Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF-marraskuu lapsettomille

15.10.2007 |

Moi kaikille

Rohkenen aloittaa IVF-ketjun niille, jotka ovat aivan lapsettomia. Ymmärrän kyllä, että " lapsellinen lapsettomuus" , sekundäärinen lapsettomuus tai millä tahansa nimellä sitä kutsutaankin, on myös raskasta. Mutta itselläni on nyt sellainen vaihe, että haluaisin jakaa ajatuksiania niiden kanssa, joilla ei ole vielä yhtään lasta.

Alkää te " toisen lapsen lapsettomuudesta" kärsivät loukkaantuko tästä. Tai jos loukkaannutte, en voi sille mitään. Tarkoitukseni ei missään nimessä ole vähätellä teidän tilannetta.

Mutta katsotaan nyt, tuleeko tähän pinoon ketään ;o)

Tarkemmat tiedot itsestäni myöhemmin. Tosin löytyvät vähän sieltä sun täältä jo nyt tällä palstalla ;o) Minulle on suunnitteilla julkisen puolen 3. IVF viikolla 47. Yksi raskaus takana, josta km 07/07. Lapsettomuuden suurin syy on endo.

Nyt jään jännityksellä odottamaan, saadaanko oma pino.

Tsemppiä kaikille lapsettomille, olipa lapsettomuus sitten totaalista tai sekundäärista.

Vehnis

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Punktio oli helppo ja olo sen jälkeenkin oli hyvä.

Saatiin 7 munasolua. Tänään kuulin, että kaksi oli ollut epäkypsää ja 5:stä kypsästä 3 oli hedelmöittynyt. Huomenna soitan klo 9, päästäänkö siirtoon eli ovatko alkiot alkaneet jakautumaan.

Eihän vauvaan tarvita kun yksi pienen pieni munasolu, mutta silti olen pettynyt heldelmöittyneiden määrästä. On vähän suru puserossa ;o)

Toivon todellakin, että päästään siirtoon. En osaa yhtään ennustaa reaktiotani, jos ei päästä.... Pettymys on varmaan niin kamalan suuri..

Jos vain 1 tai 2 jakautuu, haluamme että molemmat siirretään, olivatpa ne minkä laatuisia hyvänsä. Yhtä on ihan turha pakastaa, minun mielestäni. Ja mieheni on samaa mieltä.

Ilmoittelen taas huomenna päästiinkö siirtoon, jos jaksan... ;o(

Vehnis

Vierailija
42/96 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnis: Toivottelen sinulle paljon onnea. Toivottavasti pääsette siirtoon ja kaikki käy hyvin.

Minä tässä itse odottelen soittoa klinikalta minne ollaan menossa punktioon ens viikolla. Valitsimme klinikan joka on n. 400km päässä meistä tuloksien ja hinnan perusteella. Hoitojen ajan olemme käyneet tässä 30km päässä gynellä joka tekee yhteistyötä tän klinikan kanssa. Eli nyt tilanne on se että hoito alkaa oleen valmis, odottelen siis soittoa klinikalta että koska otan irrotuspiikin ja koska on siirto.

Eilen olin ultrassa ja niitä rakkuloita näytti olevan n. 8-10 ja koolta n. 14-16mm. Kai ne tässä vielä ehtivät hieman kasvaa jos piikittelen 2-3pv...

Jännityksellä jäämme siis odottelemaan tulosta.... :)

Miten teillä muilla menee? Halauksin Geisla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli viimeinen punktiota edeltava ultra ja siellä näkyi rakkuloita 8 puolellaan eli 16kpl.. kuulemma ihan hyvä määrä ja koot oli 16mm luokkaa ja muutama vähän pienempi. Vielä huominen piikitystä ja sunnuntai iltana irroituspiikki ja tiistaina punktioon.. ihan pikkusen jänskättää.. perjantaina 16.pvä pitäis sitten olla siirtopäivä jos kaikki menee hyvin. Ei muuta kun peukut ja varpaat pystyyn kaikille että onnistutaan!! :)

Vierailija
44/96 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta hedelmöittyneestä munasolusta kaikki olivat jakautuneet, mutta yksi oli kaksitumainen. Kaksi oli kuulemma top-alkiota.

Meille siirrettiin nyt sitten kaksi matkustajaa.. Toivottavasti edes toinen tarraa kunnolla kiinni ja jaksaa matkan loppuun asti. Molemmat ovat kuitenkin erittäin tervetulleita tietenkin!

Ja nyt odotellaan taas kaksi viikkoa... Mulla kun ei tähänkään asti ole tullut Lugejen läpi vuotoa, joten piinailua on todella siihen asti, kunnes testin teen.

Geisla: ymmärtääkseni sun munasolut alkavat olemaan ihan sopivan kokoisia, kun vielä jatkatkin piikittelyä. Kokojen hajonta on pientä, mikä on ymmärtääkseni (taas..) hyvä homma. Toivottavasti saat odottamasi soiton pian. Kyllä teillä on matkaa klinikalle! Voimia ajeluun ja ajakaa varovasti! Itsellä on siinä mielessä hyvä tilanne, että Hesaan on noin 60km ja Tampereelle 120km eli on ihan valinnanvaraa. Päädyimme Tampereen Väestöliittoon, koska sieltä sai nopeimmin ajan, mieheni työskentelee paljon sillä suunnalla ja Väestöliitto on ¿kohtuuhintainen¿ ja tuloksetkin ihan ok. Tsemppiä punktioon!

Tatjustka: on toi rankkaa, kun ei pääse siirtämään edes yhtä. Minäkin jännitin kovasti tänä aamuna, että olis sitten edes yksi siirtokelpoinen. Arvastin, että ne kolme hedelmöittynyttä ei voi kaikki säilyä siirtokelpoisena. No, meillä siis todella paljon parempi tilanne kun sinulla. Olen kovin pahoillani puolestasi. Osasivatko lääkärit yhtään sanoa, mikä hormooniannostuksissa meni ¿vikaan¿? Ainahan ei syytä tiedetä. Kahdella täysin samanlaisella hoidolla samalle ihmiselle voidaan saada ihan erilainen lopputulos. Niin, negapettymys olis ehkä suurempi, riippuu ihmisestä. Ja keskenmenoa en kenellekään toivo! Kyllähän sen negankin kestää paremmin kun keskenmenon¿ Vaikkakin raskautuminen yleensäkin on hyvä merkki. Se ei tosin keskenmenon aikana yhtään helpota! Nyt osaan ajatella, että koska olen kerran raskautunut tätä ennen ja tällä lyhyellä hoitokaavalla, minulla on hyvät mahdollisuudet raskautua uudelleen Ja ehkä tuplana¿

Pitäkää miehenne kanssa toisistanne huolta ja tehkää kaikkea kivaa. Nyt voit ainakin nauttia hyvästä ruuasta ja viinistä ja ihanista juustoista, myös jouluna.

VM1974: Toivottavasti ehditte aloittaa piikitykset ennen kun Tehy-tilanne ehtii väliiin. On tosi väärin, että tässä tilanteessa pitää vielä miettiä mahdollista keskeytystä täysin itsestä riippumattomista syistä. Mm. tästä syystä me vaihdoimme yksityiselle. Pidän peukkuja, että ehditte aloittaa pistokset!

Wiivi73: Onko 73 muuten syntymävuotesi? Minun on ;o) Sinulla vaikuttaisi asiat olevan ihan hyvin punktiota ajatellen. Pidetään peukkuja, että kaikki jatkuukin hyvin ja lopputulos on hyvä!

Tiuhtiainen: Ainahan noi takapakit on tosi raskaita. Jotenkin pitäis vain pystyä ajattelee, että mitään ei ole menetetty ennen kun on todella menetetty. Mutta se ei ole todellakaan niin helppoa tässä muutenkin tunnemyllerryksiä aiheuttavassa hommassa. Pidän peukkuja!

Tao_Tao: Vain julkisella puolella voi tapatua tuollaista! Käsittämätöntä, että homma on yhden lääkärin varassa. No, toivotaan, että munikset jatkaa kasvuaan sopivan kokoisiksi. Tsemppiä!

Tulipast taas pitkä kirjoitus. No, kun harvoin käy näpyttelemässä, niin sitten pitää kertoa kaikki kuulumiset ja yrittää vastailla kaikille ;o)

Mukavaa viikonloppua ja voimia Isänpäivänä!

Ja voimahali sinulle Tatjuska ja miehellesi. Yrittäkää jaksaa ;o(

Vehnis

Vierailija
45/96 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tulihan se odotettu soitto jo tänään. Eli sunnuntaihin asti piikittelen ja irrotuspiikki maanantaina ja keskiviikkona sitten punktioon. Siirrosta en vielä tiedä kun tämä klinikka on tehnyt näitä pitkiäkin viljelyitä. Aikasemmassa paikassa siirto oli 2pv päästä punktiosta eli tällä ajalla se sit tulis perjantaiksi mutta ehkä se sitten menee viikonlopun puolelle jos viljelevät kavereita useamman päivän.

Tässä otin jo varaslähdön jouluun ja ostin glögipullon. :D Päätin siis hemmotella itseäni ihan loppuun asti ja ottaa iisisti nää viimiset päivät. Saunottu on miehen kanssa ja hyvää ruokaa syöty ja nyt sitten pannaan veret kiertämään glögillä. Nyt lähden kullan kainaloon ja minusta varmaan kuulette seuraavan kerran keskiviikko iltana tai torstaina kun punktio on tehty. Eli toivomme hyvää tulosta ja kivutona punktiota. ;)

Kuulemisiin ja Vehnikselle: peukut ja varpaat on pystyssä! ;D

Halein Geisla

Vierailija
46/96 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 73 on syntymävuoteni ja ihan ensimmäistä tässä yritetään =)

Ei muuta kun tsemppiä sullekkin!!!

Vierailija
47/96 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin vähän pöllyssä ja tekee kipeää istua, mutta punktio oli tänään jo löytyi sieltä sitten kuitenkin kuusi munasolua. Keskiviikkona siirto, jos siihen asti päästään. Ei ollut yhtään niin paha punktio kuin viimeksi, tää klinikan vaihto on ollut hyvä juttu vaikka meilläkin sitä matkaa tulee sen nelisensataa kilometriä yhteen suuntaan. Nyt särkee, pakko mennä pitkälleen. Peukut ja varpaat pystyssä kaikille, toivottavasti kyytiläiset pysyy kiinni ja muille joilla edessä niin mahdollisimman kivutonta ja onnistunutta punktiota ja hyviä tuloksia!

Vierailija
48/96 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnis, meilläkin meni melkein identtisesti homma! Eli kolme onnetonta hedelmöittynyttä tuli, eilen oli yksi niistä lakannut jakautumisen eli kaksi kyytiin eikä ketään pakkaseen. Jotenkin tuntuu ihan älyttömältä, kun viimeksi tuli reilusti yli 20 ja niistä hedelmöittyneitä ja nätisti jakautuneita muistaakseni jotain 13... Mutta niistäpä sitten tulikin kaikista keskenmenot, joten eihän se määrä takaa laatua. Nyt uudella luovuttajalla, joten TOIVOTTAVASTI nämä pysyy nyt ainakin ensi heinäkuulle asti sisällä, joko molemmat tai sitten edes toinen. Koska sulla on testipivä? Mulla olis vasta 30.11. mutta voipi olla etten jaksa siihen asti odottaa...

Entä muut? Vieläkö joku jännää? Oon ihan sekaisin laskuissa, eikä tästä sitten niin aktiivista pinoa tullutkaan että olis kaikista tullut " tuttuja" sillä tavalla.

Vierailija
49/96 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio oli eilen ja 10 tuli! Tänään sitten soittelevat että kuinka on lähtenyt meneen ja koska on siirto. Suunnittelivat pitkää viljelyäkin sekä alkionkuoren avaamista ja sain tukena mukaan tromby-tabut eli verenohentajat huomenna aloitettavaksi. Jännää tulee olemaan!

Tosin olen kyllä tosi kipee eilisen jälkeen. Näin kipee en ole ollut sen ensimmäisen kerran jälkeen. (siis nyt 4. hoito menossa...) Tulin vain pikaisesti käymään koneella päivittään kuulumiset koska nyt on pakko mennä maate. Auts.. Mutta palailen taas kun enemmän kuuluu!

Ja onnea teille joilla piinapäivät ovat jo alkaneet! :)

Vierailija
50/96 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää Tiuhtiainen, että meillä menee nyt aika samalla lailla, vaikka raskaustesti tehdäänkin viikon eri aikaan. On ¿kiva¿ piinailla yhdessä. Ja tietysti muidenkin kanssa.

Niinhän se pitäis ajatella, että ei se määrä vaan laatu. Tuntuuhan se vähän ¿turhalta¿, että vain kaksi alkiota kaiken pistelyn jalkeen, mutta pitää tosiaan muistaa, että ei hommaan tarvita kun se yksi! Tai siis pitää yrittää muistaa... Ei se aina ole niin helppoa. Minä kune olen vielä alkanut toivoa, että molemmat matkalaiset syntyisivät maailmaan terveinä vauvoina... Mutta saakohan sellaista edes toivoa....

Mä saan tehdä raskaustestin 23.11. perjantaina. Mun pitää malttaa odotella sinne asti, koska meitä koekuvataan dokumenttiin lapsettomuudesta ja tuo kuvaaja tulee kuvaamaan sen, kun katson raskaustestiä.

Toivottavasti Geisla saisi paremman ¿saaliin¿. Se on nimittäin aika onnen kauppaa, mistä alkiosta raskaus alkaa ja sujuu loppuun asti. Se voi onnistua sekä ns. Top-alkioilla ja vähemmän top-alkioilla. Tämä on aika jännää ¿peliä¿. Tosin jännitystä vois jo loppua, ainakin minun puolestani. Hoitele nyt itseäsi ja lepäile ja muista juoda paljon vettä!

Wiivi73, miten punktio meni? Toivottavasti ei ollut kovin kivuliasta ja saitte siirrettävää. Kirjoittele, kun jakselet ja siltä tuntuu.

Tämä eka odotteluviikko tosiaan on mennyt ihan ¿kunnialla¿. Mutta tiedän, että kun testipäivä alkaa lähestyä, hermot alkaa kiristyä.. Pitää vain yrittää odotella rauhallisesti, sen kun olis varmaan kyytiläisillekin parasta ;o)

Kuutenlen kyllä kroppaani, välillä tarkemmin, välillä vähemmän tarkasti. ¿Huolestuttavaa¿ on se, että ei ole ollut paha olla. Silloin kun raskauduin (josta km heinäkuussa), pahoinvointi oli jo alkanut tähän mennessä sillain sillon tällön. Kylmä on, mikä on taas hyvä merkki. Rinnat on sivuilta kipeet, mikä on taas hyvä merkki, mutta nännit ei oikeestaan ole kipeet, mikä on huono merkki. Vihlovat kivut alavatsassa loppuivat lähes kokonaan toissapäivänä, mikä on huono merkki. Siis kaikki tämä edellä minun mielestäni hyvä tai huono merkki kun vertaan siihen kertaan, jolloin raskauduin.

Tiedän kyllä, että jo ka raskaus on erilainen, samallakin ihmisellä. Mutta silti sitä miettii ja kuuntelee.... Toisaalta mulla on hirmu hyvä fiilis kaiken suhteen. Yksi uusi asia, joka vähän varjostaa on seuraava: mun mies on tähän asti ollut hirmu luottavainen ja uskonut joka alkionsiirtoon. Eilen hän sanoi, että ei oikein jaksa nyt uskoa, toivoo tietenkin. Hän sanoi, että koska hän viimeksi uskoi niin kovasti, mutta ei onnistunut, nyt ei oikein uskalla uskoa. Mä tiedän, että hänelle pettymykset ja keskenmeno olivat juuri niillä hetkillä vaikeampia kun mulle. Tämä taitaa olla hänellä joku suojamekanismi. Ymmärrän sen hyvin. Tähän asti minä olen ollut se, joka on suojellut itseään. Uskon, että molemmat osapuolet käyvät aika samoja prosesseja läpi lapsettomuudessa, mutta eri aikaan ja myös välillä erilailla.

No niin, nyt pitää lähteä laittaa pyykit kuivumaan ja vaihtamaan petivaatteet.

Toivon koko sydämestäni kaikille siirrettävää ja että matkalaiset pysyvät kyydissä.

Vehnis

Vierailija
51/96 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio on nyt tosiaan ohi ja saalis oli 23 follikkelia ja tuli yllätävä käänne hommiin kun pitikin tehdä ICSI eikä pelkkä IVF.. mies oli kuukausi sitten kovassa kuumeessa niin se sitte vaikutti, mutta onneks kaikki on tähän asti hyvin. Malttamattomana jo soittelin eilen että montako siellä on hedelmöittynyt niin 13 kpl oli saldo, eli aika kivasti.

Punktio ei ollut minulle ainakaa mikään kivulias toimenpide, pari kertaa nipisti kovemmin mutta se siitä ja lääkekkin aika nopeesti hävis " päästä" .

Se on varmaan ihan ihmisestä kiinni mitä tuntee ja kuinka kovaa.

Tänään pitäisi vielä soittaa lääkärille vielä varmistus soitto kun huomenna on sitten siirto. Jos on vähänkin huonompia alkioita niin sitten siirretään kaksi.. Jee jee kiva jos sais vaikka kaksoset ;) olis siinä sitte puuhaa kerrakseen.. =)

Testiä tehdään sitten 30.11. Kuinka sitä malttaa sinne asti....

Ei muuta kun kaikille tsemppiä ja tarrasukkia että pysyy " pikkuset" kyydissä mukana!!!!

Vierailija
52/96 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 oli hedelmöittynyt ja maanantaina siirto. alkion avaus näihin ja 2 siirretään. täytyy vain toivoa että ovat vahvoja palleroisia ja jaksavat maanantaihin asti ja jos nyt vielä uskaltaa toivoa niin hyvähän ois että näitä jäis pakasteeseenki... :D

Mut onnea kaikille ja kuulemisiin!

Vierailija
53/96 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 siis hedelmöittyi ja näistä 5 normaalisti jakautuvaa siirtokelpoista ja loput oli epänormaaleja.. 2 on huippuluokan alkiota ja näillä näkymin siirretään yksi, huomenna selviää taas enemmän miten ne siellä jakselee =)

Vierailija
54/96 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiivi ja Geisla, hieno homma. Hyvä tulos, mahtavaa että pääsette siirtoihin asti! Tylsää että meni ICSI, mutta toisaalta ei sekään haittaa kun kerran kuitenkin toimi! Toipumista vielä punktioiden jäljiltä! Täällä alkaa olla ihan inhimillinen olo.

Vehnis, meillä puoliso on koko ajan (siis hoitojen aloituksesta asti) puhunut että kaksoset tulee. Mä oon ollu vähän että joo, ja kukahan ne sitten hoitaa kun toinen on 12h päivästä pois töiden takia... No, ehkä mä sit pyydän äidin tänne avuksi :-) Totta kai saa ja pitääkin toivoa terveit vauvoja ja paljon vauvoja! Ei se toivomisesta jää tapahtumatta ainakaan. Ihan kamalaa että joudut tekemään testin kameran edessä! Huh. No, sillähän saa tietty autenttista materiaalia ja tunteita koskettavaa draamaa, oli tulos mikä tahansa... Älä liikoja kuuntele kroppaa, vaikka useinhan se kertoo paljon. Mutta jos sillon viimeksi esim on kiinnittynyt kaksi, niin silloin on kyllä megapaljon varhaisemmat ja vahvemmat oireet! Mulla ainakin on aina fiiliksistä huomannut onko kyydissä kaksi vai yksi (kaksi kertaa kumpikin on tapahtunut).

Tarrasukkia kaikille kyydissä olijoille, lämpöisiä oloja ja hyvää jakaantumista kaikille kaapissa odotteleville ja piiiitkäää pinnaa meille kaikille!

Halauksin,

tiuhtis

Vierailija
55/96 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

wiivi, ei se ihan pelkästään punktoitavasta ihmisestä ole kiinni miten kokee... Mulla on kokemusta kahdesta täysin erilaisesta kerrasta, ensimmäisen punktion karjuin alusta loppuun ja olin kipeä viikon sen jälkeen, tällä kertaa piti kaksi kertaa puristaa vähän lujempaa puolison kättä ja sanoa " au au" ja nyt on jo täysin toipunut olo. Vaikuttavia tekijöitä: follikkelien määrä (23 vs 6), kipulääkitys (ensimmäinen kätilö ei tajunnut huuhtoa keittosuolalla lääkettä eteenpän vaan jäi kanyyliin), onko käsketty olla rakko tyhjä (2.) vai täys (1.), tehdäänkö vatsan päältä ultraten (1.) vai ultraääniohjauksessa (2.) ja onko lääkäri miten varovainen/taitava. Vaati aika paljon uskaltautua vielä kerran punktioon sen helvetillisen kidutuksen jälkeen mitä oli viimeksi, mutta onneksi uskalsin.

Vierailija
56/96 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että suht monella ollaan menossa hyvään suuntaan. Voimia odotukseen!!

Tiuhtiainen: mulla oli siirretty vain yksi silloin kun raskauduin ja nyt kaksi. Vilomiset oli nyt erilaiset ja voimakkaammat, mutta sitä kesti vain muutaman päivän ja se alkoi vasta muutama päivä punktiosta. Ekalla kerralla siirrettiin kaksi, mutta kumpikaan ei tarrannut. En valitettavasti muista yhtään tuntemuksiani siitä. Silloin en edes vielä tänne kirjoitellut. No, mulla on yksi kaveri jolla on 2,5v IVF-poika ja hän ei kuulemma tuntenut mitään kummempaa moneen viikkoon. Eli siis kaikki on mahdollista kunnes jos käy niin ikävästi, että testi on nega.

Mulla on kaikki punktiot olleet helppoja. Vaikein on ollut se, missä lääkäri laittoi kohtuun kaksi puudutuspiikkiä, ne kun tuntuivat aika ikäviltä... Helpoin taisi olla tämä viimeisin, jossa sain kaksi puudutuspiikkiä (joita tuskin huomasin!). Jälkimmäisen munasarjan tyhjennys vähän vihloi, mutta hyvin vähän. Kipulääkettä tarjottiin lisää, mutta en halunnut ottaa, koska en halnnut " krapulaa" ;o) Ja kipu ei siis todellakaan ollut ollenkaan paha!

No, nyt pitänne lähteä viemään tuota karvatassua lenkille. Palaillaan ja piinaillaan yhdessä ja toivotaan niin hirmusen paljon plussa-tuulia. Olenko minä eka, joka tekee raskaustestin (23.11.)?

Vehnis

Vierailija
57/96 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aloitettu aamu meidän karvatassun kanssa leikkien. Nyt on sellainen olo että töiden tekemisen sijaan voisi olla kiva mennä kävelylle hänen kanssaan. Ehtii sitä kirjoittaa silloinkin kun ei ole aurinkoista, lunta maassa ja pikkupakkanen, vai mitä.. *yrittää huijata itseään, vaikka deadline painaa*

Onko Vehniksen karvatassu vehnis? Villi arvaus =) Meillä on ihan ainutlaatuinen pörröpää. Mä luulen että oot eka testaaja. Ainakin aktiivisemmin kirjoittavista. Ootko huomannut että pregnyl olis vaikuttanut? Mulla ainakin siitä (pakko olla siitä, ei ne nyt vuorokaudessa tarraa kiinni, huooh) on tullu rinnat tosi kipeiksi ja turvottaa vieläkin, tekee mieli kaikkea ihan outoa yms. Eli ihan normaaleja raskausoireita mulle, ja sehän on se pregnyl nimenomaan hcg:tä ellen väärin muista? Siks ei kannata huolestua, jos vaikka välissä oireet väheneekin, kun pregnylin vaikutus vähenee ja oma hormonituotanto vasta alkaa toimia. Mullakin on ollut kavereita, joilla oireet on alkanut suunnilleen siitä kun ensimmäiset potkut on tuntuneet, ennen sitä ei mitään. Joten ei huolta ennen kuin on takuuvarma nega, mitä meille kenellekään ei tällä kertaa tietenkään tule!!!

Positivisin toivotuksin täältä maalta.

Tiuhtis

Vierailija
58/96 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moip

Juupa juu, karvatassuni on Vehnis ;o)

Uskon eritoten Pregnylin aiheuttavan aluksi " raskausoireita" ja kai noi Lugetkin jotain vaikuttaa. Mullahan oli rinnat kipeet jo pe ennne alkionsiirtoa! Mulla oli eka rinnat kipeemmät, nyt ovat " rauhoittuneet" , mutta ovat edelleen kipeät sivuilta ja alhaalta. Tätä ei tapahtunut pas:ssa, josta en raskautunut. En tiettykään saanut myöskään Pregnyliä. Nyt ei oikein auta kun jaksaa odottaa vielä viikko. Eilen (ja toissapäivänä) kysyin mieheltäni, että onko mulla " raskausnännit" ;o) Hän nimittäin ihasteli nännejäni silloin kun olin raskaana... miehet ;o) Hän sanoi, että ei ne ihan niin kovasti ole kun silloin kun olin raskaana, mutta normaalia enemmän kuitenkin. Pas:sta mun nännit ei alkaneet " törröttää" , eivätkä rinnat olleet kovin kipeät.

On tämä hullua puntarointia ja elimistön kuuntelua! Onneksi mieskin on täysillä mukana... ;o)

Yritän koko ajan sanoa itselleni, että raskausoireita ei tule välttämättä ollenkaan kun vasta pitkän ajan kuluttua. Yritän myös muistaa, että se mitä ajattelee tapahtuu ja ajattelen kahta masu-tarraajaa ;o)

Positiivisin odotukisn sinnekin!

Minä lähden imuroimaan.. Mä saan niin vähän nykyään aikaiseksi, että joka päivä yritän tehdä yhden asian. Huomenna on sitten lattioiden pesu ja ehkä su pölyjen pyykiminen.

Oikeina ihanaa ja mukavaa viikonloppua! Saattaapi olla (tod.näk.) kirjoittelen viikonloppunakin.

Vehnis

Vierailija
59/96 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi " raskausnännit" on hyvä. Mulla kuulemma on kanssa ollut jo hetken =) Noi kipeät rinnat on hyvä oire, mulla ainankin siitä varmimmasta päästä. Samoin se, ettei saa paljoakaan aikaiseksi, kuten myös se, että tekee mieli siivota (imuroida, pestä lattioita, pyyhkiä pölyjä ja mitä nyt luettelitkaan) joten eiköhän sieltä nyt kaksi viivaa tule sullekin!

Ihana aurinkoista viikonloppua kaikille, minä tuskin pääsen koneelle ennen alkuviikkoa.

Vierailija
60/96 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on siirto tehty =) kaksi salamatkustajaa on nyt kyydissä ja pakkaseen ei sitte loppujen lopuks jäänyt yhtään mitään =(

Huono homma jos näistä kumpikaan ei tartu, mutta olis niillä ihan hyvän paksuinen limis mihin tarttua (10mm) ainakin lääkäri setä niin sanoi..

Vaikkakin hedelmöittyneitä oli paljon niin niistä melki kaikki lähti sitten jakautumaan epänormaalisti.

Siirrettiin nyt sitte kaksi 8 soluista palleroa. Voipi olla että en ihan heti jaksa lähteä uuteen hoitorumbaan jos nää nyt ulos tulee, mutta on ihan positiivinen olo että jos niistä nyt sitte kumminki kehittyis jotain =)

Kuinkas aikasin voipi testata kun toi virallinen päivä on vasta 30.11. ja siihen on ihan liian pitkä aika?????!!

Mites teillä muilla pyyhkii??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi