Pitäisikö kertoa pettävän puolisolle
Mieheni pettää minua naimisissa olevan naisen kanssa. Meillä ero on jo vireillä, toistaiseksi saman katon alla kunhan saadaan asumis/talousasiat sovittua yms..
MUTTA tiedän kenen kanssa mies pettää, kertoisinko tuon naisen puolisolle? Oi kyllä tekisi mieleni ...........
Kommentit (67)
Onko teillä lapsia? Jos on, niin en kertoisi itse, sillä saat aikaiseksi vain sen, että äitipuoli inhoaa lapsiasi ja mies tekee kaikkensa, että saa lapset itselleen tai sitten hylkää heidät. Tässä tapauksessa hoitaisin kyllä asian niin, että tyyppi saa jostain tiedon puolisonsa pettämisestä. Esim. prepaid-liittymästä sellaisia tekstiviestejä, ettei niitä ihan heti yhdistetä sinuun (vaikka sinua varmasti epäiläänkin viestien lähettämisestä).
Jos ei ole lapsia, niin sitten kertoisin itse.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 10:07"]
Ap, olet taidat olla ihan sekaisin.[/quote]
Miksi petetyn pitäisi jaksaa aina olla niin järkevä? Pettäjät saavat rauhassa olla heikkoja ja erehtyväisiä ihmisiä ja leijua omien tunteidensa vietävänä, mutta petetyt eivät?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 09:18"]
Muista, että viestintuoja ammutaan.
Mitä luulet kertomisella itse saavuttavasi?
[/quote]
Miksi sinä ampuisit viestintuojan?
Kertomisella saavuttaa loppujen lopuksi aika paljon. Toinenkin petetty saa tietää totuuden eikä tarvitse elää valheessa jne.
Ei niiden pettäjien tunteita tarvitse ajatella, petettyjen kyllä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 10:07"]
Ap, olet taidat olla ihan sekaisin.[/quote]
Miksi petetyn pitäisi jaksaa aina olla niin järkevä? Pettäjät saavat rauhassa olla heikkoja ja erehtyväisiä ihmisiä ja leijua omien tunteidensa vietävänä, mutta petetyt eivät?
[/quote]
Tämä minuakin jaksaa ihmetyttää, petetyltä vedetään matto jalkojen alta ja petetty joutuu silti aina olemaan se järkevä, joka pitää paketin koossa. Pettäjä sen sijaan on aina syytön ihmisparka, joka ei vain voinut teoilleen mitään. Joo, ja minulla ei ole mitään kokemusta asiasta, mutta näin tuntuu näissä keskusteluissa aina menevän.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 09:18"]
Muista, että viestintuoja ammutaan.
Mitä luulet kertomisella itse saavuttavasi?
[/quote]
Tuota tarvii kysyä vain ihmisen, jolla ei ole moraalikäsitystä, suoraselkäisyyttä, empatiakykyä.
Sillä jos ihmisellä on mitään moraalia, niin tietää kyllä mitä tuolla saavuttaa: Sillä saavuttaa sen, että kun itse tietää toisten toimivan moraalittomasti, niin ei ole mukana tukemassa sitä toimintaa, kun kertoo siitä asianosaisille. Empatiakykyinen ihminen osaa asettua tuon petetyn asemaan ja ymmärtää, että hän haluaa aivan varmasti tehdä itse päätöksen siitä miten suhtautuu pettämiseen. Mutta hän ei voi tehdä sitä päätöstä, jos hän ei tiedä pettämisestä. Empatiakykyinen ihminen myös ymmärtää, että petetty saattaa epäillä pettämistä ja epävarmuudessa on piinallista elää. Kertominen voi olla petetylle hyvin vapauttavaa, kun epävarmuus poistuu. Kertoja saavuttaa myös vapauden ja hyvän olon tunteen, kun tietää toimineensa yleisten moraalikäsitysten mukaisesti, empaattisesti ja suoraselkäisesti.
Siinä sinulle vastausta, jota moraaliton ihminen tai pettäjä ei kylläkään ymmärrettävästi voi ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 10:09"]
Onko teillä lapsia? Jos on, niin en kertoisi itse, sillä saat aikaiseksi vain sen, että äitipuoli inhoaa lapsiasi ja mies tekee kaikkensa, että saa lapset itselleen tai sitten hylkää heidät. Tässä tapauksessa hoitaisin kyllä asian niin, että tyyppi saa jostain tiedon puolisonsa pettämisestä. Esim. prepaid-liittymästä sellaisia tekstiviestejä, ettei niitä ihan heti yhdistetä sinuun (vaikka sinua varmasti epäiläänkin viestien lähettämisestä).
Jos ei ole lapsia, niin sitten kertoisin itse.
[/quote]
Anteeks mutta mikä ihmeen äitipuoli? Tällä hetkellähän kyseinen nainen on naimisissa, joka ei välttämättä muuksi muutu kun tämän hetkinen puoliso ei todennäköisesti edes tiedä että vaimonsa pettää. Myös ap:n mies on sanonut ettei naimisiin aio tämän naisen kanssa.
Yllättävän monta pettäjävaimoa näyttää löytyvän tältäkin palstalta.
Äh, mun veljeni on varsinainen häntäheikki mutta en halua kertoa sen vaimolle mitään. Päin vastoin, veli väittää sille olleensa meillä pitkää iltaa viettämässä ja joskus muka yöpyneensä, vaikka onkin hotellissa jonkun pimatsun kanssa. Mitään oikeita suhteita sillä ei ole, pelkkää yhden illan baareilua ja paneskelua, ja tiedän, että se rakastaa perhettään ihan hulluna. On vain tossa kohti jotenkin sokea piste, että sais muka tehdä mitä lystää. Jos sen vaimo ikinä edes pussaisi jotain toista miestä, mun veli menisi ihan sekaisin.. Phuuh! Hankalaa! Tunnen olevani epämoraalinen, kun en kerro, mutta jos kerron, perhe pienine lapsineen todennäköisesti hajoaisi.
Siispä en kerro - mun mielestä veljen yhden illan heilastelut painaa vaakakupissa vähemmän kuin se, että se on nyt vaimonsa silmissä erinomainen perheenpää.. Mikä oikeus mulla on mennä niiden pakkaa sekoittamaan siksi, että mulla on tiettyjä moraalikäsityksiä??
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 10:30"]
Äh, mun veljeni on varsinainen häntäheikki mutta en halua kertoa sen vaimolle mitään. Päin vastoin, veli väittää sille olleensa meillä pitkää iltaa viettämässä ja joskus muka yöpyneensä, vaikka onkin hotellissa jonkun pimatsun kanssa. Mitään oikeita suhteita sillä ei ole, pelkkää yhden illan baareilua ja paneskelua, ja tiedän, että se rakastaa perhettään ihan hulluna. On vain tossa kohti jotenkin sokea piste, että sais muka tehdä mitä lystää. Jos sen vaimo ikinä edes pussaisi jotain toista miestä, mun veli menisi ihan sekaisin.. Phuuh! Hankalaa! Tunnen olevani epämoraalinen, kun en kerro, mutta jos kerron, perhe pienine lapsineen todennäköisesti hajoaisi.
Siispä en kerro - mun mielestä veljen yhden illan heilastelut painaa vaakakupissa vähemmän kuin se, että se on nyt vaimonsa silmissä erinomainen perheenpää.. Mikä oikeus mulla on mennä niiden pakkaa sekoittamaan siksi, että mulla on tiettyjä moraalikäsityksiä??
[/quote]
Veljesi on kuvottava.
Etkö yhtään ajattele asiaa siltä kannalta, että entä jos se ottaa ja tartuttaa vaimoonsa jonkun taudin? Miten pahasti luulisit siinä vaiheessa käyvän kun veljen vaimo tajuaa, että muut tiesivät eivätkä kertoneet?
[/quote]
Tässä tilanteessa, kun joskus saisin tietää miehen todellisen luonteen ja ketkä kaikki tiesivät, niin välit menisi aivan varmasti kaikkiin. Eihän tuollaisiin ihmisiin ole luottamista..
Tottakai kerrot! Hyvä näpäytys sille toiselle naiselle. Kai sekin nyt voi jotain maksaa tuosta sotkusta, eikä vain kuoria kermoja kakun päältä. Itse tekisin niin, että tekstaisin tuolle toiselle naiselle, että joko kerrot itse miehellesi tai minä teen sen. pientä painetta perseen alle. Parempi olisi puolison kannalta, että kertoisi itse, mutta jos ei sitä tee niin kerro sitten sinä. Mutta ole hienotunteinen hänelle ja säsätä ilkeilyt sille naiselle ja exällesi. Vetäkää te yhtä köyttä sen toisen miehen kanssa tässä.
[/quote] en ehkä kertoisi vaimolle, mutta puhuisin veljelle ja koittaisin saada häntä näkemään asian sekä vaimonsa että sinun kannalta. Jotkut ihmiset vain luulevat että heillä on oikeus elää kuten haluaa mutta puolisolla ei.
Minä haluaisin tietää. Eli todellakin toivoisin, että joku kertoisi.
En haluaisi mitään tekstiviestiä anonyymisti vaan haluaisin ihan puhelun tai kasvokontaktin. Sen takia, että saisin myös esittää kysymyksiä viestintuojalle, mikäli minulta mitään järkevää sanaa siinä vaiheessa tulisi.
Mutta olisin kiitollinen, että joku avasi silmäni.
Mieheni tosiaan sanoi ettei todellakaan aio Minnan kanssa sen vakavammin kimppaan.. lisäksi hän kännipäissään kerran kertoi sellaisia asioita Minnasta ja heidän "suhteestaan" että olen melko varma että Minna kavahtaa kauas siinä vaiheessa kun kuulee "kaiken" miehestäni. Jos joskus kuulisi, siis. Mieheni käyttää tätä vosua tosielämän ongelmista pakenemiseen.
Hmm.. voinko puhua "miehestäni" , ero ei kuitenkaan ole vielä voimassa.. niin että kai voin.
terv ap
Mun mielestä pettämisestä kuuluu aina kertoa.
Kauheeta vaan jos tälla "Minnalla" menee sitten kertomisen jälkeen poikki miehensä kanssa ja sen takia alkavat rakentaa pesää sinun miehesi kanssa.
Ihan sen takia koska ovat molemmat niin sekaisin ja kaipaavat "tukea" toisiltaan.
HYI VITTTTTTTUUUUUUUUU... mut kertoisin. ja aika nopeasti. heti tänään. PILAA NIIDEN PÄÄSIÄINEN...saakelin jakohuora ja pillun perässä oleva oksetusmiehesi PHYH..
Okei sori tuo minun purkautumiseni :D
Niin siis se Minna on oksettava jakohuora! Sinulle jaksamisia ja haleja..
Ja toivon että tulevaisuudessa löydät onnellisen elämän ja miehen johon voit luottaa.
t:34
ps.itse olen aika surullinen myös tällä hetkellä koska sain tietää että mieheni on vehkeillyt selkäni takana naisen kanssa. Ei kai suoranaisesti pettänyt? mutta sattuu kuitenkin mahaan joka kerta kun mietin asiaa.
Masentavan harva tarttui ainoaan oikeaan asiaan tässä: Onko yhtälössä lapsia mukana? minkä ikäisiä?
Aikuiset sotkekoot omia asioita keskenään miten lystää, mutta lapset pitää pitää kaiken ulkopuolella.
Kostontunne on valtaisa? Sinulla on valta kertoa asiasta ja nyt puntaroit onko asia oikein vai väärin? Jos edes pysähdyt miettimään tiedät että se on väärin. Kuka sinä olet päättämään asiasta? Mitä siitä hyödyt? No silmä silmästä ja niin edespäin. Hyväksyntää jo valmiiksi tehdylle päätökselle hait, mutta minulta et sitä saa.
Mitä te luulette toistenne avioliitoista tietävänne? Jokaisella parilla on oma sanaton tai ääneen lausumaton sopimus, ettekä te sen sääntöjä tiedä. Uskokaa tai älkää, on muunlaisiakin liittoja kuin teidän omanne.
Kenelläkään ei mielestäni ole oikeutta puuttua toisten parisuhteisiin eikä ainakaan väärillä, tarkistamattomilla oletuksilla.
On täysin mahdollista, ettei tuo "petetty" mies ole ollenkaan petetty. On myös mahdollista, että heillä on sopimus, ettei sivusuhteista kerrota, tai sitten sopimus, että niistä kerrotaan, jolloin hän jo tietää. On siis monia muitakin mahdollisuuksia kuin se, jota ap pitää ainoana oikeana.
Jos minulle joku ap soittaisi tai laittaisi viestiä vastaavassa tilanteessa, saisi erittäin kylmän vastaanoton. Mieheni ja minä hoidamme parisuhteemme itse. Myös sen mahdolliset kriisit.
Ap haluaa vain perverssiä tyydytystä itselleen. Se on ymmärrettävää, mutta ei oikeutettua.
Hui kun rupesi pelottamaan!
Terkut Minna