**PAS marraskuussa**
En löytänyt marraskuun pas-pinoa vielä, joten tässä pelkille passareille : ) Osa passaajista on ehkä pinoutunut ivf-läisiin tms.
Mutta oisko siis muita passaajia piinaseuraksi?
Itse vähän varauksella vielä odottelen kierron alkua, kun en ole ihan varma tyksin hoidoista näin lakon/irtisanomisuhan alla. Tod.näk. tänään kp1.
Mulla kyseessä 1. ivf:n 1.pas. Yritystä n. 2,5 vuotta, minä -75 ja mies -72, ja ensimmäistä lastamme tässä yritämme.
Jessica
Kommentit (165)
siis se, että mennään taas ihan samoissa sun kanssa Naksu :)
Mulla ei ole mitään hajua noista solumääristä. Viime siirron jälkeen yritin kysellä että minkälainen alkio siirrettiin, niin vastaukseksi tuli vain että hyvä. Lääkäri perusteli että hänen mielestään on turhaa keskittyä niihin solumääriin ja luokituksiin koska rupualkioillakin saadaan ihan hyviä tuloksia. Samantyyppisen vastauksen sain myös tuoresiirron jälkeen. Ja hoitopaikkana on siis Hgin VL.
Nyt otin tuon pidemmän viljelyn ihan itse puheeksi, ja lääkäri onneksi myötäili mua että ei se välttämättä ole ollenkaan huono ajatus. Labratyypit oli kuulemma sanoneet että blastokystit on todella " tarrautumishaluisia" ts. se jotenkin näkyy jo siinä maljalla - niin kai sellaisen " tarrautumishaluisen" siirto sitten edes pikkasen lisäisi onnistumismahdollisuutta.
Mua epäilyttää että mussa on joku vika joka hankaloittaa alkion kiinnittymistä - mutta kuulemma todennäköisempää on että alkioissa on jotain vikaa kuin mun kohdussa, ja tuo pitkä viljely saattaisi vähän valaista asiaa.
Päivitänpä tähän huvikseni Hantan tekemän listan, pyydän anteeksi jos olen unohtanut jonkun joukosta tai olen täyttänyt väärin!
Nallukka76: tulos +
Kakilu: siirto 2.11., 1 alkio, testi 16.11.; tulos
Hessunen: siirto 2.11.; 2 alkiota; testi; tulos
Jessica2: siirto 7.11.; 1 alkio; testi ; tulos
Rosalee78: siirto 7.11.; 1 alkio; testi 21.11.; tulos
Hevioso: siirto 8.11.; 1 alkio; testi ; tulos
Tiukkunen: siirto 8.11.; 2 alkiota
Allu2001: siirto 8.11.; 1 alkio
Hantta1970: siirto 9.11.; 1 alkio; testi 23.11.; tulos
Maari08: siirto 13.11.; 2 alkiota
Pöppiäinen: siirto 14.11.
Naksu : siirto 19.11.
Menina76: siirto 19.11.; 1 alkio
Kristien
Mami 69
Tilda-777
Nann1
Belva
Olipa kiva, että Menina otti tehtäväkseen päivittää tuota listaa.
Tässähän alkaa mielenkiintoiset ajat kun Kakilu ja Hessunen pääsevät testaamaan jo tällää viikolla ja ensi viikolla testaajia on peräti 6.
Pitkää pinnaa viimeisille piinapäiville meille jokaiselle ja peukkuja, että mahdollisimman moni siirtyisi sinne plussajunaan.
Hantta
Täytyy myöntää, että tänään tuli testattua ja negahan sieltä pamahti, nyt mulla menossa pp12. Onhan se vielä hieman aikaista, mutta kun aloin tätä esikoista odottamaan, niin tällöin pp12 tuli SELKEÄ plussa, joten tuntuu, että peli on nyt menetetty! Jotenkin harmittaa TOSI paljon! Olin muka niin positiivisella mielellä, että kyllä se pas onnistuu, niin nyt kyllä tympäsee. No seuraavaan kiertoon tehdä vielä toinen pas ja sit tammikuussa rankempiin hoitoihin! Mutta onneksi tuo meijän pikkunen on tässä äitiä lohduttamassa, niin ei tunnu lähellekään niin pahalta! Testaan kuitenkin vielä perjantaina, kun on se pp14, mutta mihinpä tuo tulos muuttuisi, oltiin tässä kuiteskin piinistelyssä jo suht pitkällä!
Täällähän oli tullut jo monta piinailijaa lisää! Tsemppiä piinistelyyn ja testailuihin! Toivottavasti muilla sujuisi paremmin tää passailu! Mites Kakilu? Oletko jo ratkennut testaamaan?
Ja tsemppiä myös muille, jotka ovat vielä siirtoa odottamassa!
Terv. masentunut Hessunen sekä Onni ja Manni (pp12), jotka eivät ilmeisesti viihtyneet kaksiossaan!
Eli kaksi olivat sulattaneet, siirrettäväksi jäi yksi 6->12 soluinen alkio. Nyt on pakkanen tyhjä ja takkikin aika lailla, en jaksa kovasti miettiä tätä asiaa. Yritän keskittyä joulunodotukseen jos tämä piinailu kerrankin menisi " siinä sivussa" . Jos tulee negaa, ensi vuonna on uudet kujeet ja pääsen taas piikittelemään.
Hessuselle (?) pahoittelut aikaisesta negasta. Jospa se siitä vielä... bd
t. pöppis pp0
Hessuselle pahoittelut negasta... mutta eihän sitä tosiaan tiedä vaikka olisivat vähän myöhemmin kiinnittyneet, ja siksi ei vielä näkyisi : )
Pöppikselle peukut pystyssä, että ainokainen olisi sitkeä sissi bd bd bd
Ja pikaisesti ommoo nappoo: pp8 ja vain ja ainoastaan menkkaoireita. Selkä on ihan järkyttävän kipeä, päätä särkee ja vatsassa sellainen olo että täti tulee ellei tänään niin huomenna. 6 päivää olisi vielä testaukseen (virallinen testipvä 21.11.) mutta sinne asti ei varmasti tarvitse odotella... Ei taida Taisto jaksaa taistella. Jos ja kun tästäkin hoidosta nega pamahtaa ajattelin kokeilla muutaman kerran tuota paljon mainostettua vyöhyketerapiaa.
Hyvää torstaita kaikille pas-siskoille!
Jessica pp8 (kp26/28-32 ja dpo11)
Jessica: Nuo sun kuvailemat oireethan on just niitä kun kaikki täällä kertoo plussanneensa! :) Eli selkäkipua, menkkamaista oloa pitkään jne. Pidän sulle isoa peukkua!
Itselläni siis pp3. Kuten moni muukin täällä, koitan olla asettamatta kauheita odotuksia ja ottaa rennosti. Mutta eipä sille mitään voi että asia pyörii kyllä paljon mielessä ja itseään väkisinkin " kuulostelee" normaalia enemmän. Toisaalta ajatukset on jo menneet eteenpäin eli onko se sitten itsesuojelua vai mitä kun miettii jo että kun tästä tulee nega niin tää rulianssi pistosten kanssa alkaa sitten alusta...
Koitetaan nyt kuitenkin pitää mieli korkealla ja vaikka jouluaskareissa :) Aurinkoa kaikille siirtoa odottaville ja piinapäiviä viettäville.
Sulle piti tulla tsempittämään kuten maarikin teki! Heti kun luin sun tekstiä niin mietin että " Haa, ihan kuin meidän plussakierto!!" :D!!! Silloin onnen aikaan kun meillä oli tärpännyt, mulla oli koviakin menkkakipuja, selkäkipuja ym. jo alkuviikosta, kun perjantaina vasta oli testipäivä. Päivää ennen testaamista nuo kaikki oireet olivat hävinneet ja muistan, miten olin aivan paniikissa - mutta muistan myös, miten mielessä oli salainen usko siihen, että nyt on tainnut tärpätä! :) Jopa kova tissikipu hävisi siinä välissä, ennen kuin se sitten palasi takaisin raskausoireena! Se tissikipu oli jollain tapaa erilaista kuin ovulaation jälkeinen kipu ja nuo onnettomat yritelmät tuossa rinnuksilla saivat jopa kokoa itseensä!! Sekös oli mukavaa, tällainen tissitön kun olen normaalisti! ;) Lyhyesti piti vaan tsempata, mutta aloinkin fiilistelemään samalla! :D Eli älähän heitä toivoasi, mahkut on vielä maailman suurimpaan onneen teillä!!!!
