Kuinka paljon aiemmin heräät ennen töihinlähtöä? Mä jopa 5 min.
Mulla on taas mennyt ihan plörinäks tää mun aamu-unisuus. Tänäänkin taisin nousta sängystä 5-10 min ennen kun piti jo olla ovesta ulkona... Mä en voi sille mitään. En vaan pääse sängystä ylös ennenkuin on pakko. Oon aatellu, että jos olisin kotona (työtön), oisin varmaan sängyssä klo 12 asti... Laitan herätyksen kyllä soimaan ajoissa, mutta en vaan pääse sängystä ylös. Muita?? Mikä auttaisi? Sitte kun olen jalkeilla, ei mulla enää oo ongelmaa. Teen pisun, hammaspesun ja heitän vaatteet niskaan (vaatteet ja kassi valmiina). Vähän ripsarii ja ovesta ulos.
Mun tavoite olis nousta sängystä 15 min ennen lähtöä. Mut viime aikoina ei oo onnistunut. Jos oon töissä eka (asiakkaille oven avaaja), niin sitten olen stressissä ja nousen ajoissa ja oon töissä varmasti ajoissa.
Kommentit (80)
Ot nyt tuosta veden juoksuttamisesta, mutta kyllä meidän talon omissa säännöissä sanotaan, ettei hiljaisuuden aikaan saisi juoksuttaa häiritsevästi vettä. Voin kyllä kuvitella, että puolen tunnin veden lorotus suihkussa neljältä aamulla häiritsee.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 01:10"]
Ot nyt tuosta veden juoksuttamisesta, mutta kyllä meidän talon omissa säännöissä sanotaan, ettei hiljaisuuden aikaan saisi juoksuttaa häiritsevästi vettä. Voin kyllä kuvitella, että puolen tunnin veden lorotus suihkussa neljältä aamulla häiritsee.
[/quote]
Miten ihmeessä tasainen veden juoksu putkistossa voi olla häiritsevää? Siis äänen kannalta? Johan kadulla ohi ajavien autojen ääni on kovempi. Ja kesällä lintujen laulu jos ikkuna on avoinna. Ainoa ääni, mihin olen taloyhtiössäni kinnittänyt huomiota, on yläkerrasta aina välillä öisin kuuluva naisen uikutus ja jonkinlainen töminä lattiaan. Ilmeisesti asukasta pannaan.
Nämä tällaiset säännöt ovat tainneet laatia jotkut menneen agraarimaailman dorkat, jolloin ajettiin vielä hevosella ja esimerkiksi moottoriliikenteen melu oli tuntematon käsite.
Itse herään ennen kouluunlähtöä niin 1-1,5h nousen ylös pesen hampaat vaihdan vaatteet meikkaan ihan vähän (oon 14v) ja syön pakkaan repun sitten lähden pysäkille 3min ennen bussin tuloa
Mielellään vähintään 1,5 h. Tunti on liian vähän. Mun lapset on samanlaisia, tykkäävät viettää rauhallisen aamun.
Minä olen hitaampi lähtijä joten minulla menee peräti 8 minuuttia kellon pirahduksesta ennen kuin olen pyörän selässä matkalla töihin. Pomppaan kyllä ylös heti kellonsoitosta, mutta aikaa tärväytyy aamutoimiin ja pukeutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:14"]
1,5-2h vähintään. ei lapsia, ei mitään, silti näin.
[/quote]
Sama täällä :)
Ja sama täällä
1-1,5 tuntia ns normaalina aamuina riittää
Vaimon seks.tarpeiden tyydyttäminen ; niinä aamuina on varattava 15 min - 30 min. lisää aikaa.
Kuulosta nuorelta, joten keski-ikäisen perheellisen töihinlähtö ei ole noin lennokas. Herään minimissään 1h 15 min ennen kuin menen ovesta ulos.
Mieluinen aamu itselleni on herätä virkeänä ja herätä 1,5 h aiemmin.
Nuorena sinkkuna riitti 45 min.
