Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavien äitien lapsille lihapiirakkaa

Vierailija
08.10.2007 |

Avoimessa päiväkodissa olen kiinnittänyt huomiota siihen, että lihavilla äideillä on usein lapsille evääksi lihapiirakkaa/hampurilaista tms. epäterveellistä. Miksi?

Hävettää sanoa, mutta mua ällöttää nähdä, kuinka lihava äiti yrittää lihottaa lastaankin. Varmaan lihapiirakkaeväs inhottaisi vaikka sitä antaisi normaalipainoinen äiti, sellaista vaan ei näe. Muilla äideillä on lapsille joko jotain leipää/hedelmää/vihannesta tai sitten tavallinen lämmin ruoka mukana. Mutta joillain lihavilla aina jotain epäterveellistä (ei kaikilla). Minkä takia siis lihapiirakkaa lapselle evääksi??? Ja poikkeukset tietty ymmärrän, mutta joillain äideillä tämä ei ole mikään poikkeus vaan sääntö.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen enemmän alipainoinen kuin ylipainoinen ja meillä kyllä lapset syövät joskus lihapiirakkaa, joskus munkkia, joskus hedelmiä, joskus leipää. Siis kyllä normaali ihminen voi syödä kohtuudella kaikenlaista. Lähipiirissä olen huomannut sen että ne ketkä kiinnittävät tuollaisiin asioihin eniten huomiota ovat entisiä lihavia jotka ovat suurella työllä laihduttaneet ja kieltäytyneet kaikista herkuista ja rasvaisista. Normali ihminen voi niitäkin joskus syödä. Mutta kai se on se vanha sanonta tässäkin " happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista...."

Tottakai normaali ihminen voi syödä kohtuudella kaikkea, mutta minusta ei ole järkevää totuttaa lasta siihen, että päivittäin syödään jotain rasvassa tiristettyjä taikinamössöjä. Ja ei, en ole ylipainoinen, joskaan en alipainoinenkaan vaan normaalimitoissa, ja herkuttelen kun sattuu mieli tekemään. Mutta olen aina syönyt normaalisti ja tykkäänkin enemmän ihan tavallisesta ruoasta kuin ns. herkuista. Ja lihapiirakkaa en hevillä söisi, joten ei ole kyse pihlajanmarjoista ;-)

Vierailija
22/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappimargariinien kovetusaine tuhoaa suonet... ei aito luonnontuote..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset syö ihan mitä sattuu olemaan. Minusta tuntuisi ihan mahdottomalta sellainen elämä, että koko ajan pitäisi vahdata, ettei lapsi vahingossa saa kylässä vaikka pullaa. Ottamatta kantaa lihaviin ihmisiin, mainitsen vaan, että meillä on tuttavapiirissä yksi tyttö (normaalipainoinen), joka ei koskaan saa syödä kotonaan mitään herkkua. Kaikilla synttäreillä ja kutsuilla hän ahmii niin järjettömiä määriä herkkua, että oksentaa sitten joka kerta. Eli kohtuus kaikessa, ei se lihapiirakka silloin tällöin ketään varmaan nyt kauhean sairaaksi tee.

Vierailija
24/24 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meidän lapset syö ihan mitä sattuu olemaan. Minusta tuntuisi ihan mahdottomalta sellainen elämä, että koko ajan pitäisi vahdata, ettei lapsi vahingossa saa kylässä vaikka pullaa. Ottamatta kantaa lihaviin ihmisiin, mainitsen vaan, että meillä on tuttavapiirissä yksi tyttö (normaalipainoinen), joka ei koskaan saa syödä kotonaan mitään herkkua. Kaikilla synttäreillä ja kutsuilla hän ahmii niin järjettömiä määriä herkkua, että oksentaa sitten joka kerta. Eli kohtuus kaikessa, ei se lihapiirakka silloin tällöin ketään varmaan nyt kauhean sairaaksi tee.

No kun tästä nyt ei ollut kyse. Eli lihapiirakka silloin tällöin ei haittaa, mutta jokapäiväisenä kyllä. Yhtä lailla on haitallista, jos kaikki herkut kielletään täysin, näin ei meillä todellakaan tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi