Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF-marraskuu lapsettomille

15.10.2007 |

Moi kaikille

Rohkenen aloittaa IVF-ketjun niille, jotka ovat aivan lapsettomia. Ymmärrän kyllä, että " lapsellinen lapsettomuus" , sekundäärinen lapsettomuus tai millä tahansa nimellä sitä kutsutaankin, on myös raskasta. Mutta itselläni on nyt sellainen vaihe, että haluaisin jakaa ajatuksiania niiden kanssa, joilla ei ole vielä yhtään lasta.

Alkää te " toisen lapsen lapsettomuudesta" kärsivät loukkaantuko tästä. Tai jos loukkaannutte, en voi sille mitään. Tarkoitukseni ei missään nimessä ole vähätellä teidän tilannetta.

Mutta katsotaan nyt, tuleeko tähän pinoon ketään ;o)

Tarkemmat tiedot itsestäni myöhemmin. Tosin löytyvät vähän sieltä sun täältä jo nyt tällä palstalla ;o) Minulle on suunnitteilla julkisen puolen 3. IVF viikolla 47. Yksi raskaus takana, josta km 07/07. Lapsettomuuden suurin syy on endo.

Nyt jään jännityksellä odottamaan, saadaanko oma pino.

Tsemppiä kaikille lapsettomille, olipa lapsettomuus sitten totaalista tai sekundäärista.

Vehnis

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hello, palstakamut! Toivotaan, että pinon eka plussa saadaan pian (Vehnis 23.11. niinhän se oli?)...! Muillekin piinailijoille toivotan rutkasti onnea matkaan!

Oma napa on vähemmän toiveikas...meillä oli 0-ultra viime keskiviikkona ja eikös mulla ollut 9 mm limis ja oikealla 19 millinen follikkeli. Eli synarela ei ollut toiminut. Ja 60 annoksen pakkaus loppui jo annoksen 38 kohdalla, eli olin ainakin riittävästi työntänyt tavaraa turpaani ;) Hoitajien työtaistelun vuoksi ehdottivat, että lopetetaan hoidot tähän ja jatketaan sitten joskus...meinasi itku päästä, kun tätä IVF-hoitojen aloitusta julkisella puolella on jo odotettu 1,5 vuotta. Viimeksi lokakuussa meidän olisi pitänyt päästä hoitoon, mutta silloin aloitusta siirrettiin kuukaudella, " kun olette olleet niin vähän aikaa vasta jonossa" , enkä tajunnut vaatia oikeuksiani, vaan kiltisti suostuin odottamaan mitättömän kuukauden, joka nyt koitui kohtalokkaaksi. Ilmoittauduimme takaisin yksityiselle puolelle, enkä aio enää ikinä vaivautua julkisen hoitoihin. Pitäkööt taistelunsa. Vaikka asian puolesta olenkin, harmittaa tämä tilanne vietävästi. Olisimme voineet aikanaan jatkaa ivf-hoitoja yksityisen puolella (meille tehtiin siellä tutkimukset + 4 inssiä, sitten siirryttiin vasta julkisen jonoon, kun aateltiin, että ivf on yksityisellä niin kallista) ja voisimme jo nyt olla vanhempia, mutta ei...No, sumuttelut jatkuu ja uusi 0-ultra on yksityisellä (samalla lääkärillä kuin aikoinaan) ke 21.11. Toivotaan, että pääsisin piikittelemään ja että eka hoito voitais viedä loppuun vielä ennen joulua.

Täältä noustaan vielä...

Vierailija
62/96 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiivi: sullahan on jo monisoluiset salamatkustajat! Sanottiinko sulle , että olisivat paremmin kiinnittyviä tms. kun ovat jo 8-soluisia? Pidetään kovasti peukkuja! Yritä olla surematta, ettei pakkaseen jäänyt, niiden raskautumiskyky kun on kuitenkin aika lailla huonompi. Ymmärrän, että haluat ehkä ottaa aikalisän, jos nyt ei onnistu, mutta mietihän sitäkin vasta sitten, JOS negan testaat. Mä olen aina testanut vasta testipäivänä (viimeksi yhden pvn ennen) ja nyt tosiaan pitää odottaa perjantaihin, kun testin lukeminen kuvataan.. Kyllähän ihmiset aloittaa testailee jo pp9, mutta mun mielestä sillä saa liikaa stressiä aikaiseksi: Pregnyl voi kai vääristää tulosta, jos tekee testin liian aikaisin ja antaa positiivisen, vaikkei olisikaan. Ja sitten taas kun positiivinen tulos näkyy varmasti vasta pp14, niin sitten stressaa mahdollisesti turhaan, kun ei saa positiivista aikaisemmin. Yritä nyt sinnitellä piinailuja ;o) Ymmärrän kyllä, ettei se ole helppoa!

VM1974: just niin julkista puolta... arhg!!!! Kun on näissä hoidoissa ja hoitojen etenemiseen vaikuttaa tuo irtisanoutuminen, ei hirmusesti ole sympatiat Tehy-laisten puolella.. Sori, jos täällä on joku Tehyläinen. Ymmärrän mä osittain homman, mutta ei nyt aleta sitä täällä sen kummemmin puimaan. Meillä on muutakin mielessä! Onneksi pääsitte nopeasti yksityiselle! Tsemppiä sinne! Minkään en enää julkiselle mene!!

Mulla siis testipv ensi viikon pe. Hirmusesti ei ole raskausoireita, mutta yritän olla huolestumatta siitäkään (helpommin sanottu kun tehty!). Toiset eivät saa juuri mitään alkuraskauden oireita ja vaikka joku saisikin yhdessä raskaudessa tämä sama henkilö ei välttämättä oireile toisessa. Näin ainakin yritän itselleni selittää.... Ainoa ¿kunnon oire¿ on jatkuva vilu. Rinnat ei ole juurikaan kipeät (vähän kylläkin), eikä ¿raskausnännejäkään¿ juurikaan ole... Pahoinvointiakaan ei ole, ihan harvoin tosi pientä etomista, ei muuta.

En tiedä, mitä teen, jos testi on nega. Meilläkään ei siis alkioita pakkasessa. Mieheni olisi valmis lähtemään vielä 4. IVF-hoitoon. Itse en ole ihan varma. Juurihan minä neuvoin Wiiviä olee vielä ajattelematta, jaksaako heti perään seuraavaa hoitoa, kun ei ole raskaustestiäkään tehnyt! Ja nyt sitten itse jo sitä pohdin. Juu, omat neuvot on yleensä hyviä ¿ osaisipa vain itsekin niitä noudattaa!

Tiuhtiainen: en muista minkään varmaksi, onko Pregnyl hcg:tä. Mutta luulis, koska tosiaan raskausoireita aiheuttaa.

Toivotaan nyt paljon plussia tähän ketjuun!!!!!

Voimahalaus, Vehnis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm' 74, tosi tosi kurja juttu että noin. Onneksi kuitenkin pääsette heti yksityiselle! Onneksi siinä kurjassa h-hoitolaissa oli se hyvä puoli että muilla kuin lahjasoluilla tehtävien hoitojen jonot lyheni... Eihän tämä tilanne minusta niinkään tehyn ja tehyläisten vika ole, vaan työnantajan, jonka mielestä sairaanhoitaja ansaitsee vähemmän korvausta työstään kuin esimerkiksi ravintolatyöntekijä. Kuten kampanjakin sanoo, se on tahdon asia eli rahalla tästäkin sotkusta päästäisi ja valtiolla sitä olisi. Mutta ymmärrän tietenkin että harmittaa ja kiukuttaa kun omalla kohdalla näin kipeässä asiassa tulee viivästyksiä tämän takia. Meillä ei edes olisi pääsyä julkiselle, kysytty on, joten näistä onnettomista pätkätyöläisen palkoista on nytkin neljä tonnia pitänyt puristaa tähän yritykseen yhteensä.

Wiivi, isot kaverit tosiaan on kyydissä! Aika poikkeuksellinen pino meillä, onkohan kellään vielä jäänyt mitään pakkaseen ja ainakin kahdella on peruuntunut tai keskeytynyt hoito! Vai muistanko väärin? Mä testaan yleensä aika varhaisessa vaiheessa, on kiva katsoa miten se viiva vahvistuu :) Oon sellainen hätähousu muutenkin ja huonohermoinen. Sitäpaitsi kaikki kurjat sivuvaikutukset yms on parempi kestää kun tietää että on siellä ainkin yritystä! Nyt mun pitäis muka odottaa pp 16 asti, as if :D

Vehnis, älä huoli oireettomuudesta. Vilu ja pieni etominen on jo paljon! Pregnyl " sisältää hormonia, jonka nimi on ihmisen koriongonadotropiini (hCG)" eli samaa kamaa. Tsekkasin.

Meillä on harvinaisen helppo ratkaisu, jo ei nyt onnaa. Meillä ei ole varaa ainakaan ennen ensi kesää yrittää uudestaan, jos silloinkaan. Tähän on raavittu niin kaikki tynnyrinpohjat ja säästöt ja hätävararahat, että joulusta tulee aika riisuttu versio. Täytyy toivoa, että joku sukulainen on silloin varoissaan :)

Mutta hei, eikös me olla siinäkin suhteessa poikkeuspino, että meillä kaikilla hoitoon asti päässeillä plussaa ja menee kunnialla loppuun asti raskaudet!

Halit täältä nuoskalumen keskeltä!

tiuh pp. 4

Vierailija
64/96 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin alkaa olla oireita jo ihan samaa luokkaa kuin siinä ensimmäisessä, kaksosraskaudessa. Silloin oksensin jo viikko siirrosta. Ei mahdu enää suunnilleen muihin rintaliiveihin kuin urheiluliiveihin, on jo pakko nukkua liivit päällä yöllä kun kyljen kääntäminen sattuu liikaa muuten. Eilen pohdin jo puolitosissani että onko pakko ottaa liivit pois päältä saunan ajaksi... Ja puolisokin on huomautellut että on taas nykäisty ainakin yhden ellei kaksi kuppikokoa normaalista isompaan.

Oliiveja on mennyt ihan sairaan paljon. Viikonlopun aikana napsin lähes huomaamatta purkillisen lauantai-iltapäivänä Hakaniemen hallista ostettuja ja nytkin lounasta odotellessa on mennyt melkein kolmekymmentä, vaikka yritin säännöstellä ja pitää purkin kaukana. Aikaisemmin on tehnyt mieli tulisia ruokia, joten tää on nyt uutta - ehkä pitää nostaa verenpainetta?

Onneksi mieliala on ollut melko tasainen. Joskus on tullut niitä kikatus-itku-kilareita jotka siis ei johdu ylensä yhtään mistään ja vartin ajan naurattaa ja itkettää ihan holtittomasti samaan aikaan.

Se vähän pelottaa, kun pientä nippailua tuntuu vasemmassa munasarjassa edelleen. Toivottavasti on punktion jälkimaininkeja tai jotain, eikä ku:n alkua... Pissitautikin meinasi tulla mutta runsaalla karpalomehun ja veden ja piimän kittaamisella tuntuu mennen ohi. Onneksi!

Mites muilla? Älkää oikeasti ottako ainakaan mitään paineita näistä mun tuntemuksista, oon ite maailman pahiten hormoneihin reagoiva ja aivan varmasti kuvittelen vähintään puolet oireista :-)

Vierailija
65/96 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se lääkäri mitään sanonu erikseen että 8 soluiset paremmin kiinnittyis mutta luulis sen olevan niin maalaisjärjellä ajateltuna että ne olis sitkeempiä sissejä kun ovat noinki pitkälle kehittyny. Joissain paikoissahan ne siirtää jo kaks päivää vanhoja " kavereita" , mutta tuolla Felicitaksessa ne siirti 3 päivän päästä.. kait se on niiden käytäntö siellä. En tiedä.. =)

Oireita ei juurikaan vielä ole ollu..nippailee vähän ja tisut on sen verran kipeet että ei pal huvita rintsikoita illalla ottaa pois =)

Töihinkin oli kiva mennä tänään kun olen viikon jo märehtiny kotona kaikkia asioita, sai vähän muuta ajateltavaa.. Niinpä niin.. helpommin sanottu kun tehty =D koko ajan kyllä pyörii mielessä jos tuntuu joku pienikin nippasu tai vihlasu.. tää on kyllä piinaavaa aikaa...

Vierailija
66/96 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro

Mulla ei ole mitään rajumman puoleisia raskausoireita ¿ edelleenkään!!!!! Arhg ja apua......!!!! Toisaalta, oireita on vähemmän kun silloin ollessani raskaana, mutta enemmän kun niillä kahdella kerralla, jolloin en siirroista raskautunut. Kahvi on kyllä alkanut oksettamaan, joten toivotaan parasta... Rinnat on ¿suhtkipeet¿, mutta ei ollenkaan noin kipät kun Tiuhtiaisella ja Wiivi73:lla. Ja sekin huolestuttaa... Ai niin, tänä aamuna kun olin koiran kanssa lenkillä (en ollut syönyt vielä aamupalaa) vähän eto...

Tää on ihan mielipuolisen kuulosta tää tuntemusten kuuntelu.... Onneksi te ymmärrätte ;o) !!!

Wiivi73: Väestöliiton Tampereen Kilikalla siirretään 2pv vanhoja alkioita, ei viljellä pidempään, jos ei ole tarvetta tehdä valintaa monen alkion välillä. Mulle siirrettiin siis 6-soluinen (lääkäri sanoi, että oli jakaantunut todella nopeasti, yleensä kaksi-päiväiset ovat 4-soluisia) ja 4-soluinen. Ainakin kun ovat jakautuneet useammaksi soluksi, osoittavat jakautumiskyvyn. Kiinnittymiskyvystä en osaa sanoa mitään. Lääkäri on kyllä sanonut, että alkion ¿laadulla¿ ei välttämättä ole loppupeleissä mitään merkitystä: ¿huonolaatuisistakin¿ on ollut täysin normaaliraskauksia ja ¿top-laatuisista¿ ei välttämättä ole edes raskauduttu ¿ noin yleensä. Joten kyllä tämä homma on kai kaiken kaikkiaan aika lailla ¿korkeamman kädess¿.

Geisla: mitä sulle kuuluu...? Kirjoittele, jos huvittaa ;o) Toivottavasti kuuluu hyvää.

Vielä 4 piinaäivää.... Olen varmaan aivan hölmö, mutta aion ostaa saman raskaustestin, jolla viimeksi plussasin...Se oli Clinid Direct-testi, joka ei ole kaikkein herkin. Kunhan vain sellaisen jostain löydän. Ei näytä olevan ihan joka apteekissa.

Tsemppiä kaikille piinailuun ja muihin vaiheisiin!

Vehnis

Vierailija
67/96 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kuullut, että pidempi viljely parantaa onnistumisen mahdollisuuksia tuoresiirrossa (kai siksi että voi valita paremmat päältä) mutta kestää pakastamista heikommin. Tiedä sitten. Ja teoreettiseksihän tämäkin pohdiskelu jäi kun ei tullut ylimääräisiä kavereita.

Vehnis, hyviltä noi sun oireet kuulostaa. Ihan tosi! Ei se mee niin, että ne jotka aikasemmin ja parempia oireta löytää, on varmemmin raskaana... Tiiät itekin :D Sullahan on jo lähellä se testaus. Huihui. Ja sit uusi jännitys, että meneekö nyt pidemmälle kuin viimeksi... Se keskenmenopelko ei varmaan keneltäkään sen kokeneelta häviä.

Wiivi, hyvä että joku muukin on tällainen " varhain oirehtija" niin ei tunne itteään ihan hulluksi.

Vierailija
68/96 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko avautua. Eilen illalla tuli ihan uusi oire: innostuttiin taas rakastelemaan (oon ylensä todella halukas raskauden tai sen jännityksen yhteydessä) ja rintojen voimakas käsittely tuntuikin aika hyvältä. Yhtäkkiä rakas lopetti vähäksi aikaa ja kertoi sitten kun päästiin taas keskustelemaan että multa oli tullut vähän niinkuin maitoa. Mä olin ihan että voi helkkari, mitäs tää nyt sit on, onko mulla liian korkeat prolaktiiniarvot tai jotain että meneekö homma reisille taas kerran, mutta aamun nettisurffailun tuloksena vaikuttaisi siltä että kyse on kolostrumista eli maidon esiasteesta jota rinnat tuottaa alkuraskaudesta. Vai mitä luulette? Aika hurjaa.

Vierailija
69/96 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun avaudut :o)

Mä en ole hirmu aktiivisesti nyt kirjotellut tai lueskellut, kun yritän kestää tuonne perjantaihin asti... Eilen tilasin apteekkiin sietä raskaustestiä, jolla joskus plussasin... hullua.....!!!!!?????

Mä en ole kuullut enkä lukenut tuosta prolaktiiniarvojen vaikutuksesta mihinkään.... Valoitatko vähän jossain vaiheessa? Tai voinhan mä surffata netissä. Eli ymmärsinkö oikein, että oire olisi oikein positiivinen?

Mekin raskasteltiin viime viikolla!!!! Huutomerkkejä siksi, että eipä ole juurikaan maaliskuusta lähtien (hoidot alkoi) ollut kun muutama spontaani rakastelukerta. Mua ei ole huvittanut, aina olen ollut jostain kipeä tai jotain valuu.... Koskaan ei olla alkionsiirron jälkeen " uskallettu" rakastella, vaikka saakin. Nyt mietin, että meni syteen tai saveen, jos nämä pikkuset eivät pysy matkassa kun äiskä ja iskä osoittaa toisilleen rakkautta, sitten niin ei ole tarkoitus.

Nyt pitää mennä silittämään pyykkiä. Onneksi tv:stä alkaa " silitysohjelmaa" . Mun pitää aina katsoa samalla telkkaria, kun silitän. Siinä se silittäminen menee sitten vähän niin kun huomaamatta.

Tsemppiä piinailuun, mä yritän jaksaa vielä kaksi päivää....

Vehnis

Vierailija
70/96 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monella kuivuu sänkyhommat ihan kokonansa näissä puuhissa. Kiva kuulla että jollain muullakin on vipinää vällyissä :) Mulla kanssa noi luget aiemmin ehkäisi aika huolella minkään hommailun, mutta tällä kertaa sekään ei tuntunut haittaavan. Olen päättänyt, että aiemmat keskenmenot johtui siitä ettei ne lopulta sit kuitenkaan olleet meidän lapsia, ei mistään muusta. Ja jos nämä taas on, ei niitä irrota vaikka ratsastaisin hevosella täältä Ivaloon.

Mikä tässä tilanteessa nyt olisi hullua, jos sitä voi omaa oloansa helpottaa joillain taikauskoisilla pikku jutuilla niin antaa palaa, sanon minä. Toivottavasti sillä testillä tulee taas sama tulos :D

Sen verran mä tuosta maito-hommasta olin ymmälläni, että päätin vielä soittaa klinikalle kun siellä sentään on auktorisoitu seksuaaliterapeutti se kätilö. Vähän nolona ähkäisin asiani ilmoille, johon hän totesi että tuo on aivan normaalia varsinkin tässä vaiheessa kun elimistössä tapahtuu paljon ja hormoneja on valtavasti. Että on kuulemma vaan hyvä että hellitään toisiamme ja nautitaan ja tehdään sitä mikä hyvälle tuntuu. Ei siis syytä huoleen, sen sijaan mun optimistisuuskäyrä humpsahti kyllä vielä korkeammalle kuin aiemmin on ollut.

Hitsi, sä saat testata jo ihan just... Vähänks kade :D Mä aion sinnitellä vielä ainakin, tuota, no ainakin sunnuntaihin jolloin ei pregnyl enää näy tai alkuviikkoon, hih. Vaikka pitäis puolitoista viikkoa vielä kärvistellä. Muka!

Pitkää pinnaa!

Vierailija
71/96 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voin ihan hyvin (ainakin vielä) Eli meille tehtiin se pitkäviljely eli punktio oli tasan viikko sitten perjantaina ja siirto maanantaina eli edellisenä päivänä. Meillä siis tuli 10 joista 8 hedelmöitty ja nyt sitten maanantaina saatiin tietää että nää 2 jotka siirrettiin oli hyviä ja 2 oli vielä kaapissa ja niille annettiin vielä vuorokauden mahdollisuus näyttää että mihin niistä on.. Loput siis nää 4 oli alkanu jakaantuun miten sattuu eli niistä ei tullu mitään.

Tää meän klinikka on ollu tosi avoin kaikenlaiselle vaihtoehtohoidoille ja ehdotuksille ja ovat aikasen pitkällä kehityksessä ja tutkimuksissa verrattuna muihin Ruotsin klinikoihin.

Eli meillä on todellakin kokeiltu kaikkea... En ees enää keksi mitä vois enempää tehdä. Elikkä ensinnäkin tää pitkä viljely, tromby 14pv (eli verenohjentajat), alkionkuoren avaus, akupunktio ennen ja jälkeen siirron (!) ja sain vielä sairaslomaa ens keskiviikkoon asti että voin levätä ja ei tarvitse stressata töissä kun mulla on kuitenkin aika fyysisesti vaativa työ.

No testipäivä ois annettu 2/12... Kyllähän tää taas niin mietityttää ja koko ajan ajatuksissa. Kuitenki nää 2 jos lasketaan mukaan niin meille on jo siirretty kaikenkaikkiaan 7 alkiota joista yksikään ei ole ikinä lähtenyt.... :(

Mä oisin teiltä vielä kyselly nuista petipuuhista joista kirjoittelitte että mitä " määräyksiä" te olette saaneet? Eli meinaan että koska niitä uskaltas alotella siirron jälkeen? Meille on aikasemmilla kerroilla sanottu kuitenkin että odotella muutama päivä siirrosta juuri sen vuoksi kun paikat on vielä hieman auki punktion ja siirron jälkeen... Mut ei oikeen jaksais odotella... ;)

Koska teillä oli testipäivät?

Kaikkea hyvää! Pidetään peukkuja! Haleja!

Vierailija
72/96 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä tuo teidän klinikkanne. Jospa tämä pitkä viljely nyt olisi se, mikä toisi toivotun tuloksen, kun pystyivät valitsemaan parhaat ja ihan oikeasti elinkelpoiset pikkuiset! Jos vaikka seitsemäs kerta toden sanoo...

En mä usko että pidempään kuin pari, kolme pävää tarvitsee odotella. Ei meille ole sanottu varsinaisesti mitään, alkionsiirtojen jälkeen on sanottu että ihan normaalisti saa elää mutta tällä kertaa ei tullut mitään erityisiä ohjeita. Ja siis eilen, kun siirrosta oli viikko, tuli ihan klinikan siunaus toiminnalle :)

Vehnis testaa huomenna, 23. päivä ja mä testaan virallisesti viikon päästä 30. kuten muistaakseni Wiivikin (sori jos muistin väärin). Muuten en tiedä.

Plussia nyt vaan meille kaikille kamalasti!

Vierailija
73/96 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Meille on sanottu, että seksiä saa harrastaa heti, kun siltä tuntuu - pitää kuunnella omaa kroppaa.

No, ei toi seksielämä meillä ole kovin vilkasta ollut, mutta välillä sitä ihan itekin yllättyy näiden hoitojen tiimellyksessä, että vielä " osaa" itekin haluta..... ;o)

Jep, huomenna on testipäivä. Olo on ollut maanantaista aikas " ihanan kauhee" : nälkä IHAN KOKO AJAN, pahaa oloa iltapäivään asti (itse asiassa vieläkin ja klo on 14:40), rinnat kipeytyy koko ajan ja närästää. Ja vilitus jatuu edelleen, eli sisälläkin saa olla paljon päällä. Oireet lupaa hyvää ja olen tosiaan yllättynyt, jos testi on nega. Mutta kaikkihan on mahdollista.

Nyt tuntuu, että nega ei kaada maailmaa. Ehkä siksi, että olen alkanut suunnitella ensi kevättä ja opiskelua ja menojani omien mielenkiintojen ja halujeni mukaan. Enkä siten kuten aiemmin: " Odotan nyt tän punktion, tän siirron, testin tuloksen" jne. Mutta ottaa aikansa, ennen kun pystyy myös " elämään suht normaalisti" ja tulevaisuutta suunnitellen keskellä hoitoja.

Mä en uskalla tehdä testiä ennen testipäivää.... Joku ihme " pelko" . Mulle muuten on sanouttu sekä tuoresiirrossa, että pas:ssa, että 14.pv saa testata. Jollekin oli sanottu, että 16.pv pas:sta. Ihmeellisiä erilaisia ohjeita..

No, mutta kovasti plussatuulia kaikille meille!!!!!!!!

Vehnis

Vierailija
74/96 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnis: Voi apua miten jännittävät paikat sulla onkaan! Ja se että sulla ei ole vuoto alkanut ja huomenna on jo testipäivä! Kyllä nuo oireet tietenki viittaa kaikkeen positiiviseen... ;) Pidän täällä sormia ja varpaita pystyssä! Käyhän kertoon kuulmiset heti!! :D Ja kiitokset vastauksista kysymyksiini.

Tiuhtiainen: Toivon sinulle ihan samaa että plussa tulee ja kiitokset sinulle myös kun vastasit. Pidetään nyt toivoa yllä, mulla on testipäivä sunnuntaina 2/12.

Hoksasin tässä aikasemmin että olin kirjotellu vähän väärin että mulla oli punktio viime perjantaina. Se mitään ollu ku keskiviikkona ja siirto oli 5pv myöhemmin eli tän viikon maanantaina.

Kyllä minä taas olen yrittänyt eniten keskittyä nyt siihen että en stressaa tämän asian kanssa! Ja niin ylpeä olen siitä että koskaan en ole niin hyvin sen kanssa onnistunut. Toivotaan että tuottaa tulosta...

Mä en ole koskaan näihin lämpö ja vilustus juttuihin kiinnittäny mitään huomiota mutta eka kertaa kyllä olen palellu näin hirveesti ku mitä nyt teen. Jopa mun mies siitä huomautti eilen ku tuli vähän kaminalla lämmitettyä liikaan ja sisällä oli ku saunassa ja mä makasin viltin alla ja palelin!!! :-O Mistäs tosta silti tietää...

Mä uskon näihin vagitorioihin (en tiedä millä nimellä ovat teillä suomessa, mut tää hormoonitukihoito, supot, aamuin illoin??) tekee sen että tissit on hirveen kipeet. Ja ne tuli kipeiks jo ennen siirtoa eli tuloksella ei ainakaan pitäs olla mitään tekemistä tän asian kans... Alapäätä juimii mut se mikä on eriä muihin kertoihin verrattuna että se silleen repii ja tuikkii tosta keskeltä eikä VAIN munasarjojen kohdalta kuten aina menkkoja ennen...

Mut nyt lopetan tän arvailun tähän koska se tekee mut vaan enempi hermoksi...

Mut onnea teille ja pysytään ajan tasalla! ;)

Vierailija
75/96 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjasti peukkuja huomiselle! Tuut sitten HETI kertomaan, kun filmitähtenä olemiselta kerkiät! Oireet kuulostaa ihan mahtavilta. Kyllä sä sieltä sen meidän plussajunan käynnistät, ja me muut tullaan kovaa vauhtia heti seuraavalta asemalta kyytiin.

Tosi hyvä asenne sulla kuitenkin. Oon itekin yrittänyt jo jonkin elää myös sitä " kohdun ulkopuolista" elämää niin sanotusti. Mutta tähän aikaan, kun hoito on aktiivisessa vaiheessa, se on aika vaikeaa. Siis kyllähän mäkin mietin aloittavani uuden työn ja muuta sellaista.

Hirveän monella on se, ettei haluaisi tuijottaa sitä tyhjää testiruutua. Mulla tää mega-aikaisin testailu alkoi vasta ensimmäisestä plussasta, silloin kun oli niin selvät raskausoireet tosiaan jo viikko siirron jälkeen että mietin oonko tulossa hulluksi. Kun sieltä sitten kaksi viivaa tikkuun hypähti ihan selvinä jo silloin, tajusin että mun on ehkä aika luottaa omaan kroppaani. Aina sitä kuitenkin epäilee, mutta täytyy sanoa että siinä ainoassa PAS_negakierrossa maltoin aika hyvin odottaa testipäivään kun ei yhtään tuntunutkaan raskaana olevalta. Nyt se plussa tikussa auttaa vaan paremmin kestämään ällöt luget ja tyhmät piikittelyt, muistuttaa terveistä elämäntavoista jne. Mun ongelma kun ei enää yli vuoteen ole niinkään ollut se raskaaksi tulo, vaan niiden kestäminen 6. tai 7. viikon yli.

Mutta se on niin yksilöllistä, siinäkin pitää kuunnella itseään! Että pelkääkö enemmän vääriä tuloksia vai onko vaikeampi odottaa rauhassa.

Nyt jännää kovasti sun puolesta. Peukkuvarpaatkin on pystyssä!

Halit myös muille jännääjille.

Vierailija
76/96 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geisla: mullakin alkoi rinnat kipeytyy jo alkionsiirtopäivänä, joten tiesin sen johtuvan Lugeista (eli juuri niistä emätinkapseleista). Sitten rintojen arkuus väheni, kunnes taas alkoi uudelleen maanantaina, jonka jälkeen ovat olleet joka päivä kipeämmät. Siksi ajattelin, ettei johtune Lugesta. Silloin pus tein pas:sta negan (käytin silloinkin Lugeja) rinnat eivät kipeytyneet juurikaan. Mutta kaikki on kovin yksilöllistä, eikä hoidoissa ollessa oikein tiedä, mikä johtuu lääkkeistä ja mikä jostain muusta.

Tiuhtiainen: mun " eläminen kohdun ulkopuolella" on alkanut onnistua terapian myötä ja sen, että olen alkanut tehdä myös luopumistyötä. En nimittäin tiedä, jatketaanko hoitoja jos nyt ei tärppää. Ja ehkä tämä tuntuu nyt " helpommalta" , kun ei ole vielä sitä negaa tikussa näkynyt.

Täytyy myöntää, että kyllä mua aika lailla jännittää... En usko, että saan ihan helposti unta, joten en aio ihan heti yrittääkään. Katon sen " Kodinpuolustajan" ainakin. Dokkarin tekijät tulee aamulla klo 7:15, siihen asti ajattelin malttaa odottaa. Olisivat tulleet kyllä vaikka klo 04:00, jos olisin halunnut. Mutta en kokenut tarpeelliseksi. Tulen sitten heti kertomaan TOIVOTAVASTI plussan, kuhan pojat lähtee. Oli tulos mikä hyvänsä, ne haluaa kuitenkin saada mun ajatuksia ja tuntemuksia nauhalle, joten eivät varmaan ihan heti lähde.

Nyt pitää mennä suihkuun ja työntää ne mössöhtävä Luget alapäähän ;o( Toisaalta kyllä senkin kestää " kun nainen" , jos tulos on terve lapsi. Mutta kun sitä ei voi tietää..... ja koska mulla(kin) on keskenmeno takana (ei onneksi kun yksi" , siitä plussastahan se jännittäminen sitten alkaakin.

Palaan huomenissa! Kiitos, kun piinailette mun kanssa.

Plussatuulia toivottaen Vehnis, joka toivoo aloittavansa plussa-myrskyn ;o)

Vierailija
77/96 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geisla, sori en ollut huomannut sun viestiä kun se livahti mun viestin yläpuolelle samaan aikaan kun itse kirjoitin. Hienoa jos et stressaa, mulla heittelee laidasta toiseen mutta enemmänkin niin että no kyllähän mä nyt oon ihan selvästi raskaana kun ennenkin oon voinu luottaa oireisiini (=ei stressiä) ja apua jos mä vaan kuvittelenkin (=stressiä). En ole oikein osannut edes miettiä mitä sitten jos tulee nega. Mut ei tuu! En suostu!

Lupaaviahan noi sun oireet on ihan kuin meillä Vehniksenkin kanssa. Jos ei ole flunssaa tulossa :) Mä en ite ole palellut tällä kertaa, mutta aiemmin kyllä. Ja Vehniksen kanssa samaa mieltä, alkuun keltarauhashormonit voikin aiheuttaa rintojen kipeytymistä, mutta ei sen pitäis kovin kauaa varmaankaan kestää eikä olla kamalan voimakasta: joka kuukausihan sitä ovuloivilla naisilla on keltarauhashormonia loppukierrosta eli ei kipeämmät kuin ennen menkkoja mun logiikalla?

Jäädään odottelemaan Vehniksen plussauutisia. Haleja!

Vierailija
78/96 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

P L U S S A !!!!!!!!!!!!!!!

Tulihan se sieltä ;o) Toivottavasti plussatuulet alkaa nyt puhaltamaan ja mahdollisimman moni liityy seuraan.

Kuten aiemmin kirjoitin, olisin kyllä todella ihmetellyt, jos tulos olis ollut nega. Nyt vain toivotaan, että kaikki menee hyvin ja että olis tuplat tulossa.....

Vehnis

Vierailija
79/96 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka me tää tietenkin kaikki jo tiedettiinkin, niin valtavan hurjan paljon onnea! Mahtava homma. Nyt pikkuiselle/-sille tiukka ote ensi heinäkuulle ja enää jännätään ollaanko yhtäaikaa monikkoperheiden palstalla vai vaan plussanneiden lapsettomien :)

Me tullaan muut perässä. Hyviä vointeja Vehnis-mammalle ja pienokaiselle!

Vierailija
80/96 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei kuinka mahtavaaaaa! Onnea onnea onnea! Olen niin iloinen sun puolesta! (ja tässä nyt ihan tirautin pari kyyneltäkin...) Kyllä tunteet nous niin pintaan!

Toivotaan todella hienoa ja onnistunutta jatkoa teille! Mutta jatkahan kuulumisien kirjoittelua. Kiva seurata miten menee! Halit!