Tehy / sairaanhoitajat välinpitämättömiä
Jos lakkonne alkaa, toivottavasti nukutte yönne hyvin tietäen että potilaan kuolema johtuu teidän itsekkyydestä ja säälimättömyydestä. Pakkoko se on juuri niiden osastojen lakkoilla keiden potilaat ovat eniten kuitenkin teistä riippuvaisia, kyllä pointtinne menisi vähemmälläkin jakeluun eikä ainakaan kenenkään tarvisi menettää omaisiaan.
Kommentit (84)
Itse olen jo vaihtanut alaa, enkä koe siitä syyllisyyttä. Minä en halua pilata elämääni raatamalla sairaalassa, kun saan parempaa palkkaa muualta vähemmällä työllä.
Todella vastuutonta, heikon työmoraalin omaavaa porukkaa.
Käyttävät hyväksi sairaita ihmisiä.
vaikka tietysti tuntuu karmealta potilaiden puolesta. Mutta kun lääkäreillekin tippui muhkeat palkankorotukset ilman mitään työtaistelua ja sh:lle tarjottiin lähes puolta vähemmän? Nyt on korkea aika nostaa terveydenhoitajien palkkoja. Jos ei hyvällä, niin sitten pahalla.
Vierailija:
Todella vastuutonta, heikon työmoraalin omaavaa porukkaa.
Käyttävät hyväksi sairaita ihmisiä.
Itse olen lisäksi aina saanut todlela hyvää palvelua julkisessa terveydenhuollossa, eli senkään takia en missään nimessä voi parjata hoitajien työmoraalia.
Tiedättekö minkä laista hoitoa potilaat saavat, kun heikon palkan takia ei löydy työntekijöitä? Aikaa ei jää inhimilliseen hoitoon. Tiedättekö, miltä tuntuu työpäivän jälkeen kaikkensa antaneena murehtia potilaita, joiden tarpeisiin ei ehtinyt kunnolla vastaamaan? Siinä palaa loppuun ja katkeroituu työnantajaa kohtaan.
joka tarvitsee kipeästi hoitajien apua....
Vierailija:
Mutta kun lääkäreillekin tippui muhkeat palkankorotukset ilman mitään työtaistelua ja sh:lle tarjottiin lähes puolta vähemmän?
En tajua, miettikää nyt huvikseen ihan sitä koulutuksen syvyyttäkin. Onkohan se kuitenkin vähän eri asia olla lääkäri kuin hoitaja..
Pointti on siinä, että tässä on päättäjillä aikaa ollut reagoida vaatimuksiin ja sitä aikaa on edelleen. Toivottavasti havahtuvat ottamaan asiat vakavasti. Kuten joku jo aikaisemmin kirjoitti, tehyläisten kahdella aikaisemmalla lakolla ei ollut toivottuja saavutuksia, joten pakko ottaa järeämmät aseet käyttöön.
Nämä irtisanoutuvat työntekijät viestittävät, etteivät halua tehdä tätä työtä alihinnalla. Heillä on siihen oikeus. Asiat olisi pitänyt hoitaa paremmin jo VUOSIA sitten, sillä hoitoalan tilanne ei ole ollut salaisuus.
On mielestäni epäreilua, että hoitajat eivät voi mennä oikeaan lakkoon vaan aina on silti joidenkin töitä tehtävä. Ei voida pistää ovia kiinni niin kuin monilla muilla aloilla. Ei pystytä taistelemaan kunnolla.
Toivottavasti hoitajat saavat palkankorotuksen.
Mitä jos esim. poliisit (joilla muuten on SURKEA palkka) menisivät lakkoon, tai sairaankuljettajat/ensihoitajat.
Vierailija:
On mielestäni epäreilua, että hoitajat eivät voi mennä oikeaan lakkoon vaan aina on silti joidenkin töitä tehtävä. Ei voida pistää ovia kiinni niin kuin monilla muilla aloilla. Ei pystytä taistelemaan kunnolla.Toivottavasti hoitajat saavat palkankorotuksen.
Odotinkin, että joku puuttuu tähän. He eivät kuitenkaan voi mennä KAIKKI lakkoon, siitä pitää huolen Suomen laki. Sama koskee mm. poliiseja.
Tehyyn kuuluu muun muassa:
* bioanalyytikoita/laboratoriohoitajia
* ensihoitajia
* fysioterapeutteja
* geronomeja
* hammashoitajia
* jalkojenhoitajat
* jalkaterapeutteja
* kuntoutuksen ohjaajia
* kätilöitä
* lastenhoitajia/päivähoitajia
* lähihoitajia
* lääkintävahtimestareita ja sairaankuljettajia
* mielenterveyshoitajia
* naprapaatteja
* osteopaatteja
* perushoitajia
* röntgenhoitajia
* sairaanhoitajia
* sosionomeja
* suuhygienistejä/hammashuoltajia
* terveydenhoitajia
* terveyskeskusavustajia
* toimintaterapeutteja
Eli ei siis pelkkiä sairaanhoitajia!
Muuten ei tapahdu mitään.
Täysillä tuen Tehyläisiä.
Ja niin, en ole hoiva-alalla.
Vierailija:
Tehyyn kuuluu muun muassa:* bioanalyytikoita/laboratoriohoitajia
* ensihoitajia
* fysioterapeutteja
* geronomeja
* hammashoitajia
* jalkojenhoitajat
* jalkaterapeutteja
* kuntoutuksen ohjaajia
* kätilöitä
* lastenhoitajia/päivähoitajia
* lähihoitajia
* lääkintävahtimestareita ja sairaankuljettajia
* mielenterveyshoitajia
* naprapaatteja
* osteopaatteja
* perushoitajia
* röntgenhoitajia
* sairaanhoitajia
* sosionomeja
* suuhygienistejä/hammashuoltajia
* terveydenhoitajia
* terveyskeskusavustajia
* toimintaterapeuttejaEli ei siis pelkkiä sairaanhoitajia!
Kuinka se nyt yhtäkkiä voisi olla niin suuri juttu jos sh:t irtisanovat itsensä.
Kyllähän siellä nyt lääkärit ja perushoitajat pärjäävät ihan hyvin.
Voivat nyt tulla myös vaikka ne thaitytöt töihin.
Ja aikoo irtisanoutua muiden työpaikkansa " lääkintävaksien" , perushoitajien, lähihoitajien ja kyllä myös sairaankuljettajien kanssa.
Niin ja mainittakoon, että äitini on tehyläinen anestesiahoitaja (myös sairaanhoitaja) ja irtisanoutumassa hänkin.
Itse olen lähihoitaja/sh opisk. ja hengessä niin paljon mukana kuin vain voin. Tehyläinen siis minäkin.
T: 15 joka on kyllä seurannut uutisia
Menee jo sanat sekaisin.
T: 15/20
Ei kai sitten kukaan mukaan saa koskaan pyytää korotuksia palkkaansa?
ei oo menny edellisellä kahdellakaan taistelulla, ny on kovat pelissä.