Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella tää palsta kuvottaa, hoitajaviha järisyttävää!

Vierailija
18.10.2007 |

Ette te ihmiset iukeesti voi olla noin lyhytkatseisia ja tyhmiä!? Ettehän te edes tajua asiasta yhtikäs mitään (jos kommenttejanne lukee...)! Mitä se auttaa, että täällä haukutaan hoitajia? Luuletteko että sillä on merkitystä? Pitäisikö kanavoida tuo tarmo ja energia JOHONKIN MUUHUN?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää, millä perusteella hoitsuille ja muille tehyläisille kuuluisi kaksi-kolme kertaa suurempi korotus kuin lastentarhanopettajille, kirjastonhoitajille, opettajille, sosiaalityöntekijöille jne.

Arvostan hoitajien työtä, mutta nyt on karannut tehyläisiltä pahasti mopo käsistä 25prossan ja irtisanoutumisuhan takia.

Vierailija
82/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" No hoitajaviha

ei ole pelkästään tällä palstalla. Monet ystävistäni, jotka minun laillani ovat aina soimailleet hoitajien huonoa palkkatasoa, ovat tämän jupakan myötä kääntäneet kelkkansa."

Minä arvelen, että näin käymässä ihan koko maan laajuisesti. Aiemmin suhtauduttiin myönteisesti hoitajien vaatimuksiin. Sitten ajatus muuttui kun tajuttiin, että hommaa keskitetään tiettyihin kriittisiin kohteisiin, kuten synnytykseen ja keskoloihin, jotta sillä saataisiin mahdollisimman suuri pelkovaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sairaaloiden kriittisetkään osastot saa poliitikkoja ja työnantajaa korvaansa lotkauttamaan, vaan ainoastaan painostamaan ja uhkailemaan entisestään, niin mikähän se kiva keino sitten olisi ollut? Kun joudutaan tämmöiseen tilanteeseen, niin ei ole mukavia ja helppoja vaihtoehtoja. Ajattelitteko, että olisi voitu vaan pyytää kauniisti lisää liksaa tai uhata lakolla, joka olisi keskitetty paperityöpuolelle ja atk-projekteissa toimiviin?

Tämä yhteiskunta haluaa nyt katsoa, kuinka käy kun hoitoväki ei tule töihin. Sitten katsotaan. Meillä jokainen saa itse valita, meneekö töihin vai ei, ei hoitajilla ole erityisvelvollisuutta roikkua työssä, jossa heitä ei arvosteta eikä riittävää palkkaa olla valmiit maksamaan. Hoitakoot jokainen sitten itse itsensä, ihan kutsumuksensa mukaan.

Vierailija
84/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mihin se työtaistelu siis olisi pitänyt keskittää?"

Mieti sitä! Nyt linja kuitenkin on väärä, teitä pelätään nyt ja myöhemmin saatetaan vihata katkerasti.

Vierailija
85/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jonojen pidentyminen olisi saanut päättäjät havahtumaan kun on hoitotakuukin. Mutta nuo teidän kohteenne ovat kuvottavia!

Vierailija
86/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Mihin se työtaistelu siis olisi pitänyt keskittää?"

Mieti sitä! Nyt linja kuitenkin on väärä, teitä pelätään nyt ja myöhemmin saatetaan vihata katkerasti.

Vierailija
87/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 prossaa on kuitenkin ihan utopistinen, koska tehyläiset eivät ole sen pahemmassa palkkakuopassa kuin muutkaan julkissektorin naisvaltaiset alat.

Vierailija
88/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on utopiaa kelle vaan -paitsi kansanedustajille ja lääkäreille.

Ainahan tällaisissa sijoitutaan tarjotun ja vaaditun välimaastoon. Mutta jos vaadit 12% niin saat 5. Totuus on kuitenkin se, että tilanne ei muutu miksikään pienellä korotuksella.

Vierailija
89/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pakko hoitajien on mennä velvollisuudesta töihin jos arvostus on mitätöntä??

Tämä yhteiskunta haluaa nyt katsoa, kuinka käy kun hoitoväki ei tule töihin. Sitten katsotaan. Meillä jokainen saa itse valita, meneekö töihin vai ei, ei hoitajilla ole erityisvelvollisuutta roikkua työssä, jossa heitä ei arvosteta eikä riittävää palkkaa olla valmiit maksamaan. Hoitakoot jokainen sitten itse itsensä, ihan kutsumuksensa mukaan.

[/quote]

Vierailija
90/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEHY ja hoitajat kiristävät uhkailemalla. Ja sitä ei kukaan hyväksy. Siinä meni hoitajilta sympatiat - ja varmaan maanlaajuisesti :(

Vierailija:

" No hoitajaviha

ei ole pelkästään tällä palstalla. Monet ystävistäni, jotka minun laillani ovat aina soimailleet hoitajien huonoa palkkatasoa, ovat tämän jupakan myötä kääntäneet kelkkansa."

Minä arvelen, että näin käymässä ihan koko maan laajuisesti. Aiemmin suhtauduttiin myönteisesti hoitajien vaatimuksiin. Sitten ajatus muuttui kun tajuttiin, että hommaa keskitetään tiettyihin kriittisiin kohteisiin, kuten synnytykseen ja keskoloihin, jotta sillä saataisiin mahdollisimman suuri pelkovaikutus.

Vierailija
91/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menettävät samalla etunsa. Luulevat pystyvänsä jatkamaan TEHY-pelleilyä ikuisesti.

Vierailija
92/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Siksi hoitajat lähtevätkin alalta pois. Mieti sitä itse! Muita keinoja ei ole."

tämän pelin olette jo hävinneet, kukaan ei halua teille 25% tuolla kiristysmentaliteetilla. Ihmisiä kuolee pelivirheenne takia kuin kärpäsiä mutta uudet hoitajat saadaan jossain vaiheessa koulutettua tilanne stabiloituu. TERVEMENOA NORJAAN TAI DUBAIHIN!!!!

Vierailija
93/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tuo ajattelutapasi...

Vierailija
94/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännän vastuu. T. kirjanpitäjä

Vierailija
95/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä ei haittaa, että lapsia ja aikuisia kuolee leikkausjonoon? Mutta, jos hoitajat yrittävät nyt saada muutosta aikan niin se on kauheaa?

Vierailija
96/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiedetä asian laitaa, huudetaan vaan ja kovaa. Syytetään aivan vääriä ihmisiä.

Vierailija
97/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka on ollut kosketuksissa nykytilanteeseen, tietää, että rotkoon ollaan menossa ja lujaa.

T. Ex-hoitaja, nykyinen potilas

Vierailija
98/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajat tuntuvat olevan näitä; Koska mua ei arvosteta,niin otan marttyyrinä lopputilin

Vierailija
99/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei vaan Vanhanen & co. eivät anna rahaa valtiolta terveydenhuoltoon.

Kyllä tässä tapauksessa valtaa pitävät MIEHET ovat ilmaisseet kantansa: naisvaltainen hoitoala ei tarvitse palkankorotuksia ja arvostusta! Hoitajien palkankorotus on askel kohti tasa-arvoa!

Vaan kunnat. On se kumma, kun ei tämä hoitajien päähän tahdo mahtua.

Vierailija
100/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä joukkoirtisanoutumisesta. Nyt riitti kilttien naisten kyykyttäminen.