Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella tää palsta kuvottaa, hoitajaviha järisyttävää!

Vierailija
18.10.2007 |

Ette te ihmiset iukeesti voi olla noin lyhytkatseisia ja tyhmiä!? Ettehän te edes tajua asiasta yhtikäs mitään (jos kommenttejanne lukee...)! Mitä se auttaa, että täällä haukutaan hoitajia? Luuletteko että sillä on merkitystä? Pitäisikö kanavoida tuo tarmo ja energia JOHONKIN MUUHUN?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusilla kalusteilla vai sauvakävelypäivällä?

Vierailija
22/104 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vaativaa tytötä kirurgisten potilaiden parissa ja en narisisi yhtään työoloistani jos siitä maksettaisiin edes tarpeeksi. Ihan yhdentekevää on mitä kaikkitietävät tällä palstalla potaskaa kirjoittaa meistä tietämättä yhtään mitä puhuu. Minulle se on yhdentekevää, sillä olen korkeasti koulutettu ja ammattilainen ja tiedän työni! Samaa asennetta toivon muillekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeasti, minulla on muuta elämää kuin tämä hoitsujupakka.

Vierailija
24/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun kaikkia tuo kiinnostais niin mielettömästi, puhutaan jostain muusta, jooko?

Vierailija
25/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajia vihaa, vaan tätä tilannetta mihin ollaan jouduttu.

kyllä se itsekkääksi vetää, jos omat lapset ja synnytykset on vaarassa.

Vierailija
26/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaike ymmärtää miten naiset voivat olla niin halpamaisia toisilleen.

Vierailija
27/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen on naiselle susi =(

Vierailija
28/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämiä keinoja halpamaisena kiristyksenä? Miksi he piiloutuvat Tehyn listojen suojaan ja allekirjoittavat vain sellaisen irtisanomisilmoituksen jossa Tehy lupaa saman työpaikan ja sitten kuitenkin täällä polleana selittävät että ovat kyllästyneitä työhönsä ja irtisanoutuvat. Kun ei se ole mikään oikea irtisanoutuminen kun saa säilyttää vanhat edut. Enemmän arvostaisin teidän rohkeuttanne, jos oikeasti jokainen henkilökohtaisesti ottaisi riskin ja irtisanoutuisi. Nyt olette vain pelkureita, jotka piiloudutte Tehyn selän taakse.

Ja toivon kovasti, että joku taho tutkii että montako hoitsua nyt sitten muuttaakaan ulkomaille töihin. Sitten saadaan nauraa hoitsujen uholle.

Vierailija
29/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovinistin paskiaisille.

Vierailija
30/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehyläinen vastaa: tämä on työtaistelukeino. Uhkaamme irtisanoutua (osa jo henk kont irtisanoutunutkin) jos palkkavaatimukseen ei suostuta. Jotkut uhkaavat mennä lakkoon, meillä se ei suojelutyön vuoksi toimisi. Niinpä toimimme siten, että uhka on tarpeeksi mittava. Näin ollen työnantajaosapuoli (valtion tukemana, nii-in) ei pysty riskeeraamaan, vaan joutuu hyväksymään vaatimuksemme. Ja vaatimuksemme tarkoittaa kärjistettynä tätä:

sh:n minimi palkka nousee 1760 -> 2190 egeen. Huisia? Ahnetta?

Tarpeeksi rautalankaa?

Vierailija
31/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkoja on nostettava.

Enkä ole itse hoitsu, mutta tiedän realiteetit.

Vierailija
32/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tyhmää tekstiä ei parane päästää ilmoille.

Vierailija
33/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä luulet, että siihen löytyy varoja? Sijaiskärsijöitähän riittää ja jokainen kansalainen tuntee sen myös omassa pussissaan!

Vierailija
34/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en luule kun TIEDÄN! Rahaa on.

Vierailija
35/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes satkun korotuksen...niin nämä marisevat että tuo muutaman satkun nousu ei ole tarpeeksi?! AHneita ja tyhmiä. Mua ärsyttää tässä juuri se, että meneppä jossain muulla alalla vaikka teollisuudessa vetämään nimi tuollaiseen paperiin, niin haloo--turha tulla vaatimaan että samoin ehdoin takaisin. Mikä laki määrää että teidät pitäisi ottaa samoilla ehdoin, vanhoina työntekijöinä takaisin??? Ei mikään. Mun mielestä jokainen joka lähtee, kantakoon paskansa itse ja etsiköön sitä duunia, niin kuin muutkin samassa tilanteessa. Ärsyttää lähinnä, ei se, että olette hoitsuja vaan se että tämä uhkanne vedetty vain naruna työantajalle, tosin taitaa laki lopulta olla eri mieltä...

Vierailija
36/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valmis vaikka maksamaan enemmän veroja, jos se parantaisi lapseni mahdollisuuksia saada hyvää hoitoa nopeasti. On valitettavaa, jos sinä et näin ajattele.

Tänä päivänäkin lapsia ja aikuisia kuolee leikkausjonoihin työvoimapulan takia. Miten kukaan lasten etuja puolustava ei puutu tähän? Miksi kaikki vanhemmat eivät ole vaatineet muutosta tilanteeseen?

Mitä sinä sanoisit niille vanhemmille, joiden lapset ovat NYT, ilman lakkoja, odottaneet leikkausjonossa jo niin kauan, että kiireettömästä on tullut erittäin kiireellinen? Sanotko heille, että sinun mielestäsi sillä ei ole väliä? Sanotko heille, että pyyntö on liian suuri ja odotetaan vielä?

Tämä irtisanomisilla uhkaaminen on mielestäni vain äärimmäinen keino kiiinnittää huomio terveydenhuollon ongelmiin. En usko, että todellisuudessa niin pitkälle mennään.

Lisäisin vielä, että työtaisteluthan ovat aina kiristystä. Jos emme saa tätä niin me emme tee työtämme. Eri aloilla on sitten eri valuuttoja jolla kiristää.

Vierailija
37/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän, kun hyvällä ei saa, niin sitten on yritettävä pahalla.

Nyt on kyse siitä, että sairaanhoitajien pitkä pinna on vihdoinkin katkennut.

Ja te kauhistelijat: itse toimisitte ihan satavarmasti samassa tilanteessa aivan samoin. Kateudella on vain niin monta nimeä..

Häpeän teitä naiset, jotka kaadatte kaiken sairaanhoitajien niskaan. Kohdistakaa agressionne päättäjiin ja politiikkoihin. He eivät ole halukkaita, eivätkä näe tarpeelliseksi panostaa terveyden- ja sairaanhoitoon.

Hassuina esimerkkinä voin antaa esim. sen, että meillä piti sairaalassa säästää menoissa. Ohjeeksi tuli mm. steriloida uudelleen kertakäyttöisiä hoitovälineitä ja tuoda oma posliinimuki töihin, ettei kertakäyttökuppeihin menisi rahoja.

Vierailija
38/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

edes satkun korotuksen...niin nämä marisevat että tuo muutaman satkun nousu ei ole tarpeeksi?! AHneita ja tyhmiä. Mua ärsyttää tässä juuri se, että meneppä jossain muulla alalla vaikka teollisuudessa vetämään nimi tuollaiseen paperiin, niin haloo--turha tulla vaatimaan että samoin ehdoin takaisin. Mikä laki määrää että teidät pitäisi ottaa samoilla ehdoin, vanhoina työntekijöinä takaisin??? Ei mikään. Mun mielestä jokainen joka lähtee, kantakoon paskansa itse ja etsiköön sitä duunia, niin kuin muutkin samassa tilanteessa. Ärsyttää lähinnä, ei se, että olette hoitsuja vaan se että tämä uhkanne vedetty vain naruna työantajalle, tosin taitaa laki lopulta olla eri mieltä...

Samalla periaatteella voin sanoa sinua ahneeksi, sillä sinä et selvästikään ole tyytyväinen siihen 100e. Kaikki eivät saaneet mitään, kuinka sinä kehtasit ottaa mitään vastaan?

Vierailija
39/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä tällä palstalla voi aistia selkeää naisvihaa joka kanavoituu hoitajiin.

Vaike ymmärtää miten naiset voivat olla niin halpamaisia toisilleen.

En voi ymmärtää sellaisia naisia, jotka jättävät viattomat lapset heitteille. Helvetissä on ihan erityinen paikka sellaisia ihmisiä varten.

Minun solidaarisuuten lensi ikkunasta ulos, kun NAISET ottivat kohteekseen toiset NAISET ja LAPSET.

Vierailija
40/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTÄ MUILLA ALOILLA KUN SAISI EDES satkun korotuksen...En minäkään ainakaan vielä mitään ole saanut. Mutta en kyllä uhkaisi irtisanoutuakkaan, jos ja kun olisi ihan hyvä sopimus jo saatukin. ja kun ei ole rahaa niin ei ole rahaa. EIkö se ole jo tullut teille selväksi?? Kun on muitakin aloja mihin potti pitää jakaa..