Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**PAS marraskuussa**

19.10.2007 |

En löytänyt marraskuun pas-pinoa vielä, joten tässä pelkille passareille : ) Osa passaajista on ehkä pinoutunut ivf-läisiin tms.

Mutta oisko siis muita passaajia piinaseuraksi?

Itse vähän varauksella vielä odottelen kierron alkua, kun en ole ihan varma tyksin hoidoista näin lakon/irtisanomisuhan alla. Tod.näk. tänään kp1.

Mulla kyseessä 1. ivf:n 1.pas. Yritystä n. 2,5 vuotta, minä -75 ja mies -72, ja ensimmäistä lastamme tässä yritämme.

Jessica

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni jokseenkin niin kuin pitikin.

Sulamaan ei tarvinnut ottaa kuin yksi alkio. Siitä meidän 4-soluisesta alkiosta oli sulatuksen jälkeen hengissä kolme solua, mutta se ei lääkärin mukaan vaikuta lopputulokseen mitenkään. Ja tämänhän tosiaan tiedän oman aikaisemman kokemuksen kauttakin.

Luget aloitetaan tänä iltana ja testi kahden viikon kuluttua perjantaina.

Tsemppiä kaikille piinaijijatovereille.

Hantta

PS. Olisiko kellään innostusta ruveta pitämään listaa tässä keskustelussa mukana olijoiden tilanteesta tyyliin

Hantta, siirtopäivä 9.11., siirrettiin 1 alkio, testipäivä 23.11., tulos ?

Ja samat asiat kaikista tässä pinossa kirjoittelijoista. Ja tuota listaa voitaisiin ylläpitää esim. kerran viikossa. Minusta tuo ainakin helpottaisi lukemista ja muiden tilanteiden seuraamista valtavan paljon. Itse en kuitenkaan uskalla luvata, että minulla olisi aikaa tuota listaa tehdä.

Vierailija
62/165 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein nyt sittenkin itse pikaisesti sen listan tässä pinossa kirjoitelleista ja heidän hoitojen tilanteesta. Pyydän etukäteen anteeksi, jos jonkun tilanne meni minun silmieni ohi. En tosiaan jatkossa lupaa pitäväni listaa yllä, joten jos joku on siihen innokas, niin tästä saa alkua.

Nallukka76: tulos +

Kakilu: siirto 2.11., 1 alkio, testi 16.11.; tulos

Hessunen: siirto 2.11.; 2 alkiota; testi; tulos

Jessica2: siirto 7.11.; 1 alkio; testi ; tulos

Rosalee78: siirto 7.11.; 1 alkio; testi 21.11.; tulos

Hevioso: siirto 8.11.; 1 alkio; testi ; tulos

Hantta1970: siirto 9.11.; 1 alkio; testi 23.11.; tulos

Kristien

Maari08

Mami 69

Allu2001

Tilda-777

Nann1

Menina76

Belva

Naksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh... on tää ollut piiit-käää viiik-koo!

Ihanaa, että on saatu lisää piinailijoita joukkoon. Eikse mene niin, että mitä enemmän meitä on sen todennäköisempää on että tulee myös paljon onnistumisia, ainakin ajatellaan näin! Jokaiselle tosi paljon onnea matkaan ja voimia piinailuun. Nyt vaan tuntemuksia kehiin, niin henkisiä kuin fyysisiäkin. Mä en itse osaa tällä hetkellä sanoa muutakuin, että lugeista on tullut tissit niin pirskatin kipeiksi ettei mahallaan tarvi nukkua ja alavatsalla on sellanen painontunne että ihan kuin menkat alkais kohta ja välillä leijun pää pilvissä ja välillä olen ihan siipi maassa. Vielä viikko ja sitten elämä muuttuu kertaheitolla taas niin uskomattoman ihanaksi ja ajatukset niin aurinkoisiksi tai romahdetaan hetkellisesti tosi, tosi alas. Niin se vain on että viikon päästä on joka tapauksessa suuret tunteet ilmassa.

Ihanaa viikonloppua kaikille ja pitäkää hyvää huolta omista isistänne ja lastenne isistä!

Vierailija
64/165 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä käynyt silloin tällöin täällä lukemassa ja välillä meinannut jopa jotain sanoakin, mutta suhtautuminen tähän koko juttuun on tosi ristiriitainen. Ei millään viitsisi ajatella asiaa yhtään enempää kuin on pakko, ettei vaan turhat toiveet herää.

Meillä siirto oli torstaina 8. päivä. Lääkäri oli erittäin toiveikas, kun ensimmäinen ICSI onnistui aiemmin heti ja vika on " vain" miehen siittiöissä. Mies on tosi positiivisella mielellä ja sai lääkärin sanoista lisää uskoa, mutta mä taas ajattelen sen sanoneen niin, koska sille maksetaan siitä :-).

Muutama asia jäi mietityttämään, kun lueskelin teidän juttuja. Kaikilla lääkkeiden kanssa menevillä tuntuu olevan zumenonit ja mulla on Progynova-tabletit. Mistäs tämä johtuu? Lääkäristä, klinikasta vai mistä? Sama vaikutus tietenkin, mutta kunhan jäin ihmettelemään.

Toinen, mitä mietin oli tuo kahden alkion siirto. Meillä oli kaksi alkiota oljessa ja lääkäri kysyi, montako siirretään ja kun olimme jo ajatelleet yhtä, huokaisi lääkäri ja kertoi olevansa tyytyväinen, ettei hänen tarvitse aloittaa käännytystyötä. Ei siis missään nimessä siirtäisi kahta alkiota ellei hoidokit väkisin halua. On siis ilmeisesti kovastikin eroja lääkäreissä ja heidän mielipiteissään.

Oikein paljon tsemppiä kaikille! Yleisvire tuntuu olevan tosi positiivinen, joten ehkä tässä pitää vähän seuran vuoksi yrittää piristyä :-).

Allu

Vierailija
65/165 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hantta: Sielläkin on jo kyytiläinen matkassa, toivottavasti nappaa kiinni!!!

Tosi kiva kun teit tuon listan, mä oon nimittäin ollut ihan pääpyörällä kun olen yrittänyt " ottaa selvää" missä vaiheessa kukin menee! Ja kun meitä on kuitenkin kokonaisen kuukauden ajalle meitä PASsaajia, niin meitä ehtii kertyä vielä paljon lisää ja kaikki on hyvin eri tilanteissa... Joo, hyvä juttu siis!!! ;)

Rosalee: Joo, toi Taysin tilanne on kyllä kurja jos/kun se työtaistelu alkaa... :( Mutta toisaalta, ultraan pääsee aina yksityisellekin! Täällä tosiaan jännitetään päästäänkö koko siirtoon edes tuon työtaistelun vuoksi... :(

Kakilu: Siellähän on jo ihan selviä raskausoireita!!!! Ei nuo mistään Lugeista johdu vaan raskaudesta, uskotaan siihen!!! :) Tuollaista ainakin itselläni oli plussakierrossa viimeksi...

Allu: Mä en osaa kyllä yhtään sanoa noista lääkkeistä, ehkä vaan lääkärikohtaista tuokin. Ja tosiaan uskon, että myös tuo kahden alkion siirto on lääkäristä kiinni, toiset tekevät sen helpommin kuin toiset. Tässä ajan mittaa on muutenkin huomannut, että näitä asioita hoidetaan toooosi eri tavoin eri lääkäristä ja eri klinikasta riippuen, mikä on musta kyllä kumma juttu. Mutta niin se vaan menee!

Täällä tuli nautittua pari rentouttavaa eilisiltana ja kyllä teki hyvää, täytyy sanoa! Jotenkaan en nyt yhtään pysty rentoutumaan ja olemaan miettimättä tätä hoitoa, eikä tuolla työtaistelulla kyllä asiaa helpoteta... Yleensä olen ollut sillä periaatteella, että hoitokierrossa en ota tippaakaan, mutta tuskin tuo muutama sidukkaa hallaa tekee, kun vielä on kierto ihan alussa..? Täällä on siis ollut erilainen Zumenon-alku kuin viimeksi, nyt on kyllä oireita havaittavissa! Kuumia aaltoja, vatsan kipristelyä, ilmaa mahassa... Onko muilla Zumenoneista tuollaista tullut?

Naksu kp8

Vierailija
66/165 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hantalle onnittelut pakkaskaverin siirron johdosta! Ja kiitti kun olet tehnyt jännäyslistan. Itsellä ei ole siihen vielä laitettavaa, kun ultra on vasta ensi pe ja siirron ajankohta hämärän peitossa.

Naksu, kyselit noista Zumenonien oireista. Olen huomannut, että nyt tiistaista lähtien niitä syötyäni vatsa menee helposti sekaisin erityisesti aamuisin. Otan illalla 2 nappia ja aamulla yhden. Suuhuni on tullut kipeä afta, mitä mulla ei ole ollut koskaan aiemmin. Käsissä oli punoittavaa ihottumaa, mutta se meni onneksi jo ohi. Ihmeen vähän oireita on ollut, pelkäsin paljon pahempaa. Mulle yleensä ei mitkään hormonihoidot sovi ollenkaan.

