Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä kavereiden neuvominen lasten hoidossa?

Vierailija
09.11.2008 |

Mitä mieltä olette tällaisesta asiasta kun minulla on vaikeuksia saada pestyä lapseni hampaat koska hän haluaa saada harjan omaan käteensä ja jos ei saa on hirveä huuto ja sätkiminen päällä ja hampaiden pesusta ei tule mitään.Ajattelin ostaa lapselle toisen harjan mitä hän saa pidellä kädessä ja toisella harjalla saan ehkä sitten pestyä.Kaverini sanoi minulle että älä anna lapselle periksi,minua ärsytti suunnattomasti, koska hän ei ole nähnyt mikä taistelu se hampaidenpesu on ja on silti neuvomassa.Tuumasin hänelle että onhan ne hampaat saatava jollain konstilla pestyä,saakoon lapsi siis käteensä oman harjan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun tilanteessasi tuo toisen hammasharjan ostaminen vaikuttaa hyvinkin järkevältä idealta. SE mitään periksi antamista ole, luovaa ongelmanratkaisua vain! Siinä tapauksessa sinä antaisit lapselle periksi jos olisit todennut ettei teidän lapselta voi pestä hampaita kun lapsi ei anna.

Vierailija
2/17 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa aika vähän neuvovat. Taidan itse olla kovempi neuvomaan.. onko se sitten paha, en ole sitä niin ajatelut, koska ovat kiitelleet neuvoista ja osa sanonut että "kiitos, mutta tuo ei toimi meillä." - eikä siinä mitään, äitihän se lapsensa parhaiten tuntee.

Anna vaan lapsellesi oma harja. Jso pääset niin helpommalla. Mutta ymmärrän myös kaverisi pointin. Aina ei voi antaa lapselle periksi. Mutta tästä on tässä tuskin kyse. Järjenkäyttö on sallittua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vastaavassa tilanteessa et annoin pojan jonkun aikaa pestä ite omat hampaansa... eihän siitä mitään tullut mut en jaksanut tapellakaan ja sit yhtäkkiä alko taas antaa harjata hampaansa. oli joku ihme kausi. Ja se oli sillon kans yhtä tappelua. Mut toi toinen harja varmasti ihan kokeilemisen arvonen=)

Jokainen tyylillään, voithan sä kuunnella ,mitä toinen sanoo, mut pistä toisesta samantien ulos neuvot jos ei toimi teillä=)

Vierailija
4/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaukaa näkee paremmin ja hyviäkin huomioita voi tulla. Kuuntele ehdotukset ja mieti sitten itse, sopiiko neuvo teidän tilanteeseenne.

Muuten, samaa asiaa nämä nettipalstatkin tekevät. Lapsiperheissä ovat joskus konstit hukassa. Laitetaan kaikki hyvät ideat kiertoon!

Niin ja tuo toinen hammasharja on hyvä idea. Voit kokeilla myös antaa lapsen valita itse mieluinen hammasharja.

Vierailija
5/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vielä niin pieni (1v5kk) ettei se taida osata valita itse sitä hammasharjaa.Lähinnä minua ärsyttää kaverin neuvoissa se kun tuntuu että hän toteaa joka asiaan että älä anna periksi lapselle ja tänään oli sitten piste iin päälle toi hampaidenpesujuttu.En ole antanutkaan lapselle periksi tietyissä asioissa.

Vierailija
6/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää sen kommentit?

Vierailija
7/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun tuon kaltaiset neuvot tulevat lapsettomalta tai yhden lapsen äidiltä.

Meillä oli yhden lapsen kanssa sama homma hampaidenpesun kanssa. Annoin lapselle toisen harjan ja lapsi pesi ensin ja sitten minä. Vaikeahan niitä hampaita on pestä jos toinen ei avaa suuta. Ei se ole periksi antamista jos antaa lapselle oman harjan:)

Vierailija
8/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei harjannut itse, eikä antanut minun harjata.. hammashoitajan kanssa kun tästä puhuin, niin sanoi vain et otetaan tavoitteeks, et se hammasharja ainakin käy suussa joka ilta. no puhdasta ei tietty tullut, mut ajan myötä ongelma helpottui ja nyt tuo harjaa ja antaa harjata hampaitaan ihan mielellään.

Vierailija
9/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla yksi kaveri näyttää ajattelevan että kasvatan liian löperösti poikaamme, tämä kaveri paitsi komentelee poikaani myös jatkuvasti vihjailee kaikkea "rajat ovat tosi tärkeät", "meille tulee olemaan selvät säännöt" jne jne.Joissain tilanteissa hän on neuvonut minua olemaan antamatta lapselle periksi (esim. jos haluaa jätskin kauppakeskuksessa).Itsellä hänellä on imeväinen joten ei käsitystä elämästä 5-vuotiaan kanssa.Tekisi mieli sanoa että meillä sujuu erittäin hyvin ja taplaamme tyylillämme, taplaa sinäkin omasi kanssa kun on 5-v nassikka.

Vierailija
10/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan enemmänkin voitaisiin olla kavereiden kanssa tekemisissä niin noita neuvojakin tulisi :)

Ja tuosta harjasta: osta vaan se toinen harja. Se on kuitenkin tärkeää että ne hampaat tulee pestyä, ei tuossa se valtataistelu ole tärkein. Meillä oli käytössä kahden harjan menetelmä joskus 1,5-2,5 -vuotiaana ja sen jälkeen helpotti :)

Vierailija
11/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta, 4 ja 6, eikä se elämä ole niin yksioikoista kuin sen 2-viikkoisen kehdon vierestä näyttää...

Vierailija
12/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavalla lapsi oppii, että vieraiden aikana saa periksi.

Ja varsinkin periksiantamisesta. Mutta, mutta. KUn ne tilanteet syntyvät usein niin, että kaveri on kylässä, lapsi kiukuttelee jotain ja annan sitten periksi ettei alkaisi mahton taistelu juuri vieraan aikana. Siitä sitten luullaan, että annan periksi kaiken. Argggghhhhh.... Eikä lapsi siitä pilalle mene, jos vanhempi välillä joissain asioissa joustaa ja antaa periksi. Riippuu asiasta.

Vierailija
13/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin periksiantamisesta. Mutta, mutta. KUn ne tilanteet syntyvät usein niin, että kaveri on kylässä, lapsi kiukuttelee jotain ja annan sitten periksi ettei alkaisi mahton taistelu juuri vieraan aikana. Siitä sitten luullaan, että annan periksi kaiken. Argggghhhhh.... Eikä lapsi siitä pilalle mene, jos vanhempi välillä joissain asioissa joustaa ja antaa periksi. Riippuu asiasta.

Vierailija
14/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että lapsi sai oman hammasharjan. Pestiin vuorotellen. Tää tais olla joskus kun lapsi oli 1-2v nyt 3,5 vuotiaana käytössä enää yksi harja ja minä pesen ensin ja lapsi sitten mun jälkeen.

teet just niinku itsestä tuntuu.

Vierailija
15/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi temppuilee pahiten juuri kun on vieraita eli olet kierteessä tuota pikaa.

Vierailija
16/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo tullut edes mieleen, että siinä voisi nähdä jotain huonoa. Lapsihan saa käteensä oman harjan ja voi samalla opetella itsekin harjan käyttöä. Ja aikuisella on oma, jolla voi oikeasti pestäkin.

Varmaan puolet äideistä hankkii sen toisenkin harjan, joten ei kannata ärsyyntyä kaverin kommenteista. Tosin munkin mielestä tuo oli kaveriltasi vähän toopesti sanottu, joten ymmärrän kyllä, että ärsyttää.

Vierailija
17/17 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä vaan pitää sitten päästä jotenkin yli, ja jättää ne omaan arvoonsa.

Mulla on erityisesti jäänyt mieleen, kun kaverin vauva valvotti kerran (ainakaan hän ei muusta puhunut kuin siitä yhdestä kerrasta), ja sitten hän minullekin niin viisaana, että jos vauva valvottaa, niin sitten äidinkin pitää nukkua päivällä silloin, kun vauva nukkuu.

Joo toki neuvo on periaatteessa ihan hyvä, mutta meillä oli kaksi peräkkäistä vauvaa valvottanut silloin 2,5 vuoden ajan lähes poikkeuksetta joka yö. Ja kyllä mulla tuon neuvon aikana alkoi keittämään, että kenellä oikeasti on mahdollisuus nukkua pari vuotta päivät pitkät, kun joskus on jotain päivällä tehtäväkin ja kun lapset ei nuku joka iässä päiväunia samaan aikaan, niin se äidin nukkuminen on käytännössä mahdotonta.

Mutta yhden pienen vauvan äidiltä näitä neuvoja joskus tulee, ja toisaalta se on ihan ymmärrettävää, kun kokemusta ei vielä muusta ole. Antaa jokaisen vaan älytä nää asiat ajallaan. En minäkään itse oo koko totuutta lastenhoidosta älynnyt ennen kuin oon omia lapsia saanut.