Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nelikymppinen ja halusin laihtua samoihin mittoihin joissa olin parikymppisenä. Onkohan mahdollista ilman syömishäiriötä?

Vierailija
24.05.2026 |

BMI oli silloin 19 ja nyt 23.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Vierailija
2/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöllä, koska sellainen 20 ikävuotta lisää vaikuttaa merkittävästi liikkumiseen ja aineenvaihduntaan, mutta suhteellisesti silti vähemmän kuin nelikymppisestä kuusikymppiseksi, jotta jos aikoo olla myöhemminkin langanlaiha niin parempi nyt kuin koettaa myöhemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vaan laittaisit elämäsi muutoin kuntoon niin loppuu tuo teinimäinen oman peilikuvan tuijottelu

Vierailija
4/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus on pysyä samassa painossa koko aikuisikä niin ei tarvitse laihduttaa 👍 Helpompi jättää pulla syömättä kuin laihduttaa.

Vierailija
5/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi edes syödä pullaa, istumatyö ja kiireinen lapsiperhe arki niin ei ehdi/jaksa liikkua tarpeeksi.

Vierailija
6/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on, kun vain syöt vähemmän kuin kulutat. Ei nelikymppinen saa samasta ruoasta jotenkin maagisesti enemmän kaloreita kuin parikymppinen. Paino vain nousee hiljalleen vuosien varrella, jos syö jatkuvasti vähän enemmän kaloreita kuin mitä keho tarvitsee.

Vierailija
7/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi. Ei kaikilla ole taipumusta syömishäiriöön.

Vierailija
8/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli silloin BMI 19 ja nyt 54 vuotiaana BMI on 19 

Vierailija
9/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista se on, mutta et tule kyllä näyttämään paremmalta kuin nyt, vaan erittäin todennäköisesti huonommalta. Neljänkympin paikkeilla ja jälkeen tosi hoikka näyttää helposti luisevalta ja kuivettuneelta, mikä tekee ikäänsä vanhemman vaikutelman. 

Itse tein muutama vuosi sitten tuon, että laihdutin nuoruuden 53 kg painoon, 65 kilosta. Ai kauhea näytin todella vanhalta, vähän jopa kuivuneelta vanhukselta. Annoin lihoa takaisin 65 kiloon, ja onneksi tuhot palautui 😄

Vierailija
10/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko se viisasta. Todennäköisesti parikymppisenä lihasmassasi on ollut olematon mikäli et silloin ollut aktiiviliikkuja/urheilija. Kannattaisi mieluummin muuttaa kehon koostomusta niin, että aloitat lihaskuntoharjoittelun (=salitreenin) ja huolehdit riittävästä proteiinin saannista, samalla järkeistät muutenkin ruokavaliosi eli alkoholi pois, sokeri vähemmälle, lisää kuituja eli täysjyväviljaa ja kasviksia. 

Itse olen tehnyt tuon ja olen saanut painoa pois 10kg, mutta lihasmassa on kasvanut reilusti. Olen käynyt kehonkoostumusmittauksessa. Tiedän, että en pääse parikymppisen painoon muuten kuin kuihduttamalla lihakseni ja sitä en missään tapauksessa tahdo. Painoin silloin 50-52kg ja nyt painoni on 60kg. Olen yli 50v nainen. 

Vierailija
11/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaisuus on pysyä samassa painossa koko aikuisikä niin ei tarvitse laihduttaa 👍 Helpompi jättää pulla syömättä kuin laihduttaa.

Ap on normaalipainoinen. Itse aloittaisin lihaskunnon kohottamisen, jos sellaista ei vielä kuulu harrastuksiin, enkä rajaisi syömistä. Punteilla, kahvakuulalla, barr`ella, pilateksella, voimajoogalla, vaihtoehtoja riittää. Pari-kolme kertaa viikossa riittää. Perustelu: jos tuossa iässä ajat oman aineenvaihduntasi alas liian vähäisellä energiamäärällä, olet 10 vuoden päästä vaihdevuosien todella iskiessä päälle vailla mitään välineitä terveelliseen painonhallintaan.

Vierailija
12/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vetämään amfetamiinia.

Vierailija
13/13 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu siitä olitko silloin syömishäiriöinen :D Itse olin, joten ilman sitä olisi mahdotonta palata samaan painoon. En sellaista olotilaa kyllä tavoittelekaan, en voinut hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä