Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**PAS marraskuussa**

19.10.2007 |

En löytänyt marraskuun pas-pinoa vielä, joten tässä pelkille passareille : ) Osa passaajista on ehkä pinoutunut ivf-läisiin tms.

Mutta oisko siis muita passaajia piinaseuraksi?

Itse vähän varauksella vielä odottelen kierron alkua, kun en ole ihan varma tyksin hoidoista näin lakon/irtisanomisuhan alla. Tod.näk. tänään kp1.

Mulla kyseessä 1. ivf:n 1.pas. Yritystä n. 2,5 vuotta, minä -75 ja mies -72, ja ensimmäistä lastamme tässä yritämme.

Jessica

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ilmoittaudun mukaan marraskuun PAS pinoon. Meillä suunnitteluaika viikolla 44 ja mikäli kierto pelaa normaalisti, niin siirto viikon 46 tietämillä.

Taustoista sen verran, että minä olen 37-vuotias, mieheni 39-vuotias. Hoitojen saralla takana muutama inseminaantio, 3 IVF:ää ja kolme PAS:sia. Kolmatta (ja viimeistä) lasta meidän perheeseen ollaan toivomassa. Meillä on kesäkuussa 2002 ja heinäkuussa 2005 syntyneet PAS tytöt.

Hantta

Vierailija
2/165 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun pinoon mukaan myös. Heippa Hantta *vilkuttaa*!

Minä olen 31 v. ja mies kohta 34. Ekasta IVF:stä saimme kaksostytöt, jotka syntyivät 09/05. Pakkasessa on kaksi alkiota ja kolmas lapsi toiveissa.

Suunnittelukäynti on varattu Fertinova- klinikalle 2.11. En vielä tiedä, tehdäänkö PAS lääkkeelliseen vai luonnolliseen kiertoon. Kiertoni on lyhyt ja epäsäännöllinen. Mutta eiköhän tuolla käynnillä viisastuta jatkon suhteen. Eniten jännittää juuri nyt, miten pakastalkiot selviävät ja päästäänkö siirtoon asti.

Onnea meille kaikille yritykseen ja mukavaa viikonvaihdetta!

- Kristien

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, ettei tarvi yksin piinailla.

Hantalla näyttääkin olevan pitkä hoitotaival jo takana. Ihanaa että molemmilla kuitenkin onnistuneitakin hoitoja takana.

Juuri varmistui, että tyksissä ehditään kuin ehditäänkin tehdä tämä PAS vielä ennen kuin lakot yms. alkavat vaikuttaa.

Ultra 30.10. ja siirto viikon 45 alussa, ma tai ti (kunhan pakkaskaverit selviävät sulatuksesta; meillä on pakkasessa 2 olkea joissa toisessa 2, toisessa 3 alkiota).

Kristien, näin maallikkona voisin kuvitella, että lääkkeellinen pas olisi parempi, kun kierto on lyhyt ja epäsäännöllinen. Mun kohdalla oli itsestäänselvää, että tehdään luonnolliseen kiertoon, kun kierto on aika vakio.

Nyt täytyy yrittää keksiä kaikkea mukavaa ajanvietettä, että saisi ajan kulumaan.

Hyvää viikonloppua teille!

Jessica

Vierailija
4/165 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tuolta lokakuun passilaisista tänne, kun viime kuussa luonnolliseen kiertoon yritetty pas olisi mennyt taas viikonlopulle eikä näin ollen päästy siirtoon. Nyt kokeillaan lääkkeelliseen kiertoon ja eilen oli 1kp ja aloittelin zumenonit, joista sainkin heti hurjia oireita (tuskahiki, päänsärky,huimaus) mutta nyt näyttää ettei oireet ole ainakaan pahentunut, joten eiköhän tämä tästä lähde eteenpäin.

Olen 35 ja mieheni on 36, meillä on yksi ivf poika 06 ja nyt toiveissa uusi perheenjäsen. Lapsettomuutta takana vajaa 8 vuotta, jonka aikana yksi luomuraskaus, joka meni kesken vko 13 ja sen jälkeen tehty 3 ivf, joista eka meni pahasti hyperiksi, toinen onnistui mutta meni kesken vko 8 ja kolmannesta syntyi poika. Passia on kerran yritetty luonnolliseen kiertoon, mutta alkiot eivät selvinneet sulatuksesta. Nytkin eniten jänskättää juuri se miten pikkukaverit selviävät sulatuksesta...

Positiivisia ajatuksia ja tsemppiä kaikille!

Vierailija
5/165 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuulle on 1.ICSI:n 1.passia meille suunniteltu. Syyskuussa tuli nega ICSI:stä ja nyt on ollut yksi kierto välissä. Tätiä odottelen tähän viikonloppuun jotta voisin zumenonit aloitella ja päästä taas " mukaan" hoitorumbaan.

Taustaa meistä, minä 28 ja mies 29. Lapsettomuutta takana kaksi vuotta ja yksiselitteinen syy löytyi siittiöistä, tai siis ennemminkin niiden puuttumisesta. Peukut ja varpaat on jo pystyssä sillä viime kertainen nega oli paljon isompi kolahdus kuin osasimme edes odottaa.

Tällä viikolla haimme myös lähetteen TYKS:iin, joka varmaan nyt lakon/irtisanomisten myötä jää hamaan tulevaisuuteen mutta siinä kohtaa on varmasti yksityisellä puolella rahat jo palaneet eli pitää se ainakin sen toivon kipinän yllä että hoitoon on vielä mahdollisuus.

Tsemppiä kaikille meille :)

Vierailija
6/165 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille !

Meillä passiin toive päästä marraskuussa, koska lokakuu jää välistä meidän lomamatkan takia. 3.ivf /ensimmäinen passi olisi tarkoitus tehdä.

Meillä lapsettomuutta takana jo reilut 3-vuotta ja saldona siitä yksi kohdun ulkoinen raskaus huhtikuussa-07.

Meille passit tehdään lunnolliseen kiertoon, tai on ainakin edelliset tehty.

Toivottavasti tästä tulisi kauan kaivattu plussa !!!!!!!!!!!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille !

T:mami

Vierailija
7/165 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1. Pas tulossa. Suunnittelukäynti on ensi viikolla ja siirtoon toivottavasti päästään marraskuussa. Lääkkeelliseen kiertoon tehdään, koska itsellä megapitkät kierrot. 5 alkiota on pakkasessa.

Vierailija
8/165 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan vaan ettei hautauduta liian alas... Ja uudetkin marraskuun passaajat löytävät mukaan!

Aika.......matelee......eteenpäin......

Jessica

Vierailija
9/165 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kohta kolme vuotta täyttävä tyttö ensimmäisestä ICSI-hoidosta. Pakkasessa on kaksi alkiota yhdessä oljessa.

Meillä kävi hillitön tuuri, että onnistuimme heti ensimmäisellä yrittämällä, mutta varmaankin siksi olen todella pessimistinen tulevien hoitojen suhteen. Olen pitkittänyt siksi tätä uutta yritystä, koska epäonnistumisen pelko on aivan mahdoton. Mua ahdistaa tämä koko homma aivan mahdottomasti ja huomaan keksiväni jatkuvasti jotain loistavia selityksiä itselleni, miten olisi oikeastaan oikein hyvä, jos emme saisikaan toista lasta. Plääh!

Nyt on kierron ensimmäinen päivä ja huomenna alkaa Progynova-tabujen nappailut. Onneksi töissä on niin kiire, ettei paljon ehdi asiaa mietiskellä.

Tsemppiä kaikille kohtalotovereille :-)!

Allu

Vierailija
10/165 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs aika kuluu hitaaasti, ja toisaalta taas ensi viikon PAS:n suunnittelukäynti lähenee liiankin nopeasti. Jännittää, ihan lievästi sanottuna.

Allu2001, meillä on sikäli vähän sama tilanne kuin Sinulla, että eka IVF onnistui ja saimme siitä kaksoset. Tytöt täyttivät viime kuussa kaksi vuotta. Tuntuu, ettei kerta kaikkiaan voi olla niin hyvä onni, että myös tuleva PAS onnistuisi. Meilläkin on kaksi alkiota pakkasessa samassa oljessa.

Mä olen vielä hoitovapaalla, ja päiväsaikaan uutta hoitoa ei juuri ehdi ajatella. Sen sijaan iltaisin lasten mentyä nukkumaan ja yöllä varsinkin vanhat pelot ja epävarmuudet nousevat kummittelemaan. Olen moneen kertaan jo aikonut öisten pohdiskelujen perusteella perua koko homman, mutta aamulla on taas ollut toinen mieli. Meillä on suunnittelukäynti ensi viikon pe, joten tässä kierrossa ei ehdi vielä tapahtua mitään. Seuraavassa toivottavasti sitäkin enemmän!

Leppoisaa illanjatkoa ja kertoilkaahan kuulumisia.

terkuin Kristien

Vierailija
11/165 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa:

Mulla alkoi tänään sitten zumenonien napsiminen kun lääketieteelliseen kiertoon tehdään tämä ensimmäinen pas yritys. Toivo on taas korkealla, vaikka samaan aikaan pelko pettymyksestä ja pessimismi kulkee käsi kädessä. Huomenna pitää siis varata ultraan aika ja seuraavat n.12 päivää siis koitetaan elellä suht. normaalisti zumenoneja popsiessa. Jos kaikki siis menee siis hyvin niin noin kahden viikon päästä voisi olla H-hetket käsillä kyytiläisen siirron kanssa.

Jänniä aikoja kaikki elämme :)

Vierailija
12/165 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin myös ilmoittaunut mukaan marraskuun PAS- porukkaan. Taustaa sen verran, että olen itse 30v. ja mieheni 28 v. Vauvaa on toivottu 05/04 lähtien ja hoidossa ollaan oltu yksityisellä puolla jo jonkin aikaan. Kolme inssiä on takana ja ensimmäinen IVF- hoito tehtiin syyskuussa, raskautta ei vain ole kuulunut. Otin aika raskaasti tuon ensimmäisen negan tuoresiirrosta, mutta ehkä odotukset olivat liian korkealla. Muutaman viikon kuljin siipi maassa ja porukin pääsi herkästi. No, nyt alkaa tuntua taas paremmalta ja eipä se auta muuta kuin uskoa, että paistaa se aurinko joskus risukasaankin:)

Nyt siis piti odottaa yksi luomukierto väliin ja niitä tässä sitten odotellaan. Toivottavasti ensi viikolla tuleviksi. Sitten aloitan Zumenon tablettien popsimisen 1x3 päivässä ja toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin siirto tapahtuisi marraskuun lopulla. Meillä on kuusi alkiota pakkasessa.

Vierailija
13/165 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt kp 3 ja zumenon aloitettu eilen. Eka kontrolliultra on kp 10.

Siirtoon ehkä siis vajaan parin viikon päästä.

Alkioita siirretään yksi, kunhan sulatuksesta selviäisi.

Vierailija
14/165 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilda 777 ja hevioso, mennään siis aika samoissa. Miulla alkoi zumenonien napsiminen keskiviikkona ja 5.11. olisi kontrolli ultra.

Tilda -kirjoituksesi pettymyksestä ekan negan jälkeen oli kuin olisin itse kirjoittanyt. Syyskuun lopussa meillä oli ensimmäinen ICSI josta tuli nega ja pari viikkoa tuntui todella pahalta.

Meillä nyt siis ensimmäinen pas tulossa ja jännittää kovasti jo se, etten noita toiveita rakentaisi liian korkealle taas. Mies jo kerran totesi että eikai noinkaan voi ajatella että ei vauva se tästäkään siirrosta tule. Pelottaa vaan se mahdollinen putoaminen toiveiden taivaalta.

Kaippa tämä on sitten juuri sitä kun joskus ajatteli, että ensinnäkään ei kai meitä nyt lapsettomuus voi koskettaa kun ollaan urheilullisia, nuoria, suht. raittiita jne ja sitten kun tieto lapsettomuudesta tuleekin omalle kohdalle niin käsittämättömältä, pahalta, uskomattomaltakin se tuntuu. Samoin varmaan näiden nega-tuntemusten kanssa. Ajattelee vaan loppuun asti, että kun kaikki on hoidoissa mennyt hyvin ja kaikenlaisia tuntemuksiakin tulee matkan varrella niin kyllä meillä varmaan heti ekasta nappaa...ja kappas kappas kun ei sitten nappaakkaan. Mutta nyt tosiaan pois tästä itsesäälistä ja pessimisti kuopasta.

Pidetään sormet ja varpaat ristissä, että joulukuun alussa me kaikki ilmoittelemme plussauutisia täällä sivustolla :) Tsemppiä kaikille!

Vierailija
15/165 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se täti nyt tulis tännekkin joskus(, hyvällä syyllä saa olla pois vaikka vuodenkin, jos ei enemmänkin). Kierto on ilmeisesti jostain sekasin, kun elelen kiertopäivää 40/31-34. Viikon ollut menkkafiilis, muttei tätiä vaan näy.

Noh, kuitenkin siis toivotaan ettei nyt käy niin että lakko siirtää passia taas eteenpäin. Viimeksi ei päästy kun oli labran koekäyttö siirtoviikolla. Sitä ennen en päässyt puhelimitse tarpeeksi aikaisin ilmoittautumaan klinikalle. Että josko nyt..

Yritystä 11/02 lähtien.. tutkimuksiin 10/03 ja ensimmäinen hoito muistaakseni 4/05 (icsi). Pidetty jonkin verran taukojakin. Varsinkin toisen Icsin jälkeen, hyperistä toivuin, mutten heti tahtonut jatkaa rumbaa. Piti saada pää välillä pois näistä hoidoista, muuten menee liian rankoiksi.

Nyt yritettävä pas on 2.ICSIn 2.pas. Julkisella ollaan hoidoissa.

Ikää minulla 26, miehellä 28.

Väsyttää, maha kipee (ollu jo viikon) yms. joten eiköhän se täti sieltä tule, taiteellisesti myöhässä..

Terv. Toiveikas Nann1, joka kuitenkin tietää kuinka pieni on mahdollisuus onneen. (joku saattaa muistaa myös nimellä CoffeeCup tai Nanni81)

Vierailija
16/165 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Viikko menikin yllättävän nopeasti ja perjantaina kävin kontrolliultrassa kp 9 ja kaikki oli hyvin. Tiistaina aloittelen luget ja perjantaina olisi siirtopäivä. Eniten jännittää miten kaverit selviää sulatuksesta....kyllä ne selviää!

Itselläkin on vähän epävarmat fiilikset kun edelliset kaksi ivf on plussannut (keskenmeno ja lapsi 05/06) ja nyt siis eka pas...voiko tämä onnistua.

Jotenkin tuntuu, että se ensimmäinen hoito mikä se nyt kenelläkin on niin on henkisesti raskain, kun ei tiedä miten hoito sujuu, miten oma pää reagoi ja toivoa on kamalasti pelissä. Itselläni ensimmäinen hoito oli täydellinen fiasko hoitovirheineen, hyperstimulaatioineen ja sairaalassa makaamisineen ja tuloksena nega ja oma pää ihan sekaisin. Vajaa kolme vuotta meni ennenkuin olin valmis yrittämään uudestaan ja sen jälkeen on ollut jotenkin helpompaa kun oli käynyt noita pettymyksen tunteita läpi oikein urakalla.

Muistan kuinka kysyin aina miehltäni epätoivon hetkillä että saadaanko me koskaan omaa lasta, hän jaksoi aina vastata että saadaan, kysyin mistä tiedät hän sanoi tiedän vaan. Ja niin se toive monien vuosien jälkeen toteutui, kun olin jo oikeastaan jollakin tasolla jo alkanut hyväksyäkin sen että omaa lasta ei ehkä tulekaan.

Haluan vain sanoa, että jaksakaa uskoa unelmiinne ja taistella toiveiden puolesta. Älkääkä pitäkö ajatuksianne omituisina, mitä enemmän ajattelette ja tunnette, sen paremmin jaksatte tässä rankassa prosessissa eteenpäin.

Iloisia ajatuksia kaikille ja uskoa tulevaan!

Vierailija
17/165 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tänään PAS:sin suunnittelussa ja koska viime kierto jäi vähän normaalia lyhyemmäksi, niin seuraavan kerran ultrataan jo tämän viikon perjantaina. Ja jos kaikki on hyvin niin siirto on jo ensi viikolla.

Nyt alkaa jo jännittää ihan tosissaan.

Hantta

Vierailija
18/165 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kontrolliultra takana, kp12 ja kaikki ihan ok (limis 6 mm/folli 11 mm). Alan tikutella ovista pe:na ja jos viikonlopun aikana viivat tasavahvat niin ma:na soitto klinikalle ja siirtoon tiistaina. Ihanaa, että vihdoin tapahtuu!

Miksiköhän mun käskettiin aloittaa Luget vasta siirtopäivän illasta? Johtuuko siitä että siirto tehdään luonnolliseen kiertoon, tietääkö joku?

Jessica

Vierailija
19/165 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut Lokakuun PAS pinosta... Itselläni on piinapäivä nro 12 menossa... Jänskättää ja hieman hirvittääkin ajatus testaamisesta.

Jessica: Minulle tehtiin luonnolliseen kiertoon PAS, tai siis Clomeja söin kp.3-7. ja minulle aloitettiin Luget vasta siirtopäivää seuraavana aamuna. Itse ihmettelin samaa tuolloin, kun kaikille muille pinon passilaisille ne aloitettiin jo ennen siirtoa... Mutta lääkäri vain tuumas, että hyvin kerkeää....

Onnea matkaan kaikille loka- ja marraskuun passilaisille!

Vierailija
20/165 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessica: Kyllä minulla on ohje lugejen suhteen ihan samanlainen, eli siirtopäivän illalla laitetaan luget ensimmäistä kertaa. Minulla myös kyseessä luonnolliseen kiertoon tehtävä PAS.

Itselläni siis nyt kp8 ja kontrolliultra edessä perjantaina. Ovista ruvetaan luultavasti tikuttamaan heti sen jälkeen (näin ainakin kuvittelen aikaisempien kokemusten perusteella). Ja siirto oletettavasti ensi viikolla. Ellei sitten jotain yllättävää tapahdu.

Hantta