Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella tää palsta kuvottaa, hoitajaviha järisyttävää!

Vierailija
18.10.2007 |

Ette te ihmiset iukeesti voi olla noin lyhytkatseisia ja tyhmiä!? Ettehän te edes tajua asiasta yhtikäs mitään (jos kommenttejanne lukee...)! Mitä se auttaa, että täällä haukutaan hoitajia? Luuletteko että sillä on merkitystä? Pitäisikö kanavoida tuo tarmo ja energia JOHONKIN MUUHUN?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä puolitoista vuotta opiskellutkin aikanaan.

En sanonut, että annettaisiin potkut, vaan lomautus. Niillä on vissi ero, jos et tiennyt.

41

Vierailija
62/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheenaiheena, suosittelemmeko hoitajan ammattia lapsillemme.

Kaikki ovat sanoneet, että tekevät kaikkensa, että omat lapset ei sorru hoitajiksi.

Mistähän ne hoitajat saadaan 10 vuoden päästä? Minulla on 4 tyttöä ja pidän huolen, että kukaan heistä ei lue hoitajiksi. Olen tulostanut näitä ketjuja ja ainon luetuttaa tytöilleni nämä ketjut kun ovat ammatinvalintaiässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka asiaa miten päin väännätte, työnantaja hylkää meidät, jos ei ole valmis maksamaan meille edes kohtuullista palkkaa.

Me olemme valmiit kyllä hoitamaan ihmisiä, mutta emme tee sitä hyväntekeväisyydestä! Miksi edes pitäisi?

klö

Vierailija
64/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vähän pihalla. Totta helvetissä kaikki tajuaa että nyt ollaan hengenvaarallisessa tilanteessa. Vai voitko väittää muuta?

Vanhemmat pelkäävät lastensa terveyden puolesta. Eikö se ole sinulle vielä selvää??????

Vielä päällimäisenä tunteena on pelko. Kun joku kuoleen tilalle VIHA. Syvä ja katkera viha joka kestää koko eliniän ja kohdistuu kuolemien välittömiin aiheuttajiin.

Vierailija
65/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kyllä tällä palstalla voi aistia selkeää naisvihaa joka kanavoituu hoitajiin.

Vaike ymmärtää miten naiset voivat olla niin halpamaisia toisilleen.

En voi ymmärtää sellaisia naisia, jotka jättävät viattomat lapset heitteille. Helvetissä on ihan erityinen paikka sellaisia ihmisiä varten.

Minun solidaarisuuten lensi ikkunasta ulos, kun NAISET ottivat kohteekseen toiset NAISET ja LAPSET.

Ei vaan Vanhanen & co. eivät anna rahaa valtiolta terveydenhuoltoon.

Kyllä tässä tapauksessa valtaa pitävät MIEHET ovat ilmaisseet kantansa: naisvaltainen hoitoala ei tarvitse palkankorotuksia ja arvostusta! Hoitajien palkankorotus on askel kohti tasa-arvoa!

Vierailija
66/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne se viha pitää kohdistaa eikä hoitajiin. Olen itsekin hoitaja, mutta vaihtanut alaa. Olisiko minun pitänyt sinun lapsesi takia jäädä alalle kun sain parempipalkkaisen työn.

Vierailija
67/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tilanne on ihan sama meillä hoitajilla, toki voimme itse tai läheisemme, sairastua lakon aikana. Eihän sitä mikään takaa.

Mutta onneksi lakkoa ei taida tulla, koska tämä maa ei pärjää ilman hoitajia. Eiköhän se sopu saada aikaan.

klö

Vierailija
68/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt se lääkäreitten palkasta haaveilu ja ala vertailla palkkaasi + tarjottuja korotuksia johonkin vertailukelpoisempaan. Voit vielä yllättyä.

Vierailija
69/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lopeta nyt se lääkäreitten palkasta haaveilu ja ala vertailla palkkaasi + tarjottuja korotuksia johonkin vertailukelpoisempaan. Voit vielä yllättyä.

Itse en ensisijaisesti vertaa muihin aloihin vaan vertaan palkkaa työn vaativuuteen, vastuuseen ja sen vaatimaan osaamiseen. Tätä taustaa vasten sairaanhoitajat kokevat aiheellisesti saavansa aivan liian huonoa palkkaa. Mietipä nyt: työ ensiavussa, teho-osastolla, akuuttiosastolla mitä taitoja ja vastuuta se vaatii, ja varsinkin kun henkilökunnan määrä on alimitoitettu!

Vierailija
70/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja irtisanoutuviin sairaanhoitajiin. Työnantaja olemme me potilaat, veronmaksajat ja vanhemmat, joita nyt kiristätte kuolemalla uhkailulla. SAATANA!

