Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon aiemmin heräät ennen töihinlähtöä? Mä jopa 5 min.

Vierailija
15.03.2013 |

Mulla on taas mennyt ihan plörinäks tää mun aamu-unisuus. Tänäänkin taisin nousta sängystä 5-10 min ennen kun piti jo olla ovesta ulkona... Mä en voi sille mitään. En vaan pääse sängystä ylös ennenkuin on pakko. Oon aatellu, että jos olisin kotona (työtön), oisin varmaan sängyssä klo 12 asti... Laitan herätyksen kyllä soimaan ajoissa, mutta en vaan pääse sängystä ylös. Muita?? Mikä auttaisi? Sitte kun olen jalkeilla, ei mulla enää oo ongelmaa. Teen pisun, hammaspesun ja heitän vaatteet niskaan (vaatteet ja kassi valmiina). Vähän ripsarii ja ovesta ulos.

Mun tavoite olis nousta sängystä 15 min ennen lähtöä. Mut viime aikoina ei oo onnistunut. Jos oon töissä eka (asiakkaille oven avaaja), niin sitten olen stressissä ja nousen ajoissa ja oon töissä varmasti ajoissa.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin aikaisemmin, siitä vie matka n. 40-50 minuuttia. Pesut pisut ja omppu mukaan ja bussiin nukkumaan. Päätepysäkki helsingin rautatieasema, että bussikuski tulee usein hellästi herättämään. Usein on vielä samat kaksi kuskia, että tutuiksi ollaan tultu tämän kuuden vuoden aikana. :) Siitä kiepsahdan ekaan ratikkaan ja 6.30 duunissa.

Vierailija
22/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten säälittää se pikapissalla käyäv koira. Minuutin ulkoilu aamulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en tiä, ite ennenvanhaan juoksin bussipysäkille kengät Kädessä(paljain jaloin, kesällä) harjasin hiukset bussissa ja meikkasin töissä. 

Nykyään kun täytyy kaks lasta viä päivähoitoon herään 7:20, herätän lapset, syön aamupalan, hampaanpesut+vaatteet päälle+ ulos ovesta. vien lapset päiväkotiin ja tuun takas hakeen auton, lähden autolla klo 8:10. 

Vierailija
24/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 23:51"]

Voi apua...taidan olla sitten ainoa seko...nousen 3,5-4h ennen lähtöä....kun aamulla on niin kätevä ennen koiran lenkitystä ja suihkua siivota,imuroida ja pestä pyykkiä....minimi on 1,5h mut sit alkaa jo ahdistaa...illalla menisin kyl nukkuun jo kahdeksalta...;0)

[/quote]

Wautsi, olet ihanin, Jos mäkin heräisin 3,5 - 4 tuntia ennen lähtöä ja tekisin samat hommat kuin sä, niin heräisin tuossa about n.01.40 - 02.10, siitä sitten imurit ja pyykkikoneet päälle jne, ja naapurit kiittäis :D

No, vitsi vitsinä. Mutta noille aamusuihkuilijoille sanoisin sen, että kerrostalossa ei TODELLAKAAN voi mennä kokosuihkuun jotain klo 04.00, jotta ehtii pestä pitkät hiukset, kuivua ja käyttää koirat lenkillä niin että on töissä klo 7.00. Joten haiskoon sitten, jos ei iltasuihkut ja aamupesut vältä ;)

[/quote]

Miten niin muka ei kerrostalossa voi mennä suihkuun silloin kun huvittaa? Ei ole moinen tullut koskaan edes mieleen ja olen peseytynyt mitä erilaisimpiin aikoihin viimeiset 20 vuotta - eikä kukaan ole valittanut (ja jos valittaisi, käskisin painua vittuun - jos eivät naapurit kestä ihmiselämää ympärillään, niin heidän on parempi muuttaa maalla savupirttiin).

Vierailija
25/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin torkuttaisin viimeisiin mahdolliseen minuuttiin saakka, mutta valitettavasti kroppani on sellainen, että se herää todella hitaasti, joten jos en halua joko ripulia tai oksennusta aamuni iloksi, niin pari tuntia ennen lähtöaikaa pitää olla herätys, ja siitä sitten makoilen sängyllä puoli tuntia ja toisen puoli tuntia istun enkä tee oikein mitään. Ja sen jälkeen aamutoimet pikavauhdilla, ja sitten tarkastelen oloani ja mietin, että pystyykö tänään syömään aamiaista.

Asia korjaantuisi, jos joskus pystyisi olemaan ilman univelkaa, mutta sellaista arkipäivää ei taida ikinä tulla, ellei jotain ihmeellistä työpaikkaa, jossa saa itse päättää työajoistaan, tipahtaisi taivaalta.

Vierailija
26/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:08"]

Sardiinipurkki? Luojan tähden, tulisi yrjö jos pitäisi edes yrittää saada alas jotain öljyistä kalalle haisevaa tököttiä heti aamusta.

[/quote]

Sardiini tomaattikastikkeessa on todella hyvää! :)

Vierailija
27/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 23:57"]

Hyi. Ettekö tosiaan käy suihkussa aamulla (ja illalla tietysti myös)? Hikoatte yöllä ja sitten kuljette ihmisten ilmoilla likaisena ja haisevana? Naisihmiset vielä.

[/quote]

Puhdas hiki ei haise! Vaan ne bakteerit iholla. Juuri luki jossain lehdessä, että ne oikein villiintyy siitä, kun emäksisellä hajustesaippualla pestään ja saadaan epätasapaino aikaan iholla. Itse en haise koskaan hielle, vaikka käyn suihkussa vain joka toinen päivä. Nämä itsensä hinkkaajat jaksaa aina ihmetyttää.

Vierailija
28/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:20"]

Voi apua...taidan olla sitten ainoa seko...nousen 3,5-4h ennen lähtöä....kun aamulla on niin kätevä ennen koiran lenkitystä ja suihkua siivota,imuroida ja pestä pyykkiä....minimi on 1,5h mut sit alkaa jo ahdistaa...illalla menisin kyl nukkuun jo kahdeksalta...;0)

[/quote]

Wautsi, olet ihanin, Jos mäkin heräisin 3,5 - 4 tuntia ennen lähtöä ja tekisin samat hommat kuin sä, niin heräisin tuossa about n.01.40 - 02.10, siitä sitten imurit ja pyykkikoneet päälle jne, ja naapurit kiittäis :D

No, vitsi vitsinä. Mutta noille aamusuihkuilijoille sanoisin sen, että kerrostalossa ei TODELLAKAAN voi mennä kokosuihkuun jotain klo 04.00, jotta ehtii pestä pitkät hiukset, kuivua ja käyttää koirat lenkillä niin että on töissä klo 7.00. Joten haiskoon sitten, jos ei iltasuihkut ja aamupesut vältä ;)

[/quote]

Miten niin muka ei kerrostalossa voi mennä suihkuun silloin kun huvittaa? Ei ole moinen tullut koskaan edes mieleen ja olen peseytynyt mitä erilaisimpiin aikoihin viimeiset 20 vuotta - eikä kukaan ole valittanut (ja jos valittaisi, käskisin painua vittuun - jos eivät naapurit kestä ihmiselämää ympärillään, niin heidän on parempi muuttaa maalla savupirttiin).

Honey, kerrostaloissa on olemassa sellaiset kuin SÄÄNNÖT. On olemassa hiljaisuuden aika, joka on  talosta riippuen klo 22-07 välillä. Silloin ei siivota, meluta, soiteta kovaa musaa, pestä pyykkiä tai lotrata suihkussa. Yritäpäs itse kuunnella joskus yöllä kuinka kovaa kuuluu naapuriin jokin vessanveto, kusenlorotus tms puhumattakaan jos joku holvaa siellä suihkussa, Minunkin pitkät hiukseni vaativat ensin pesun, sitten hoitoaineen ja kunnon huuhtelut sekä vartalon pesut erikseen. Aika-arvio min. 10 min. Joten todellakaan en tuota ala aamuyöllä tekemään, puhumattakaan siitä kuinka kylmä olisi lähteä viemään koiria ulos klo 5.30 märällä iholla ja märillä pitkillä hiuksilla. Joten kiitos ei, suihkut illalla, pienemmät pesut aamulla ;)

Vierailija
29/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö joku oikeesti suihkussa aamulla ja illalla? Mä en ikinä pystyis sängyn lämpimänä ja aamukiireessä mihinkään kylmään suihkuun. Tarkoitan, että mulla tulee tosi kylmä suihkussakäydessä, kun ei oo mitään höyrykaappia vaan melko tilava pesuhuone. Sitte pitäis viel alkaa kuivattaa hiuksia. Illalla se on kätevää kun saa antaa kuivaa itsestään.

Vierailija
30/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:30"]

Hyi. Ettekö tosiaan käy suihkussa aamulla (ja illalla tietysti myös)? Hikoatte yöllä ja sitten kuljette ihmisten ilmoilla likaisena ja haisevana? Naisihmiset vielä.

[/quote]

Puhdas hiki ei haise! Vaan ne bakteerit iholla. Juuri luki jossain lehdessä, että ne oikein villiintyy siitä, kun emäksisellä hajustesaippualla pestään ja saadaan epätasapaino aikaan iholla. Itse en haise koskaan hielle, vaikka käyn suihkussa vain joka toinen päivä. Nämä itsensä hinkkaajat jaksaa aina ihmetyttää.

[/quote]

Varmasti perseesi ja tussusi haisee, jos kuitenkin ulostat säännöllisesti. Ja kainalosi. Ja luultavasti sellainen tunkkainen ominaishaju seuraa mukanasi, mihin itse olet vain tottunut etkä sitä enää haista.

Jos sinulla on mies, niin kuinka kehtaat antautua hänelle iltaisin peseytymättömänä?

Vierailija
31/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oikein kaikutalo ja aivastuskin kuuluu seinien läpi mutta tasan tarkkaan käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa sanokoon naapurit mitä tahansa

Nyt alakertaan muutti uudet ihmiset. Saa nähdä mitä he ajattelevat mun yösuihkuttelusta

Vierailija
32/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aiempi lainaukseni ei tämän uudistuksen takia onnistunut kuin osittain, niin tois tan siitä oman osuuteni tässä:

Kerrostaloissa on olemassa sellaiset kuin SÄÄNNÖT. On olemassa hiljaisuuden aika, joka on  talosta riippuen klo 22-07 välillä. Silloin ei siivota, meluta, soiteta kovaa musaa, pestä pyykkiä tai lotrata suihkussa. Yritäpäs itse kuunnella joskus yöllä kuinka kovaa kuuluu naapuriin jokin vessanveto, kusenlorotus tms puhumattakaan jos joku holvaa siellä suihkussa, Minunkin pitkät hiukseni vaativat ensin pesun, sitten hoitoaineen ja kunnon huuhtelut sekä vartalon pesut erikseen. Aika-arvio min. 10 min. Joten todellakaan en tuota ala aamuyöllä tekemään, puhumattakaan siitä kuinka kylmä olisi lähteä viemään koiria ulos klo 5.30 märällä iholla ja märillä pitkillä hiuksilla. Joten kiitos ei, suihkut illalla, pienemmät pesut aamulla ;)

Vierailija
33/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei kaikilla ole vielä vaihdevuodet. En mä ainakaan hikoa yöllä. Jos lähden töihin ennen kuutta, en käy suihkussa etten häiritse naapureita kerrostalossa.

Vierailija
34/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee aamukakkaan 40 minuuttia, se on aamulla niin kovalla, en meinaa millään saada sitä ulos, ärsyttävää joka aamu taistella. en mäkään käy aamulla suihkussa, yleensä käyn suihkussa kerran viikossa, pideessä pesen alapään joka päivä, mies tykkää mun hien hajusta ni mitä turhaan.

Vierailija
35/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 50 vuotta sitten peseydyttiin kerran viikossa lauantaisin! Nyt joku av-mamma vaatii, että pari kertaa päivässä pitäis pestä tai ei voi antautua miehelle ;)

Vierailija
36/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 2 tuntia ennen töihinlähtöä. Tästä kuluu seuraavasti aikaa:

- vartti aamupalaan

- tunnin verran suihku, hiustenpesu, hiustenlaitto, meikki

- 45 min koirien aamulenkitys ja ruokkiminen

Vierailija
37/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti numero 37, että sulla menee viikossa 10 tuntii noihin aamuvalmisteluihin!! Mulla menee se alle tunti.... Jää enemmän aikaa pörrätä täällä av:lla sitten illalla ;)

t. ap

Vierailija
38/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:30"]

[/quote]

[/quote]

Varmasti perseesi ja tussusi haisee, jos kuitenkin ulostat säännöllisesti. Ja kainalosi. Ja luultavasti sellainen tunkkainen ominaishaju seuraa mukanasi, mihin itse olet vain tottunut etkä sitä enää haista.

Jos sinulla on mies, niin kuinka kehtaat antautua hänelle iltaisin peseytymättömänä?

[/quote]

Alapääsuihkua tulee käytettyä useamman kerran päivässä, sitä vartenhan se on olemassa. Kainalot ei haise kun käytän antibakteerista dödöä ja puhtaita vaatteita, joten siellä ei ole mitään mikä haisisi.

"Antautua"? :D Millä vuosisadalla sinä elät? Miestä ei mikään näkymätön ja hajuton hiki haittaa tippaakaan. Hiki siinä puuhassa tulee kuitenkin.

Vierailija
39/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:20"]

[/quote]

[/quote]

Honey, kerrostaloissa on olemassa sellaiset kuin SÄÄNNÖT. On olemassa hiljaisuuden aika, joka on  talosta riippuen klo 22-07 välillä. Silloin ei siivota, meluta, soiteta kovaa musaa, pestä pyykkiä tai lotrata suihkussa. Yritäpäs itse kuunnella joskus yöllä kuinka kovaa kuuluu naapuriin jokin vessanveto, kusenlorotus tms puhumattakaan jos joku holvaa siellä suihkussa, Minunkin pitkät hiukseni vaativat ensin pesun, sitten hoitoaineen ja kunnon huuhtelut sekä vartalon pesut erikseen. Aika-arvio min. 10 min. Joten todellakaan en tuota ala aamuyöllä tekemään, puhumattakaan siitä kuinka kylmä olisi lähteä viemään koiria ulos klo 5.30 märällä iholla ja märillä pitkillä hiuksilla. Joten kiitos ei, suihkut illalla, pienemmät pesut aamulla ;)

[/quote]

Nämä SÄÄNNÖT metelöinnistä eivät koske sellaista normaalia elämää kuin vessassa käyminen ja peseytyminen. Minä lotraan suihkussa yleensä puolikin tuntia, kun on vuokraan sisältyvä vesimaksu! En kyttää naapurieni elämää ja he saavat puolestani lorottaa pyttyyn niin paljon kuin sielu sietää - itsekin kusen yöllä jos on hätä ja aina seisaaltaan. Ai niin, tiskaan myös joskus yöllä, jos aihetta on. On ok elää häiriöitä aiheuttamatta, mutta hysteeriseksi ei kannata alkaa - etenkään kun ei siitä mitää hyödy, eivät ne naapurit tule viskipullon kanssa kiittämään, että oletpa mukava kun et käy yöllä vessassa tai suihkussa.

Vierailija
40/80 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa saa kuulua normaaliin elämään kuuluvia ääniä ja kyllä pikasuihku on normaalia elämää. Mä kun tulin baarista töistä niin kävin aina neljän pintaan suihkussa. Naapurin mammat sitten siitä tiesi, että pitää herätä aamukahvin keittoon, kun toisella alkaa nukkumisvuoro. Niin ne aina sano, kun päivällä kohdattiin pihalla. Ihania vanhuksia olivat kukin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi