Todella tää palsta kuvottaa, hoitajaviha järisyttävää!
Ette te ihmiset iukeesti voi olla noin lyhytkatseisia ja tyhmiä!? Ettehän te edes tajua asiasta yhtikäs mitään (jos kommenttejanne lukee...)! Mitä se auttaa, että täällä haukutaan hoitajia? Luuletteko että sillä on merkitystä? Pitäisikö kanavoida tuo tarmo ja energia JOHONKIN MUUHUN?
Kommentit (104)
Vierailija:
On se kumma kun sinun ja niin monen muuhunkaan päähän ei mene, että valtion on nyt tuettava kuntia. On tukenut ennenkin. Oletko yksinkertainen?
Vastaapa siihen, kun olen niin vitun fiksu.
Mistä luulet kuntien rahojen tulevan? Pullonpalautuksesta? Ehkä kannattaisi hieman sivistää itseään ennenkuin haukkuu muita.
Vierailija:
Mistä luulet kuntien rahojen tulevan? Pullonpalautuksesta? Ehkä kannattaisi hieman sivistää itseään ennenkuin haukkuu muita.
Ehkä kannattaisi tutustua suomalaiseen yhteiskuntajärjestelmään, ennenkuin haukkuu itse muita.
91 kysyi milloin viimeksi ja 93 vastasi.
Btw, en ole haukkunut ketään.
T. 92
Aivan varmasti me saamme tehdä jatkossakin hoitajan hommia, jos vain haluamme, menipä lakko niin tai näin. Sillä HARVA täällä on niin hullu, että jaksaa pienellä palkalla tehdä 24/7 kesät talvet, joulut juhannukset raskasta työtä.
Tämä maa on oikeasti kaaoksessa, jos tuo lakko todella alkaa! Ja aivan turha kuvitellakaan, että olisi olemassa joku taho, joka tulisi kyseiset työt tekemään sillä välin. Ja uusia hoitajia ei kouluttaudu " pilvin pimein" , varsinkaan hetkessä.
Minulle on aivan sama, mitä joku ajattelee minusta yleisesti, kun olen irtisanoutumisen kirjoittanut. Suosittelen kyllä teille mollajille, että hankitte hoitoalan koulutuksen, jos se kerran on " kahvilla istumista ja perseiden pesemistä" ja palkka on mielestänne hyvä. Arvelen, että ette pärjää päivääkään, saati yötä, mikä on todella raskasta, eikä sovi monellekaan! Ettö tervetuloa vaan hoitoalalle, jos kantti riittää!
Minä menen sitten vaikka pienemmällä palkalla päivätöihin. Saapahan ainakin olla juhlapyhät rauhassa perheen kanssa.
klö
En keksi muuta sanoa. Tapasi käsitellä asioita ja hahmottaa kokonaisuuksia aiheuttaa sen ettei kukaan voi yhtyä mielipiteeseesi. Näkökulmasi tehyn työtaistelun oikeutukseen lähentelee natsisaksan periaatteita.
Psykiatriasta löytyy termikin tälle, tiedätkö mikä se on?
Joo joo joku hoitaja tulee tähän nyt taatusti sanomaan että valtion vika, mutta ihan itse Tehy tähän päätyi.
Rehellisesti ottaen valtio teki enemmänkin kuin lupasi sillä he olisivat antaneet saman matalapalkkaerän myös hoitajille vaikka he eivät olekaan korkeakoulutettua työväkeä.
Koko tempaus on Tehyn ansiota. Koko tempaus on vain ja ainoastaan tehyn puheenjohtajan epätoivoinen keino pelastaa omat kasvonsa jotta jäsenistö luulisi hänen olevan tehtävänsä arvoinen.
Vierailija:
Mietipä nyt: työ ensiavussa, teho-osastolla, akuuttiosastolla mitä taitoja ja vastuuta se vaatii, ja varsinkin kun henkilökunnan määrä on alimitoitettu!
Vierailija:
Tappaa kenet ja kenen lapset?Nytkö sitä jo ollaan tappamassa? Kaikkea kummaa voi ihmismieli näköjään päässään kehittää. Että ihan tappaa.
Hohhoijaa. Tiesin, että av-mammat ovat neuroottisia ja vähä-älyisiä, mutta että noin typerää tekstiä suoltavat... Anna mun kaikki kestää.
Vierailija:
Se on utopiaa kelle vaan -paitsi kansanedustajille ja lääkäreille.Ainahan tällaisissa sijoitutaan tarjotun ja vaaditun välimaastoon. Mutta jos vaadit 12% niin saat 5. Totuus on kuitenkin se, että tilanne ei muutu miksikään pienellä korotuksella.
Jos kunnilta löytyy rahaa maksaa tuo korotus niin eihän se vaatimus silloin ole liian korkea. Jos ei löydy, sitten sitä likapyykkiä riittää pestäväksi tehylle ja yksittäisille hoitsuille jotka saattavat jäädä ilman entistä työpaikkaansa tämän rumban seurauksena. Katsotaan, katsotaan.
En voi käsittää. Jos hoitajien työolot on huonot (liikaa työtä, liian vähän henkilökuntaa jne.), täytyy työoloja parantaa. Palkankorotuksella noita työoloja ei paranneta, vaan kunnilla ei ole sen jälkeen varaa palkata nykyistäkään määrää hoitajia.
Ne alat on kuule harvassa missä töitä tehdään leppoisaan tahtiin reiluilla kahvitauoilla ja reilulla palkalla. Noilla perusteilla olisi varmaan 60%:lla Suomen työläisistä syy irtisanoutua.
Vierailija:
En voi käsittää. Jos hoitajien työolot on huonot (liikaa työtä, liian vähän henkilökuntaa jne.), täytyy työoloja parantaa. Palkankorotuksella noita työoloja ei paranneta, vaan kunnilla ei ole sen jälkeen varaa palkata nykyistäkään määrää hoitajia.
" Hoitajia ei ole jätetty kärsimään tuskissaan" ... tai jotain sinnepäin joku höpsö väitti.
Ihan samalla tavalla me hoitajat olemme ihmisiä, ja niin sanotusti " samassa liemessä" . Vai missä luulet hoitajien saavan hoitoa?
Tietenkin.