Täällä on kummallista se, että nyt on ollut vähän ovulaatiota muistuttavia oireita ilmassa - eikä kai pitäisi olla mitään sinne päinkään kun kroppa elää Zumenon-horrosta! Eli siis limoja on bongattu (yäk!) ja vatsaa kipristelee välillä... Toisaalta tuntuu mukavalta, että jotain tuntemuksia, viime kierrossa kun oli niin " turha" ja outo olo kun ei tuntunut yhtikäs mitään!! :) Eli maanantaita odotellessa - ja pelätessä (sulatuksen onnistuminen jännittää taas aivan kybällä!!!)
Olen pitänyt hiljaiseloa kirjoittelusta hetken aikaa kuukautisia odotellessa, aktiivisesti silti käynyt seuraamassa teidän tarinoita. Monella näyttääkin olevan jo jännittävät ajat meneillään. Voimia ja onnea kaikille, varmasti plussauutisiakin saadaan:) Toivottavasti vielä läjäpäin!
Meillä tosiaan menossa 1 IVF:n eka PAS. Zumenonin olen aloittanat ja eilen olin kp 10 ultrassa, jossa limis oli 9 mm. Suunniteltu siirto olisi ensi viikon torstaina. Tarkoituksena siirtää kaksi huurunenää, mutta katsotaan nyt miten sulatuksen kestävät. Toivottavasti ainakin yksi saadaan matkaan mukaan.
Ihanaa viikonloppu edessä, saa viettää aikaa ihan rauhassa miehen kanssa. Tämä taitaakin olla niitä lapsettomuuden hyviä puolia ;) Niitä kun en yleensä saa mietittyä.
Tilda-777: Jee, joku muukin on näin mattimyöhäinen kuin minäkin. Mullakin on toivottavasti siirto ens viikolla. Meillä tosin mennään luonnolliseen kiertoon, joten sekin voi viellä mennä mönkään.
jessica2: Pakko sanoa, että kyllä ne munkin korvaan kuullostaa enemmän raskausoireilta kuin miltään muulta :) Otahhan sitten plussa ja vedä meijät kaikki muutkin samaan junaan. Koita vaikka nyt jo ajatella positiivisesti, että sen kestää kun on hyvä syy ;)
maari08: äläpäs viellä.. Ei viellä saa miettiä mitä tekee seuraavassa hoidossa, sehän voi olla vaikka parin vuodenkin päässä ;) Jos hyvä tuuri käy. Joten vielä ei saa heittää kirvestä kaivoon. Positiivisesti nyt vaan :)
ON: Huomenna aloitan tikuttelut, ja toivon että ovisplussa tulee vasta sunnuntaina, koska ymmärsin, että jos lauantaina on ovis, niin menee kierto hukkaan. Toivotaan ettei huomenna sitten viellä ole. Mulla vaan on semmonen kroppa, että jos mä toivon etten menkat ala jonain tiettynä päivänä (ja ei pitäs olla mahdollista että alkaa) niin tottahan ne just sillon sitten päättävät tulla. Joten mun tuurilla ovis on huomenna, ja pilaa koko homman.
Harmittaa vaan, kun en tiedä mitä sitten tapahtuu jos toi lakko alkaa. Menee sitten kierto hukkaan jos eivät siirtoa teekkään. Toivotaan ettei lakkoiluun tarvitse mennä, ja asiat saadaan selviksi ilmankin.
Testaukseen käytän nyt apuna Clearbluen digitaalista ovulaatiotestiä, niin eipähän tartte arvailla ;)
Mä alan tästä varmaan aktivoitumaan, kunhan päästäis siirtoon..
Nanni
Täällä toissaöinen yövuoro tekee tehtäväänsä, ihan kuitti olo!
Tilda: Heippa vaan! Sullakin sitten siirto ensi viikolla edessa, kiva juttu että meitä " myöhäisiä" on lisää! Mitenkä sulla muuten tehdään siirto " vasta" torstaina jos limis oli nyt jo noin komea?
Nann1: Pidetään nyt sitten peukkuja ettei ovis oo jo huomenna! Mä en noista luonnollisista kierroista tiedä mitään hoitoihin liittyen, mutta onpa outo juttu että siirto menisi piloille jos ovis on lauantaina..? Eikös se siirto joka tapauksessa tehdä muutama päivä ovulaation jälkeen? Pihalla kuin lumiukko, mä oon perehtynyt vaan näihin Zumenonien, Lugejen ym. ihanuuksien maailmaan! ;) Missäs te olittekaan hoidoissa? Julkisella ilmeisesti kuitenkin... Meillä tuolla Taysissa on ainakin raaka totuus se, että jos/kun se työtaistelu alkaa, niin meidän klinikka menee kokonaan kiinni tiistaista alkaen! Eli tiukille vetää meillä tuon siirron kanssa, mutta toivotaan että tuo pitää paikkaansa että sulkevat vasta tiistaina... On se kyllä niin raivostuttava asia, mihin kaikkeen tuo työtaistelu vaikuttaa!!!
Täällä on nyt sitten eka Luge tungettu sisuksiin taas... Maanantaita odotellaan ja kauhistellaan - se on sitten kumma että miten sitä voi samaan aikaan odottaa jotain päivää ja toisaalta pelätä ihan kauheesti! Uusi toivo kun nostaa päätään väkisinkin, mutta koko ajan pelottaa, jos alkiot ei selviäkään ja siirto peruuntuu!! Huiiiih!
Mukavaa viikonloppua koko köörille!!!
tulos oli puhtaakin puhtaampi nega. No, olen hieman äimän käkenä...pettynyt olen tietenkin mutta näin jälkeenpäin on helppo sanoa, että jotenkin vaisto sanoi koko ajan että nega tulee, koska takana oli onnistunut hoito ja siirrettiin vain yksi alkio kun kaveri(t) ei selvinnyt sulatuksesta tarpeeksi hyvin. Jotenkin sitä tulee tässä hoitorumbassa tietyllälailla pessimistiseksi ettei liikaa hyvää voi sattua peräkkäin omalle kohdalle!
Elämä jatkuu ja pikkuvesseli on tänä aamuna ollut maailman paras lohduttaja ja " joutunutkin" äidin halittelujen ja pusujen kohteeksi koko ajan...kyllä mieleen tuli heti ne karvaat itkut ja pettymyksen tunteet, joita koki ennenkuin pikkuvesseli ilmoitti tulostaan, nyt suru ei ehkä ota niin suurta valtaa, koska kiitollisuus edes tuosta yhdestä ihmeestä on niin suuri.
Hessuselle kanssa tsemppiä seuraavaan yritykseen ja hali/sylihoitoa vuosikkaaltasi...kyllä se siitä!
Itse vetäydyn ihanalle joulunodotus tauolle ja tammikuussa sitten ivf:ään, jos hyperstimulaatio-peloltani siihen uskalla.
Todella paljon tsemppiä jokaiselle hoitoihin ja kyllä se plussajono kohta alkaa...Jessicako siellä oli seuraavana piinailemassa?
Ja kiitos rakkaat kanssasisaret tuestanne ja olemassaolostanne...monesti omiin murheisiin riittää edes se, että tietää, että te olette siellä jossain kokemassa näitä samoja asioita eikä kenenkään meistä tarvi olla yksin!
Pyyh,nyyh...haikeeta... käyn kyllä katselemassa mitä teille kuuluu!
Siis tosiaan en tiedä, mitä ajatella. Aamulla taas tein testin, pp14 siis. Aluksi näyttikin, että ihan pieni viivan häivähdys oli tikussa ja välillä näytti ettei ole mitään. Lähdettiin pojan kanssa ulos ja kun tultiin siaälle, niin tietty sen jälkeen piti vielä tiirata testiä, niin kappas siinähän olikin aika selkeä viiva, ei enää mikään haamu, voin vannoa, että jopa mieskin näkee! :) Niitähän ei saisi 10min. jälkeen enää katsoa, mutta minkäs teet! Nyt oon täällä aivan sekaisin, kun ei tiedä mitä ajatella. No vielä siis pysytään jonkinmoisessa jännityksessä ainakin sunnuntaihin asti, kunnes teen uuden testin! Vuotoa ei vielä näy eikä kuulu. Koko ajan kyllä housuihin lirahtelee jotain,mutta onneksi se ei ainakaan ole verta! Ja jännää kuumotusta on poskilla ja nenä vähän tukossa, joten siinä olis pieniä oireitakin!
Anteeksi nyt tää omanapaisuuteni, mutta mää menin aivan sekaisin nyt!!!
Tsemppiä piinailijoillle, on tää aivan kamalaa! :) Ja onnea vielä siirtoa odotteleville!
Terv. Iloisempi Hessunen, sekä Onni ja Manni pp14, jotka eivät ehkä sittenkään ole vielä luovuttaneet!
Kakilulle iso tsemppihali negan johdosta! Oliko kyseessä virallinen tulos (veritesti) vai kotitesti? Joka tapauksessa ihanaa joulunodotusta ja paljon onnea seuraavalle hoitokierrokselle!
Hessuselle onnea, aivan mahtava juttu että nega kääntyikin plussaksi (vaikkakin testiajan jälkeen, mutta eihän se ole tosiaan edes mikään haamu joten pakko olla oikea plussa!!). Ja oiskos peräti kaksoset nyt tuloillaan... jänskää!
Nyt plussajuna käyntiin ja tilataan lisävaunujakin että kaikki varmasti mahtuvat : )
Naksuli yrittää siellä sinnitellä sisäinen kello sekaisin * hali * Ihan kauheasti onnea maanantaille (ja jaksuja piiiiitkälle viikonlopulle sitä odotellessa).
Kiitos kaikille tsempeistänne.
Päänsärky ja vaimeat juilinnat jatkuvat edelleen, selkä on ehkä vähän parempi. Aivan kauhea jano vaivaa, mutta tämä varmasti lugeoire. Muistaakseni ennenkin lugekierroissa ollut samaa. Sen olen kyllä päättänyt, etten testaa ennen kuin pp14 eli 21.11. (jos siis sinne asti tädittä päästään). En halua yhtään turhaa negaa enää tänä vuonna nähdä!
Kaikille oikein hyvää viikonloppua, ottakaas rennosti piinistelyistä yms. huolimatta!
t. Jessica ja pp9
HESSUNEN: Kovasti pidän peukkuja, että plussa on ihan sitä itseään. Vaikka kuinka varoittavat, että testiä ei saisi katsoa enää jälkikäteen, niin mistä se viiva siihen olisi tullut, jos pissassa ei olisi hcg.tä.
KAKILUlle kovasti halauksia ja pahoittelut negasta.
Itsellä piinailut on puolessa välissä ja kyllä nämä ovat hitaita päiviä. Miten ihmeessä jaksan odottaa perjantaihin asti.
Hantta
Kakilulle kovasti pahoitteluja negan vuoksi. Paljon lämpimiä ajatuksia Sinulle!
Hessusella onkin tosi jännät paikat. Samaten täällä on peukut ojossa puolestasi, toivotaan että seuraavaan testiin piirtyy selkeä +
Jessicalle ja Hantalle pitkää pinnaa odotteluun. Tuntuu kuin tähänkin asti pääseminen olisi kestänyt ikuisuuden, miten ihmeessä sitä malttaa odottaa selväjärkisenä tulevan mahdollisen piinailun loppuun..
Tilda ja Naksu: suht samoissa mennään. Eli tänään oli kp 12 ultra ja kaikki ihan ok. Zumenonit jatkuu ja huomenna alkavat Luget. Siirto olisi tiistaina aamulla, mikäli siirrettävää on. Meidän kahta pakkaskaverusta aletaan sulatella maanantaina, ja iltapäivällä voin soittaa ja kysellä tilannetta, mikäli klinikalta ei tule soittoa ennen sitä. Voi kunpa ei tulisi.
Hirvittää ja jännittää kamalasti; tuttu tunne varmasti meille kaikille. Koitetaan jaksaa ja hyvää viikonloppua itse kullekin.
-Kristien
Kakilulle: pahoittelut negasta. Surku tuli. On se aina vaan yhtä masentavaa kun se nega pamahtaa tietoisuuteen. Tsemppiä kuitenkin jatkoon ja positiivista mieltä ja joulun odotusta sinulle.
Jessica:lle ja Hantalle tsemppiä piinistelyyn.
Omasta navasta ihan vähän: tänään pp4 (tiistaina oli siis siirto). Eilen ja tänään on iltapäivällä tullut ihan hirmuisen paha olo ja kova väsymys. Heti on ollut " korvat höröllä" , että voisiko tämä olla nyt ennusmerkki kiinnittymisestä ja alkavasta raskaudesta, mutta eihän nyt vielä pahaa oloa pitäis tulla?! Meidän alkiot oli 3päiväisiä eli nyt olis hedelmöittymisestä sitten 7 päivää, teoriassa (en tiedä miten lasketaan kun huuru-ukkoja ovat). Toinen alkio oli sitä paitsi vaan 3 soluinen kun kärsi vähän pakastuksesta eikä ollut edes jakautumaan vielä siirtovaiheessa lähtenyt (2 kaverusta siis siirrettiin)
Hämmästyttävän kovasti sitä vaan toivoo että nyt tää tästä lähtisi, vaikka samalla koittaa olla realistinen eikä kasvattaa unelmia vielä pilviin :)
terv.nimimerkki: tyttö joka ottaa rennosti eikä tarkkaile itseään koko ajan ;)
En huomannut lääkärissä ollessani tiedustella siirron ajankohtaa tarkemmin, mutta tosiaan siinä mietittiin että onko siirto torstaina vai perjantaina. Sain sitten itse päättää sen torstain, sanoivat että ihan makuasia. En sitten osannut alkaa enempää ihmettelemään. Lääkäri totesi ettei lääkitystä nyt tarvitse ainakaan tehostaa, kun limis on 9 mm(kp10) ja sanoi että Zumenonit jatkuu 1x3 vanhaan malliin ja Luget aloitan maanantaina. Minkä paksuinen limis yleensä siirtoajankohtana tulee olla? Onko vaatimuksella jokin ala- tai yläraja?
Limiksen tulee siis olla 8mm ennen kuin Luget aloitetaan tai siirtoa tehdään. Eli kaiken järjen mukaan teillä olisi voitu tuon perusteella ajoittaa siirto jo alkuviikkoon! Mutta kaitpa ne lääkärit tietävät mitä tekevät, ainakin paremmin kuin tällainen tavallinen kadun tallaaja jota viedään kuin kuoriämpäriä näissä hoidoissa! ;) Aina välillä (tai oikeestaan lähes aina) on sellainen olo, että on ihan pihalla, sitä menee ja tekee vaan kuten käsketään eikä voi muuta kuin odotella ja toivoa! Niin se vaan menee! Mutta sulla on ainakin varsin vahva " alusta" alkiolle, se on hyvä!!! :D
Pahoittelut Kakilu :(
Mulla tänään pp8 ja ei oireen oiretta- viimeksi testasin pp9 plussan. Tunne on vahva, ettei mitään tässä PAS-yrityksessä tapahdu. Inhottavaa tää piinailu.
Kumpa aika kuluisi nopeaan.
Virallinen testipäivä on ens viikon torstaina.
Koitetaan kaverit kestää!
Ja taas me mennään ihan samoissa, siis jos siirtoon päästään!! Montako solua siinä blastokystissa olikaan? Mä kun olen nyt jumittunut miettimään sitä meidän viime kierrossa siirrettyä pikkuruista 2-soluista, onko sellaisesta mihinkään?!!! Pitääpä itsekin kysäistä tuosta blastokystista kun seuraavaksi klinikalle mennään!