Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon aiemmin heräät ennen töihinlähtöä? Mä jopa 5 min.

Vierailija
15.03.2013 |

Mulla on taas mennyt ihan plörinäks tää mun aamu-unisuus. Tänäänkin taisin nousta sängystä 5-10 min ennen kun piti jo olla ovesta ulkona... Mä en voi sille mitään. En vaan pääse sängystä ylös ennenkuin on pakko. Oon aatellu, että jos olisin kotona (työtön), oisin varmaan sängyssä klo 12 asti... Laitan herätyksen kyllä soimaan ajoissa, mutta en vaan pääse sängystä ylös. Muita?? Mikä auttaisi? Sitte kun olen jalkeilla, ei mulla enää oo ongelmaa. Teen pisun, hammaspesun ja heitän vaatteet niskaan (vaatteet ja kassi valmiina). Vähän ripsarii ja ovesta ulos.

Mun tavoite olis nousta sängystä 15 min ennen lähtöä. Mut viime aikoina ei oo onnistunut. Jos oon töissä eka (asiakkaille oven avaaja), niin sitten olen stressissä ja nousen ajoissa ja oon töissä varmasti ajoissa.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntia. Haluan ottaa rauhassa ja herätä kunnolla. Oon kuitenkin lähdössä vain töihin, enkä ole harjoittelemassa asuinrakennukseni evakuointia.

Vierailija
62/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa 1,5h ennen. 

Itseni kanssa n 30min ennen. 

Lasten kanssa tohon hässäkkään menee aina se tunti ainakin. Ja kun pitää jättää pelivaraa säätämiseen niin 1,5h on ollut sellanen joka yleensä riittää. 4- 7v nykyään ja kokojan helpottaa. 

Kohta niitä ei varmaan tarvii niin paljon kaitsea. 

Tohon sun ongelmaan. No joku vitkuttelu piirrehän toi on. Vaikea sanoa että mikä auttaa. Mutta kato rehellisesti tilannetta ja totea ongelma. Se ratkee vaan nousemalla ylös silloin kun pitää.  Jos sen jättää siihen että on Pakko, niin ei tarvii ku kompastua kenkäänsä niin kaikki venttaa sua. 

Itse opettelin tosta eroon sillä, että mietin, että sillä mun läsnäololla ja työpanoksella on yllättävän iso merkitys työpaikalle. Ehkä ei niinkään työpanoksen määrän vuoksi. Vaan sen takia, että työyhteisössä aina joku ottaa itseensä, ellei joku pysy ruodussa. Joten miksi en sitä pientä skarppaamista tekisi? Ainakin yhteisen hyvän vuoksi..... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kanssa 1,5h ennen. 

Itseni kanssa n 30min ennen. 

Lasten kanssa tohon hässäkkään menee aina se tunti ainakin. Ja kun pitää jättää pelivaraa säätämiseen niin 1,5h on ollut sellanen joka yleensä riittää. 4- 7v nykyään ja kokojan helpottaa. 

Kohta niitä ei varmaan tarvii niin paljon kaitsea. 

Tohon sun ongelmaan. No joku vitkuttelu piirrehän toi on. Vaikea sanoa että mikä auttaa. Mutta kato rehellisesti tilannetta ja totea ongelma. Se ratkee vaan nousemalla ylös silloin kun pitää.  Jos sen jättää siihen että on Pakko, niin ei tarvii ku kompastua kenkäänsä niin kaikki venttaa sua. 

Itse opettelin tosta eroon sillä, että mietin, että sillä mun läsnäololla ja työpanoksella on yllättävän iso merkitys työpaikalle. Ehkä ei niinkään työpanoksen määrän vuoksi. Vaan sen takia, että työyhteisössä aina joku ottaa itseensä, e

Ja tosiaan työpanoksen määrässä viittaan siihen, että en ole koskaan katsonut kelloa myöskään toiseen suuntaa mennessä. Eli Yleensä olen siitä aikaansaavimmasta päästä porukasta, joka ei tipauta hanskoja kun työaika loppuu. Jos tarve niin vaatii. Silti siihen on turha vedota, kun useimmat näkee vaan sen että olet 2 min myöhässä työpisteeltäsi. Vaikka se 2 min on heillä mennyt lähinnä kahvitteluun ja juoruiluun. 

Vierailija
64/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten syötkö sitten aamupalan töissä vai mihin väliin tuossa se mahtuu? 

Vierailija
65/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soimassa 7:55   kun 8:00 yritän aloittaa  työpäivän, piisaa tosin että  nousen ja menen työhuoneeseen ja  käynnistän koneen ja liityn aamupalaveriin.

Vierailija
66/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään ja nousen 4-5 tuntia ennen kuin pitää lähteä töihin. Varsinkin kesäaikana, kun on valoisat aamut, mutta pimeään vuodenaikaankin nousen vähintään 3-4 tuntia ennen.

Vierailija
67/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha.  Voi ny hemmetti näitä Vauvapalastan nostoja. Tääkin on siis tehty 2013. Mikä järki nostaa noita ihmisten silmille etusivun huomiopalkkeihin? Kun ei tää alkuperäinen varmaan palaa vastailemaan enää. 

Vierailija
68/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 minuuttia oikeastaan. Juon lasin vettä, lähden ihan suoraan autolle ja ajan töihin. Vaatteet vain puen ja sitten menen eteiskäytävän ovesta suoraan autotalliin.

Vierailija
69/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haha.  Voi ny hemmetti näitä Vauvapalastan nostoja. Tääkin on siis tehty 2013. Mikä järki nostaa noita ihmisten silmille etusivun huomiopalkkeihin? Kun ei tää alkuperäinen varmaan palaa vastailemaan enää. 

Ei haittaa, vaikkei aloittaja ole enää vastaamassa. Näitä nostoja tehdään, jos joku on aiheesta hakenut tietoa ja haluaa sitä kommentoida ja aiheesta jatkaa.

Vierailija
70/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä huomenna tai sit myöhemmin

-Kela lokki

Vierailija
71/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 tuntia ennen lähtöä

Vierailija
72/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1h 15 min menee. Voisin nopeuttaa prosessia (esim.jättämällä vuoteen sijaamatta, juomalla kahvin nopeasti (nyt menee 15 min) jne), mutta haluan, että a) koti on tiptop kun palaan ja b) ei ole kiireen tuntua aamuisin. Aamukahvi on pyhä hetki :) 

Vierailija
73/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivänä välillä 10min. Siihen mahtuu hammaspesut ja kahvinkeitot yms. Ja palat leipää. Sitten kone auki ja syön aamiaista puhelimen ääressä. 

Tosin kahvi välillä jäähtyy jos tulee kiire heti aamusta. 

Vierailija
74/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin monella naispuoleisella lähtöön ei menisi läheskään niin kauan, ellei päivän agendaa ja täydellistä kuvaa pepustajapuurosta pitäisi ehtiä jakamaan instaan ennen lähtöä. 

Ei siinä sisällön tuottoa. Mutta mihin ihminen sellaista sisältöä tarvitsee? Itselle tai seurattavaksi. Ei aina ymmärrä. 

Vierailija
75/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-4 tuntia ennen lähtöä

Miksi  nouset 3-4 tuntia ennen töihin  lähtöä? Vai alkaako työpäivä joskus kympiltä vasta? vai heräätkö oikeasti jo kolmen neljän aikoihin joka aamu(yö)?

Vierailija
76/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lähtöä siten että ehdin pukemaan ja kahvia juomaan äkkiä pari kuppia.

Vierailija
77/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju dorkat!

15.03.2013 

Vierailija
78/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään töissä yövuorossa noin 60 min ennen kotiinlähtöä. Ehtii tehdä aamuhommat just sopivasti ja syödä aamupalan.

Vierailija
79/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten syötkö sitten aamupalan töissä vai mihin väliin tuossa se mahtuu? 

Olen eri, mutta en koskaan syö aamupalaa vaan eka ruoka on lounas a toinen sitten päivällinen. Noilla kahdella ruoalla pärjää oikein hyvin. 

Vierailija
80/80 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 h, kaikki pitää saada tehdä rauhassa, jotta päivä käynnistyy hyvin ja väsyn saa piis kropasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän