Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pillerin nielaisufobia, muita?

Vierailija
21.10.2024 |

Mä jouduin erään sairauden hoidon yhteydessä ottamaan sellaisia pienen viinirypäleen kokoisia möllejä kokonaisena, ja hoitoihin liittyi myös pahoinvointia sivuvaikutuksena. Nyt olen huomannut, että oksennusrefleksi aktivoituu pienimmästäkin, ja en onnistu enää nielaisemaan esim. Buranaa. Se tulee siis silmäräpäyksessä takaisin kurkusta ylös oikein syvän yökkäyksen kera.

Onko muilla samaa vaivaa? Pelottaa, että kiskaisen sen kapselin vielä väärään henkeen joku kerta :(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama mutta myös ruuassa. Ahdistaa että tukehdun. Seurassa syöminen helpottaa. En pysty itsenäisesti syödä. Ihan perseestä tämä. Kestänyt jo yli vuoden. 

Vierailija
2/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeiĺla nielaista jogurtin tai piimän kera. Pelkällä vedellä ei mene mullakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mä olen aina pureskellut kaikki tabletit, myös ne joissa sanotaan että pitäisi niellä kokonaisena. Hyvin ovat toimineet, tai sitten vaivat joihin lääke on, on parantuneet muuten.

Vierailija
4/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nielaiset niin, että katsot kattoon, kannattaa kokeilla mieluummin suoraan eteenpäin katsomista, niin kuin syödessä. Kurkku on silloin luonnollisemmassa asennossa 

Vierailija
5/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mä olen aina pureskellut kaikki tabletit, myös ne joissa sanotaan että pitäisi niellä kokonaisena. Hyvin ovat toimineet, tai sitten vaivat joihin lääke on, on parantuneet muuten.

Ne eivät toimi niin tehokkaasti ja pahimmillaan voivat aiheuttaa jotain oireita tai ärsytystä, mutta jos ei ole tullut havaittavia haittoja niin mikäs siinä.

Vierailija
6/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lapsesta saakka vaikea niellä pillereitä. Unohdan välillä miten nielaistaan ja sitten se pilleri jää suuhun pyörimään. Tai saan sen veden nielaistua, mutta pilleri jää suuhun. Nyt nelikymppisenä olen oppinut jo pienet pillerit nielaisemaan vaikeuksitta, mutta isommat on haastavia edelleen. Varsinkin sellaiset pitkulan muotoiset. 

Vierailija
7/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti vaikeuksia niellä pillereitä. Yleensä olen murskannut ja sekoittanut johonkin vanukkaaseen, jogurttiin tai maustettuun rahkaan. Olen aikuisiällä opetellut nielemään pillereitä kokonaisina harjoittelemalla pastalla. Pasta menee hyvin alas, isot pillerit eivät vieläkään. Olen luopunut toivosta saada niitä nieltyä kokonaisina.

Vierailija
8/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee oksureaktio, kun otan buranaa tai suurempaa, mutta saan alas vedellä. Ota jotain hyvänmakuista esim. mehua, niin menee helpommin alas. 

Vierailija
9/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulut laitokseen, ap. 

Vierailija
10/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama mutta myös ruuassa. Ahdistaa että tukehdun. Seurassa syöminen helpottaa. En pysty itsenäisesti syödä. Ihan perseestä tämä. Kestänyt jo yli vuoden. 

Teillä akoilla tuo taitaa olla yleistä ja sen takia syötte aina sitä paskaa sosekeittoa. 

Vierailija
11/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes aio kysyä että oletteko ikinä olleet miehen kanssa sängyssä 🤣

Vierailija
12/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki:

Vierailija
13/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähä se buranoiden pureskelu tullut tutuksi, ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö taustalla. Vielä joutuu pöpilääkkeet ottamaan useamman kerran päivässä.

Vierailija
15/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kullia harvemmin nielaistaan

Vierailija
16/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähä se buranoiden pureskelu tullut tutuksi, ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö taustalla. Vielä joutuu pöpilääkkeet ottamaan useamman kerran päivässä.

Arvasin että sekopäitä te olette. 

Vierailija
17/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuule tiedä miten ihanalta tuntuu kunnon syväkurkuttaminen kun kurkun lihaksilla puristaa kyrpãã ja eritoten terskaa 😍

Vierailija
18/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuule tiedä miten ihanalta tuntuu kunnon syväkurkuttaminen kun kurkun lihaksilla puristaa kyrpãã ja eritoten terskaa 😍

Mikäs sen kiihottavampaa kuin se kun nainen kakoo ja yökkäilee vatsahappoja nuppiin.

Vierailija
19/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai aika yleistä. 

Vierailija
20/22 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se siihen liity millään tavalla. Sulle ei oo kukaan tainnut ikinä antaa suikkaria :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme