**PAS marraskuussa**
En löytänyt marraskuun pas-pinoa vielä, joten tässä pelkille passareille : ) Osa passaajista on ehkä pinoutunut ivf-läisiin tms.
Mutta oisko siis muita passaajia piinaseuraksi?
Itse vähän varauksella vielä odottelen kierron alkua, kun en ole ihan varma tyksin hoidoista näin lakon/irtisanomisuhan alla. Tod.näk. tänään kp1.
Mulla kyseessä 1. ivf:n 1.pas. Yritystä n. 2,5 vuotta, minä -75 ja mies -72, ja ensimmäistä lastamme tässä yritämme.
Jessica
Kommentit (165)
Onko täällä kellään muulla lääketieteelliseen kiertoon tehtävää pas:ia?
Ollaan yksityisellä hoidossa ja ensimmäistä passia kokeillaan nyt. Ehdottivat heti meille lääketieteellistä kiertoa ettei vaan mene tikutukset viikonlopulle ja sen takia pitäisi siirtää kuukaudella taas hommaa eteenpäin. Ilmeisesti onnistumis prosentit on kuitenkin samoissa tehdään pas sitten luonnolliseen tai lääketieteelliseen kiertoon. Hoppas näin =)
meille tehdään PAS myöskin lääketieteelliseen kiertoon. Syynä varmaan mun endo ja epäsäännöllinen kierto.
Eli hyppään mukaan minäkin (Moi vaan kaikille). Meille tulossa 1. IVF:n 1. PAS marraskuussa. Mulla ikää 29 ja miehellä 33. Lapsettomuutta takana n. 2,5v, eikä yhtään plussaa tänä aikana. Suurin syy onnistumattomuuteen ilmeisesti mun vaikea endometrioosi. Nyt on menossa kp 10. Pe:na on ultra ja jos hyvin menee, niin alkuviikosta sitten siirto. Mulla ei ole lääkkeistä juuri tullut sivuvaikutuksia, mutta jännittää kyllä, selviävätkö alkiot sulatuksesta (meillä pakkasessa vain kolme, eivätkä nekään mitään huippuluokkaa). Muuten kyllä mieliala on aika neutraali. Johtuu varmaan siitä, että ollaan kokeiltu vasta yksi hoito ja olen varautunut siihen, että joudutaan käymään läpi monta hoitoa. Mutta tsemppiä siis kaikille :)
Oletteko muuten missä päin hoidossa? Me ollaan Taysin asiakkaita.
-Rosalee-
Niin kuin näkyy, en malta pysyä poissa nyt kun h-hetki lähestyy.
Rosalee, meillä on hyvin samanlainen tilanne; eli yritystä takana n. 2,5 vuotta ja nyt tehdään 1.ivf:n 1.pas. Ei myöskään plussan plussaa mun historiassani (ellei lasketa ivf:n huimaa 8 hcg:n tulosta). Taustalla endoepäilys (eli itse siitä täysin varma, mutta lääkärit vasta spekuloivat sen mahdollisuutta - eikä lapaa ennen kuin pari ivf:ää ainakin kokeiltu). Ollaan Tyksissä hoidossa.
Jessica
siirrettiin suoraan lapsettomuushoitojonoon, kun johtimien huomattiin leikkauksessa olevan tukossa. Mulle ei tuo ensimmäinen IVF ollut mitenkään erityisen rankka kokemus, joten ihan mielenkiinnolla odotan nyt ensi viikon PAS:a. -Rosalee-
Eli 1.IVF-hoidon 2. PAS ois tarkotus tehdä marraskuussa. Olin tuossa lokakuun PAS-pinossa, mutta just äsken testasin negan joten nyt odottelen tätiä kyläilylle. Lääkkeelliseen kiertoon tehdään tämä toinenkin PAS sillä omaan kiertoon ei ole luottamista.
Tausta: minä 31, mies 30, lasta toivottu elokuusta 2003 asti. Yksi raskaus inssistä 01/2006 joka kesken rv8. Tuon yhden plussan takia lääkärit on tosi toiveikkaita meidän suhteen, mutta meillä itsellämme on toivo aika hukassa - mutta siltikään ei haluta vielä taukoilla kun nyt on " putki päällä" ... Vaikeemmaks nää negat tulee kerta kerran jälkeen, ja alkaa ihan tosissaan pelottaa että onnistuuko koskaan. No, ei auta kuin uskoa että vielä se pysyvä plussa meillekin napsahtaa :)
Moi!
minäkin uskaltaudun ilmoittautua mukaan tähän ketjuun. Eli marraskuussa oli tarkoitus tehdä 1. IVF:n 1. PAS. Menkkoja tässä odottelen.
Taustaa: lapsettomuutta takana 4 pitkää vuotta, syynä mun endometrioosi. Takana 2 laparoskopiaa ja toisesta muanasarjasta jäljellä enää kolmannes. toinen on onneksi vielä kokonaan tallella. Huhtikuussa tehtiin eka IVF, josta seurauksena ainoastaan sairaalahoitoa vaatinut infektio. Pakkaseen saatin onneksi 3 alkiota. Elokuussa oli tarkoitus tehdä PAS, mutta jouduinkin pikana laparoskopiaan. Josta seurauksena jälleen infektio ja tiputus. Mutta nyt viimein päästään ainakin aloittamaan PAS, kovasti vaan jännittää miten alkiot kestää sulatuksen. Muutenkin olen ollut todella mieli maassa, kun huomasin ettei minulla ole enää yhtään lapsetonta ystävää, viimeinenkin on raskaana, Olo on aika ulkopuolinen ja luovuttaminen on aika usein mielessä.
minultakin on poistettu toinen munasarja kokonaan, kun endoa leikattiin viime talvena. Ainokaisesta saatiin kuitenkin ivf:ssä viisi kypsää munasolua, joista 3 alkiota odottelee nyt pakkasessa.
Tuo on kyllä ikävää, kun lähes kaikilla kavereilla alkaa olla lapsia. Itseäni vähän pelottaa, kun miehen pikku sisko on alkanut puhua, että kohta voisi olla lapsen aika. Tuntuu jotenkin epäreilulta, jos raskautuvat nopeasti, kun ensin olisi ollut tavallaan " meidän vuoro" . Miehen äitikin on odottanut jo pitkään ensimmäistä lapsenlasta ja uskonut sen olevan meidän jälkeläinen, koska mieheni on perheensä vanhin lapsi. Mutta eihän se tosiaan aina niin mene..
Huomenta,
Tänään on sitten siirtopäivä, soittivat juuri, että neljästä sulatetusta alkiosta yksi on selvinnyt hienosti. Jes! Pelkäsin juuri tuota sulatusta, että mitenkähän käy päästäänkö siirtoon. No, iltapäivällä haetaan " ipana" kyytiin enkä päästä pois ennenkuin yhdeksänkuukauden päästä. Ihanaa, pitkästä aikaa tuntuu, että jostain on löytynyt roppakaupalla uskoa siihen, että kaikki menee hyvin!
Hirveästi tsemiä jokaiselle omalle taipaleelleen!
Hei vaan kaikille kohtalontovereille,
Ja terveisiä ultrasta. Kaikki näytti oikein hyvältä. Limakalvo oli kuulemma jo nyt oikein hyvän näköinen ja vasemmalla puolella köllötteli 14mm follikkeli. Huomisesta lähtien siis tikutan ovulaatiota ja ensi viikolla alkion siirto.
Tuntuu ihan hurjalta, kun asiat lähtivät nyt taas pitkän tauon jälkeen eteenpäin näin vauhdilla. Toisaalta mitäpä tässä odottelemaan kun ollaan kerran päätetty tälle tielle vielä kerran lähteä.
Hantta
itsellä tänään kp 10 ja ultrassa käyty. Limis lähes 8 mm ja siirto ens viikon torstaina kp 16. Kohtahan tässä alkaa jo jännittää.
Hyvää viikonloppua kaikille!
mulle tehdään myös PAS lääkkeelliseen kiertoon. Mennään vissiin sun kans täsmälleen samassa aikataulussa. Me ollaan yksityisellä hoidossa. Zumenonit menee 1+1 ja hyvin oli limis kasvanut. Sulla ultra maanantaina? Onko tullut oireita lääkkeistä? Itse en ole huomannut ainakiaan mitään oireilua.
Heippa kaikille!
Nyt voin minäkin ilmoittautua joukkoonne piinistelemään, kun tänään käytiin hakemassa kaksi kaveria mukaan 9 kuukauden matkalle, toivotaan ainakin niin, että viihtyisivät kaksiossaan sen aikaa!
Tää oli meidän eka pas 2. icsistä. Syyskuussa yritettiin, mutta kappas, enpäs ovuloinutkaan, vaikka normaalisti mä tunnen joka kuukausi kuinka munasolu irtoaa. Vissiin stressillä oli siihenkin vaikutusta. No nyt sitten seuraavaan kiertoon otettiin clomit mukaan ja niillä onneksi saatiin ovis aikaiseksi. Hieman jännäsin sitä, että miten alkiot kestävät sulatuksen ja ihan hienostihan ne olivat kestäneet, tosin kahdesta oljesta piti sulattaa ennen kuin saatiin nämä kaksi iloista veijaria mukaan. Pakkaseen jäi vielä yhteen siirtoon.
Taustaa sen verran, että olen vm. 78 ja mies vm.75. Lapsettomuutta ehti kestää 3,5 vuotta ennen kuin 2. icsistä saimme vuosi sitten ihanaisen pojanpalleron, olemme kyllä hänestäkin ikionnellisia, mutta kuitenkin huomaa, että taas on sama stressi päällä, kun nämä hoidot alkoivat, etä tuleekohan meille enää koskaan vauvaa. Sen verran kuitenkin ehti tuo lapsettomuus jättää jälkensä, vaikka tällä hetkellä ollaankin lapsellisia lapsettomia. On se vaan niin pirun rankkaa aikaa! Tällä hetkellä mies on kyllä yltiöpositiivinen ja on ihan varma, että tärppää. Mä yritän hieman tasoitella sen innostusta. Mutta kun aikaisempia hoitoja meni mönkään, niin hän aina jaksoi uskoa, että kyllä meillekin vauva vielä tulee! Ihana mies! :) No nyt meni kyllä pahasti aiheen vierestä!
Kakilulla on tänään siirto, joten päästään piinistelemään yhtä aikaa. Kyllä tulee olemaan pitkät kaksi viikkoa! Ja ensi viikolla piinisseuraamme liittyy paljon muitakin, onnea teille kaikille matkaan! Toivotaan, että kaikki pääsette siirtoon asti ja että meidän kuusta tulisi piiiiitkä plussajuna!
Niin sitten vielä sen verran lugeista, että munkin täytyy vasta tänään illalla laittaa ekat luget ja huomisesta lähtien aamuin illoin. Täytyy toivoa, että ne lääkärit osaavat hommansa, vaikka tuntuukin, että meille kaikille annetaan ihan erilaisia ohjeita!
No nyt pitää mennä hieman rentoutumaan! Kirjoitellaan!
Terv. Hessunen sekä iloiset veijarit Onni ja Manni pp0
Meitähän saattaa sitten olla 3 ihan samassa aikataulussa, eli minä, hevioso ja maari08. Minulla PAS tehdään luonnolliseen kiertoon joten täyttä varmuutta siirtopäivästä ei tietysti ole, mutta lääkärin arvio tämän päivän ultran perusteella oli, että siirto voisi olla torstaina.
Peukutellaan sitten kaikki toinen toisiamme.
Hantta
Keskiviikkona testailin negaa, ja tänään kp 45 suostui täti kurvata paikalle. Ilmoittauduin siirtoon, ja näin se lähti käytiin pitkästä aikaa tämä meikäläisenkin hoitorupeama. Jotenkin on kerrankin vähän luottavaisempi fiilis.. Josko tällä kertaa nyt sitten. Pakkasessa hytisee kaksi pakkasukkoa, omissa ampulleissaan. Toivottavasti riittävät. Muuten aloitetaan hoitorupeama alusta.. ja lähdetään kohti uutta ICSIä.
Mutta ei nyt maalata piruja seinille..
Minä 26 ja mies 28, helsingissä asiakkaina.
Hurjaa että vaikka ollaan samassa pinossa, osa on jo päässyt piinailemaan. Mutta kaikki ajallaan. Paljon kärsivällisyyttä teille piinailijoille, ja oviksen metsästystä niille joilla siirto on vasta edessä.
Itse jotenkin kuvittelisin oman siirtoni tuonne viikolle 47 (näin siis luulisin). Toivottavasti tästä tulee hyvä kuu.
Kurkkailin tuolla mahdollista laskettua aikaakin (yleensä en sitä tee), ja se näytti hauskasti menkoista laskettuna, että LA olisi 08.08.08.
Terv. jännittynyt Nanni
Moikka,
Eilen siirrettiin yksi " ipana" mukaan, kaikki näytti hyvältä limis oli 17 mm ja kuulemma " loistavan" näköinen. Toivotaan, etä siihen on hyvä tarrata kiinni.
Ensimmäinen pp meneillään ja heti tuntuu, että tarkkailee koko ajan kroppansa " ääniä" . Mahassa tuntuu välillä outoa nippailua ja välillä taas ei mitään...tää on pitkää ja piinaavaa vai mitä Hessunen? Ja noi luget on sitten äklöjä...koko ajan tuntuu, että jotain valuu housuihin, jök,jök! Mä aloitin luget jo 3 päivää ennen siirtoa, koska oli kolmantena päivänä pakastetut alkiot.
Ei muuta kuin päivä kerrallaan kohti 16.11 jolloin saa testata. Toivottavasti tulee pian lisää piinailukavereita.
Viikonloppuja!
Jospa nyt tämäkin huono-onninen ilmoittautuisi tähän pinoon, kun TOIVOTTAVASTI pas on edessä marraskuussa. Moni asia voi vielä mennä mönkään, mutta toivossa on hyvä elää! Jännäksi veti tuon hel**tin työtaistelun vuoksi, mutta eilen illalla alkoi jo tumma vuoto ja tänään ei enää ole epäselvää - nyt siis on kp1 ja ekat Zumenonit napsittu!
Pihalla olen kuin lumiukko teidän kuulumisista, pitää tutustua pinoon vähän tarkemmin... Mutta saanhan liittyä siis porukkaan? ;) Vähän taustaa...
Lapsettomuutta takana reilu pari vuotta, useampi inssi takana ja ekan ivf:n tuoresiirrosta se ihana onni lähti jo käyntiin, mutta valitettavasti meidän Pieni lensi enkeliksi pilvenreunalle - tasan rv 11+0 saatiin tietää, että Pieni oli kuollut kohtuuni. Tämän jälkeen tuli totaalinen romahdus ja fyysisestikin meni vaikeimman kautta, yksi kierto siitä toipuiltiin jotta kroppa palautui ja seuraavaan saatiin tehtyä ensimmäinen PAS - josta siis testasin negan viime tiistaina... :( Surulliseksi veti sekin, pettymyksiä kun ei oikein enää sietäisi tai jaksaisi... Palstailu jäi suru-uutisten myötä, ennen kun olin hyvinkin aktiivinen naputtelija! :) Jos nyt yrittäisin vähän skarpata!
Mutta vali vali :), nyt siis toivon mukaan päästään uuteen yritykseen! Tehyn työstaistelu voi siis vielä sotkea kuvioitamme, mikä kyllä pistää vihaksi - ihan kuin ei muuten olisi tarpeeksi riskejä tässä matkalla! Mutta kun uusi kierto alkoi " jo" nyt, on käytännössä kai mahkut, että vaikka klinikkamme suljettaisiinkin, ehdittäisiin siirto tehdä! Tietysti on vielä paaaljon muitakin esteitä ylitettävänä (onko " olosuhteet" suotuisat siirrolle, selviääkö nykerö/nykeröt sulautuksesta...) ennen kuin päästään piinailemaan, mutta sitä toivotaan! Josko se nyt olisi meidän vuoromme!!! :D
Ja ainakin Jessis on täällä vanha tuttu, kiva kiva!!! :D Ja pikaisesti vilkaistuna ainakin Nann1 on mun kanssa aika samoissa... Tästä se taas lähtee!!
Naksu kp1
Hevioso: jes, mulla ultra on tosiaan vasta tulevana maanantaina kp 13 (jos oikein laskin) Jännitetään että päästäiskö siirtoon ke/to, toivottavasti kaikki olisi kunnossa ja siirtoon päästäisiin.
Mä en ole huomannut zumenoneilla mitään vaikutusta. Ainoastaan tuo iltapäivän lääke tuntuuu tuhottoman vaikealta muistaa ottaa! Välillä 13.00 muistan, toisinaan taas vasta töistä lähtiessä 18.00 ;) Kuinka se yksi pikku pilleri voikin olla niin vaikea muistaa. Ilta ja aamupillerin muistamisen kanssa taas ei ole mitään ongelmaa.
Peukut myös hantalle siirtoon.
Piinaillaan yhdessä ja toivottavasti kaikki päästään iloitsemaan viimeinkin plussasta. Tsemppiä! :)
Moni saakin jo piinailla, peukut pystyyn kaikille teille. Itsellä on tänään kp 1 ja sain aloittaa zumenonit 3 x päivässä. Saa nähdä millaisia oireita ne minullea tuovat.
Naksun kanssa näytetään menevän aivan samaa tahtia, kiva kun joku muukin on aivan alkuvaiheessa. Toki on paljon jännättävää, etenkin tuo hoitajien työtaistelu. Pelottaa aika paljon, että siirtoon ei sen takia päästä. Itseä kyllä jännittää ehkä enemmän kuinka alkio kestää sulatuksen, tämä on eka pas. Pakkasessa on siis 3 top alkiota.
No mehän samiksia ollaan, meilläkin pakkasessa se 3 alkiota - tosin eivät taida olla ihan top... Ymmärsin että ihan ok alkioita ovat, ei kuitenkaan välttämättä priimaa. Vaikka en varma tuosta olekaan, kun siis tuoresiirron yhteydessä silloin sanottiin, että oli 5 jatkanut jakautumista, ihan huippuhuippualkio siirrettiin silloin ja sitten sanottiin, että neljä jää pakkaseen, " ihan hyviä" kaikki. Mutta nyt siis ensimmäisessä passissa sanottiin, että täydellisesti säilyi, oikein huippuluokkainen alkio. Eli ota tuosta sitten selvää! ;)
Toivotaan tosiaan, että työtaistelu ei ainakaan tätä meiltä mokaa (tekin taidatte olla siis julkisella, me Taysissa hoidoissa)!! Meillä tehtiin viimeksi siirto PASsissa kp16, joten sen puolesta pitäisi juuri ja juuri ehtiä... Ei muuta kuin jatketaan Zumenonien popsimista ja katotaan, kuinka samoissa mennään jatkossa! Toivottavasti loppuun asti menee molemmilla hyvin!!
ja kiitos Nallukka ja Hantta! Luotetaan sitten vaan lääkärin sanaan.
Nallukalle tsemppiä loppupiinaan bd bd bd
Jessis