Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan pyörtynyt? Millainen tilanne?

Vierailija
27.02.2013 |

Miten nopeasti virkosit? Mistä johtui?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärissä kerran kun sain puudutuspiikin ja sen jälkeen kuvasivat hampaat eli menin toiseen huoneeseen seisomaan siihen laitteen eteen niin yhtäkkiä vaan pimeni ja heräsin lattialta. Johtui puudutusaineesta ja siitä että seisoin siinä laitteen edessä. Ei olis taju lähtenyt jos ei olisi tarvinnut nousta puudutuksen jälkeen. 

Vierailija
82/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kerran elämäni aikana. Koronakuumeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pyörtyminen on ainakin vielä kokematta. Ikää nyt 54. En muista, että olisin ollut lähelläkään pyörtyä.

Vierailija
84/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärissä kerran kun sain puudutuspiikin ja sen jälkeen kuvasivat hampaat eli menin toiseen huoneeseen seisomaan siihen laitteen eteen niin yhtäkkiä vaan pimeni ja heräsin lattialta. Johtui puudutusaineesta ja siitä että seisoin siinä laitteen edessä. Ei olis taju lähtenyt jos ei olisi tarvinnut nousta puudutuksen jälkeen. 

Toki ennen kuin taju lähti oli vähän sellainen tunne että päästä vähän heittää ja tuli vähän semmoinen  lämmin olo ja ehkä vähän hiostava olo jos oikein muistan  jos sitä sillein voisi kuvailla  ja sitten yhtäkkiä pimeys.

Vierailija
85/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäleikkauksen jälkeen, kun menin perheen kanssa osastolta kahvioon. Siellä vintti pimeni yhtäkkiä kesken kahvien. Olin kyllä köpötellyt osaston käytävillä jo ihan reippaasti, joten kuvittelin että eihän tässä mitään. Hissillä alas ja kahville. En tiedä miksi pökräsin. 

Joskus kauan sitten opiskeluaikoinani kerran tajusin bussissa seistessäni, etten pääse omalle pysäkille asti pökertymättä. Jäin viime hetkellä edelliselle pysäkille, ja nippa nappa pysyin tajuissani ja kävelin asunnollemme. Hilkulla oli. 

Vierailija
86/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa joskus harrastettiin toistemme pyörryttämistä - siis vapaaehtoista - jota itsekin kokeilin parit kerrat.

Ja toimihan se, ensin vintti pimeni, sitten sellaista sähköisen oloista surinaa kehossa, sitten hetken ihmettely että hittoako tässä koulun eteisen lattialla makaan kaikkien naurettavana- kuitenkin vai sekunnin tai pari - sitten olin taas tajuisten kirjoissa.

Vierailija
87/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa! Lapsena erityisen paljon, usein ihan kotona kesken kävelyn tai istumisen. Lääkärin tutkimuksissa ei löytynyt mitään, vain "taipumus" pyörtyillä.

Nuorena pyörryin mm. kesätöissä sämpylöitä täyttäessäni.

Kerran pyörryin aikuisena verikokeissa, vaikka en mielestäni erityisesti jännitä niitä tai koe ällötystä veren näkemisestä. Silloinen verikokeen ottaja oli varmaan aika hiljattain valmistunut ja vaikutti hätääntyneeltä. Oli kutsunut toisen auttamaan. Itse olin rauhallinen, mutta nolostunut.

En osaa sanoa, kuinka kauan on kestänyt virota. Varmaan muutama tai muutama kymmen sekuntia. 

Vierailija
88/90 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi väsynyt, olin tehnyt paljon töitä ja nukkunut vähän. Menin saunomaan ja saunoin aika pitkään. Kun tulin ulos saunasta, tajusin että nyt menee taju. Näkökenttä meni mustaksi. Sain äkkiä mentyä kyykkyyn, joten lässähdin vain selkä seinää vasten istumaan. Hetken päästä taju palasi ja istuin siinä vähän aikaa, sitten varovasti ylös.

Olisi voinut käydä pahasti jos en olisi älynnyt että nyt käy jotain. Työkaveri kaatui suihkussa ja oli pitkään pois töistä, kun mursi jalkansa jotenkin siinä kaatuessaan.

Vierailija
89/90 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa joskus harrastettiin toistemme pyörryttämistä - siis vapaaehtoista - jota itsekin kokeilin parit kerrat.

Ja toimihan se, ensin vintti pimeni, sitten sellaista sähköisen oloista surinaa kehossa, sitten hetken ihmettely että hittoako tässä koulun eteisen lattialla makaan kaikkien naurettavana- kuitenkin vai sekunnin tai pari - sitten olin taas tajuisten kirjoissa.

Miten tapahtuu toisen pyörryttäminen? En ikinä ole kuullut.

Vierailija
90/90 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sain sormeeni pienen haavan ja koko sormenpää tuntui tulehtuneelta, jostain sitten sain päähäni että saan verenmyrkytyksen, tulee kuolio ja pyörryin.😆 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi