Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAAS ampumatapaus: poliisi ampui itsensä ja vaimonsa, kolme alaikäistä

Vierailija
28.10.2008 |

lasta jäi orvoksi. Syynä rahahuolet..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamppailevia. Olen huolestuneena kuunnellut useita ystäväperheitäni, jotka kertovat, ettei raha riitä enää elämiseen..ruokaan, laskuihin.

Vierailija
2/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ampunut lapsiaan.

IL kertoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä linkki

Vierailija
5/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAHAHUOLIEN vuoksi? Ei Suomessa kukaan joudu taivasalle tai joudu olemaan nälässä. Ei ymmärrä, ei.

Vierailija
6/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että ei kehtaa muuttaa sinne kaupungin vuokra-asuntoon ja ei kehtaa kierrättää lasten vaatteita, luopua autosta jne.

Vierailija
7/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamppailevia. Olen huolestuneena kuunnellut useita ystäväperheitäni, jotka kertovat, ettei raha riitä enää elämiseen..ruokaan, laskuihin.

velaksi kaikkea lähtien 200 neliön omakotitalosta ensiasuntona?

Menoja on sitten karsittava. Ehkä muutettava pienempään jne. Varmaan saattaa jäädä velkaa, mutta rahaa se vaan on. Tässä maassa on niin paljon velkaneuvojia, että sen kun marssii niiden pakeille.

Vierailija
8/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi kaksi murha-asetta.

Vierailija
9/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voisin kuvitella surmaavani itseni ja lapseni, jos olisi tiedossa, että mitään ruokaa ei esim. seuraavaan puoleen vuoteen ole tulossa.

Mutta jos joutuu muuttamaan kaupungin vuokra-asuntoon (sen lapsiperhe saa kyllä) ja käymään sossussa sekä ostamaan vaan ne ihan välttämättömät (+esim. tv-lupa ja lehti kuuluu niihin välttämättömiin sossun mukaan), niin en ymmärrä.

RAHAHUOLIEN vuoksi? Ei Suomessa kukaan joudu taivasalle tai joudu olemaan nälässä. Ei ymmärrä, ei.

Vierailija
10/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin ihme ole, että joku ampuu itsensä rahavaikeuksien vuoksi. Raha kun hallitsee aika pitkälle elämää tänä päivänä.

Ei olisi välttämättä ihme, jos tapahtuisi vaikka meidän perheessä. Miehellä vuosia jatkunut masennus (lääkitys toki löytyy) ja vuosia jatkuneet talouspaineet. masentua meinaan itsekin. Neljä alle 10-vuotiasta lasta. Häpeä on suuri. Täälläkin saa vain paskaa niskaan, jos uskaltautuu jotain kertomaan. Puhumattakaan, että viitsisi sukulaisia tai ystäviä huolillaan raskauttaa.

Toivottavasti paine ei meidän kohdallamme käy joku päivä liian suureksi. Sitä toivon. Kaikki muu on sanahelinää. Ei kukaan oikeasti välitä kuin omasta kohdastaan.

Vierailija
11/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kehitysmaissakin täytyy jostain hankkia/maksaa.

Vierailija
12/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilleen pitää muuttaa, kun on 16-vuotias ja kotoa ei saa apua pyytää. Yksin on pärjättävä, tuli mikä tuli. On häpeällistä pyytää apua. Parisuhteessakin on vain omat rahat, mun, mun ja mun, omasta ei voi antaa kenellekään, ei edes puolisolleen.

Vierailija
13/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kääntäen on kyse ylpeydestä. En sitä kritisoi, mutta minusta se on kiinnostavaa. Eli ei se selviytyminen sinänsä, vaan ympäristön paineet ahdistavat.

Vierailija
14/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mun entinen luokkakaveri? Kaikki tunnusmerkit täsmäävät :(

Vierailija
15/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sossu ei todellakaan aina auta, joten välillä saa sen akuutimman avun pyssyn suusta.

Vierailija
16/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään PITÄÄ olla menestyvä, PITÄÄ olla omillaan pärjäävä, PITÄÄ ainakin muiden vuoksi elää "hyvännäköistä" elämää. Ei saa olla köyhä eikä kipeä. Ei heikko eikä haavoittuva.

Inhimillisyys ja erehtyväisyys on kaukana tästä päivästä. Mitä korkeampi elintaso, sitä kipeämpää tekee pudota menestyksen kelkasta. Ja sellaisia perhesalaisuuksia pyritään varjelemaan viimeiseen asti. Lopputuloksia luemme iltapäivälehtien lööpeistä. "He olivat niin ihana perhe" tai "Heillä oli aina aikaa lapsilleen ja kaikki näytti olevan hyvin". Niinpä niin. Minustakin on kehittynyt kyllä hyvä näyttelijä. Voisin hakea pikapuolin teatterikorkeaan...

t. 18

Vierailija
17/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta tossa viikko sitten itse laitoin tänne viestin jossa kerroin kovasta vuokrankorosta ja rahojen riittämättömyydestä--ei silloin vaan myötätuntoa tullut,ehkä pitäisi ampua perhe niin sitten tulisi!

Vierailija
18/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko sanoa, että täälläkin ihmiset vauvakuumeissaan suhtautuu täysin vastuuttomasti lasten mukaan tuomaan taloudelliseen vastuuseen. Oikeasti 3-4 lapsen elättäminen nykypäivän standardien mukaan vaatii joko paljon rahaa tai sitten vaatimattoman elämäntyylin. Meillä jäi 4. lapsi tekemättä ihan sen takia, että laskettiin, että kahden keskipalkkaisen ihmisen tuloilla pääkaupunkiseudulla se tulee liian kalliiksi. Ja riskaabelia just siksi, että jos toinen sairastuu tai jää työttömäksi, niin 6 henkisen tai sitä isomman perheen vetäminen ihan mieletön urakka, myös taloudellisesti.

En tosin usko, että kukaan ampumaan rupeaa tämmösten takia, mutta sivusta vaan seuraan, että tosi huolettomasti ihmiset hommaa suurperheen ja sitten kun lapset vauva-taaperoiän ohittaneita , niin ollaan ihan ihmeissään. ja vingutaan yhteiskuntaa apuun.

Vierailija
19/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ajattelattomia vanhempia kun jättävät lapsensa noin. Laittaa vihaksi tuollainen minä itse ajattelu. Ei ajatella mitä muista tuntuu, kunhan itsellä on hyvä olla.

Vierailija
20/26 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

idioootit näköjään pysty ymmärtämään. On aivan eri asia olla köyhä muiden köyhien keskuudessa kuin köyhä rikkaiden ympäröimänä. Se hyvä puoli lamassa on, että silloin ihminen ei ole yksin taloudellisten ongelmiensa kanssa ja siten häpeäkään ei ole niin suuri. Solidaarisuus ja empatia kanssaihmisiä kohtaa tuppaa myös onneksi laman myötä nousemaan.