Jos joku potilas kuolee tai synnytyksessä käy huonosti
joukkoirtisanotumisen jälkeen niin ketä ensin syytätte? minä hoitajia
Kommentit (74)
Vierailija:
että toisista ihmisistä kannetaan vastuu. Seuraavaksi voisivat irtisanoutua esim. poliisit, palomiehet, roskakuskit, voimaloiden työntekijät, vesilaitoksen työntekijät, vedenpuhdistamojen väki jne. Olisivat siinä hoitsutkin kohta ihmeissään. Tulevaisuudessa sitten kaikki kriittisillä aloilla toimivat saisivat huippupalkkoja, kun on millä kiristää.
Nro 10 voi sitten kantaa minun puolestani vastuun muista sillä pikkupalkalla. Paperiliitto saa siis tämän logiikan mukaan lakkoilla minkä haluaa ja nostattaa palkkaa, mutta sairaanhoitajan on maksettava laskut ja elätettävä perhe sillä ilolla että kantaa vastuuta muista eikä lakkoile ettei kukaan vaan suutu. Sairaanhoitajat, perushoitajat ja muu hoitohenkilöstö saa ainakin minun tukeni. Kunnon palkka vastuullisesta työstä niin ethkä olisi tulossa lisää ihmisiä alalle ja hoitotyössä riittäisi rahkeet muuhunkin kuin välttämättömään perushoitoon jota nyt tehdään minimihenkilökunnalla.
tämä joukkoirtisanoutuminen ei enää ole.
on varaa palkata edes sitä minimihenkilökuntaa?
Vierailija:
ja hoitotyössä riittäisi rahkeet muuhunkin kuin välttämättömään perushoitoon jota nyt tehdään minimihenkilökunnalla.
on sairaanhoitajan keskiansio, jos tuo 2400 ei kelpaa? Ja lähde mukaan, kiitos.
jos joku kuolee. Samalla ajattelumallilla se on sinun vikasi kun et alkujaankaan kouluttautunut hoitajaksi pienelle palkalla.
Itse olen DI ohjelmistoalalla, ja jos yhtäkkiä häipyisin juuri kun tärkeä projekti on valmistumassa ja se sen vuoksi ajaisi karille, totta kai se olisi minun syyni. Siinä ei vain menisi ihmishenkiä.
Vierailija:
jos joku kuolee. Samalla ajattelumallilla se on sinun vikasi kun et alkujaankaan kouluttautunut hoitajaksi pienelle palkalla.
27 000¿ vuodessa, eli noin 2250¿/kk.
Palkat eivät ole kahdessa vuodessa nousseet kuin muutaman kympin, joten tätä voi hyvin pitää vertailukohtana.
http: //www. talentum. com/doc. ot?d_id=234635
1. Laita sormi täyteen vesilasiin.
2. Nosta se pois.
3. Jäikö reikä?
4. Olitko korvaamaton?
DI... Voi teitä...
Hoitajien keskipalkka nousisi 2190 euroon nykyisellä vaatimuksella, mikä lienee lähinnä totuutta. Hyvin harvat hoitajat ansaitsevat yli 2000 euroa/kk. Keskussairaaloissa palkat lähtevät 1830 eurosta.
Valtiota syyttäisin ja kuntaa, peruslaissa on asetukset hoidosta, joka on valtioiden ja kuntien velvollisuus järjestää.
Hienoa hoitajat! Ei enää hyssyttelyä, viimeiset 2 lakkokertaa menivätkin aivan harakoille pelkällä lakkoilulla, nyt on pakko toimia.
Vierailija:
Hoitajien keskipalkka nousisi 2190 euroon nykyisellä vaatimuksella, mikä lienee lähinnä totuutta. Hyvin harvat hoitajat ansaitsevat yli 2000 euroa/kk. Keskussairaaloissa palkat lähtevät 1830 eurosta.
Eli palkka todellakin saattaa olla esim. 1800¿/kk.
Kohtuullistako?
joukossa täytyy olla todella hyvin tienaavia. Keskipalkka kun on sen 2400.
Vierailija:
kuin luotan av:n yksitäisten hoitsujen kertomuksiin omasta palkastaan.
Sanovatko he kaikki tienaavansa n. 2400¿ kuussa? Kai sentään heidän sanoihin voit luottaa jos et yksittäisten av:laisten.
Ja jos vastaus on että kaikki tienaavat tuon 2400¿ niin lisäkysymys kuuluu että missä ovat töissä? Olen itse vaiikka valmis muuttamaan työnperässä tienatakseni tuon.
ja sen tulisi näkyä palkassa.
Hienoa Tehy!
Vierailija:
Minun tuntemani alalla olijat eivät tienaa lähellekään tuota, joten täytyy olla joukossa todella koia teinaavia pph:ta! Ehkä kannattaisi sittenkin hankkiutua sille alalle jos tienestit on tuota.
+ lisät, ylityöt jne. Peruspalkka on perseestä. Menisitkö itse töihin tuolla palkalla kolmivuorotyöhön? Minä en ;-)
Vierailija:
Esim. kätilöillä oli vielä satasen/ pari korkeampi palkka.
" Niin, siis sairaanhoitajilla vai tehyläisillä?"
kuin lääkäreillä. Hoitajan pitää noudattaa lääkärin ohjeita, tietysti jos ohjeiden vastaisesti toimii esim. antaa myrkkyä, vastuu on.
Ainakaan töistö poissaoleva hoitaja ei voi olla vastuussa potilaan hengestä
Itselläni 10 v työkokemuksella palkka n. 1800 euroa kunnallisella puolella, päivätyö, joten ei mitään lisiä päälle.