Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan pyörtynyt? Millainen tilanne?

Vierailija
27.02.2013 |

Miten nopeasti virkosit? Mistä johtui?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyörtynyt hyperventilaatiokohtauksien yhteydessä. Kerran koulussa, olin lukioaikana lukenut koko yön kokeeseen ja pyörryin ruokajonossa. Toisen kerran opintomatkalla ulkomailla. Kerran pyörryin sairaalassa, kun lääkäri kertoi äitini tilanteesta.

Vierailija
2/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin kertaa. Taisi johtua nestehukasta, ainakin runsas päivittäinen vedenjuonti poisti vaivan.

Vierailija
4/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pyörtynyt, mutta taju on lähtenyt 2 kertaa kun olen saanut iskun päähän. Molemmilla kerroilla virkosin (käsittääkseni) lähes välittömästi, eli ollut tajuttomana muutaman sekunnin.

Pari kertaa olen meinannut pyörtyä esim. alhaisen verenpaineen takia. Silloin on tuntunut jotenkin kevyeltä päässä, silmissä alkanut musteta ja tuntunut että ei meinaa pysyä pystyssä.

Vierailija
5/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Paniikkikohtaus tuli ensin ja sen jälkeen lähti taju, 2 kertaa. Eräällä keikalla ollessani.

Vierailija
6/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pyörryin / menetin tajuntani (onko nämä sama asia?), olin juuri synnyttänyt ja menettänyt paljon verta. Kätilö oli kursinut minut kasaan, ja sanoi että voisin mennä suihkuun. Hän talutti minut sinne, ja lähti ihan hetkeksi pois - hakemaan pyyhettä tms. Tunsin jotain kummallista kihelmöintiä päässä, silmissä alkoi näkyä mustia länttejä ja kirkkaita pisteitä. Katsoin jalkoväliini mistä edelleen valui norona verta. Tunsin että jalat pettää ja sain ilmeisesti huudettua jotain, koska kun havahduin siitä synnytyssalin sängyltä kätilö ja mieheni katsoivat minua hädissään ja totesivat että juuri olivat saaneet kopin etten satuttanut itseäni. Verenpainetta mittasivat, oli tosi matala ja pulssi tiheä, tiputtivat ensin nesteitä runsaasti ja myöhemmin vielä 2 pussia verta. Vointi koheni näillä tosi hyvin.

Vierailija
7/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörryin kun Katainen tuli EU:n budjettineuvotteluista laskun kanssa, emmekä tienanneetkaan, kuten Ruotsi, Saksa, Itävalta, Tanska ja britit.

En ole vieläkään toipunut.

Vierailija
8/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän vastaava tilanne kuin nro 7:lla. Keskenmeno päällä, istun pöntöllä ja vuodan ihan kauheesti. Yhtä äkkiä kihelmöi, kylmä tunne nousi hartioista päähä, ja sitten sumeni.

Virkosin lattialta varmaan muutaman minuutin kuluttua, kun verta alkoi taas mennä päähän. Pari tuntia makasin vessan lattialla ja odotin vuodon tyrehtymistä. Mies soitti jo Naistenklinikalle, mutta ei kuulemma tarvetta mennä, jos olen tolkuissani.

Vierailija
9/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen verenhukan vuoksi, kun kannustettiin lähtemään omin jaloin vessaan. Sitä ennen pyörryin kerran kesätöissä, kun olin juossut kuumassa.

Vierailija
10/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran verenluovutuksen jälkeen. Nousin liian nopeasti ylös. Taju palasi muutamassa minuutissa.

Vierailija
11/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen pyörtynyt. Syynä nestehukka ja tapahtui 15 vuotta sitten Australiassa. Ikävä tunne, tuli sellanen ssssssssssss-fiilis ja sitten meni vaan taju. Heräsin ja sain vettä ja suklaata. Ambulanssi tuli paikalle, mutta totesivat vain, että kaikki kunnossa. Saatesanat; muista tyttö juoda vettä enemmän täällä helteessä. Sen jälkeen en ole pökräillyt.

Vierailija
12/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti kuumeessa. Toisella kerralla olin käymässä ulkona ja heräsin hangesta. Ihmettelin aikani, mitä tein siellä lumihangessa, katselin tähtitaivasta, ja sitten tuli mieleen, että on vähän omituista, että makaan siellä ulkona. Siitä pikku hiljaa alkoi tolkku palata ja menin takaisin sisälle.

Toisella sairaskerralla olin juuri vessassa aamulla harjaamassa hiuksia, kun pyörryin. Heräsin sitten vessan lattialta harja kourassa ja silmäkulma auki, kun olin lyönyt sen lavuaarin kulmaan. Piti mennä tikattavaksi.

Juu ei tule kuuloonkaan, että meikäläinen lähtisi kuumeessa ajamaan itse lääkäriin. Taksilla on mentävä, jollei kukaan pääse tuomaan.

Vierailija
13/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kolme tai neljä kertaa tälli pois. . Viimeksi pari kuukautta sitten terveyskeskuksen jonossa. Syynä että happiarvot laskee ja aina happinaamari tungettu naamalle. Syy ei ole kylläkään valjennut. Ekg aina kunnossa, verenpaine laskee alas.

Vierailija
14/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. rotaviruksen aiheuttamassa vatsataudissa, en tiedä kauanko makasin lattialla tajuttomana (olin yksin)

2. auringonpistoksen saaneena, aika lailla pikaisesti virkosin

3. verenhukasta synnytyksen jälkeen, virkosin takaisin tajunnan rajoille, kun jalat nostettiin ylös

Vierailija
15/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran pyörryin 13-vuotiaana kun sain ensimmäiset kuukautiseni. Verta tuli yhtäkkiä niin paljon että sänkyni oli aivan veressä. Raahauduin huoneestani vessaan ja pyörryin sinne. En ole koskaan nähnyt niin paljon verta ja olin todella peloissani. Muistan itkeneeni, etten halua tulla naiseksi jos se joka kuukausi on tällaista. Onneksi tuollainen vuoto ei ole jatkossa toistunut!

Olen pyörtynyt myös töissä eräänä kuumana kesänä, syyksi löytyi kaliumin vaje, olin hikoillut niin paljon että minussa ei ollut suolaa tai kaliumia jäljellä yhtään. Olin syönyt noihin aikoihin paljon salaattia ja juonut liian paljon vettä.

Vierailija
16/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on pyörtynyt ihan kunnolla niin, että kävellessä taju lähti ja löin myös sen takia pääni kovaa lattiaan. Olin töissä (sairaanhoitajana) ja tilanne oli sekä fyysisesti että psyykisesti todella raskas. Onneksi olin jo poistunut potilashuoneesta ja pyörryin sitten käytävällä.

Pari kertaa on lääkkeiden takia lähtenyt taju, kun olen allerginen tietyille kipulääkkeille ja niitä on silti annettu leikkausten/murtumien jälkeen ennen kuin allergiatestit on tehty. Silloin tosin pyörtymisen syy on ollut verenpaineen nopea lasku todella alas. 

Vierailija
17/90 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörryn lapsena kun löin polveni betoniseen kaivonkanteen.

Nuorena pyörryin kassajonossa. Virkosin kun vartija piteli jalkojani ylhäällä. 

Syynä kait alhainen verensokeri.

Vierailija
18/90 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon pyörtyny kaksi kertaa kuumeen takia ja kerran meni tuntemattomasta syystä taju ja kaaduin päin pesukonetta, mutta virkosin kuulemma suht nopeesti

Vierailija
19/90 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti harva se pvä. Olematon verenpaine, ei tarvi paljon muuta ongelmaa lisäksi. Kiire päivä ja huonot syömiset, tai menkat riittää. Seiskan kuvaus ihan hyvä. Paitsi et mun ei tarvitse nähdä mitään ikävää...

Vierailija
20/90 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana, kasvuiässä tuli pyörryttyä montakin kertaa. En ihan tarkkaan tiedä mikä oli syynä, mutta usein kuitenkin pyörryin, jos nousin sohvalta tai sängystä liian nopeasti. Kai se sitten vaan murkkuikään liittyi. Meni aina nopeasti ohi, kun sai jotain makeaa syötävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi