Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka painavat käsipainot naiselle?

Vierailija
01.03.2013 |

Minkä kokoiset käsipainot olisivat hyvät kotijumppaa varten? 

Toiset neuvovat käyttämään tosi painavia, toiset ihan pieniä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:48"]

Jotain sellaisia rannetukia kannattais käyttää, ettet pilaa käsiäsi.

[/quote]

No ei kannata. Rannetuet ovat aivan turhat näillä painoilla joilla normaalit kuntoilijat tekevät. Kehonrakennuksessa voi ehkä alkaa jo olemaan. Rannetukien käytöllä tappaa tehokkaasti tukilihasten vahvistumisen, joita on muuten ranteessakin. Sitä tahtia ne ranteetkin vahvistuvat ja paksuuntuvat kun mennään maltillisesti aina ylöspäin painoissa.

Vierailija
22/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mihin olet tottunut. Mä neuvoisin käyttämään tarpeeksi painavia, sellaisilla kilon tai kahden painoilla ei yleensä tee mitään. Mulla on 4kg ja ne on sopivat koska en ole minään atleetti, mutta vähän edistyneemmillä kavereilla on jotain 8-10kg (eivätkä silti oöe mitään muskelihirmuja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kg tai riippuu varmaan lähtökunnosta? Minua alkaa pyörryttää ohjatussa jumpassa, jos otan liian raskaat painot.

Vierailija
24/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs yhdet hankit, ota viisikiloiset. Mitään ihan pieniä ei missään nimessä kannata hankkia, mutta noilla jaksat tehdä aluksikin sarjoja.

Vierailija
25/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa

Meillä on 4-kiloiset, joilla en kaikkia liikkeitä todellakaan jaksa tehdä puhtaasti. Tuntuu että ranteet kipeytyvät noilla ts. ranteet eivät kestä noin painavia painoja. Onkohan mulla jotenkin heikot ranteet?

Vierailija
26/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sellaisia rannetukia kannattais käyttää, ettet pilaa käsiäsi. voi olla, että kannattaisi välttää tuollaisia liikkeitä mistä kipeytyy ranteet, kun tarkoitus olisi vaikuttaa kuitenkin vähän muualle. Ihan näin mututuntumalta.

Itse en esim koskaan salilla tee stepperillä mitään, kun tulee polvet helposti kipeeksi.

Vierailija
27/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:42"]

Ap jatkaa

Meillä on 4-kiloiset, joilla en kaikkia liikkeitä todellakaan jaksa tehdä puhtaasti. Tuntuu että ranteet kipeytyvät noilla ts. ranteet eivät kestä noin painavia painoja. Onkohan mulla jotenkin heikot ranteet?[/quote]

Minulla on (mieheksi) hyvin kapeat ja ilmeisesti sen vuoksi heikot ranteet. En voi esim. punnertaa kämmenet maassa (eli ranne 90-asteen kulmassa) pitkään, vaikka painoa on vain 76 kg. Olen kerran ranteeni rikkonut sillä tavalla. Pakko käyttää jonkinlaisia punnerruskahvoja. Käsipainoilla huomaan ranteissa kipua, jos nostelen noin 15-kiloisia painoja tietyissä asennoissa. Tosin alussa jo 10-kiloiset painot vihloivat ranteissa.

Vierailija
28/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa kun tiedät asian näin varmaksi. On muuten olemassa ihmisiä, jotka eivät jaksa tehdä niillä viiden kilon painoilla sarjoja, joten ei kannata kirjoittaa tällaisia totuutena.

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:39"]

JOs yhdet hankit, ota viisikiloiset. Mitään ihan pieniä ei missään nimessä kannata hankkia, mutta noilla jaksat tehdä aluksikin sarjoja.

[/quote]

Vierailija
29/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:42"]

Ap jatkaa

Meillä on 4-kiloiset, joilla en kaikkia liikkeitä todellakaan jaksa tehdä puhtaasti. Tuntuu että ranteet kipeytyvät noilla ts. ranteet eivät kestä noin painavia painoja. Onkohan mulla jotenkin heikot ranteet?

[/quote]

tuo 4 kiloa kuulostaa ihan hyvältä, jos heti on sellaiset painot että jaksaa tehdä kaiken niin eipä niistä ole paljon hyötyä.Mun ekat painot taisi olla myös neljä kiloa, ja aluksi tuntui ettei jaksa, mutta lihakset kehittyy joten ei kulunut kauaakaan kun niiden kanssa jaksoi ihan hyvin. Ranteiden kanssa saat olla varovainen, hanki tuet ja pidä ranne suorana kun teet liikkeitä.

Vierailija
30/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omat on viisikiloiset. En harrasta juuri ollenkaan liikuntaa, mutta silloin tällöin teen vähän punttitreeniä noilla telkkaria katsellessa. Jaksan tehdä noilla liikkeet, mutta ne tuntuu myös raskailta. Ei jostain parin kilon punteista tosiaan ole samalla tavalla hyötyä. Eli ota niin painavat, että jaksat juuri ja juuri tehdä liikkeet niillä oikein.

Vierailija
31/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä haluat niillä tehdä. Alkuun hauiskääntöihin ja ojentajien treenaamiseen riittää 2-3 kg:n painot, sitten kun kehittyy voi alkaa käyttämään 4-5 kg:n painoja. Tekniikkaan kannattaa kiinnittää huomiota, painoja ei tarvitse puristaa rystyset valkoisena, vaan kevyt kiinnipito riittää. Usein ranteet kipeytyväs siksi, että painoja puristetaan liian lujaa. 

Vierailija
32/63 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta säädettävät, sellaiset joissa saa vaihdettua niitä levypainoja.

Vierailija
33/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:48"]

Jotain sellaisia rannetukia kannattais käyttää, ettet pilaa käsiäsi. 

[/quote]

Minuakin kiinnostaisi millaiset tuollaiset rannetuet ovat? Miltä suunnilleen näyttävät?

Vierailija
34/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 20:17"]

Osta säädettävät, sellaiset joissa saa vaihdettua niitä levypainoja.

[/quote]

Ehkä paras vastaus tähän mennessä..

Vierailija
35/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelijana ilman ohjausta nostelin 6kg:n puntteja ja siitä aktivoitui selkäkipu, joka on vaivannut jo kaksi kuukautta. Ensin olin ostamassa 4 kg : puntteja, mutta tuttavan neuvosta päädyin 6kg painoihin. Olisi pitänyt käyttää vain omaa järkeä. Tuskin tämä selkä enää miksikään paranee.

Muista en tiedä mutta minun selkäni ei kestänyt aloittelijana 6kg, vaikka muuta liikuntaa olen aina harrastanut enemmän tai vähemmän. Mutta sohvaperunaksi en itseäni luokittele.

Vierailija
36/63 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x 15 kg painot just passelit.

Vierailija
37/63 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 2 kg painoilla mutta tulosta ei ole oikein tullut. Kädet ovat edelleen vetelää löllöä.

Vierailija
38/63 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä mikä on voimatasosi ja tavoitteesi. Suosittelen hankkimaan painot, joissa on mahdollisuus säätää levyillä, kuinka paljon puntti painaa. Silloin saat säädettyä vastusta lihasryhminen voimatason mukaan.

Vierailija
39/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kg sopiva

Vierailija
40/63 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kahvakuulaa on parempi kuin käsipainot.