Olin aiemmin myönteisellä kannalla hoitajien korotusvaatimuksia kohtaan mutta en enää kun uhkaatte tappaa minut ja lapseni. Menitte liian pitkälle. THAT' S IT!

Vierailija
71/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun sanovat itsensä irti, saadaan ystävällisiä hoitajia filipppiineiltä.

Vierailija
72/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kaikki av:mammat kilvan lukea itsensä sairaanhoitajiksi.

Pääsee helppoon työhon hyvällä palkalla.

Ja sinä samaa jankuttava äiti. Paha näin on sanoa, mutta pakko se on. Sinä olet SAIRAS. Mene hoitoon.

Vierailija
73/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei näiden uutisten yhteydessä tajua kuinka tärkeässä asemassa hoitajat ovat niin eipä tälläiseltä ihmiseltä voi muutakaan ymmärrystä odottaa.

Vierailija
74/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaa kenet ja kenen lapset?

Nytkö sitä jo ollaan tappamassa? Kaikkea kummaa voi ihmismieli näköjään päässään kehittää. Että ihan tappaa.

Hohhoijaa. Tiesin, että av-mammat ovat neuroottisia ja vähä-älyisiä, mutta että noin typerää tekstiä suoltavat... Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
75/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset etsivät syypäätä tavalliseen tapaan toisista naisista, vaikka ongelma on se, ettei valtio myönnä riittävästi rahaa terveydenhuoltoon. Katsokaa tilastoja muista maista. Ette näe metsää puilta. Tässä ei puhuta mistään hoitajien palkankorituksesta vaan koko sosiaali- ja terveydenhuoltoalan tulevaisuudesta. Tätä menoa Suomessa saa hoitoa vain vakuutuksilla.

Vierailija
76/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nytkö sitä jo ollaan tappamassa? Kaikkea kummaa voi ihmismieli näköjään päässään kehittää. Että ihan tappaa."

No eikös siinä niin käy jos keskola jää ilman hoitajia. Meidän sairaalassa kaikki irtisanoutuivat. Vai onko se muka epätosi väite?

Irtisanoutumiset on kohdistettu nimenomaan näihin kriittisiin paikkoihin kuten synnytykseen ja keskoloihin. Mikä muu tarkoitus keskittämisellä juuri näihin paikkoihin on kuin uhata tappaa näiden ihmisten lapset?

Vierailija
77/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää samat mammat on hyvin hiljaisia kun makaavat itse sairaalassa.

Kätilöt vois kysyä ennen ponnistusta, että ovatko haukkuneet hoitsuja av:lla. Jos ovat niin vois jättää siihen ja sanoa, että teepä sitten työ yksin, minä lähden levittään persettä kahvihuoneeseen.

Vierailija
78/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee kielitaidottomalla hoitajalla, jonka koulutus ei vastaa sitä tasoa, mitä täällä edellytetään? Se onkin tosi huokea tapa ratkaista työvoimapula. Ja mikähän sen filippiinin saa pysymään hoitoalalla maassa, jossa elantonsa voi ansaita huomattavasti helpommallakin ja opiskelu on ilmaista, jopa Kelan tukemaa?

Jos hoitajat istuvat perseellään ja juovat kahvia niin sehän olisi loistava ura monelle jo nyt siihen tottuneelle av-mammalle. Tervemenoa leppoisaan työhön hyvän palkan pariin!

Vierailija
79/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kyllä ainakin tuonut esille, että en hyväksy tätä irtisanoutumista kiristyskeinona, koska siitähän on kyse, mutta en ole missään vaiheessa arvostellut yksittäisiä hoitajia, en myöskään ole nimitellyt ketään, enkä ole myöskään väittänyt, että hoitajat eivät olisi palkankorotusta ansainneet.

Mielestäni se, että on toimintatavasta eri mieltä Tehyn kanssa, ei ole hoitajien mollaamista.

Toisaalta olen kyllä ollut huomaavinani, että myös hoitajapuoli (mikäli nyt ovat oikeassa elämssä hoitajia) osaavat hyvin tuon solvauksien suoltamisen taidon, mikäli joku on erimieltä heidän kansssaan. Ja en silti väitä, että kaikki hoitajat solvaisivat, vaan veikkaisin, että kyseessä on pieni joukko, aivan kuten vastapuolen solvaajissakin.

Vierailija
80/104 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pelkästään tällä palstalla. Monet ystävistäni, jotka minun laillani ovat aina soimailleet hoitajien huonoa palkkatasoa, ovat tämän jupakan myötä kääntäneet kelkkansa. Mun mielestäni järisyttävää on ollut se, miten hoitajat katsovat muita naisvaltaisia matalapalkka-aloja alaspäin ja vielä julkisesti. Mielestäni se on etovaa.