1-vuotiaamme sai synttärilahjaksi kummeiltaan vain yhden katselukirjan
Ei mitään muuta. Vaikka kummit ovat varakkaita ja esim. reissaavat paljon. Olisivat jotain kivaa voineet tuoda vaikka jostain matkalta.
Kommentit (29)
Kirja oli vielä sellainen lasten raamattu. On se kumma kun kummit eivät tiedä velvollisuuksiaan!
t. se sormikkaat ja sukat ostanut
100 euron seteliä ? annaoitko lapsesi repiä paketin auki vai nuuskitko itse ensin ? jospa 1 vee söi setelin :)
Oletko provo?
Kummien velvollisuuksiin kuuluu oikeasti alkuperäisen tarkoituksen mukaan antaa kristillistä tapakasvatusta, ei ostella lahjoja. Siinä mielessä tuo lasten raamattu oli parempi lahja kuin mikään...
Jos oikeasti olet olemassa ja ajattelet noin, niin ennemminkin kummien on syytä olla tyytyväisiä, kun pääsivät tuollaisesta perheestä eroon. Mietitkö muuten yhtään, minkä karhunpalveluksen teit siinä lapsellesi? Nämä kummit olisivat saattaneet olla lapsen tukihenkilöitä, välittäviä ja läheisiä aikuisia. Sellainen lienee paljon tärkeämpää kuin kaksi kertaa vuodessa velvollisuudesta toimitetut lahjat, jos muuten ei pidetä yhteyttä...
On surullista, että jotkut ajattelevat kummiuden olevan vain kalliita ja upeita synttäri- ja joululahjoja.
Minulla olisi varaa vaikka ostaa henkilöauto 1-vuotiaalle lahjaksi. Mutta mielestäni kummin velvollisuus ei ole ollla lahja-automaatti.
Itse annan kummilapsille lahjoiksi merkkipäivinä ja aina silloin tällöin ihan hyvin vuoksi AIKAA ja YHDESSÄOLOA, se voi olla uimahallireissu poiketen matkan varrella herkullisille jäätelöannoksille, se voi olla omaat eväät ja pino lastenkirjoja messiin ja jonnekkin nauttimaan pikinikistä ja lukuhetkistä tai se voi olla viikonloppu jolloin kummilapsi tulee meille nauttimaan meidän arjesta ja arjen juhlallisuuksista. Tai ihan mitä vain mitä vilkas mielikuvitus keksii.
Voin ihan hyvin antaa lapselle lahjaksi yhden katselukirjan ja sekin ostettu alennusmyynneistä, mutta annan lahjaksi myös sitä aikaa.
Itse arvostan myös omien lasten kummeja tästä ajasta ja yhdessä olosta... en välitä saako lapsi jotain materiaalista lahjaa, joka on maksanut paljon tai vähän...
yhtään mitään, vaikka kummi on siskoni (tai ehkä juuri sen takia..) vaihtaisin kummia, mutta ei ole ketään läheistä ihmistä.
Poika vieläkin katselee ja ihailee kirjaa ja muistaa kuinka kummi on sen hänelle ostanut. Minusta hyvä lahja josta vieläkin iloa pojalle
Lapsilla on muutenkin niin järjetön määrä tavaraa, että siihen hukkuu. Turha opettaa lapselle, että tavara on tärkeää, paljon tärkeämpää on yhdessäolo.
tasokkaita (ja kalliita) postimyyntifirmoja joista voi tutkia erikoisempia (ja kalliita) lahjoja kuten leluja ja vaatteita lapselle. Voivat varmaan postittaa lahjat suoraan lapsen kotiin ?
Vierailija: