan..
; )
Hyvää yötä, itse kirjoitan tässä samalla muutamaa pöytäkirjaa puhtaaksi ja menee varmasti vielä pitkään joten täällä ollaan jos jollain on kysymyksiä tai haluaa purkaa agressioita..
ap
pöytäkirjaa kirjoittele, kun näkyy tuo kirjoitustaitokin olevan hiukan hakusessa :)
Vierailija:
Ehkä joku alkoi ajattelemaan, että siellä hoitopaikoissa on muidenkin lapsia ja hoitoihmiset on aika kovilla ilman niitä jatkuvasti myöhästelijöitäkin. Sanoihna tässä ketjussa lto myös oman kantansa näihin jotka tulee aamupiiriin kesken. Kyllä se nyt vaan häiritsee.Ja koska ainakin yksi alkoi jo vaipua epätoivon partaalle " muka tunnistettuaan minut" voisin sanoa, että en minä 6-0 hävinnyt suinkaan..
; )Hyvää yötä, itse kirjoitan tässä samalla muutamaa pöytäkirjaa puhtaaksi ja menee varmasti vielä pitkään joten täällä ollaan jos jollain on kysymyksiä tai haluaa purkaa agressioita..
ap
kuitenkin sut ymmärretään väärin.
Samoin vanhemman ilmoitus, että tämä lapsi ei sitten nuku, herättää närää, jos pk:n tapoihin kuuluu kaikille yhteinen päivälepo.
Muuta asiaa ap:n provossa en sitten löytänytkään.
vaan voidaan odotella hetki, jos näyttää, että lapsia on vielä tulematta. Ja vaikka joku tulisikin " myöhässä" ja aamupiiri olisi jo alkanut, on henkilökuntaa sen verran reilusti, että joku joutaa aina ottamaan myöhäisetkin vastaan. Henkilökunnalla näyttäisi myös olevan sen verran ammattitaitoa, etteivät he aamupiiriä pitäessään häiriinny, jos joku lapsi hipsii hiljaa penkille istumaan kesken kaiken.
" Yhteisöllisyyttäkin" näyttäisi siis olevan monenlaista; jossain toivotetaan kaikki tervetulleeksi vaikka vähän myöhässäkin, toisaalla taas vain ne, jotka sitoutuvat yhteisön kellontarkkoihin rutiineihin... Jokainen saa onneksi itse valita, minkälaiseen yhteisöllisyyteen haluaa lapsensa oppivan.
Monelle vanhemmalle tuntuu päiväkodit olevan täyshoitoloita,ja johon tullaan ja mennään kuinka lystää-Välys-lapsista ei ilmoteta päiviä vaikka kysellään monesti jne
en lukenut koko ketjua,mutta toi aamupiiri?Mitä sitten jos lapset tulee sinne kesken?Pdän myös itse näitä tuokioita,ja mua ei haittaa että sinne tulee kesken-Miksi se haittaa sinua?
Vierailija:
mutta mites tämä nyt sopii siihen yhteisöllisyyteen? Kumpaa nyt sitten kannatat, yksilön oikeuksia vai yhteisön oikeuksia?
Vinkkinä kerrottakoon, että yhteisön oikeuksissa lapsen hoitopaikka määrätään koska yksilö ei voi päättää yksilökohtaisista asioista