Kerroin tänään veljelleni PAS:sta ja oli ihanan kannustava. Kunpa ensi viikko menisi nopsaan, niin tietäisi sitten, milloin mahdollinen siirto on. Ei auta kuin jatkaa odottelua.

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille joka tapauksessa!

t. Kristien

Vierailija
67/165 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille !

Meillä taitaa siirto osua joulukuun puolelle, niin tässä laskeskelin. Tämä parin kuukauden breikki on tehnyt hyvää, olen yrittänyt pysyä täältäkin poissa. Mutta ei se ole kovin hyvin onnistunut. Nyt lopmat on lomailtu ja nyt uudella innolla takaisin hoitojen pariin. Toivottavasti meillä kaikilla nyt onnistaisi !!!!!!!!!!!!!

Pidän teille kaikille peukkuja ja käyn lukemassa teidä tarinoita.

T:mami

Vierailija
68/165 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea että moni on jo päässyt siirtoon, ja sitä kautta piinailemaan (vaikka piinailu ei oo kivaa). Meillä jännitetään vasta sitä, että päästäänkö siirtoon, kierron ja sen jälkeen viellä alkioiden puolesta.

Maanantaina ois ultra, ja sit tietää taas enemmän. Vähän mietityttää mitä tälle luonnolliseen kiertoon tehtävälle pas:ille käy, kun viimeinen kierto oli huiman pituinen. Noh, kierrot kai on erilaisia.

Mitähän naikkarilla (Helsingissä) tapahtuu, jos lakko alkaa? Mietin tässä huolissani, että jos siirto tulis siihen aikaan kiertoa kuin ennen, ei ehkä päästä koko siirtoon, siis jos lakko vaikuttaa siihen.

Onko täällä muita naikkarilaisia?

Anteeksi etten hirveen henkilökohtaisia juttuja ole kirjoittanut kelleen, mutta en ole kauheesti kerennyt lukemaan näitä kirjotuksia täällä.

Lupaan parantaa tapani, kunhan ensin saan tietää olenko tässä kierrossa edes menossa siirtoon ;)

Tsemppiä kaikille, oviksen tikutukseen, ultriin, piiniksiin, ja tietysti testituloksiin (positiivisiin semmosiin)!!!

Vierailija
69/165 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Reilun vuoden taustalla olon jälkeen ilmoittaudun mukaan piinailuun. Taustastani sen verran, että ehdimme olla hoidoissa mukana yli kolme vuotta ennen kuin kolmannen IVF:n tuoresiirto tuotti kauan kaipaamamme plussan ja saimme syliimme maailman ihanimman pojan kesällä 06. Nyt sitten ois tarkoituksena yrittää saada pojallemme sisarusta PAS:n avulla. Samaisesta hoidosta, mistä poikamme sai alkunsa, jäi pakkaseen 13 alkiota, joista nyt toivomme alkua uudelle raskaudelle.

Lapsettomuuden syynä meillä on mieheni heikko siemennesteen laatu ja endometrioosani. Minulle PAS tehdään lääketieteelliseen kiertoon, koska kuukautiskiertoni on raskauden jälkeen heitellyt todella paljon. Aloitin kp2 Estradot-laastarit, joita vaihdan vatsan alueelle kolmen päivän välein. Onko kenellekään muulle kyseinen laastari hoitomuotona tuttu? Maanantaina 5.11. oli ultra, jossa todettiin kohdun limakalvon olevan valmiina siirtoa varten. Aloitin samana päivänä Lugesteronit kolmesti päivässä. Siirtopäiväksi määrättiin torstai 8.11. Kädet täristen odotin torstaita ja uutisia alkioiden selviämisestä sulatuksesta. Onneksi torstai toi tullessaan hyviä uutisia ja pääsimme siirtoon. Molemmat sulatetut alkiot olivat lähteneet jakaantumaan eteenpäin, vaikka niistä toinen olikin kärsinyt jonkin verran sulatuksesta. Meille siis siirrettiin kaksi alkiota, koska halusimme itse sitä. Esikoisemme hoidossa siirrettiin myös kaksi alkiota ja toinen niistä tarrasi kiinni ja raskaus käynnistyi. Jos nyt kävisi niin onnellisesti, että molemmat lähtisivät liikkeelle, olisimme ikionnellisia elämän jättipotista.

Jännittää ihan hirveästi, miten PAS:ssa käy. Se tunne pelkoineen ei muutu vaikka sylissä jo yksi lapsi onkin. Toivon kaikille jaksamista piinailuun ja ennen kaikkea paljon toivottuja ja odotettuja plussia. Erityisesti toivon sitä niille, joilla hoidot eivät ole vielä tärpänneet. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että toivoa ei pidä menettää. Meillä vasta kolmas hoito (PAS:it mukaan laskien kahdeksas hoitokerta) tuotti sen kaivatun plussan.

Mukavaa ja rauhallista sunnuntaita.

=)Tiukkunen (pp3?)

Vierailija
70/165 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinistely on ihan tuskaa ja täällä vasta pp 3. Koko ajan asia pyörii mielessä, vaikkakin viikonloppuna oltiin lyhyellä reissullakin miehen kanssa. Mitään oireita ei ole mulle tullu Zumenonista eikä Lugeista.

Mites Kakilu ja Hessunen aiotte testailla vai maltatteko odottaa virallista testipäivää. Itse hätähosuna ivf:n jälkeen testailin ekan kerran jo pp9.

Mulla testipäivä tässä kierrossa on 22.11.

Hyvää vointia kaikille!

Vierailija
71/165 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin tohkeissaan ja hätäsinä ainakin täällä ollaan että huh,huh. Tänään just laskeskelin, että on 9 pp ja alkoi pelottamaan koko testaaminen...ei sen puoleen, ei mulla ole edes testiä hankittuna enkä aio täältä tuppukylän apteekista edes hakea, joten ei kun lähikaupunkiin ostoksille ja kai niitä on ainakin se kolme otettava ettei jää epäselvyyksiä!

Hessusesta ei ole kuulunut mitään.... sitä jännittää tietysti kanssa niin paljon, että elää pimennossa ja odottelee heh,heh.

Hevioso: eiks ole " ihanan rasittavaa" kun joka toinen ajatus mikä päässä yleensäkään näinä aikoina harhailee liittyy passiin ja omaan napaan!

Piinaillaan vaan vielä sitkeesti!

72/165 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan saatu näköjään lisää piinistelykavereita, tsemppiä piinistelyyn hevioso sekä tietty kakilu. On tää aika hirveetä! Mulla meni eka viikko suht hyvin, mut nyt tuntuu, että on jääty junnaamaan paikalleen tähän pp9-pp10 välille. Koko ajan odottelen kaikenmaailman oireita, mut ei ole mitään, yhtään mitään! Tuntuu, että ei kai se pas ole voinut edes onnistua, kun ei tunnu missään, paitsi että hermot menevät! Mä aion testata viim. perjantaina, jos en retkahda sitä ennen! Tuntuu, että perjantaihin on ikuisuus!!!

Tsemppiä meille kaikille marraskuisille piinailuun, siirtoon...! Ja toivotaan sitä kovaa plussa-aaltoa!

Hessunen sekä Onni ja Manni pp10

Vierailija
73/165 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä joillain on jo tosi jännät paikat.. pian on meilläkin täällä plussajunan alku :)

Anteeksi taas omanapainen vastaus tähän. Kävin tänään ultrassa, ja tulos että vasemmalla on kasvamassa vasta 10 mm solu, ja lääkäri epäilikin että tulee pitkä kierto. Sitten ruvetaan lauantaista lähtien tikuttamaan ovulaatiota (luonnolliseen kiertoon tehdään) ja toivotaan ettei osu ilkeesti viikonlopulle siirto. Jos siis meijän vilu-ukot selviää sulatuksesta.

Rupesinkin tossa miettimään, että paljonko se oli että munasolu kasvaa vuorokaudessa, ja kuinka iso sen piti ollakkaan että se irtoaa?

Muistaako kukaan? Hakusanoja kun en tunnu keksivän, jotta voisin googlettaa.

Onko täällä muuten muita jotka ovat luonnolliseen kiertoon passia tekemässä??

Mimmosia oireita teillä piinailijoilla on?

Terveisin Nann1 kp11

Vierailija
74/165 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nann1, mulla ainakin on jotain pieniä oireita. Se on toisaalta huono juttu, koska sitten alkaa heti kuvittelemaan, että jos nämä sittenkin olisi raskausoireita.

Mulla on meneillään nyt pp5, viime viikolla siirrettiin yksi sulatuksessa kärsinyt 3-soluinen alkio. Tänään tuli pikkuisen turhuvuotoa, toivottavasti ei nyt ylly siitä. Samoin menkkamaista nippailua ja alaselkäkipua on ollut. Arvelen kuitenkin, että nämä hormonikuurit on saanu mun endometrioosin taas aktivoitumaan ja se siellä kipuilee.

-Rosalee-

Vierailija
75/165 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kontrolliultra takana, ihan hyvillä mielin! Limakalvo oli jo nyt liki 8mm ja lääkäri sanoi aluksi, että siirtoon voitaisiin mennä perjantaina. Minä siinä sitten epäröimään, että onko se limakalvo sitten varmasti tarpeeksi vahva ym. ja sitten lääkäri totesi, että jospa se maanantai olisikin sitten parempi vaihtoehto. Minä täällä määrään näköjään hoitojen ajoitukset, hih! ;) Mutta siis, perjantaina aloitan luget ja maanantaina, jos onni suo, olisi sitten siirto! Nyt vaan jännäämään, että selviääkö pakkaspirpanat sulatuksesta!!!

Lääkäriltä tarkistin, tarkoittaako kirjallisessa PAS-selosteessa (viime kierrosta) merkintä 2/2 sitä, että alkio on ollut vain kaksisoluinen. Näin asia oli, sitä sitten ihmettelin että miksi niin " pienenä" on jo pakastettu. Lääkäri sanoi, että silloin tuoresiirtopäivänä on pakastettu jäljelle jääneet alkiot ja että tuo oli sitten vaan ollut hitaamman puoleinen. Se ei lääkärin mukaan ole mikään hyvä merkki, mutta ei kai sitten toivotonkaan kun kerta tuollaisia hitulaisia siirtävät... Pistää vaan miettimään että onko tuollaisilla soluilla ylipäätään mahdollista tulla raskaaksi..?

Mutta nyt siis ensi maanantaihin asti jännitetään, vaikka yritän nyt kyllä olla niin levollisin mielin kuin suinkin (yeah right!!!)!! :)

Naksu kp10

Vierailija
76/165 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NANNI: Muistaakseni ovulaatio tapahtuu munasolun ollessa n. 20mm. Yksilöllisiä eroja on jonkin verran. Mitään tarkkaa tietoa munasolun kasvunopeudesta minulla ei ole, mutta omasta luonnolliseen kiertoon tehdystä hoidosta voi saada jotain osviittaa.

Minulla perjantaina 2.11. oli ultrassa 14mm follikkeli ja ovista rupesin tikuttamaan seuraavasta päivästä (vaikka oikeastaan lh-plussan ei oletettukaan heti silloin tulevan). Minulla lh+ tuli lopulta tiistaina 6.11. eli neljä päivää tuon ultran jälkeen.

Tuntemuksia ei ole niin minkäänlaisia, mitä nyt luget tahraa. Mutta toisaalta tämä piinahan on vasta alussaan.

KRISTIENille kovasti tsemmppiä. Kohta sinä tulet sieltä perästä tähän piinailijoiden joukkoon.

Hantta (pp4)

Vierailija
77/165 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huomenna siirto lääkkeelliseen kiertoon jos alkiot tänään selviävät sulatuksesta. Jäljellä on kaksi hännänhuippua samassa oljessa. Edellisen kerran piinailin syyskuussa jolloin testasin negaa selvistä oireista huolimatta. Pettymyksestä tuskastuneena yritän nyt pitää jäitä hatussa ja jättää mahdolliset oireet huomiotta. Entuudestaan meillä on kaksi vilperttiä PAS-poikaa (3- ja 1-vuotiaat) joten tavallaan en enää kuulu tänne palstalle, mutta kyllä mielestäni se lapsettomuustrauma seuraa perässä lopun elämää joten uskaltauduin mukaan. Nyt siis odotellaan ja toivotaan että klinikalta ei kuulu mitään ennen huomista siirtoa.

t. pöppis

Vierailija
78/165 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖPPIÄINEN: Meitä on tässä pinossa monta muutakin toisen tai kolmannen lapsen toiveissa. Itselläni siis 5- ja 2-vuotiaat PAS tytöt ja kolmatta (ja viimeistä) lasta kovasti toivotaan meidän perheeseen.

Hantta

Vierailija
79/165 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten kaksi kaverusta kyydissä. Olivat joutuneet sulattamaan kaikki alkiomme, jotta 2 saatiin. Kuusi pakkasessa oli ja tämä on vasta ensimmäisen ICSI:n 1.pas joten nyt jännittää jos tää ei onnistukaan ja kaikki alkaa taas alusta. Koitetaan kuitenkin olla positiivisia...

Maari08 & vilpertit pp1

Vierailija
80/165 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtipähän taas vauhdilla tää kirjoittelu...

eli tuoreet ultrakuulumiset: siirto ensi maanantaina 19.11., yksi alkio on tarkoitus siirtää.

Puhuttiin jo lääkärin kanssa että jos ei tästä kierrosta tärppää, niin ensi kierrossa kasvatellaan alkio blastokystiksi asti.

Tsemiä meille kaikille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän