Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mustelmia 8kk vauvalla!!!!!

27.11.2005 |

pelottaa,että mitä tää on,mut vauva kuitenkin super pirteä,ei edes meinaa päikkäreille saada ja hyvin syökin.huomasin eilen kylkikaaressa neljä pientä mustelmaa ihan vierekkäin ja googlesta hakemala " mustelmat vauvalla" löytyi ainoastaan pahoinpitely tai leukemia,tromposytoosi yms.. olen huomannu,et vauva repii joskus ja puristelee vatsaansa,mutta voisko ne olla siitä? onko muita joiden vauvalla selittämättömiä mustelmia?? vauvoillahan ei pitäisi tulla ihan helpolla mustelmia,siksi oon huolissani.tosin mulle tulee tosi helposti mustelmia ja mun 4v tytölle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ajattelin vielä kans kokemuksia lisätä, " sairastan" itse willebrandtin tautia. Sen verran olen täs suvultani selvittänyt,että osalla ei ole tautia ole lain,mutta saavat siis juuri noita mystisiä mustelmia... Minä en taas kummallisesti saa mustelmia juuri lainkaan ja menkatki ovat hyvin hyvin niukat... olen lekurien mukaan ihan omalaatuinen tapaus... :) Olen siis myös kuullut lääkäriltä version,että jos on vaan pelkkä kantaja,niin voi mustelmia esiintyä...esim äitilläni noita mustelmia esiintyy... Willebrandtin taudista vielä... koko asia ei millään tavalla ole estäny / häirynny elämääni koskaan. Raskausaiakan jouduin kylläkin ylimääräisiin verikokeisiin ja esim. viisauden hampaan poistossa jouduin menemään erikoilääkärille ja syömään verenvuotolääkkeitä ennen poistoa... Olen törmännyt tässä elämäni aikana järkkytyneisiin ilmeisiin ku mainitsen " verenvuototaudin" , eli siis haluisin vaan selventää ihmisille,jolle joskus on mainittu willebrandtin " tauti" se ei ole sama asia kuin esim hemofilia,jossa verenhyytyminen on paljon vakavampi asia...

Vierailija
2/10 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten tule:( harmi jos menetän ton pienen tytön,yhden lapsen olen jo haudannu ja luulin et toista ei tarvis..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten aiemmin kirjoitin, että meillä mustelmia tuli ja tulee edelleen ja mitään vikaa ei löynyt. Lapsi kuitenkin kannattaa käyttää lääkärissä ihan omankin mielenrauhan takia. Esimerkikisi leukemiassahan on usein monia muitakin oireita kuin mustelmat mm. voimakas väsymys.

Jos lapsella on verenhyytymisessä häiriöö niin niinkuin joku aiemminkin kirjoitti, että se ei juuri estä normaalia elämää.

Osannottoni menehtyneet lapsesi puolesta:(

Vierailija
4/10 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on herkkä saamaan mustelmia. Meillä on tällä pienemmällä (nyt 10kk) ollut mustelmia aina silloin tällöin, viimeksi kun löi päänsä pöydän jalkaan. Jos vauva alkaa liikkua aktiivisemmin, alkaa niitä mustelmiakin tulla. Harmi, ettei tuo konttauskypärä pysy päässä...

Vierailija
5/10 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä löytyi veren hyytymiseen liittyvä sairaus. Leukemiaakin epäiltiin, mutta se onneksi suljettiin pois verikokein. haluisitko kirjotella privana? Onko sulla sellasta sähköpostiosoitetta,jonka voisit laittaa tälle palstalle?

AP: vaikka taustalta löytyisikin jotain, niin uskon että siitä selviätte. Osanottoni pienen enkelisi menettämisestä! Voimia, ja kerrohan sitten mitä lääkärissä löytyi..

Vierailija
6/10 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheeta ku noista lapsista on aina hirvee huoli!!

Vierailija
7/10 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis tällainen osoite kuin: kevat76@luukku.com. Ja muutkin, sinne saa kirjoitella jos kiinnostus heräs.

Vierailija
8/10 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittämättömiä mustelmia. Mustelmat olivat lähinnä kyljissä, selässä ja reisissä. Käytin lasta lääkärissä ja lääkäri määräsi puoli vuotiaana verikokeisiin, jotta saataisiin verenhyytymisarvot. Sillon lääkäri epäili Willebrandin tautia, koska verikokeidenkin jälkeen tytöllä usein jäi pistoskohta vuotamaan. Kokeen tulokset kuitenkin olivat täysin puhtaat ja mustelmat jäivät täysin mysteeriksi. Nyt lapsen ollessa reilu neljä vuotias hän saa edelleen tosi tosi herkästi mustelmia. Itse olen myös erittäin mustelma herkkä ihminen ja kuukautisenikin ovat runsaat (lääkärin mukaan liittyvät toisiinsa), joten eiköhän tämä meillä ainakin ole täysin perinnöllinen juttu.

Pahoinpitelystäkin meiltä neuvolassa kysyttiin. Terkan mukaan hänen on ammattinsa takia pakko kysyä ja en siitä itseeni ottanutkaan. Hyvähän se onkin, että takerrutaan asioihin, että oikeat pahoinpitelijät jäisivät kiinni.

Vierailija
9/10 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, veisin näytille lääkäriin ainakin jos mustelmia tulee vielä lisää. Eihän kylkeen tule muuten niin helposti mustelmia, että kannattaisi ehkä tarkistaa verikokeilla ettei ole kyse mistään vakavasta. Saat ainakin selvyyden asiaan eikä tarvitse enää arvailla!

Olisi kiva kuulla, miten teillä kävi, meillä kokemusta myös mustelmista.. ja taustalta löytyi sairaus.

Vierailija
10/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus sun lapsella löytyi? Mulla pojalla leukemia ja mustelmia oli kans toteamisvaiheessa.

AP!

Vie lääkäriin niin ei tarvitse itse miettiä, eipähän tarvi sit turhia murehtia. Mutta todennäköisesti ei ainakaan leukemiasta ole kyse jos ei ole muita oireita.