Löytyykö jo heinäkuisia!!??:)
Moikka!
Uskalsimpas avata pinon jo tännekin puolelle, jos saisi kanssasisaria tänne enemmänkin...
Kuumeilupuolella olikin puhetta, että väki on melko vähissä heinäkuisia kuumeilemaan, mutta jospa taustailijat tulisivat nyt sitten odotuspuolelle aktiivisesti mukaan.... Itse olen paraskin sanomaan, koska menee välillä päiviäkin, etten ehdi työ/kotikiireiden takia koneelle kirjoittelemaan... mutta jos aina jotakin rustailis...
Meille olis siis tulossa (toivottavasti) heinäkuun vauva!!!:) Laskettuaika on 3.7.2009. Meillä on esikoistyttö, joka on lasketunajan tienoilla 3 v....
Tsemppiä kaikille alkuraskauteen!:)
T: Amanda rv 4+4
Kommentit (37)
Mulle täti lätkäs ajan rv10 kieppeille, tuumas vaan et mitä sitä aikasempaan laittamaan, kun ekan odotuksessa ei ollut ongelmia. (siis sellaisia jotka vaikuttaisivat olotilaani)
Miettisinkin, et taidan ottaa vähän varaslähtöä ja soittaa himpun aiemmin np-ultra aikaa, että saan sen varmasti ennen joulua.
Tuo np-ultra on mulle ja miehelle kuin piste iin päälle, sen jälkeen uskalletaan huokaista kunnolla ja iloita.
Esikoisesta jouduin (pääsin) kunnon myllytykseen jäätyäni kiinni veriseulasta, niin todellakin toivon, että tästä raskaudesta pääsen nauttimaan nyt rauhassa, ilman huolia ja päivämäärän kyttäyksiä.
Muutamina päivinä olen jopa unohtanut olevani raskaana... Todella omituista!
Ekaa odottaessa raskausviikotkin tuli kuin apteekin hyllyltä, nyt en taaskaan muista millä viikoilla menen.
Onko muilla kakkosen odottajilla näkyvissä jo maha muutoksia?
Mulla turvotusta pakkaa selkeesti ja jos yritän vetää mahaa sisään niin eipä juurikaan enää inahda. taitaa käydä niin että raskaus vaatteet saan kaivaa naftaliinistä viimeistään 3vk kuluessa....däm!
Sain tossa hetki sitte oikeen selvän plussan testiin. Tosi ihana yllätys viime kuun km;n ja epävarman oviksen jälkeen. Mulla ei oo mitää raskausoireita ees olu täs kierros. Vatsa vaa on kipeä ollu viikon jo. Sillee et tuntuu koko ajan et menkat alkaa. Eilen oli vähä etova olo. Tosin nälkä mulla on paljon enemmän ku aikaisemmin. LA on meidän 9v. hääpäivä eli 8.7.2009. Aivan mahtavaa. Eipä tarvi paljon lahjoja ostella.
HEINÄHATUT olis hauska nimi.
Tiedänki sut amanda tuolt kuumeilijoista kiva kun pisti pinon pystyyn. J a onpa tänne tosiaan kerääntyny paljon odottajia.
Tässä meidän tiedot.
Minä vm. -83 mies -81
ekaa odotetaan
LA 8.7.2009 2 yk 1(km)
aion synnyttää naistenklinikalla
Olikohan tossa kaikki tiedot no lisäilen sit jos ei tullu.
Maailman onnellisin isosmurffi 4+6
Hei kaikille!
Aloittelin viimeviikolla pinoa plussanneiden lapsettomien sivulle, mutta enpä saanut sinne seuraa, mutta täällähän sitä tuntuu olevan!
Uutena naamana täällä...
ihmettäni kertomassa...
minäkin...OLEN RASKAANA! LA 7-8.7.09...riippuu mistä laskee...
10 vuoden odotukseni päättyy 9 kuukauden kuluttua!
Mulle tehtiin lääkkeellinen PAS 15.10
28.10 sain kuulla PLUSSANNEENI!
terv Jenniliini
tarinani, tiivistettynä
Minä vm -80.
Yritystä vuodesta 1998.
Inseminaatioita (-),
ovistestejä, terolutteja, orgametriliä ja ties mitä...(-)
IVF -01 (-)... ei jääny pakkaseen mitään
-03 ero miehestä...
-05 uusi rakkaus, miehellä 2 lasta jotka asuvat meillä 7v poika ja 4v tyttö.
IVF syksy -07(-).
PAS kevät -08 (-).
Maksasairaus PBC elokuu -08. (rajoittaa lapsettomuus hoitoja, lyhentää elämää)
PAS 15.10...viimeinen alkio...28.10 PLUSSASIN!
Täällä närästää aivan tosissaan. Esikoista odottaessa ei ollut kun ihan loppuraskudesta närästystä, mutta nyt jo vk:lla 5-6 närästää niin mahdottoman paljon. Kuvotusta/aamupahoinvointia ei vielä ainakaan ole, eikä toivottavasti tuukkaan. Pissattaa ja mandariinit maistuu. Siinä on kutakuinkin mun raskausoireet...
Muutamat housut ovat JO ruvenneet kiristämään vyötäröltä, mutta en kyllä aijo vielä vetää mammahousuja jalkaan. Näillä meen niin pitkälle, kun vaan pystyn. Miten aikaisin teidän mahat ovat ruvenneet kasvamaan ja on tarvinnut pukea ekat mamma housut?
Mulla oli varmaan vk:lla 12 jo viimeistään niin tukala olo vanhoissa housuissa, että piti vaihtaa...
Muutaman kerran esim. telkkaria katsoessa on tullut sellainen olo, että olisi tuntenut liikkeet, mutta eihän niitä millään voi vielä tuntea. On vaan ollut jotain muuta kuplintaa...?....
Eka neuvola aika meillä on parinviikon päästä milloin jo toivottavasti ultrataa.
Pienenpaikkakunnan etuja (ainakin meillä) on, että lähes joka nauvola käynnilä vauvan vointi tarkistetaan ultralla. Ootan sitä niin innolla!
Mun tiedot:
Minä 25v, mies 33
Tytär syntyi elokuussa-06
Asustellaan Pohjanmaalla
Synnyttämään mennään Oulaskankaalle
Yrityskerralla 1 tärppäsi
Onnea kaikille plussanneille!
Erityis onnittelut Jenniliinille plussasta!!! On varmaan ollut raskasta yrittää lasta noin kauan.
Kiva, että teitä on täällä jo näin runsaasti! Musta toi Heinähatut on hyvä nimi.
Itselläni ei vielä yhtään sellainen olo , että olisin raskaana. Kahdessa edellisessä raskaudesa kuvotuksen ja oksentelun määrä oli aivan valtava, nyt ei vielä mitään... Kahviakin voin juoda aamuisin, aikaisemmissa alkuraskauksissa en ollenkaan..
Soitin eilen neuvolaan ja ajan sain viikolle 8. Meillä pääkaupunkiseudulla eka ultra jo viikolla 10. Ennen oli vkolla 12 (siis 6v. sitten).
Kahden ekan kanssa laitoin mammahousut jalkaan n. vkolla 16-18. Nyt kyllä varmaan aikaisemmin...olen nyt 10 kg painavampi kuin kahta ekaa odottaessa, joten nyt jo pieni pömppö...mutta ihan omasta takaa...
Tsemppiä kaikille ja olisi kiva kuulla teistä kaikista!
Itse olen 34v.
Mies 33v.
Lapset 2001 poika, 2002 tyttö , näillä 1,4 v. ikäeroa.
Täällä yksi heinähattu myös. Testasin tuossa parisen viikkoa sitten + . Kolmena ekana pvänä tuli jonkinsortin tuhruvuotoa, mitä ei ole enää näkynyt, onneksi. Yrityskierroksia oli3, mikä oli hauskaa, koska esikkoa tekemällä teimme 2v. Esikko-tyttö on nyt 1v7kk, ja vauvan syntyessä 2v3kk. LA:1.7. laskurin mukaan. Esikko meni 2vk yliaikaiseksi. Joten samaa voi odottaa seuraavastakin, kuulemma(?) Synnyttämään menen Kättärille, jos vain kaikki menee hyvin. Esikosta oli aivan kamala pahoinvointi rv-5-rv14 olin jopa sairaslomalla 2kk, toivottavasti nyt ei sellaiseen jouduta. Nyt nippailee alavatsalla, ja tuolla alakerrassa, ja rintoja kihelmöi, muuten olo varsin hyvä, mitä nyt väsyttää armottomasti. Alkuraskauden ultraan menen vkoilla 8, ja Nlaan vkoilla10.
Nyt ei ole aikaa turista enempää vaikka mukavaa tämä ajatustenvaihto onkin. Töihin on pakko mennä.
Taidan olla vanhin odottaja tässä ryhmässä :-(( oikea vanhus .. Mutta mieli on nuorekas ;-)) sehän se pääasia on !!!
t. emmi rv6+0
minä 38v, mies 39v
lapsi 07
LA: 1.7.
Meillä oli ultra esikosta vkoilla 13 ja eka Nla-vkoilla 10, ja samaa rataa näytetään menevän nytkin. Ja asutaan pääkaupunkiseudulla. Itse menisin jo mielelläni alkuraskauden ultraan 'kunnan' tarjoamaan, eipä tarvitsisi itse maksaa hurjia. Sanottiinko sinulle Nlasta noin ? Nyt moit emmi
Ensimmäinen oikein kunnon kuvotuspäivä takana ! Mistähän ihmeestä se aamuliite siihen on joskus keksitty. Alkaahan se aamulla juu :-) Loppuu ehkä kun illalla nukahtaa !
Kaikkein hulluin oire viime kerralta on myös palannut ....... nimittäin yökkäily hampaita pestessä, eikö oo hullua !! Ei tarvi kun laittaa vesi valumaan, ottaa hammasharja ja kumartua lavuaarille ja johan alkaa yökkäily.... aika hömppää !
Tulevalle isosiskolle päätettiin kertoa ensi viikolla ekan ultran jälkeen, kovasti on omia ultrakuviaan ihmetellyt viimepäivät, ovat olleet jotenkin saatavilla :-) Meni hyvin tai huonosti puhutaan sitten siitäkin ja surraan kaikki, mutta mitä sitä murehtimaan etukäteen ! Häntä pystyyn, pysytään kaikki mukana, vaikka vielä alkumetreillä ollaankin !!
Mirella: Ei lainkaan hassua!
Edellisessä raskaudessa aloin yökkäämään heti kun harja oli suussa...
Ja pahoin pelkään, et sama alkaa nyt.
Viitteitä on selkeesti näkyvillä ollu jo parina aamuna.
Kysyinkin viimeks raskaana ollessa hammashoitajalta, et mitä tässä on tehtävissä kun hampaat kuuminkin pitäis saada harjattua niin yritti vaan tuputtaa pienempää harjaa??
Ei se ymmärtäny lainkaan et ihan sama onko harjaosa herneen kokoinen vai normi harja, kun se tunne on suussa sama ja se laukasee yökkäys refleksin heti.
No ehkäpä tällä kertaa kysyn neuvolan tädiltä oisko fluori tableteista jotain apua hampaitten hyvinvointiin.
(Yhdessä vaiheessa pystyin pelkällä vedellä harjaamaan hampaat, mutta äärettömän nopeasti silloinkin.)
Mulla tänään otti taas haju jos toinenkin nenään aika rankasti... Onneks olin kotona niin ei joutunu vieraitten tuijotettavaks et mitäs toi happea haukkoo...
Tää supernenä haistaa aamulla toisesta huoneesta asti esikoisen pissavaippoineen, ookoo tuleehan sitä pissaa reilusti öisin, mut ei se ennen ole haissu nenään mitenkään... saatikka toisesta huoneesta asti!
Onneks en ole töissä tällä kertaa! kaupan kassana on aika veemäistä istua jos kaikki tuoksuvat asiat saa palan nousemaan kurkkuun, varsinkin basilika oli mun kauhistus nro1.
Onko muille tullu sellasta fiilistä, et ihan kuin kohtu tippuis?
Iltaisin tuntuu järkky painontunne, joka ei helpota kuin makoilemalla taikka mahasta kiinni pitämällä. Enkä kyllä muista esikoisesta tällästä lainkaan?
Samoin nilkat alkaa jo nyt turpoomaan, great!
Sukat jättää järkyt vanat nilkkoihin, mutta muutenkin tunnen et nestettä on kyl kerääntyny jo, viimeksikin tais näin alussa hetkeks tulla nestekertymää.
Mutta nyt nukkumaan!
Heips!
Mä varasin eilen neuvola ajan ja sain sen 24.11.
UÄ ajan sain jo heti plussattuani KOKS:aan 17.11 RV 7 ???
...kaipa ne haluaa tarkemmin seurailla kun on vähän poppakonsteja käytetty...
Neuvolan täti otti jotenkin itteensä j ahernettä nenään kun sanoin että mulla on jo UÄ varattuna ja ehdin sinne ennen ekaa neuvolaa...selkeästi närkästyi, että olen sellaisia jo varaillut.... Kai minä nyt tietenkin sen ajan otan jos lääkärit niin määrää!
Sitten tästä Raskausviikko jutusta....sanokaa nyt mulle millä viikolla ja paivällä minä olen kun nämä netin laskurit sanoo yks yhtä ja toinen toista...ja mikä se "vaihtopäivä" viikosta toiseen on...
Mul oli viimiset menkat 1.10....alkio siirrettiin 15.10...
Raivostuttavaa kun en minä ole itekseni päässyt täysin jyvälle tuosta....kun kaikki näyttää eri viikkoja ja päiviä....
Oireita mulla ei ole juurikaan...
Kaamee flunssa iski tasan viikko alkion siirron jälkeen, ja vieläkin nokka tuhisee ja yskittää.
Pahoinvointeja ei, mutta ajoittaisia ällötyksiä kyllä....valmislihapullien haju tms.
Nälkä yllättelee ja outoja mielihaluja....
Mahasta myös vähän nippailee sillon tällön....
Jenniliini
Jospa uskaltautuisin mukaan... Plussasin viikko sitten tiistaina ja eilen vielä tein varmistus-testin ja plussahan sieltä tuli heti! Eli alkumetreillä menossa ja iltatähteä toivottu jo yli 2vuotta! Aikaisemmat lapset 17 ja 14 vee! Eli aikas isoja jo =) Yksi km takana 03/08 rv5+2...
Mulla ei ole mitään vauvoihin tai yleensäkin pieniin lapsiin tarvittavaa! No, onhan täs aikaa hankkia =)
Maanantaille sain ajan ultraan (6+1), tarkistavat viikot. Ja neuvolaankin sain jo ajan 21.11 (7+5).
Laskurin mukaan la olisi 6.7.09
mp73, rv 5+3
Eilen sain äärimmäisen haalean viivan testiin. Huomenissa teen uudemman testin. Sen verran ehdin kuiten jo vilkaista, että la ois 9.7. Olisihan se ihanaa saada vauva juuri 30:sten kynnyksellä! Esikoinen täyttää 23. päivä vuoden, joten sopivan pieni ikäero tulisi sisaruksille.
-Nennuski
Täällä kans yks kesävauvan onnellinen odottaja. La 4.7. menksujen mukaan.. Kolmas tenava olis tulossa, ennestään 10 v tyttö ja 5 v poika. En oo vielä ees testiä tehny mut ei tästä voi erehtyä.. menkat myöhässä, rinnat tosi kipeet, aamupahoinvointia, pissattaa, nälättää ja väsyttää.. Mielialat vaihtelee: välillä on tosi onnellinen olo ja välillä taas vähän arveluttaa/pelottaa tuleva.. Mutta kyllä se tästä.. :)
Soittelin tänään neuvolaan ja ilokseni kuulin että myös meidän kunnassa aloitetaan juuri varhainen seulonta. Eli neuvolaan sain ajan 26.11., jolloin omien laskujeni mukaan 7+6 ja lääkäriin ja varhaisraskauden ultraan jo 4.12, jolloin juuri täynnä 9 viikkoa.
Muuten täällä jaksellaan ihan hyvin; tuohon kokoaikaiseen pieneen hassuun oloon mahassa alkaa jo tottua; kunhan muistaa syödä sopivin väliajoin niin ei tulee niin kovin paha olokaan.
Toista odottelen,tyttö on vuosimallia -02,joten näille kahdelle tulee tosi iso ikäero,mutta tokkopa se tuota minun erityistäni pahemmin haittaa.
Eli tämä on minun ja avomieheni ensimmäinen ja tärppäsi ihan ekasta kierrosta. LA olisi näiden laskureiden mukaan 2.7.
Esikoisen odotukseen verrattuna olen päässyt paljon helpommalla(koputtaa puuta). pientä kuvotusta oli ihan alussa,mutta nyt on jo tasaantunut,ekasta alkupahoinvointi oli jotain aivan järkyttävää. Nyt on rinnat kipeenä,väsyttää aivan vietävästi koko ajan ja pientä nippailua alavatsassa.
Neuvolan varasin tänään 24.11 eli tuolloin viikkoja on 8+4. Ultraan en ole vielä aikaa varannut,mutta kaipa maltan siihen asti kun on tuo niskapoimu-ultra yleensä.
Hei vaan kaikille!
Uskaltaudunpa minäkin liittyä joukkoonne... Olen vasta muutaman kerran löytänyt tieni Vauva.fi-sivustolle ja nyt tulin ensimmäistä kertaa kurkkimaan keskusteluja. Taidanpa koukuttaa itseni tänne :)
Laittelen uusimpaan viestiketjuun vietiä enemmän, kunhan sinne asti pääsen...
-Risus
Täällä meitä on tosiaan jo aika monta, kivaa. Eilen kuulin että yx kaverinikin epäilee olevansa raskaana, testaa alkuviikosta. Oireet ovat varsin selvat.
Milläs viikolla sinne neuvolaan pitäs mennä? en enää muista enkä löytänyt vielä vanhoja lappusia. Mul on niin hankala varata edes aikaa kun olen koulussa ja soittoaika neuvolaan on niin lyhyt, sattuuko kahvitauko sopimaan oikeaan aikaan. :p