Pitäisikö kertoa pettävän puolisolle
Mieheni pettää minua naimisissa olevan naisen kanssa. Meillä ero on jo vireillä, toistaiseksi saman katon alla kunhan saadaan asumis/talousasiat sovittua yms..
MUTTA tiedän kenen kanssa mies pettää, kertoisinko tuon naisen puolisolle? Oi kyllä tekisi mieleni ...........
Kommentit (67)
Eiköhän se ole veljesi, joka on jo sekoittanut perheen elämän.
Minua vitutti kun mulle ei kerrottu mieheni pettämisestä. Tuhlasin siihen paskaan 4 vuotta, mitkä olisin voinut etsiä itselleni sielunkumppania ja elää hyvää elämää. Pistin välit poikki kaikkiin, jotka tiesi mieheni pettämisestä, mutta eivät kertoneet.
On todella väärin olla kertomatta ja antaa sen viattoman petetyn pilata elämänsä. Silläkin on oikeus onneen ja oikeus päästä etsimään puolisoa, joka on uskollinen.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 10:30"]
Äh, mun veljeni on varsinainen häntäheikki mutta en halua kertoa sen vaimolle mitään. Päin vastoin, veli väittää sille olleensa meillä pitkää iltaa viettämässä ja joskus muka yöpyneensä, vaikka onkin hotellissa jonkun pimatsun kanssa. Mitään oikeita suhteita sillä ei ole, pelkkää yhden illan baareilua ja paneskelua, ja tiedän, että se rakastaa perhettään ihan hulluna. On vain tossa kohti jotenkin sokea piste, että sais muka tehdä mitä lystää. Jos sen vaimo ikinä edes pussaisi jotain toista miestä, mun veli menisi ihan sekaisin.. Phuuh! Hankalaa! Tunnen olevani epämoraalinen, kun en kerro, mutta jos kerron, perhe pienine lapsineen todennäköisesti hajoaisi.
Siispä en kerro - mun mielestä veljen yhden illan heilastelut painaa vaakakupissa vähemmän kuin se, että se on nyt vaimonsa silmissä erinomainen perheenpää.. Mikä oikeus mulla on mennä niiden pakkaa sekoittamaan siksi, että mulla on tiettyjä moraalikäsityksiä??
[/quote]
"On todella väärin olla kertomatta ja antaa sen viattoman petetyn pilata elämänsä. Silläkin on oikeus onneen ja oikeus päästä etsimään puolisoa, joka on uskollinen."
Tässä on kahdessa lausessa todella paljon pielessä. Ensinnäkin: oletus, että petetty on viaton. Jos joku ihminen on viaton niin minä en ainakaan ole koskaan sellaista tavannut. Pettäminen ei ole petetyn vika, mutta harvoin pelkästään pettäjänkään. Ainakin itse olin osittain syyllinen siihen, että 1. aviomieheni petti. Se, että hän oli sarjapettäjä, johtui taas hänen oman keskeneräisyytensä lisäksi hänen vanhempiensa kyvyttömyydestä kasvattajina.
Ja sitten tuo oletus, että on mahdollista etsiä puoliso, joka on uskollinen. Eihän sitä voi etukäteen tietää. Siitä, mitä on ollut, ei voi päätellä suoraan sitä, mitä tulee olemaan, jos puhutaan parisuhteista, koska parisuhteissa yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi. Vaikka olisi edellisessä suhteessa ollut uskollinen, voi pettää seuraavassa ja päinvastoin.
Olisi paljon helpompaa meidän kaikkien elää, jos naiset oppisivat sietämään hieman enemmän epävarmuutta. Tosielämässä on muutakin kuin oikea ja väärä, uskollinen ja uskoton, viallinen ja viaton. Tämän takia olisi hyvä, ettei heiteltäisi kiviä eikä liikaa puututtaisi toisten parisuhteisiin.
Myös se helpottaisi elämistä, jos lopetettaisiin tunteiden sijoittaminen toisiin ihmisiin. Eivät ne kaverit, jotka eivät kertoneet yhdelle kirjoittajalle hänen miehensä uskottomuudesta, häntä tahallaan loukanneet. En usko hetkeäkään, että he olisivat ajatelleet pahaa petetystä tai pilkanneet häntä. Aivan turhaan tämä kirjoittaja rikkoi välinsä ystäviinsä.
Mutta monilla näyttää olevan hillitön tarve tulla onnettomiksi.
Tai sitten monilla ihmisillä on tarve ottaa huomioon myös muut.
Ikävää, että tämä maailma on mennyt siihen, ettei muita tarvitse ottaa huomioon ollenkaan.
Ja kyllä, pettäjä on se syyllinen. Pettäjä on se joka pettää. Ei se petetty. Turhaan petetyt itseään syyttää.
Petetty ei pakota pettämään, sen valinnan tekee se pettäjä. Turhaa puhetta, ettei olisi aina kokonaan syyllinen. Koska hän on.
Asiat pystyy paremminkin hoitamaan. Ei siihen pettämistä tarvita.
Mä en haluaisi tietää. Pidän mieluummin tämän illuusion. Eli älä kerro. Anna ihmisten olla.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:36"]
Paras olisi jos kerrot, pettäjän mies ottaa eron ja lapset. Kamalaa lapsille olisi kasvaa perheessä jossa äiti on tunteeton pettäjä :-(
Toivon että ap:kin pitää huolen siitä ettei isä pääse opettamaan lapsille että toisten loukkaaminen on ok.
[/quote]
Menee vähän yli?
Miksi isä saa pettää mieluummin kuin äiti?
Miksi äiti on huono äiti jos on pettänyt, mutta pettävä isä ei ole huono?
[/quote]
Missä sanottiin ettei petävä mies olisi huono? Eikös juuri toivottu ettei isä pääse opettamaan ilkeitä tapojaan?