Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka painavat käsipainot naiselle?

Vierailija
01.03.2013 |

Minkä kokoiset käsipainot olisivat hyvät kotijumppaa varten? 

Toiset neuvovat käyttämään tosi painavia, toiset ihan pieniä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:39"]

JOs yhdet hankit, ota viisikiloiset. Mitään ihan pieniä ei missään nimessä kannata hankkia, mutta noilla jaksat tehdä aluksikin sarjoja.

[/quote]

Siis sarjoja 5 kilolla! Hyvä kun mä saan sellaisen puntin maasta ylös.

Vierailija
2/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että 8-10kg painoja. Kipaisepa urheiluvälinekauppaan ja kokeile nostaa tuon painoisia jötiköitä. Jopa kahdeksankiloinen kahvakuula tuntuu yllättävän painavalta, vaikka siitä saa otteen kahdella kädellä. Käsipainoilla treenataan "yksikätisesti" joten se siitä. Noin painavia käsipainoja ei kannata hankkia.[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:38"]

Riippuu ihan siitä mihin olet tottunut. Mä neuvoisin käyttämään tarpeeksi painavia, sellaisilla kilon tai kahden painoilla ei yleensä tee mitään. Mulla on 4kg ja ne on sopivat koska en ole minään atleetti, mutta vähän edistyneemmillä kavereilla on jotain 8-10kg (eivätkä silti oöe mitään muskelihirmuja)

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kg on mulle sopivat ja aika normaalikuntoinen olen

Vierailija
4/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin yksilöllistä, mistä kannattaa aloittaa. Heikolle naiselle 3 kg riittää, keskivahvalle 4 kg. Itse olen luonnostani voimakas, joten aloitin 6 kilolla, jonka nostin muutaman viikon jälkeen 7,5 kiloon. Haaveena olisi 10 kg :-)

Vierailija
5/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:33"]

Toiset neuvovat käyttämään tosi painavia, toiset ihan pieniä.

[/quote]

No riippuu siitä mitä haluat. Jos haluat näkyviä lihaksia, ota niin painavat kuin vain pystyt ja tee vähän toistoja. Jos et, niin tee enemmän toistoja kevyemmillä.

Vierailija
6/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, mä taidan olla sitten aika vahva naiseksi, koska mulla on kotona 5 ja 8 kg:n kahvakuulat ja tuo vitonen on tosi kevyt mulle, kasilla jaksan tehdä helposti pitempiäkin sarjoja. Sen harvan kerran kun salilla käyn, niin treenaan isommilla painoilla, koska kotona niitä ei ole.

Vierailija
7/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 18:21"]

Hmmm, mä taidan olla sitten aika vahva naiseksi, koska mulla on kotona 5 ja 8 kg:n kahvakuulat ja tuo vitonen on tosi kevyt mulle, kasilla jaksan tehdä helposti pitempiäkin sarjoja.

[/quote]

No niin taidat olla. Jos kerran esim. yhden käden hauiskääntö 8 kg painoilla on ihan piece of cake sinulle.  

Vierailija
8/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic, mutta on tultava lesoomaan, että pari sarjaa haukkaa menee puhtaasti kympeillä. Aloituspaino oli 6kg.

Tosiaan, riippuu todella paljon siitä mitä haluaa. Jos haluaa voimaa niin jo alusta allkaen sellaiset painot, joilla jaksaa taistellen tehdä sarjan.

Vierailija
9/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 18:21"]

Hmmm, mä taidan olla sitten aika vahva naiseksi, koska mulla on kotona 5 ja 8 kg:n kahvakuulat ja tuo vitonen on tosi kevyt mulle, kasilla jaksan tehdä helposti pitempiäkin sarjoja.

[/quote]

No niin taidat olla. Jos kerran esim. yhden käden hauiskääntö 8 kg painoilla on ihan piece of cake sinulle.  

[/quote]

Pitipä ihan mennä kokeilemaan että miten menee kasilla hauiskääntö, ja kyllähän noita muutamia ihan suht helposti tein :) Ei nyt varmaan mitään kahtakymmentä jaksa mutta aika nätisti meni 8 kertaa.

Vierailija
10/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on säädettävät, joissa max.paino on 9kg. Teen 6 kertaa 10 sarjoja hauiskääntöjä tuolla 9kg ( siis molemmissa käsissä 9kg).. Treeniä vaan, niin kyllä lähtee!

Vierailija
11/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 20:01"]

Itselläni on säädettävät, joissa max.paino on 9kg. Teen 6 kertaa 10 sarjoja hauiskääntöjä tuolla 9kg ( siis molemmissa käsissä 9kg).. Treeniä vaan, niin kyllä lähtee!

[/quote]

Ovatko hauiksesi kauniin naiselliset, vai näkyvätkö lihakset miesmäisesti? Haluan vain kiinteytystä käsivarsiin, en näkyviä lihaksia.

Vierailija
12/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite teen kahdeksan ja kymmenen kilon punteilla haukkaria 3 x 10 sarjaa ja toisinaan 30 kg taljalla samat 3 x 10. Hauis näkyy kyllä, jos sitä näytellä haluaa, mutta käsivarteni ovat mielestäni kiinteät ja kauniit. Ei allit roiku! Olen kohta 45-vuotias, kolmen melkein aikuisen lapsen äiti ja paremmassa kunnossa fyysisesti ja psyykkisesti kuin koskaan! Viitisen vuotta sitten olin karmea "mötikkä", joka ei jaksanut tehdä mitään. En ole kuitenkaan mikään tiukkapipo, joka vetää rahkaa ja raejuustoa jatkuvasti. Otan joskus viiniä ja juhlin, mutta elän muuten terveesti. Suosittelen kaikille salitreenin aloittamista myöhemmälläkin iällä. Kroppa pysyy kiinteänä ja kauniina ja jaksaa arjessa kummasti :)! 

Vierailija
13/63 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 24 vastaa. Olen 49kg/164cm, joten mitenkään minusta ei saa miesmäistä. Kauniin muotoiset käsivarret ja muutenkin vartalo naisellinen. Turha pelätä miesmäistä lookia, en ole sitä vieläkään 10vuoden salitreenaamisen jälkeen "saanut".

Vierailija
14/63 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 17:42"]

Vai että 8-10kg painoja. Kipaisepa urheiluvälinekauppaan ja kokeile nostaa tuon painoisia jötiköitä. Jopa kahdeksankiloinen kahvakuula tuntuu yllättävän painavalta, vaikka siitä saa otteen kahdella kädellä. Käsipainoilla treenataan "yksikätisesti" joten se siitä. Noin painavia käsipainoja ei kannata hankkia.[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:38"]

[/quote]

Tsiisus.  Sinä taidat olla sitten harvinaisen heikkovoimainen tai sitten olet anorektikko jos et jaksa 8-10 kilon painoa nostaa.. Jaksatko kantaa kauppakassiakaan yhdellä kädellä?

Minä teen yhden käden hauiskäännöt kympin painoilla enkä ole "miesmäinen". Kahden käden käännöissä painoa 40-50kg..

Ja niitten käsipainojen painoja on pakko nostaa pikkuhiljaa jos haluaa sitä kiinteytystä tapahtuvan. Alussa pienillä painoilla ja kun tuntuu että toistoja voisi tehdä vaikka sen parikymmentä putkeen, on aika ottaa isommat painot, MUUTOIN EI TAPAHDU EDISTYSTÄ. Yleisin virhe mitä naiset tekevät on se että he runkuttavat niitä samoja parin kilon painoja kun "en mä haluu mitään näkyvii lihaksii". Trust me, näkyviä lihaksia te ette saa itsellenne, ellette noudata tiukkaa ruokavaliota ja tee sitä treeniä miltei päivittäin ja niin että tuntuu.

Vierailija
15/63 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 09:29"]

Minä teen yhden käden hauiskäännöt kympin painoilla enkä ole "miesmäinen". Kahden käden käännöissä painoa 40-50kg.. 

Ja niitten käsipainojen painoja on pakko nostaa pikkuhiljaa jos haluaa sitä kiinteytystä tapahtuvan. Alussa pienillä painoilla ja kun tuntuu että toistoja voisi tehdä vaikka sen parikymmentä putkeen, on aika ottaa isommat painot, MUUTOIN EI TAPAHDU EDISTYSTÄ. Yleisin virhe mitä naiset tekevät on se että he runkuttavat niitä samoja parin kilon painoja kun "en mä haluu mitään näkyvii lihaksii". Trust me, näkyviä lihaksia te ette saa itsellenne, ellette noudata tiukkaa ruokavaliota ja tee sitä treeniä miltei päivittäin ja niin että tuntuu.

[/quote]

No ei todellakaan tarvita mitään 10 painoja tai 50 kg painoja. Kyllä minä ainakin olen saanut kauniit, sopivan lihaksikkaat käsivarret 4 ja 5 kg painoilla. En noudata mitään ankaraa ruokavaliota vaan syön ihan tavallisesti. Lähes joka päivä noita painoja tulee heiluteltua ja tietenkin niin että tuntuu, mutta en nyt puhuisi mistään kovasta treenistä.

Mieheni on sopivan lihaksikas (ei todellakaan mikään kaappi, mutta lihakset näkyvät kivasti) ja hän treenaa usein kotona 20 kg kahvakuulalla muun liikunnan ohella.  Itselleni se kuula olisi aivan liian painava mihinkään käsiliikkeeseen.

Taitaa joidenkin käsitys normaaleista lihaksista vääristyä jos viettää liikaa aikaa kuntosalilla tai muuten erityisen lihaksikkaiden ihmisten kanssa.

Vierailija
16/63 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 09:29"]

[/quote]

Ihana, että tässä ketjussa on järjen ääntäkin mukana! En ymmärrä näitä geneettisiä ihmeitä, jotka saavat miesmäiset lihakset pelkästään punttia tuijottamalla. En myöskään ymmärrä kiinteytymistä. Sehän on juuri sitä "ällöttävää" lihaksen kasvua! Itselläni on usean vuoden salikokemus, mutta vasta viimeisen vuoden ajan olen treenannut todella kovaa ja syönyt melko kurinalaisesti. Silti en ole mikään fitnesshirmu. Tosin olen paremmassa kunnossa kuin keskivertomamma.

Vierailija
17/63 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä keskustelussa puhutaan sekaisin kahvakuulista ja käsipainoista. Ne on kaksi eri asiaa ja jos joku ne sekoittaa mielessään, ei varmasti osaa tehdä kahvakuulalla mitään oikein. Kahvakuulan tuleekin olla painavampi kuin mitä jaksaa kädellä mukavasti nostaa, koska kahvakuulatreeni tehdään pääosin kehon muilla lihaksilla kuin käden lihaksilla. 

Mitä tulee lihaksikkaiden käsien saamiseen, se on kuulkaa ihan yksilöllistä. On niitäkin naisia joilla testosteronia on sen verran enemmän, että lihakset kasvaa helpommin. 

Vierailija
18/63 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, yhdet ja samat painot ei mitenkään ole sulle sopivat jokaiseen liikkeeseen. Ehdottomasti suosittelisin heti alkuun hankkimaan edes kahdet jos haluat millään tavalla tehokasta treeniä tehdä. Toiseksi, täällä kukaan ei pysty määrittämään sopivaa painoa. Ihan itse kokeilemalla parhaiten selviää mikä tuntuu sellaiselta että olisi jotain hyötyäkin.

Vierailija
19/63 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hoikka ja pienikokoinen, eikä mulla ollut lähtötilanteessa juuri voimaa. Aloin kahvakuulata 3 kg:n kuulalla ja 1,5 kg:n käsipainoilla, eli nykyhypen mukaan aiiivan liian kevyillä painoilla. Nyt käsivarsissa on selvää lihaksen muotoa, ei alleja ja hauis näkyy ja vatsalihaksetkin näkyvillä. :) Tosin jos treeniä jatkan, jossain vaiheessa pitää toki ostaa painavampia kuulia ja painoja.

Vierailija
20/63 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs jos sitten kun on niillä 4-5 kg painoilla saanut itselleen ne hyvännäköiset, haluamansa lihakset, niin ei kai sitten niitä painoja tarvitse lisätä jos jatkossa haluaa vain ylläpitää