**PAS marraskuussa**
En löytänyt marraskuun pas-pinoa vielä, joten tässä pelkille passareille : ) Osa passaajista on ehkä pinoutunut ivf-läisiin tms.
Mutta oisko siis muita passaajia piinaseuraksi?
Itse vähän varauksella vielä odottelen kierron alkua, kun en ole ihan varma tyksin hoidoista näin lakon/irtisanomisuhan alla. Tod.näk. tänään kp1.
Mulla kyseessä 1. ivf:n 1.pas. Yritystä n. 2,5 vuotta, minä -75 ja mies -72, ja ensimmäistä lastamme tässä yritämme.
Jessica
Kommentit (165)
Ei vieläkään ovisplussaa. Lauantaista asti olen testaillut (joskaan en olettanutkaan sen silloin vielä olevan plussaa). Mutta miten tämä odottavan aika onkaan näin pitkä.
Toivottavasti huomenna olisi plussaa, jotta päästäisiin siirtoon perjantaina.
Hantta
Ja taas uusi viikko pyörähti käyntiin! Lääkäriaika on nyt sitten varattuna, eli se ois tasan viikon päästä - saa nähdä miten limis silloin jakselee! Ja tällä kertaa hoitaja sanoi, että vielä tämän hetkisen tiedon mukaan siirtoja tehdään silloin ma 19. pvä, joten siinäkin voi ilmeisesti vielä tulla mutkia matkaan... :( Mutta sen näkee sitten, ei auta kuin toivoa parasta!
Mä olen jo pidempään miettinyt että mitenkä noita Zumenoneja oikein määrätään, tai siis millä perusteilla se aloituspäivä määrätään? Kun huomasin, että Kristienin on käsketty aloittaa kp2 ja mulla taas on sanottu, että aloitetaan heti kun kunnon vuoto alkaa... Miten tuossakin voi olla eroja? Mystisiä ovat nämä hoidot ja lääkärien erilaiset " tyylit" ... ;)
Hantalle peukkuja tikutteluun, toivotaan että se ovisplussa sieltä nyt pärähtäisi!!!!
Naksu kp3 - vasta!!! Kyllä odottavan aika on piiiiitkäääää!!!!
Mitens hessusen piinistelyt sujuu?
3 pp menossa ja tuntuu, kun tätä olisi kestänyt jo kauankin. Olo on ihan tavallinen, ehkä hiukan " sisäänpäin" kääntynyt, elelen omassa maailmassa ja huomaan vaipuvani helposti ajatuksiini.
Oltiin just pojan kanssa tuolla pirteässä pakkassäässä kävelyllä. Onneksi toi ihana 1,5v saa ajatukset arkeen.
Kuka se just kirjoitti, että vaikka onkin jo saanut yhden lapsen tätä toista toivoo aivan yhtä epätoivoisesti ja kamppailee samojen lapsettomuustunteiden kanssa kuin silloinkin. Arki on vain toisenlaista kuin ennen lasta ja ehkä sen takia hiukan helpompi päästä näistä lapsettomuus-ajatuksista pois, kun jaloissa häärää aurinkoinen vipeltäjä, joka omalta osaltaan muistuttaa, että kaikki on mahdollista!
Saadaankohan me tällä viikolla jo piiniskavereita?
Zumenoneista..mulla tuli heti alussa tosi hurjia sivuvaikutuksia kuumia aaltoja, päänsärkyä,huimausta mutta ne väheni nopeasti noin 2-3 pv jälkeen ja sen jälkeen en ole huomannut enää mitään mainittavaa paitsi turvotuksen mutta sen kanssa pystyy elelemään ihan ok.
Mukavaa viikkoa kaikille ja peukkuja, että ovikset löytyy, limikset kasvaa ja huurunenät sulaa hienosti ja tarrautuu kiinni!!
Joo, tosiaan tuntuu kuin tätä piinailua ois ollut jo AINAKIN kaksi viikkoa. Tuntuu, että koko ajan mietin, että milloin voisi testailla ja jos joku tuntemus on alamahan seudulla, niin koko ajan pähkäilen, että mikähän tuo oli?!? Epätoivoista! :)
Nyt kai ne meidän kaverit varmaankin olisivat jo kiinnittyneet, vai? Mulle hoitaja sanoi, että parin päivän päästä ne kiinnittyy, jos ovat kiinnittyäkseen! Toivotaan, että ovat tarranneet tiukasti!
Tsemppiä muille siirron eri vaiheisiin! Sekin aika tuntui tosi pitkältä, kun eka odotteli menkkoja, sittten ultraa ym. Ja mullakin kun meni kaksi kiertoa hukkaan aina jonkin syyn takia, niin välillä tuntui, että ei tässä koskaan päästä eteenpäin!
Milloin olet muuten Kakilu aikonut testata? Mää koko ajan pähkäilen, että pitäisko oottaa mahd. pitkään, mutta mä oon kyllä niin malttamaton, että varppina tulee testattua ennen aikojaan, vaikka nyt kuinka tuntuu siltä, että en aio testata. Mietin vaan, että silloin kun aloin tota meidän vuosikasta odottaa, niin testi näytti selkeää plussaa jo pp12. En ollut sillonkaan aikonut testata, mutta mulla alkoi pahoinvointi jo niin varhaisessa vaiheessa, että ajattelin, että tää ei ole mulle normaalia, että pitää käydä yhtäkkiä oksentamassa, niin sittenpä tein testin ja plussahan se oli! Toivottavasti nyt kävis samalla lailla, mutta ilman sitä pahoinvointia, kiitos!
no ei kai tässä kummempaa,
Hessunen sekä Onni ja Manni pp3 (vasta!)
Mulla kanssa on raskausoireet olleet jo tosi vahvat 11-13 päivän kieppeillä, ja olen " arvannut" olevani raskaana vaikka ei sitä voikaan todeksi kunnolla uskoa edes testin tai siis testien viimeksikin 3 kpl jälkeen. Mulla tuli viimeksi ainakin ensimmäiseksi kamala kuvotus,vilutus ja vesi " poltti" kasvoja , etenkin otsaa esim. suihkussa ja kasvoja pestessä.Se kesti koko raskausajan enkä voinut käydä esim. saunassa lainkaan. Se oli tosi outo juttu, mutta neuvolassa sanottiin, että johtuu jotenkin hormoneista ja vilkastuneesta verenkierrosta.
Yritän nyt olla vaan ajattelematta päivien määrää ja mennä eteenpäin ja samalla odotella, josko niitä oireita tulisi joskus vaikka viikonpäästä...huh,huh. Tää on ihan hirveetä!
Lisää piinailijoita joukkoon ja äkkiä!
*Isot huiskutukset Naksulle* ja paljon onnea tälle kierrokselle! Ihanaa, että olet taas mukana porukoissa : ) Noista lääkityksistä + niiden aikatauluista en vaan osaa neuvoa mitään, kun lähes luomuna mennään (Luget tietty mukana, mutta muuten ei mitään extraa).
Ja yhtä lailla peukut pystyssä jo piinaileville + pakkaskavereitaan vielä odottaville bd bd bd bd bd
Täällä varmistui siirto keskiviikolle. Toivottavasti vaan siirrettävää jäisi sulatuksesta... Nyt jännittää!
Jessis
Naksu: lisää yhtäläisyyksiä löytyy, eli meidänkin hoitopaikka on Tays. Mä en vielä saanut lääkäriaikaa varattua, kun meidän hoitaja oli tänään lomalla. Mutta huomenna uusi yritys. Zumenoneista sen verran, että minunkin piti aloittaa ne kp1.
Monet näyttää jo piinailevan tai tietävät ainakin siirtopäivän. Voi kun olisikin jo sniin pitkällä! Mutta onnea vaan kaikille piinailuun ja toivotaan, että alkiot kestää sulatuksen.
Tänään oli sitten kp13 ja ultra. Harmikseni limis oli vasta 6 mm eli ensi viikon tiistaille menee sitten siirto. Jotenkin toivoin jo tälle viikolle siirtoa. Noh, parempi odotella että kunnon kalvot kasvaa ja sitten kaverien olis helppo kiinnittyä, hoppas. Kaksi huurunenää siis on tarkoitus siirtää, 6 on pakkasessa eli katsotaan ehtyykö sulatuksessa kaikki vai millä sulatuksella selvitään.
Zumenoineista kun kerroin että tuon iltapäivä pillerin otto pakkaa aina unohtumaan alkuiltaan niin sain uudet ohjeet ja vähän lisää annostusta. 2 x2 pillereillä mennään sitten tästä eteenpäin, eli aamulla tuplat ja illalla tuplat. Saas nähdä rupiaako tuntemuksia nyt pillereistä tulemaan...
Tsemppiä tämän viikon siirtoa odottaville ja tikuttaville!
Mulla oli ultra pe:na ja limis oli jo ihan hyvän paksuinen (8,8mm) ja keskiviikkona olisi nyt tarkoitus tehdä siirto. Toivon mukaan edes yksi meidän kolmesta pakkasukosta selviäisi kyytiin asti.
Me ollaan Taysissa hoidoissa ja ehdottivat siellä itse, että jos alkiot vaikuttavat heikkolaatuisilta sulatuksen jälkeen, voidaan siirtää myös kaksi alkiota. Minusta tuon ihan hyvä juttu, vaikka ei varmaan kuitenkaan olennaisesti lisää raskauden mahdollisuutta, kun jokainen alkio on oma yksilönsä. Peukutukset kaikille! -Rosalee-
Tänä aamuna vihdoin pamahti plussa ovistestiin ja siirtoon päästään siis perjantaina. JIPPII!!!
Meillä pakkasessa on viisi alkiota, jotka kaikki on pakastettu yksittäin. Näin siksi, että kahden alkion siirtoon emme kahden pienen lapsen vanhempina enää uskalla ryhtyä. Toisaalta tilanne, jossa molemmat alkiot selviäisivät sulatuksesta ja vain toinen siirrettäisiin olisi mielestämme kestämätön. Niinpä poikkeuksellisesti pyysimme, että alkiomme pakastetaan yksittäin ja klinikalla suostuttiin siihen.
Nyt sitten tietysti jännittää, että miten alkiot selviävät sulatuksesta. Meillä yleensä alkiot on selvinnyt siitä hyvin, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Ja sitä tietysti jännitän, että jos ensimmäinen alkio kuolisi sulatuksessa, niin ehditäänkö sen jälkeen sulamaan otetun alkion tilannetta seurata riittävästi, vai joutuuko lääkäri siirtämään sen summan mutikassa.
Näköjään jotain murehdittavaa pitää olla aina, mutta positiivista nyt on kuitenkin se, että siirto on perjantaina.
Hantta
Ai kun hyvä, että ovisplussa löysi perille ja pääsette siirtoon pe! Enpä silloin hoksannut aikanaan pyytää klinikalta alkioiden yksittäistä pakastamista, kuulostaa tosi järkevältä systeemiltä.
Täällä kärvistellään kp 2 säryissä ja eka Zumenon heitetty kitusiin aamusta. Ultra on ensi viikon perjantaina 16. päivä. Tuntuu kamalan pitkältä ajalta odotella.
Jaaha. Työt kutsuu :)
Mukavaa päivää kaikille!
-Kristien
Ihan nopeasti omat kuulumiset vaan!
Nyt menossa kp4 ja Progynova-pv3. Ultra on kp12 eli 14.11. ja jos kaikki on kunnossa niin siirto osunee viikon 47 alkuun.
Olen vastikään aloittanut päivittäisen omenaviinietikan " nauttimisen" , jotkut kun vannovat sen ihmeitä tekevään vaikutukseen. Itse nyt en siltä ihmeitä odota, mutta mitäpä sitä ei olisi valmis kokeilemaan...
Nyt on priimakaveri kyydissä - kaksi sulatettiin ja molemmat olisivat olleet erittäin hyviä, mutta lekuri suostui siirtämään vain yhden (pienen kokoni vuoksi ja siksi että kyseessä " vasta" eka pas).
Testing 21.11.
Olin niin tohkeissani etten kysynyt mitään edes limiksestä tai mistään muustakaan, olin vaan niin onnellinen kun alkiot selvisivät sulatuksesta : )
Piinistely alkakoon!
Jessica pp0 + Taisto
Sulla sujui paljon paremmin kuin mulla tuo tämän päiväinen alkion siirto.
Meillä nimittäin jouduttiin sulattamaan kaikki kolme alkiota ja vain yksi oli joten kuten siirtokelpoinen. Sekin oli pakatuksen/sulatuksen takia kärsinyt ja pienentynyt 5-soluisesta 3-soluiseksi. Eli ei mitään odotuksia tän ekan PAS:n suhteen, ihme on jos tuolla alkiolla raskaudutaan.. No, keväällä sitten varmaan toinen IVF edessä.
-Rosalee-
Olen tämän tarinan kertonut moneen kertaan mutta haluan valaa sinuun ROSALEE uskoa.
Minulla oli aikanaan syksyllä 2001 ensimmäisessä PAS hoidossa vastassani hyvin vakavan oloinen lääkäri. Hän kertoi, että molemmista alunperin 4-soluisista alkioista puolet soluista oli sulatuksen yhteydessä kuollut ja alkiot olivat siis 2-soluisia. Lääkäri oli jopa miettinyt seuraavan satsin sulatusta, mutta päätynyt kuitenkin yrittämään näillä puoliksi kuolleilla alkioilla.
Itsellä oli tosi huono fiilis ja en uskonut hetkeäkään, että plussa voisi tästä hoidosta tulla. Niin vain kävi, että kaksi viikkoa siirron jälkeen tein elämäni ensimmäisen plussatestin ja terve tyttövauva syntyi kesäkuussa 2002.
Älä siis vielä anna periksi. Näissä hoidoissa kaikki on mahdollista. Välillä se täydellinen alkio ei toivottua tulosta tuo ja toisaalta ihan hyvin se plussa on mahdollista tuolla 3-soluisellakin.
Itse odottelen innolla ja pelolla huomista siirtoa.
Hantta
Rosalee78:
Sulla sujui paljon paremmin kuin mulla tuo tämän päiväinen alkion siirto.Meillä nimittäin jouduttiin sulattamaan kaikki kolme alkiota ja vain yksi oli joten kuten siirtokelpoinen. Sekin oli pakatuksen/sulatuksen takia kärsinyt ja pienentynyt 5-soluisesta 3-soluiseksi. Eli ei mitään odotuksia tän ekan PAS:n suhteen, ihme on jos tuolla alkiolla raskaudutaan.. No, keväällä sitten varmaan toinen IVF edessä.
-Rosalee-
Tänään oli siirto, yksi kakkosluokan alkio sulatettiin ja säilyi nelisoluisena. Lääkäri kertoi että hyvät mahdollisuudet onnistua jos alkio on terve kromosomeiltaan.
4 alkiota jäi pakkaseen 2:ssa ampullissa.
Nyt piinailemaan sitten. Tsemppiä myös muille!
Täällä on teille peukut pystyssä hevioso, jessica, rosalee ja hantta.
Ensi tiistaina olisi siirto eli perästä tullaan.
Toivotaan että plussajuna ottaa kyytiin tästä pinosta paaaaljon väkeä. :)
Täällä onkin niin paljon porukkaa etten meinaa millään saada kiinni kaikkien tilanteesta! No, koitetaan!
Hessunen: On se joo kumma miten sitä aina vaan jaksaa kuulostella kroppaansa ja keksiä mitä kummallisimpia selityksiä ja oireita! :) Mutta sitä tää on ¿ toivottavasti vaan ne ¿oireet¿ sitten kanssa merkkais jotain!!!
Kakilu: Olipas jännä ¿kuulla¿ tuosta veden polttelusta kasvoilla! Mä oon siitä erikoinen tyyppi että mulla ihan lämpöinenkin vesi polttaa aina kasvoja! Suihkussa esimerkiksi ei tulisi mieleenikään laittaa kasvoja vesisuihkun alle saman lämpöiseen veteen kuin millä kroppaani suihkuttelen, olisi ihan tuskaa! Mulla varmaan nuo hormonit hyrrää koko ajan niin kovasti että olen aina ihan tulessa! ;) Ei vaan! Mutta oli siis jännä kuulla taas yksi erikoinen raskausoire, niitä kun riittää niin valtavasti ja mitä erikoisempia!
Jessis: Tää huiskuttelee ihan kamalasti takaisin! :D Siellä jo piinaa elellään, toivotaan nyt parasta!!! Hienoa että priimakaveri saatiin kyytiin, niin sitä pitää!!!
Tosiaan, yritän taas skarpata tän palstailun kanssa, ei vaan tuu enää ihan niin luonnostaan kuin ennen!
Belva: Mitäs sulle on Taysissa sanottu, kuinka tuo työtaistelu tulee vaikuttamaan teidän hoitoihin? Aivan karmeaa kun sitä joutuu päässään pyörittelemään, mutta pitää toivoa että onnistuisi silti ¿ tosin se, että hoitaja kertoi klinikan olevan auki vielä silloin 19. päivä jos ¿taistelu¿ alkaa, helpotti hiukan oloa...
Maari: Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Jos mulla limis on alkanut hidastelemaan niin meillä jää todnäk koko siirto tekemättä tuon työtaistelun takia... :(
Rosalee: Kyllä varmasti on ihan hyvät mahkut teillä vielä! Tiedän kyllä, että epätoivo alkaa hiipiä tuollaisessa tilanteessa, mutta mistäs sitä tietää millainen sissi sinne sun masuun on laitettu!!! :) Tuosta kahden alkion siirrosta piti muuten kommentoida... kyllä se kahden alkion siirto vaan raskausmahdollisuutta lisää... Jotenkin näin olen lukenut, että jos siirretään vahva ja heikko alkio, niin se heikompi alkio lisää kuitenkin sen vahvemman todennäköisyyttä kiinnittyä ¿ entsyymeistä tm. kun nuokin asiat taitavat olla kiinni!
Hantta: Onnea huomiseen mahdolliseen siirtoon!!! Toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaan!!
Menina: Me vaan mennään edelleen samoissa, kuten viime kierrossakin! :) Tosin mä vaan taustailin viime PASsissa, nyt kokeilen olla vähän aktiivisempi!
Heviosolle myös tsemppiä piinaan, toivottavasti lopputulos on toivottu!!!
Nyt tuli niin pitkä raapustus, että lyhyesti vaan omaa napaa: Tällä kertaa Zumenoneista on oireitakin, vatsaa kipristelee, kuumottaa välillä, vatsaa turvottaa, ilma vaivaa... Mutta niin kuin olen tässä itsekseni miettinyt, mistäs sitä enää tietää mikä " oire" johtuu hormoneista ja mikä on ihan vaan tavallista, täällä kun noita nappeja on vedelty naamaan ja joka paikkaan jo vuoden ajan! ;) Joten katsellaan ja ihmetellään, maanantaina mennään lääkäriin katsomaan tilannetta ja varmaan saadaan tuomio: päästäänkö siirtoa edes yrittämään vai ei! Huii, jo jännittää!!!
Naksu kp6
uskomaan omiinkin mahdollisuuksiin, vaikka niillä vähän huonommillakin soluilla. Ja kovasti onnea huomiseen siirtoon! :)
Kiitos myös muille kannustuksesta. Ei tässä auta muuta kuin odotella.
Meillä muuten on testipäivä ke 21.11. Taysissa sanoivat, että jos lakko alkaa, ei paikalla ole silloin kuin toimistosihteeri. Alkuraskauden ultria ym. ei voida järjestää. Samoin ei voida laittaa jonoon uutta ivf:ä varten ennen kuin lakko loppuu. Hmmm..
Pe oli suunnittelukäynti Fertinovassa. Menkkojen pitäisi alkaa heti alkuviikosta ja kp 2 lähtien alan nappailla 3 kpl Zumenoneja päivässä. Ultra kp 12 tienoilla sitten. Sitten aletaan jännätä täysillä, miten meidän kahden pakkasveikon käy. Lääkäri ehdotti alkioille pitempää viljelyä, josko selviäisi kumpi on sisukkaampi tapaus. Itse en uskalla niin pitkälle vielä ajatellakaan, kunhan päästäisiin sinne asti. Pelottaa minkälaisia oireita Zumenonit saa aikaan; eiköhän se kohta selviä :)
Oikein hyvää alkuviikkoa joka naiselle. Paljon onnea matkaan teille, joilla on siirto jo alkavalla viikolla. Täältä tullaan perässä!
terkuin Kristien