Puoli tuntia ennen kuin pitää kävellä ovesta ulos. Lapsen herättely ja pukeisiin saaminen vie aikansa. Itsellä ei mene kauaa, lähinnä keitän kahvit ja kaadan ne kitaani ja heitän vaatteet päälleni.
Vierailija kirjoitti:
Itse herään ennen kouluunlähtöä niin 1-1,5h nousen ylös pesen hampaat vaihdan vaatteet meikkaan ihan vähän (oon 14v) ja syön pakkaan repun sitten lähden pysäkille 3min ennen bussin tuloa
Ihan hyvä opetella noin ettei ole turhaa kiirettä, päivä alkaa paljon paremmin.
Kello soi varttia vaille 8.
Sitten pesen hampaat ja naaman, luen uutiset, ja menen työkoneen eteen.
Noin 2h ennen. Teen 30min aamuaerobisen, käyn suihkussa ja syön aamiaisen. Venyttelen ja pakkaan päivän treenikamat ja ruuat. Ehkä meikkaan jos jaksan. Kävelen töihin noin 30min eli lähden 40min ennen.
1,5 tuntia tai 2 tuntia aiemmin silloin kun olin töissä. Olen aika vetämätön aamusta, tarvitsen aivojen heräämiseen aikaa.
35 min. Kuljen junalla toiselle paikkakunnalle joten aivan pakko pysyä aikataulussa. Keitän kahvit, ruokin kissat, pakkaan eväät, puen lapsen ja lähden viemään hänet hoitoon. Tuosta lähtöajasta 15 min menee raitiovaunu ja 30 min siitä juna. Ei siis ole juuri joustoa. Jos ei olisi tällaista toimisin aivan kuin ap eli makaisin sängyssä viimeiseen asti. Mutta nykyinen työ on sellainen jottei kehtaa myöhästyä.
45 minuuttia ennen lähtöä.
Puoli tuntia luen lehteä ja heräilen samalla. Sitten vartissa vaatteet päälle ja pari leipää ja vettä.
N.45 min koska haluan olla rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, että akat rumia haisevia törkymöykkyjä. Mä käyn aamulla suihkussa, pesen hiukset, pieni meikki ja puhtaat vaatteet. Herään 1h15min ennen kuin lähden kotoa. Mulla myös kolme lasta, 10v 12v 14v ja nekin siinä sivussa hoitavat itse itsensä kuntoon ja syövät aamupalansa, mä en niitä laita. Mies herää, kun herää, tekee kotoa etätöitä.
Ja aina ole ajoissa töissä tai tapaamisessa
Sinulla on varmaan lyhyeksi kynitty tukka, minulla on paksu tukka ja puoli tuntia menisi kuivaamiseen. Eikä ole mitään järkeä usein pestä tukkaa
Yleensä 1,5 tuntia aiemmin. Käyn koira kanssa kunnon lenkillä ja sitten suihku ja pikainen aamupala.
Jopa ?????? Oot laiskiainen. Ite herään joka arkiaamu n. klo 05:30, NS töihin vasta kello 8 lähtö, kävellen menen. Alle 30 minsaa kestää kävellä. Yhteen suuntaan siis. Viikonloppuisin vähän myöhemmin.........
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:53"]
Mieti numero 37, että sulla menee viikossa 10 tuntii noihin aamuvalmisteluihin!! Mulla menee se alle tunti.... Jää enemmän aikaa pörrätä täällä av:lla sitten illalla ;)
t. ap
[/quote]
Toisaalta mä nukun arkisin yössä vain 3-4 tuntia joten kyllä sitä ilta-aikaakin jää. Viikonloppuna sitten otan univelkaa takaisin nukkumalla 12-14 tuntia, pitkälle iltapäivään. Mulla onneksi on myös liukuva työaika eli ei ole pakko mennä vaikka klo 8:ksi. Yleensä olen töissä siinä 9.30-10 aikoihin, työmatkaan menee 45 minuuttia.